ik moet spontaan denken aan het "first they came for...." gedicht die iedereen hopelijk kent. Dat dus. oh, het gaat enkel maar over transpersonen,....
Dit dus ook. Ook een ander forumlid schreef hier heel nonchalant op pagina 3 "zolang je op social media niet teveel negatieve dingen over T zegt" alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. We moeten geen paniek zaaien maar wie zich geen zorgen maakt om dergelijke evoluties die we vroeger enkel met 3de wereldlanden associëren, lijkt mij ook behoorlijk naïef (of een serieus geval van cognitieve dissonantie).kastelke schreef: ↑01 apr 2025, 13:17Er wordt steeds vaker geadviseerd om met een burnerphone te reizen en een alternatieve naam te gebruiken op sociale media om problemen te vermijden. Zelf ben ik me veel bewuster van wat ik online deel. Ik had nooit gedacht dat ik me ooit zou moeten afvragen of het delen van een artikel of een persoonlijke ervaring me in de problemen zou kunnen brengen als ik mijn buurland (Frankrijk, Nederland—of nu de VS) zou willen bezoeken.