Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Janssen_R
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Janssen_R »

georgesken schreef:
25 apr 2022, 23:41
Als je door het statusmatch topic leest, kom je op een bepaald moment tegen hoe je makkelijk een Hilton diamond status kan ‘faken’.
Dit kan je gebruiken om National executive elite te worden wat je weer gebruikt om hertz president te worden.
Je moet wel voor jezelf uitmaken of je hier een ‘moreel’ probleem mee zou hebben…

En zo niet kan je via volgende link nog steeds National executive worden wat je naar hertz 5 star kan matchen.
https://legacy.nationalcar.com/en_US/c ... cale=en_US
.

@MayJans, via bovenstaande route is het wel nog mogelijk.

Ik volg de volgende route:
National Emerald Executive worden via bovenstaande link.

Die matchen naar Five Star bij Hertz door een mail te sturen naar hertzstatusmatch@hertz.com en/of golddataentry@hertz.com.

Hertz Gold Five Star geeft recht op Enterprise Gold. Die statusmatch kun je doen via de website https://statusmatch.enterpriseplus.com.

Enterprise Gold geeft dan weer recht op President’s Circle bij Avis (https://www.avis-preferred.com/statusmatch/index.php).

Met President’s Circle bij Avis kun je vervolgens ook naar de hoogste status bij andere partijen zoals Hertz PC.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Trom schreef:
25 apr 2022, 14:09
Een tweede rijder is in Californië gratis maar moet dan wel aan bepaalde eisen voldoen. B.v. echtgenoot of partner. Als dat zo is moet je niet aanvinken dat je een extra bestuurder wilt. Je regelt dat dan bij aankomst. Je kunt het vinkje later alsnog weghalen in je reservering.
Je kunt het ook in je mail al vragen of ze het voor je willen doen. Ik heb dat later via de chatfunctie in avis.com gedaan.
Nog even een vraag hierover: ik heb dit (stom, ik weet het) ook aangevinkt. Ging er gek genoeg vanuit dat, als het Californie betreft, wel niet gerekend zou worden. Enniehoe: het staat er nu dus op voor 65$. Nu ligt ik van die 65$ absoluut niet wakker aangezien dit de goedkoopste autohuur ooit is voor ons (m.u.v. een Harryh/Hinko tarief in 2016). Dus eigenlijk heb ik niet zo'n zin om het aan te passen vanuit de gedachte: er staat een reservering voor weinig die klopt. Niet meer aankomen :lol:
Maar dan wil ik wel even checken dat die 65$ voor de hele periode is en niet per ongeluk per dag?
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Ik heb via de chat op avis.com contact gehad over hoe het zat met die 65 dollar. Ze boodt toen direct aan om het er uit te halen en verzekerde me nogmaals dat mijn vrouw gratis is als 2e bestuurder. Ik moest wel even flink wat keer de chat openen om iemand te pakken te krijgen. Als het te lang duurt om je vraag in te tikken, wordt de chat afgebroken. Blijkbaar werken ze nogal onder stress. Handig is dus om je vraag al eerder in bv word op te stellen en te kopieren. Je kunt hem dan direct plakken zodra je contact hebt. Vergeet niet je reserveringsnr in je vraag te zetten.
MayJans
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MayJans »

Seyst schreef:
25 apr 2022, 21:59
MayJans schreef:
25 apr 2022, 20:09
Dit bewijst dus dat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben :lol: .
Ik had in een eerder bericht dit gelezen:

Je Preferred Plus status bij Avis matchen bij Enterprise naar Plus Gold status (https://statusmatch.enterpriseplus.com
Je Enterprise Plus Gold status matchen bij Avis naar President's Club (https://www.avis-preferred.com/statusmatch/index.php)
Je bent niet de enige die via deze weg een ‘gratis’ statusmatch probeert te krijgen. Ik heb ook geprobeerd om via deze weg Avis Presidents Club te krijgen om zo de bijkomende privileges te krijgen. Maar als ik jou begrijp gaat dit niet op ;(
Om nog even terug te komen op jouw vraag, @Seyst, nee, deze simpele route werkte dus niet, helaas. Ze letten er bij Enteprise dus wel op dat je ook echt iets gehuurd hebt voordat ze je zomaar Plus Gold geven.

Ik ga nu dus die andere route proberen.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Aah jammer! Jij volgt de route:
National Emerald Executive worden via bovenstaande link.

Die matchen naar Five Star bij Hertz door een mail te sturen naar hertzstatusmatch@hertz.com en/of golddataentry@hertz.com.

Hertz Gold Five Star geeft recht op Enterprise Gold. Die statusmatch kun je doen via de website https://statusmatch.enterpriseplus.com.

Enterprise Gold geeft dan weer recht op President’s Circle bij Avis (https://www.avis-preferred.com/statusmatch/index.php).

Met President’s Circle bij Avis kun je vervolgens ook naar de hoogste status bij andere partijen zoals Hertz PC.
MayJans
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MayJans »

Klopt @Seyst , deze volg ik nu.
Ik moet nu Hertz een bericht sturen over status match naar Five star.

Ik heb trouwens ook (op basis van een tip in het statusmatch hotelketens topic, daar werd een paar berichten terug naar verwezen) mijn Hilton member kaart tijdelijk veranderd naar diamond en daar een screenshot van gemaakt.
Daarmee kan ik National executive elite worden. Dacht ik.
En dan Hertz president. Dus misschien ga ik dat wel proberen.

Voelt heerlijk 'stout' dit :lol:

Is iemand ooit 'betrapt' :o
Of gaat t goed zolang je maar overal wel echt een account hebt en is het niet terug te herleiden (in mijn geval naar het feit dat ik nog nooit 1 auto ergens gehuurd heb).
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Als ze het niet geloven, zullen ze weigeren om je te matchen. Jammer dan.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

MayJans schreef:
26 apr 2022, 14:57
Klopt @Seyst , deze volg ik nu.
Ik moet nu Hertz een bericht sturen over status match naar Five star.

Ik heb trouwens ook (op basis van een tip in het statusmatch hotelketens topic, daar werd een paar berichten terug naar verwezen) mijn Hilton member kaart tijdelijk veranderd naar diamond en daar een screenshot van gemaakt.
Daarmee kan ik National executive elite worden. Dacht ik.
En dan Hertz president. Dus misschien ga ik dat wel proberen.

Voelt heerlijk 'stout' dit :lol:

Is iemand ooit 'betrapt' :o
Of gaat t goed zolang je maar overal wel echt een account hebt en is het niet terug te herleiden (in mijn geval naar het feit dat ik nog nooit 1 auto ergens gehuurd heb).
Er is geen reden waarom ze jou niet zouden geloven. Ze kunnen en zullen het ook niet controleren. Alleen als je heel veel pech hebt kunnen ze een bewijs vragen dat je effectief zo veeel overnacht hebt bij Hilton. Maar dat heb ik bij de national statusmatch nog nooit gelezen op de verschillende fora.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Robisjo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 37

Bericht door Robisjo »

Resetovic schreef:
24 apr 2022, 18:59
Via Hertz.com in het Nederlands als gast van 06/08 t/m 27/08 en tijdstip beide 20.00uur krijg ik onderstaande opties(indien interessante auto's natuurlijk) namelijk met code cdp510000 en pc192021,
Ik heb dit zojuist ook geprobeerd, maar kom tot het mooie bedrag van $ 5704,22 voor de periode van 22-5 t/m 19-6.
Ik heb voor de zekerheid even gekeken of ik hem hiervoor kon kopen, maar helaas het was echt huren voor 3,5 week :-(
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Naar welke auto kijk je dan?
Want het is niet zo dat alle categorieën goedkoop zijn met de door jou genoemde CDP en PC codes.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@Robisjo

Waar naar toe dan?

Als voorbeeld 22-05 t/m 19-06 met bestemming San Francisco is de goedkoopste auto, Cat.F 1271usd en Cat.I 1559usd.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Tantelotje schreef:
26 apr 2022, 11:03

Nog even een vraag hierover: ik heb dit (stom, ik weet het) ook aangevinkt. Ging er gek genoeg vanuit dat, als het Californie betreft, wel niet gerekend zou worden. Enniehoe: het staat er nu dus op voor 65$. Nu ligt ik van die 65$ absoluut niet wakker aangezien dit de goedkoopste autohuur ooit is voor ons (m.u.v. een Harryh/Hinko tarief in 2016). Dus eigenlijk heb ik niet zo'n zin om het aan te passen vanuit de gedachte: er staat een reservering voor weinig die klopt. Niet meer aankomen :lol:
Maar dan wil ik wel even checken dat die 65$ voor de hele periode is en niet per ongeluk per dag?
Dit was ook aangevinkt bij die maat van mij. Zover ik heb gezien eenmalig en omdat hij toch langs de
balie moest is het daar op aangeven van hem eraf gehaald zonder problemen.
Robisjo
Amerika-ontdekker

Bericht door Robisjo »

Resetovic schreef:
26 apr 2022, 22:29
@Robisjo

Waar naar toe dan?

Als voorbeeld 22-05 t/m 19-06 met bestemming San Francisco is de goedkoopste auto, Cat.F 1271usd en Cat.I 1559usd.
Wij willen starten en eindigen in Houston en we hebben gekeken naar een Chevy Equinox omdat de Traverse helemaal te duur is.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@Robisjo

Equinox is inderdaad aan de hoge kant qua prijs.

Maar je kan ook voor veel minder 1 van de onderstaande auto's kiezen,

(F) Chevrolet Malibu
1137.39 USD

(G) Buick Regal
1221.75 USD

(Q4) Nissan Rogue
1273.14 USD

(I) Chrysler 300
1391.44 USD

(R) Chrysler Pacifica
1714.33 USD
Gast

Bericht door Gast »

@Robisjo Als je status bij Hertz hebt kun je met code 510000 een groep c klasse boeken voor $908. Dan moet een midsize suv of standard suv geen probleem zijn als je PC status hebt.
Liesenjoris
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Liesenjoris »

Resetovic schreef:
24 apr 2022, 18:59
Je zoekt/doet iets waarschijnlijk niet goed.....

Via Hertz.com in het Nederlands als gast van 06/08 t/m 27/08 en tijdstip beide 20.00uur krijg ik onderstaande opties(indien interessante auto's natuurlijk) namelijk met code cdp510000 en pc192021,

Dank je wel voor deze info. Ik deed inderdaad iets verkeerds waardoor ik dus nu wel de prijzen zie die jij kreeg. Dikke merci ... dat heeft me veel geld bespaard. :clap:
Laatst gewijzigd door Liesenjoris op 27 apr 2022, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Liesenjoris
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Liesenjoris »

dejong89 schreef:
24 apr 2022, 19:35
Liesenjoris schreef:
24 apr 2022, 16:26
Zouden jullie mij even kunnen helpen. Ik zie door het bos de bomen niet meer.
Van 6/8 tem 27/8 gaan we een rondreis maken komende en vertrekkende vanuit Denver.
Dank voor jullie feedback.
Bij Avis.DK betaal je in combinatie met de N744100 code c.a 1200 euro voor een Mazda CX5 en voor een Ford Edge 1318 euro.
Ik durf niet te zeggen of de Mazda onder standaard SUV valt. Daar hebben andere misschien meer ervaring mee.

Bij Hertz betaal je voor een categorie C ( gebruik dan niet de PC code, alleen de 510000 cdp ) 1050 usd maar de garantie dat je een standaard SUV meekrijgt heb je natuurlijk niet. Als je perse een standaard SUV zou willen dan moet je daar ook voor betalen.
Dank je wel. Door jullie deskundige uitleg heb ik geboekt bij avis.no. Prijzen zijn al iets aanvaardbaarder. :thumbup:
Robisjo
Amerika-ontdekker

Bericht door Robisjo »

@Resetovic

Ik krijg de Nissan Roque nu ook voor $1330, is al een stuk beter als voorheen, maar deze prijzen komen nog lang niet in de buurt van voor corona.

Iig bedankt voor alle tips.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Dat is de huidige werkelijkheid. Goed het forum in de gaten houden en regelmatig verhuurders checken. Enkele weken geleden hebben flink wat leden in 1 weekend allemaal bij avis.dk of avis.is geboekt en iedereen gaf elkaar tips hoe de beste deal te krijgen. Zo heb ik een midsize suv voor 23 dagen met afhalen LAX en inleveren LAS voor 425 euro. Dat waren ouderwetse prijzen!
Gast

Bericht door Gast »

Gezien een aantal recente ervaringen bij Avis hier op het forum (uitgezonderd de Corvette van @nwolf), o.a. Beschikbaarheid, naheffingen, gebrek aan upgrades ondanks PC status en de beperkte auto keus zou ik niet gauw voor Avis kiezen.

Wellicht als back up boeking naar niet als main booking, zeker nu de korting via Avis.is en Avis.dk niet meer lijkt te werken. Op dit moment is Hertz gold canopy met ongeveer $33 per dag het goedkoopste wat realiseerbaar is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer