Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SemJes
Amerika-expert

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SemJes »

Weet dat het niet in dit topic hoort (maar hier zitten de experts nou eenmaal :D ), heeft iemand toevallig nog tips voor het huren van een auto in Nederland of Duitsland? Net wat van de Avis codes geprobeerd en die lijken niet te werken. Avis lijkt overigens wel het goedkoopst te zijn met $860 (prepaid, economy) van 1 juli tot 29 juli ophalen/wegbrengen bij Duitse luchthaven FMO.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@SemJes

Niet bij dat mooie vliegveldje maar wel in de stad bij Enterprise
De good old CAN Visa code 8572158 levert dit op
Screenshot 2022-04-24 21.11.35.png
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Bedankt @bedeve! Dat zijn nog eens mooie bedragen. En ook de FB (8572130) code geeft dezelfde prijzen zo te zien :thumbup:
Roadtripper27
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Roadtripper27 »

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en heb een paar weken geleden een auto geboekt via Avis.is met de kortingscode van Britisch Airways. Bedankt voor deze tip! :thumbup: De auto die ik heb geboekt is een Mazda XC-5 (of een vergelijkbare auto uit klasse F). Volgens Google is dit een SUV, zoals wij graag zouden willen, maar als ik bij Avis zoek naar Klasse F --> https://production.rent-at-avis.com/avi ... /c/auto's heb ik het idee dat ik de verkeerde klasse heb geboekt. Iemand die dit kan bevestigen? Wanneer ik via Avis een auto wil boeken kan ik alleen het soort auto zien en niet de klasse. Pas als ik heb geboekt lijkt dit tevoorschijn te komen.

Verder heb ik een account aangemaakt op Avis.be, maar kan ik hiermee niet inloggen op de .com site. Is dit een probleem? Ik heb verder de app gedownload (Nederlands) en hier zie ik de reservering in staan met Ijslandse kronen.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Dit lijkt meer de Nederlandse indeling. Als je googled op avis.com en category vind ik deze info:
Links bovenin kun je dan het land en eventueel staat selecteren.
Roadtripper27
Amerika-newbie

Dit ziet er beter uit. Bedankt! :clap:

Iemand die nog een antwoord heeft op mijn tweede vraag?
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 25 apr 2022, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bovenliggen berichten aub niet citeren
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Kun je je reservering via deze link vinden op avis.com? En kun je wellicht vandaar ook in je .com account komen?

https://www.avis.com/en/reservation/view-modify-cancel
Roadtripper27
Amerika-newbie

Reservering is gevonden, maar kan nog niet inloggen. Er staat trouwens dat ik 65 dollar betaal voor een extra bestuurder, maar dit was in Californië gratis?

Estimated Total (USD)$1,394.77

Rental Options $65.00:

Equipment & Services $65.00

Additional Driver (ADR) 65.00
Protections & Coverages $0.00
Cover The Car (LDW) INCLUDED
Third Party Liability INCLUDED
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Dus het lukt niet met je Europese account in te loggen bij avis.com?
Ik weet dat ik daar ook wat problemen mee heb gehad maar dat het uiteindelijk gelukt is. Hoe weet ik niet meer precies.
Wellicht even een mailtje sturen naar custserv@avisbudget.com. Vragen of ze je boeking zien (boekingsnr en lidmaatschapsnr vermelden) en vragen hoe je een koppeling kunt maken. Ze antwoorden binnen enkele dagen.

Een tweede rijder is in Californië gratis maar moet dan wel aan bepaalde eisen voldoen. B.v. echtgenoot of partner. Als dat zo is moet je niet aanvinken dat je een extra bestuurder wilt. Je regelt dat dan bij aankomst. Je kunt het vinkje later alsnog weghalen in je reservering.
Je kunt het ook in je mail al vragen of ze het voor je willen doen. Ik heb dat later via de chatfunctie in avis.com gedaan.
Roadtripper27
Amerika-newbie

Dank voor je reactie! :thumbup: Probleem van de additional driver is nu opgelost en heb gemaild naar Avis. Ik hoop dat ze het bij mij dan ook kunnen koppelen.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 25 apr 2022, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bovenliggen berichten aub niet citeren
pukvg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door pukvg »

Weet iemand waarom de pc code 192021 niet werkt bij hertz? Zou het kunnen liggen aan het feit dat het om 2023 gaat?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

De prijzen van Alamo lijken bij bij Expedia iets te zijn gezakt. Wel even inloggen met je expedia account.
Voor 21 dagen Denver ( vertrek mei, inleveren juni ) betaal je nu 864 euro voor een compact SUV (volgens mij is dit gewoon een midsize suv?)
image.png
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MayJans »

Goeieavond,

even een checkvraag voor ik nog meer tijd besteed aan status matchen.
Klopt het dat dit je niets oplevert als je nog nooit een auto gehuurd hebt bij welke verhuurder dan ook?

Ik heb geprobeerd bij Enterprise een hogere status te krijgen op basis van mijn Avis Preferred status. Maar die is afgewezen omdat ik bewijs moet aanleveren van minimaal 6x huren... En dat heb ik uiteraard niet...

Of begin ik bij de verkeerde verhuurder?
Ik ben inmiddels wel lid van de loyalty programma's van Hertz, Avis, Enterprise, National.

Verder blijf ik best OK huurprijzen vinden bij Avis.dk.
€ 3.000 voor 3,5 week, ophalen op JFK en inleveren in San Francisco (categorie Chevrolet Tahoe).
In de € 3.000 zit € 1.200 aan one-way kosten. Echt bizar veel.
Ik heb zowel bij Avis en Hertz gespeeld met andere ophaal- en wegbrenglocaties maar heb hier geen verschil in gevonden.

Bij National vond ik ook een mooie deal zo leek het maar vanwege de one-way moet je daar 0.35 per mijl betalen. Dan wordt het alsnog duur...

Ik heb echt enorm veel aan alle info en tips hier! Maar als beginneling roept het soms nog wel vragen op :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Waarom wil je status bij Enterprise? Ga je daar daadwerkelijk huren?
Op dit moment is Hertz de verhuurder met vrijwel overal de laagste prijzen (af en toe een korte periode aanbiedingen van Avis daargelaten), dus probeer daar President Circle status te krijgen via de al eerder genoemde tos op het forum (hint: begin met National EC Executive status, of nog beter EC Executive Elite) :thumbup:
MayJans
Amerika-ontdekker

Bericht door MayJans »

Dit bewijst dus dat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben :lol: .
Ik had in een eerder bericht dit gelezen:

Je Preferred Plus status bij Avis matchen bij Enterprise naar Plus Gold status (https://statusmatch.enterpriseplus.com
Je Enterprise Plus Gold status matchen bij Avis naar President's Club (https://www.avis-preferred.com/statusmatch/index.php)

Dus ik dacht ik dmv mijn Avis Preferred bij Enterprise de Gold Status kon krijgen. Waarmee ik vervolgens bij Avis naar de PC status kon.

Maar ik ga weer struinen in het topic hoe ik (zonder ooit iets gehuurd te hebben) toch National EC Executive Status kan worden en vervolgens Hertz PC.
Dank voor de tip @Isheara
Gast

Bericht door Gast »

Heb je toevallig status bij een hotel programma of airline, al dan niet via andere status match verkregen?

Hilton Gold matcht ook naar EC Executive Elite: https://status.emeraldclub.com/
MayJans
Amerika-ontdekker

Bericht door MayJans »

Nee….
Ik slaap echt wel eens in een hotel maar boek altijd via booking.com en (terugkijkend in mijn account) steeds bij verschillende ketens, of geen keten.

Met status matchen schiet ik dus nu, voor het boeken van een huurauto voor deze reis, niets op.
Ik heb de berichten hierover dus verkeerd begrepen.
Is ook goed om te weten.

Dus ga ik zoeken met de status (of gebrek daaraan) die ik bij de verschillende maatschappijen heb.
Goed kijken welke het gunstigst is, rekening houden met de one-way kosten.

Dank voor de opheldering!
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

MayJans schreef:
25 apr 2022, 20:09
Dit bewijst dus dat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben :lol: .
Ik had in een eerder bericht dit gelezen:

Je Preferred Plus status bij Avis matchen bij Enterprise naar Plus Gold status (https://statusmatch.enterpriseplus.com
Je Enterprise Plus Gold status matchen bij Avis naar President's Club (https://www.avis-preferred.com/statusmatch/index.php)
Je bent niet de enige die via deze weg een ‘gratis’ statusmatch probeert te krijgen. Ik heb ook geprobeerd om via deze weg Avis Presidents Club te krijgen om zo de bijkomende privileges te krijgen. Maar als ik jou begrijp gaat dit niet op ;(
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Seyst schreef:
25 apr 2022, 21:59
Je bent niet de enige die via deze weg een ‘gratis’ statusmatch probeert te krijgen. Ik heb ook geprobeerd om via deze weg Avis Presidents Club te krijgen om zo de bijkomende privileges te krijgen. Maar als ik jou begrijp gaat dit niet op ;(
Via die weg (avis>national>avis>hertz) probeer ik ook uiteindelijk Hertz President Circle te bemachtigen.
Hertz Five Stars was ook al eerder gelukt via het forum.
Ik begrijp juist uit vorige posts dat het niet uitmaakt of je uberhaupt bij de verschillende verhuurders daadwerkelijk gehuurd heb....
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Als je door het statusmatch topic leest, kom je op een bepaald moment tegen hoe je makkelijk een Hilton diamond status kan ‘faken’.
Dit kan je gebruiken om National executive elite te worden wat je weer gebruikt om hertz president te worden.
Je moet wel voor jezelf uitmaken of je hier een ‘moreel’ probleem mee zou hebben…

En zo niet kan je via volgende link nog steeds National executive worden wat je naar hertz 5 star kan matchen.
https://legacy.nationalcar.com/en_US/c ... cale=en_US
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer