Gisterenmiddag zijn wij geland op Miami Airport. Na een onverwacht snelle afhandeling op het vliegveld (binnen 20 min na uitstappen vliegtuig al buiten met koffers en al

) door naar het rental center.
Ik was een van de gelukkigen die dankzij dit forum zowel de Avis.dk boeking met BA code voor $353 voor 2 weken klasse Mazda CX5 had kunnen scoren, alswel de Avis Preffered President Circle status (via match vanaf National Elite die ik al had). Omdat de prijs in deze periode "to good to be true" leek toch maar een back-up boeking laten staan voor National.
Net als iedereen hier kon ik via Avis.com wel mijn reservering opvragen, maar wist Avis.com niets van de Avis Preffered President Circle status. Bij aankomst op het vliegveld de app geopend en die gaf aan dat ik de "Ophalen" procedure kon starten. Dit heb ik niet gedaan omdat ik dan de verwachting had dat ik geen upgrade zou krijgen (omdat mijn status niet bekend leek bij Avis.com).
In het rental center ben ik direct naar de Avis preffered desk in de garage gegaan (normale counter expres overgeslagen). Mijn naam stond nergens op de displays overigens. Bij de Avis preffered desk was helemaal niemand, dus ik was gelijk aan de beurt

. Daar mijn President Circle pas laten zien (gedownload op mijn telefoon) en hij ging op zijn computer aan de slag. 1 minuut later zegt hij "I have a few options for you". Toen had hij het over een Subaru (type vergeten), Kia (ook type niet onthouden) of een Ford Explorer. Ik hoopte al op een Ford Explorer dus ik had mijn keuze snel gemaakt

. Ik rij nu dus rond in een Bordeaux rode Ford Explorer Limited 4WD (met alle toeters en bellen) met 30k miles op de teller voor een pre-corona tarief

. Ik hoefde niets te laten zien van de BA status (waar ik de code van had gebruikt).
Voor de mensen die ook zenuwachtig waren over dit tarief hier dus (weer) een positieve ervaring erbij.