Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Ik wacht het nog een paar dagen af en als ik dan niks meer hoor of zie dan bel ik amex. Denk dat ik ondertussen genoeg geduld heb gehad.
Ik zou ze direct bellen. Jullie worden aan het lijntje gehouden. Ze proberen het gewoon. Jij gaat er achteraan. Veel mensen zullen het laten..
Hertz probeerde het bij ons ook. Allemaal vage antwoorden. '' Fuel charge, one way '' dat soort geneuzel. Ik had zwart op wit dat de one way inclusief was en had een bon van de laatste tankbeurt. Mijn laatste mail sloot ik af met

'' If Hertz does not cooperate, I will dispute the transaction with my credit card company, and they will contact you to resolve this issue ''

Binnen 2 dagen had ik reactie en was het opgelost. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

We zijn alvast aan het kijken voor volgend jaar Florida, maar nu zie ik dat veel verhuurbedrijven de eigen risico's aan het bijstellen zijn en dus steeds hoger worden.
Ik werd door een collega gewezen op : https://www.huurautopolis.nl/ om het eigen risico gedeelte af te dekken. Heeft iemand hier ervaring met deze partij? Ze bieden een verzekering van A.S.R. aan voor een korte duur. Wel even nieuwsgierig naar ervaringen hier.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@nwolf Wat bedoel je precies met ''ik zie dat veel autoverhuurbedrijven die hun eigen risico's aan het bijstellen zijn''? Heb je daar een bron van of een (proef)reservering waaruit blijkt dat je toch een eigen risico hebt?

Ik ken de betreffende site niet. Nooit gebruikt. Tot op heden was er in de VS geen eigen risico dus zo'n website heb je niet nodig gehad. Er is mij niets bekend over een eigen risico bij schade voor autohuur in de VS.

Voor Europese autohuur boek ik eigenlijk altijd via Sunny Cars of Easyterra die in Europa prijstechnisch interessanter zijn dan voor de VS (dat geldt in ieder geval voor Sunny Cars) en dan is je eigen risico gedekt door de broker.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 27 mei 2025, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ik boek meestal via Avis / Alamo / Hertz direct en ik dacht (ik kan me dus ook vergissen) dat er o.a. bij Alamo stond dat er een eigen risico is maar dit lijkt idd alleen voor Canada te zijn nu.
Probeer nu nog steeds zo veel als mogelijk Avis aan te houden, voor die paar tientjes hou ik in ieder geval PC door te blijven huren via hun.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Inderdaad is er geen eigen risico in de VS, ondanks wat sommige tussenpersonen je proberen te verkopen
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@nwolf Voor Canada kan inderdaad een eigen risico gelden. Dat hadden wij ook tijdens onze huur met Alamo en Hertz in Vancouver en Calgary in 2023. Maar dan moet het er ook bij staan en meestal heb je dan ook de mogelijkheid het af te kopen.

edit: Als ik via US travel een boeking maak bij Alamo in Canada staat er heel expliciet bij dat je een eigen risico hebt van 800 USD en daaronder de optie om CDW intl. te kiezen. Daarmee koop je dus je eigen risico af.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

nwolf schreef:
27 mei 2025, 11:05

Ik werd door een collega gewezen op : https://www.huurautopolis.nl/ om het eigen risico gedeelte af te dekken. Heeft iemand hier ervaring met deze partij? Ze bieden een verzekering van A.S.R. aan voor een korte duur. Wel even nieuwsgierig naar ervaringen hier.
Prima oplossing voor afdekken eigen risico daar waar nodig.
In het verleden gebruikt voor autohuur in Ierland .
Maar in de Verenigde Staten is het niet aan de orde : er is daar nou eenmaal geen eigen risico af te dekken.

De ANWB Visa Gold Card dekt eigen risico tot Eur 1500 af .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Het lijkt echt voorbij met 'skip the counter' bij Ustravel. Ik heb ze nadrukkelijk gevraagd of ze geen fout maken en dat het mogelijk is om met het alamo nummer skip the counter' aan te vragen. Dit was de reactie
Dit is inderdaad zeer recentelijk veranderd door Alamo. Via de volgende link kun je zien wanneer je gebruik kan maken van skip the counter:
https://www.alamo.com/en/reserve/skip-t ... ookup.html
Je kunt nog wel altijd gebruik maken van de accelerated Check-in. 
The_Realest
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door The_Realest »

dejong89 schreef:
27 mei 2025, 10:47
Ik wacht het nog een paar dagen af en als ik dan niks meer hoor of zie dan bel ik amex. Denk dat ik ondertussen genoeg geduld heb gehad.
Ik zou ze direct bellen. Jullie worden aan het lijntje gehouden. Ze proberen het gewoon. Jij gaat er achteraan. Veel mensen zullen het laten..
Hertz probeerde het bij ons ook. Allemaal vage antwoorden. '' Fuel charge, one way '' dat soort geneuzel. Ik had zwart op wit dat de one way inclusief was en had een bon van de laatste tankbeurt. Mijn laatste mail sloot ik af met

'' If Hertz does not cooperate, I will dispute the transaction with my credit card company, and they will contact you to resolve this issue ''

Binnen 2 dagen had ik reactie en was het opgelost. :mrgreen:
Heb ze zojuist gebeld en ga de documenten die ik heb naar ze toe sturen. Voordeel is dat ik een e-mail heb dat ze mij in eerste instantie geld zouden terugstorten.

Nou afwachten maar!
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Trom Ik zou het zeker niet zomaar aannemen en altijd effe uittesten :wink: Lukt het, dan bespaart het je weer een bezoek aan de balie en een mogelijke overijverige medewerker die je dingen wil aansmeren. Lukt het niet, jammer en dan weten we dat ook weer.
Laten we ook hier de ervaringen even afwachten van mede forumleden met de zomervakanties voor de boeg.

Het zou kunnen dat het niet meer kan. Er is de laatste tijd meer veranderd bij Alamo. Maar nogmaals je doet skip the counter bij alamo.com en niet via US travel. US travel kan zoveel roepen.. Voorlopig zie ik nog niets veranderd in de omgeving en de in te vullen velden tov dec 2024. Ik heb het altijd kunnen doen tot op heden.

En nee het is verder geen workarround ofzo waar er hier op het forum ook een topic van rondgaat... Van iets wat eigenlijk niet kan en met een truckje toevallig wel lukt ofzo. Gewoon netjes via alamo.com de stappen volgen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 27 mei 2025, 14:05, 12 keer totaal gewijzigd.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Felicitas schreef:
26 mei 2025, 13:34
Ja ik had de prijsdaling ook gezien. Voor ons is het nu 160 euro goedkoper bij autoeurope. Een standaard SUV voor 750 euro bij Budget voor 22 dagen vanaf Denver. Bij Budget is de spouse gratis, wat ook wel prettig is.
Nou dat gaat goed bij autoeurope. Nu nog maar 628 euro voor 22 dagen een standaard SUV bij Budget vanaf Denver. Prettig voordeel een week voor vertrek.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

d_vdploeg schreef:
27 mei 2025, 12:21
@Trom Nogmaals skip the counter doe je niet via US travel.
Is een USTravel boeking pre-paid ?
Dan gaat "Skip the Counter " ook bij Alamo.com niet op.
Stuur mij een PB !
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@bedeve Nee je kunt ook kiezen voor pay on arrival. Dat zit wel goed verstopt... Je moet echt apart klikken op pay on arrival in 1 van de laatste velden.. En is in tegenstelling tot ''vroeger'' inmiddels enkele tientjes duurder dan pre paid.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dank je wel voor deze aanvulling @d_vdploeg ;

Een reden te meer om nogmaals luidkeels te roepen : "Huur post-paid direct bij je verhuurder " .
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Ik vind 'skip the counter" een belangrijk deel van de huur.
Dus ik wacht maar even af hoe het zich ontwikkelt. Qua prijs is alamo.de voor mij iets duurder. USAtogo.de (vroeger germanwho) biedt dezelfde prijs als ustravel en biedt volgens de site zeker skip the counter.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Trom Dat is het zeker want het bespaard je niet alleen een irritant gesprekje met een overijverige baliemewerker die jou een extra verzekering wil aansmeren. Maar wellicht ook een lange rij. Wel zo fijn na een lange reis.

Het is zeker iets om in de gaten te houden. En zeker als er alternatieven zijn die het wel aanbieden. Zoals alamo.de. Het is natuurlijk afhankelijk van wat ''iets duurder'' is. Maar een lange wachtrij en een irritante baliemedewerker besparen is mij wel wat waard :wink:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 27 mei 2025, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Hou daarom ook usatogo.de in de gaten. Daar wel inloggen voor de beste prijs.
Raziel
Amerikafan

Bericht door Raziel »

Felicitas schreef:
27 mei 2025, 12:51
Nou dat gaat goed bij autoeurope. Nu nog maar 628 euro voor 22 dagen een standaard SUV bij Budget vanaf Denver. Prettig voordeel een week voor vertrek.
Bedankt voor de tip :-)
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Trom Gelijk maar even opgeslagen. Altijd goed om extra mogelijkheden te hebben.. :thumbup: Ik kende hem nog niet.

Wel grappig want het is hetzelfde principe als US travel en American Vacations... Gewoon een distributiekanaal van Alamo. Er staat zelfs expliciet dat je rechtstreeks bij Alamo boekt. Alleen dan Duits en er staat expliciet dat je skip the counter kunt doen, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Ook de voorwaarde over een thirth party staat er overigens...

Al met al ben ik zeker nog niet overtuigd dat als je boekt via US travel dat Skip the counter niet meer kan.
kevin123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door kevin123 »

bedeve schreef:
27 mei 2025, 13:00
d_vdploeg schreef:
27 mei 2025, 12:21
@Trom Nogmaals skip the counter doe je niet via US travel.
Is een USTravel boeking pre-paid ?
Dan gaat "Skip the Counter " ook bij Alamo.com niet op.
Skip the counter werkt gewoon via US travel, ook als je een prepaid boeking hebt. Dit geldt ook voor andere bedrijven, waarbij je via partners.rentalcar.com boekt. Als je bedrijf trouwens is aangesloten bij corporate benefits, dan kun je deze zomer 30% korting krijgen op gold boekingen bij Alamo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer