Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bensiegel
Amerikafan

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Bensiegel »

Hoe lang voor of na je landing op het vliegveld zet je je afhaaltijdstip in de reservering? Onze staat nu op 2 uur na landing, maar kan hem nog aanpassen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Meestal is een uurtje voldoende. Helemaal wanneer je met een tussenlanding IN de VS aankomt, dan sta je vaak zo buiten.
Je zou ook je vluchtnummer kunnen toevoegen aan je reservering.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

peterz84 schreef:
10 jun 2025, 09:54
Als ik via AutoEurope.nl een auto huur bij Hertz, staat er : "Aansprakelijkheidsverzekering: Included in rates . Dekking bedraagt maximaal het wettelijk minimum (dit varieert van staat tot staat)". Volgens mij is de wettelijk minimum in Florida 10.000 dollar. Dit is erg/te weinig voor een goed gevoel.

Als ik via Hertz rechtstreeks huur staat er: "Maximum LIS protection up to $300,000*", maar ook "LIS limits may vary in certain states, and terms and conditions apply.". Dus geen idee wat daar nu precies gedekt wordt.

Weet iemand hoe het echt zit? / een oplossing?
Gemaild: ze draaien er misschien een beetje omheen, maar het is inderdaad state minimum. Hieronder kleine samenvatting van de mails:

Ik: Weet u of er tot 300.000 dollar gedekt wordt als ik de auto huur via AutoEurope? (of 10.000 per state minimum)

AutoEurope: Het is onlangs verandert, de deking is nu tot 1.000.000$ als u ,voor een extra verzekering kiest bij AutoEurope.

Ik: Bedankt voor je antwoord, maar mijn vraag betreft de situatie dat ik de extra verzekering niet kies: is het dan 300.000 dollar zoals rechtstreeks bij Hertz, of de state minimum van 10.000 dollar? Want voor de additionele 10 euro per dag, kan ik beter rechtstreeks bij Hertz boeken, dit is dan goedkoper.

AutoEurope: De 1.000.000€ is inderdaad als u een aanvullende verzekering neemt. Helaas begrijp ik u standpunt.
Ik: Bedoeld u dat het dus inderdaad een dekking tot 10.000 dollar (state minimum) betreft?

AutoEurope: Aangezien dit verschilt per staat kan ik u hier geen direct antwoord op geven omdat we niet over deze informatie beschikken.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Is het bij Hertz nog steeds zo dat je een auto toegewezen krijgt? Ik huur normaal altijd bij Alamo waar ik kan kiezen uit de rij van mijn categorie maar Herz is nu 225 goekoper ivm de zomer aanbieding...... het gaat om een auto op de O'Hare airport van Chicago.

Alvast bedankt.
Theo
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@Tokheim Als je een specifieke klasse boekt mag je niet uitzoeken, dan staat er een auto gereserveerd.

Een uitleg over Hertz UC (klasse C boeken en uitzoeken uit een van de rijen) vind je hier viewtopic.php?p=1227776#p1227776
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Ok, thanks.
The_Realest
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door The_Realest »

The_Realest schreef:
27 mei 2025, 12:16
dejong89 schreef:
27 mei 2025, 10:47
Ik wacht het nog een paar dagen af en als ik dan niks meer hoor of zie dan bel ik amex. Denk dat ik ondertussen genoeg geduld heb gehad.
Ik zou ze direct bellen. Jullie worden aan het lijntje gehouden. Ze proberen het gewoon. Jij gaat er achteraan. Veel mensen zullen het laten..
Hertz probeerde het bij ons ook. Allemaal vage antwoorden. '' Fuel charge, one way '' dat soort geneuzel. Ik had zwart op wit dat de one way inclusief was en had een bon van de laatste tankbeurt. Mijn laatste mail sloot ik af met

'' If Hertz does not cooperate, I will dispute the transaction with my credit card company, and they will contact you to resolve this issue ''

Binnen 2 dagen had ik reactie en was het opgelost. :mrgreen:
Heb ze zojuist gebeld en ga de documenten die ik heb naar ze toe sturen. Voordeel is dat ik een e-mail heb dat ze mij in eerste instantie geld zouden terugstorten.

Nou afwachten maar!
Het heeft even geduurd, maar het is opgelost. Alhoewel opgelost een groot woord is. Amex heeft mij het restbedrag overgemaakt, want budget houdt voet bij stuk.

Ik vind het te bizar voor woorden dat niemand daar ziet dat het niet klopt, of er moet bij autoeurope een fout gemaakt zijn. Maar die hebben ook al 4 weken niks van zich laten horen.

Al bij al heeft budget mij 170 euro overgemaakt (de late fee) dit was al 3 weken geleden ongeveer. En de rest heeft amex dus vergoed. Voelt een beetje wrang want nu loopt amex de schade op en dat klopt niet.

Budget ga ik voortaan links laten liggen. Volgende keer gewoon weer alamo 😉

Update:

Zojuist krijg ik een e-mail van budget.

We went ahead and made some checks we are seeing where the charges have to be deeply investigated and then processed for an approval of a full refund. Approximate wait time will be 3-5 business days.

Wat een prutsers, eerst moet amex ze om de oren slaan en dan zien dat ze fout zaten.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ja, ik denk ook niet dat Amex er voor op zou draaien. Amex houdt het gewoon in bij Budget :lol: ! En daarom zullen ze nu gereageerd hebben hierop, want ze worden ineens gekort ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Trouwens, iemand met nog de ultieme mooie deal ? Ik wil graag een midsize SUV, voor de periode 29 juni (15:30) - 13 juli (15:00), aankomst SFO, inleveren LAX. Ik heb een midsize SUV bij AVIS staan voor EUR 475. Ik wil gewoon zekerheid, en niet uit een President's Circle rij gaan kiezen :P ! Aankomen, auto ophalen, en snel naar Napa :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
The_Realest
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door The_Realest »

MattRob schreef:
13 jun 2025, 16:21
Ja, ik denk ook niet dat Amex er voor op zou draaien. Amex houdt het gewoon in bij Budget :lol: ! En daarom zullen ze nu gereageerd hebben hierop, want ze worden ineens gekort ...
Ja, daar lijkt het inderdaad wel op. Ik ben in ieder geval blij dat het nu geregeld is :-)
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

@MattRob
Bij ustravel.nl komt die midsize suv op 407 euro, mag je hem zelf kiezen bij Alamo.

Ik zie ook een compact suv 387 euro, maar wat is het verschil tussen compact suv en een midsize suv???
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Chrisf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Chrisf »

Helaas ben ik een beetje moedeloos geworden… wij willen een auto huren voor onze reis naar Amerika. We zijn met 5 personen en hebben 4 koffers en een trolley mee en een paar tassen (en willen een koelbox kopen aldaar). Ophaal/retour locatie Los Angeles airport lax, en willen een auto huren van 26 juli 10.00 uur tot 18 aug 17.00 uur.

We denken aan een 7-zitter, bij voorkeur een Chevrolet Tahoe of soortgelijk. Wat is daarvoor nou een fatsoenlijk bedrag? We hadden eerst een boeking via easyterra voor een gmc acadia voor 1850 eur. Die hebben we weer gecanceld omdat we goedkopere opties vonden maar ook omdat we twijfelden aan de grootte van de auto.

Ik ben nog bezig met status matchen, maar wilde toch alvast een plan b hebben. Via de sites van de verhuurbedrijven (ook via ander landen) zie ik veel hogere prijzen dan via tussenpersonen, maar daar is het vaak “pay now” en dat willen we niet. Ook via hier genoemden als uscarhire.com en partners.rentalcar.com.

Ik heb al heel veel berichten gelezen op dit forum en ook wel hier en daar wat genoemde kortingscodes toegepast, maar ik kom er gewoon niet uit. Ik ben het overzicht kwijt. Iemand een gouden aanbieding of een beetje houvast dmv een indicatie waar we aan zouden moeten denken ten aanzien van type auto en prijs?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Chrisf Helaas, er is geen gouden aanbieding. Het is echt een kwestie van de verschillende aanbieders blijven vergelijken. En soms een beetje flexibel zijn met tijden en locatie. Maak voor jezelf een lijstje met de verschillende aanbieders die je kan/wil overwegen. Staar je niet blind op het behalen en gebruiken van status bij verhuurders. Status geeft doorgaans alleen het voordeel dat je een kleinere auto kan reserveren en toch een grotere mag uitzoeken. Daar hebben jullie niet zoveel aan want het is -praktisch- onmogelijk om op deze manier aan een 7-zitter te komen (bijv. de PC rij van Hertz heeft hooguit Mid-size of met veel geluk een enkele Standaard SUV).
Dus kijk wat de opties zijn bij bijv. Hertz (met de bekende CDP en PC codes), Alamo.de, ustravel.nl en vergelijkers als uscarhire, autoeurope.

Een GMC Acadia is inderdaad wat krap voor 5 personen. Bedenk dat veel 7-zitters de 3e bank uit de kofferruimte opklapt. Weinig comfortabel en je houd soms maar 10cm bagageruimte over. Dus ga voor een Full-size SUV, Premium SUV (=Chevrolet Suburban) of een Minivan. Een minivan is wellicht wat suf maar wel heerlijk ruim zitten voor iedereen. Check de US website van de automerken voor een indruk van de binnenruimte.
Zelf zou ik me een paar weken voor vertrek niet zo zorgen maken over prepaid (pay now). Zolang je boeking nog maar kosteloos annuleerbaar of wijzigbaar is (voor het geval er betere prijzen voorbij komen). Let er wel op dat je bij pre-paid maar tot 1-2 dagen vooraf kan annuleren.

Omdat jullie al eind volgende maand vertrekken zou ik wel vaart maken met het uitzoeken en boeken van een huurauto: Reken niet op betere prijzen in de laatste weken; je loopt alleen maar meer risico dat er minder opties beschikbaar blijven. (en met gratis annuleerbaar/wijzigbaar kan je toch nog profiteren mocht de prijs zakken; bij o.a autoeurope gaat dit heel eenvouding. Gewoon je bestaande reservering aanpassen (met bijv. een half uurtje eerder later) en het prijsverschil wordt binnen een paar dagen teruggestort).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Extra tip: nooit annuleren voordat je een betere/goedkopere optie hebt geboekt.
Afbeelding
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Een busje mag je in usa met een c rijbewijsniet rijden volgens mij omdat er meer dan 7 stoelen inzitten
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Met een NL rijbewijs C mag je t/m 9 personen in een busje rijden.
Ik had het ook niet over een busje maar over een minivan.
Typische voorbeelden zijn: Chrysler Pacifica, Toyota Sienna, Honda Odyssey en de vroegere Dodge Grand Caravan of Chrysler Town&Country.
Deze zijn allemaal met een rijbewijs C te rijden.
Afbeelding
Michael USA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Michael USA »

Denk dat jullie beiden rijbewijs B bedoelen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Chrisf schreef:
13 jun 2025, 22:34
We denken aan een 7-zitter, bij voorkeur een Chevrolet Tahoe of soortgelijk. Wat is daarvoor nou een fatsoenlijk bedrag? We hadden eerst een boeking via easyterra voor een gmc acadia voor 1850 eur. Die hebben we weer gecanceld omdat we goedkopere opties vonden maar ook omdat we twijfelden aan de grootte van de auto.
Je geeft aan een eerdere reservering geannuleerd te hebben omdat je een goedkopere optie vond. Wat voor type heb je nu als reservering staan?

Ik heb ooit een GMC Acadia meegekregen (voor mij alleen :wink: ). De auto had 2 rijen achterin waarvan ik de achterste (3e rij) neergeklapt had en een zee aan ruimte had. De 2e rij bestond echter uit zogn. pilotseats, dus 2 losse stoelen. Daar heb je met 3 personen ook weinig aan. Wel iets om rekening mee te houden.
Chrisf schreef:
13 jun 2025, 22:34
We zijn met 5 personen en hebben 4 koffers en een trolley mee en een paar tassen (en willen een koelbox kopen aldaar).
Voor 5 personen maakt het wel uit of je met 5 volwassenen reist of bijv. 2 volwassenen en 3 kinderen. Met 3 kinderen zou een enkele bank achterin nog kunnen waardoor je meer bagageruimte overhoudt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Chrisf Achteraf betalen is via de partnerlinks van Alamo (vaak) wel mogelijk, ze hebben het alleen goed verstopt...
Je moet eerst je gegevens invullen en dan zie je in het volgende scherm je totaal bedrag. Daar staat het onder verstopt
image.png
image.png (76.71 KiB) 66 keer bekeken
@pumi1000 Een compact SUV is een model Hyundai Kona of vergelijkbaar. Een Midsize SUV is een Hyundai Tucson, of vergelijkbaar.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Chrisf »

@Frasi enorm bedankt voor je uitgebreide reactie! Uiteraard jammer dat er geen gouden aanbieding is ;) maar je beschrijving maakt het wel iets beter behapbaar, iets praktischer. Ook al blijft het een wirwar aan websites. We gaan in elk geval weer eens kijken.

@Coyote we hebben nu geen auto geboekt… niet handig, ik weet het. Daar gaan we vandaag verandering in brengen. We zijn met twee volwassenen en 3 grote pubers, dus lekker wat ruimte is wel nodig!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer