Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Stanstyle schreef:
23 apr 2022, 22:31
Nu is mijn vraag of de verzekeringen voldoende zijn welke inclusief zijn. Ik had geen mogelijkheid om er iets bij te boeken volgens mij?
Als je hebt aangegeven uit Nederland/België te komen icm de gekozen kortingscode zouden de 2 belangrijkste verzekeringen er automatisch bij moeten zitten. Het is handig om te vermelden wat er bij jou staat voor we met zekerheid kunnen zeggen of jouw verzekeringen voldoende zijn.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Stanstyle
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Stanstyle »

Seyst schreef:
23 apr 2022, 22:42
Stanstyle schreef:
Wat heb je een mooie reis voor de boeg met je familie! Om te controleren of je de juiste verzekeringen heb kan je je boeking ophalen op de site van Avis (of in de bevestigingsmail) en vergelijken met de afbeelding hieronder. De twee verzekeringen met de blauwe pijl moet je hebben (accepted). Mocht je nog twijfelen kan je altijd een screenshot van je boeking hier plaatsen en zal er altijd iemand wel de moeite nemen om met je mee te kijken :)

Afbeelding
we hebben er ook enorm veel zin in :P dan zou die W.A +LDW wat erbij zit voldoende moeten zijn. Thanks!
Resetovic schreef:
23 apr 2022, 23:47
Eventueel alleen nog Extended Roadside Assistance erbij en de rest zit er allemaal bij minus verzekering persoonlijke bezittingen, in mijn geval voor 19 dagen gaat Roadside Assistance zo'n 127 euro + 330 voor de CX5
goed om te weten :thumbup:
Coyote schreef:
24 apr 2022, 08:43
Stanstyle schreef:
Nu is mijn vraag of de verzekeringen voldoende zijn welke inclusief zijn. Ik had geen mogelijkheid om er iets bij te boeken volgens mij?
Als je hebt aangegeven uit Nederland/België te komen icm de gekozen kortingscode zouden de 2 belangrijkste verzekeringen er automatisch bij moeten zitten. Het is handig om te vermelden wat er bij jou staat voor we met zekerheid kunnen zeggen of jouw verzekeringen voldoende zijn.

Roland
:thumbup: heb inderdaad aangegeven uit Nederland te komen.

Incl.
Luchthaven toeslag
Voertuigregistratiekosten
Lokale belasting
Wettelijke aansprakelijkheid
Schadedekking (ldw)
Onbep.kilometers.

Bedankt allemaal voor de input!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Stanstyle schreef:
24 apr 2022, 09:21
Resetovic schreef:
23 apr 2022, 23:47
Eventueel alleen nog Extended Roadside Assistance erbij en de rest zit er allemaal bij minus verzekering persoonlijke bezittingen, in mijn geval voor 19 dagen gaat Roadside Assistance zo'n 127 euro + 330 voor de CX5
goed om te weten :thumbup:
Als je zelf handig genoeg bent om een lekke band te wisselen, niet vaak je sleutel verliest en je niet van plan bent zonder benzine komen te staan, dan heb je die Extended Roadside Assistence niet nodig. Bij elke verhuurder zit de basis roadside assistence (bij pech of een ongeval) gewoon bij de huurprijs in. :thumbup:
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Weet iemand hoe het net het volgende zit?Tijdens mijn reis wil ik b.v. binnen monument valley op de onverharde trail rijden. Ik heb een SUV bij Avis gehuurd. Hoe zit het dan met vergoeding van eventuele schade?
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

@habbekuk da's mooi!

Had hij nog last met die 2e CC die wel in de Europese bevestiging staat maar niet in de Amerikaanse?
Die prijs geloof ik wel, dat vind ik niet zo spannend in de zin dat dit niet zomaar ineens anders zal zijn. Maar die mogelijke (specifieke) cc voor deze grote categorie auto's wel :mrgreen:
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Trom schreef:
24 apr 2022, 10:44
Weet iemand hoe het net het volgende zit?Tijdens mijn reis wil ik b.v. binnen monument valley op de onverharde trail rijden. Ik heb een SUV bij Avis gehuurd. Hoe zit het dan met vergoeding van eventuele schade?
Als je kijkt in hun voorwaarden kan je het eenvoudig vinden :
https://www.avis.com/en/legal-documents/rental-terms

Dus volledig op eigen risico en eigen portemonnee :twisted:
Bijlagen
Screenshot_20220424-105912_Chrome.jpg
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Nessiezzz
Bedankt. Ik heb er steeds overheen gelezen in de voorwaarden.

Heb inmiddels gevonden dat er een topic is over rijden in monument valley. Dan vervalt mijn vraag daarover en blijft over:
Is het beter een tour te boeken en welke is dan goed qua prijs/kwaliteit?
Gast

Bericht door Gast »

Als je zelf een band kunt verwisselen en je gewoon op de loop road blijft in Monument Valley kun je prima met je huurauto (liefst SUV vanwege bodem vrijheid) rijden.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Tantelotje schreef:
24 apr 2022, 10:51

Had hij nog last met die 2e CC die wel in de Europese bevestiging staat maar niet in de Amerikaanse?
Die prijs geloof ik wel, dat vind ik niet zo spannend in de zin dat dit niet zomaar ineens anders zal zijn. Maar die mogelijke (specifieke) cc voor deze grote categorie auto's wel :mrgreen:
Nee, vooraf contact gezocht via de mail met Avis dk. Snelle reactie en verzoek te bellen
met alle doorkiesnummers erbij. Probleemloos Engels te woord gestaan en antwoord
gekregen dat het allemaal prima is zolang er maar wordt betaald :thumbup:
OSMDonald
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door OSMDonald »

Gisteren een Jeep Compass probleemloos meegekregen op SFO met de lage tarieven begin april op Avis.is en code van BA.
We kregen eerst een KIA en baliemedewerker zei dat wisselen niet mogelijk was. In de garage gewoon nog een keer gevraagd en daar was het geen probleem. Dus even doorvragen als je liever een andere wilt. :wink:

Ik zie wel dat ze 200 euro extra hebben afgeschreven, ik weet niet of dit borg betreft of dat ze toch een truc hebben uitgehaald. We wachten het maar even af.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Dan zou ik maar even de rental papieren goed bekijken waar die 200,- vandaan komt en anders bellen of terug gaan. Borg wordt normaal gereserveerd op de creditcard maar niet daadwerkelijk afgeschreven.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Tolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Tolle »

Gisteren aangekomen in Miami. Cabrio geboekt via Avis.dk. Geen mail van Avis gehad en ook in de app kon ik niets zien over de auto die ze voor me hadden klaarstaan Bij de balie van Avis stonden een man of 20 te wachten voor de checkin, bij Alamo was het nog drukker. Bij de balie van Avis hing een scherm met daarop namen van Avis Preferred members, ook de mijne. Ik moest me melden bij de Preferred balie in de garage. Daar stond niemand. Ze hadden een mooie witte Ford Mustang cabrio met 23k mijl op de teller. Dik tevreden! Geen tolls bijgenomen en andere vragen werden niet gesteld. Dus 2 weken een cabrio voor $548,- :thumbup:
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

habbekuk schreef:
24 apr 2022, 12:46
Tantelotje schreef:
24 apr 2022, 10:51

Nee, vooraf contact gezocht via de mail met Avis dk. Snelle reactie en verzoek te bellen
met alle doorkiesnummers erbij. Probleemloos Engels te woord gestaan en antwoord
gekregen dat het allemaal prima is zolang er maar wordt betaald :thumbup:
Dank je! :thumbup:
Droopy4u
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Droopy4u »

Gisterenmiddag zijn wij geland op Miami Airport. Na een onverwacht snelle afhandeling op het vliegveld (binnen 20 min na uitstappen vliegtuig al buiten met koffers en al :clap: ) door naar het rental center.
Ik was een van de gelukkigen die dankzij dit forum zowel de Avis.dk boeking met BA code voor $353 voor 2 weken klasse Mazda CX5 had kunnen scoren, alswel de Avis Preffered President Circle status (via match vanaf National Elite die ik al had). Omdat de prijs in deze periode "to good to be true" leek toch maar een back-up boeking laten staan voor National.
Net als iedereen hier kon ik via Avis.com wel mijn reservering opvragen, maar wist Avis.com niets van de Avis Preffered President Circle status. Bij aankomst op het vliegveld de app geopend en die gaf aan dat ik de "Ophalen" procedure kon starten. Dit heb ik niet gedaan omdat ik dan de verwachting had dat ik geen upgrade zou krijgen (omdat mijn status niet bekend leek bij Avis.com).
In het rental center ben ik direct naar de Avis preffered desk in de garage gegaan (normale counter expres overgeslagen). Mijn naam stond nergens op de displays overigens. Bij de Avis preffered desk was helemaal niemand, dus ik was gelijk aan de beurt :D. Daar mijn President Circle pas laten zien (gedownload op mijn telefoon) en hij ging op zijn computer aan de slag. 1 minuut later zegt hij "I have a few options for you". Toen had hij het over een Subaru (type vergeten), Kia (ook type niet onthouden) of een Ford Explorer. Ik hoopte al op een Ford Explorer dus ik had mijn keuze snel gemaakt 8) :lol:. Ik rij nu dus rond in een Bordeaux rode Ford Explorer Limited 4WD (met alle toeters en bellen) met 30k miles op de teller voor een pre-corona tarief :clap: :thumbup:. Ik hoefde niets te laten zien van de BA status (waar ik de code van had gebruikt).
Voor de mensen die ook zenuwachtig waren over dit tarief hier dus (weer) een positieve ervaring erbij.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Tolle schreef:
24 apr 2022, 14:26
Gisteren aangekomen in Miami. Cabrio geboekt via Avis.dk. Geen mail van Avis gehad en ook in de app kon ik niets zien over de auto die ze voor me hadden klaarstaan Bij de balie van Avis stonden een man of 20 te wachten voor de checkin, bij Alamo was het nog drukker. Bij de balie van Avis hing een scherm met daarop namen van Avis Preferred members, ook de mijne. Ik moest me melden bij de Preferred balie in de garage. Daar stond niemand. Ze hadden een mooie witte Ford Mustang cabrio met 23k mijl op de teller. Dik tevreden! Geen tolls bijgenomen en andere vragen werden niet gesteld. Dus 2 weken een cabrio voor $548,- :thumbup:
Kom die eens snel inleveren in Orlando :lol:

Have fun!! Hoop op hetzelfde morgenavond ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Tolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Tolle »

nwolf schreef:
24 apr 2022, 15:28
Kom die eens snel inleveren in Orlando :lol:

Have fun!! Hoop op hetzelfde morgenavond ;)
😂 Komt vast goed voor jullie, alvast veel plezier!
Liesenjoris
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Liesenjoris »

Zouden jullie mij even kunnen helpen. Ik zie door het bos de bomen niet meer.
Van 6/8 tem 27/8 gaan we een rondreis maken komende en vertrekkende vanuit Denver.
Door omstandigheden ben ik veel te laat begonnen met autoverhuur en zit in nu in een "wormhole" van autoverhuursites.
De goede oude en getrouwe usareisen.de geeft me nog steeds de "goedkoopste" prijs van ... 2343€.
Ongelooflijk hoe duur het geworden is.
We zijn met een gezin van 4 en zouden graag een Standard SUV hebben.
Ik ben hier al dagen en uren aan het lezen en zoeken tussen kortingscodes, PC-toestanden, christmas islands en .is/.dk sites.
Ik snap er niets meer van. Volgens mij nog steeds duurder.
Of heb ik het verkeerd?

Dank voor jullie feedback.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Je zoekt/doet iets waarschijnlijk niet goed.....

Via Hertz.com in het Nederlands als gast van 06/08 t/m 27/08 en tijdstip beide 20.00uur krijg ik onderstaande opties(indien interessante auto's natuurlijk) namelijk met code cdp510000 en pc192021,

Large Sedan (Categorie F) FCAR
(F) Chevrolet Malibu
of gelijkwaardig

Betaal Later 1107.29 USD

Large Premium Sedan (Categorie G) PCAR
(G) Buick Regal
of gelijkwaardig

Betaal Later 1179.19 USD

Small SUV (Categorie Q4) IFAR
(Q4) Nissan Rogue
of gelijkwaardig

Betaal Later 1222.33 USD

Large Luxury Sedan (Categorie I) LCAR
(I) Chrysler 300
of gelijkwaardig

Betaal Later 1323.00 USD

Minivan (Categorie R) MVAR
(R) Chrysler Pacifica
of gelijkwaardig

Betaal Later 1596.22 USD
Laatst gewijzigd door Resetovic op 24 apr 2022, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Piepelot
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Piepelot »

Dit topic heeft mij al superveel geleerd :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Waarvoor dank!

Via Avis.no en Avis.dk kijk ik voor 2 weken autohuur in augustus 2022 van Atlanta richting Lake Buena Vista, gebruik makende van de BA code.
Gek genoeg zijn de tarieven voor people carriers (de minibussen) het goedkoopst van al met een prijs van ongeveer 750 euro voor 15 dagen. :!:

Ik ben uiteraard niet geïnteresseerd in een minibus voor ons 4 maar eerder in een Large SUV klasse zoals een Ford Expedition.
Deze prijs komt eerder uit op 1280 euro voor 15 dagen.

Nu is mijn vraag of een wissel ter plaatse in Atlanta van een People Carrier naar een Large SUV beschouwd wordt als een "downgrade" en wij dus niet zouden moeten bijbetalen als wij ons aanbieden bij de Avis Preffered balie.
Er is waarschijnlijk ook geen garantie dat een Large SUV beschikbaar zal zijn?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Liesenjoris schreef:
24 apr 2022, 16:26
Zouden jullie mij even kunnen helpen. Ik zie door het bos de bomen niet meer.
Van 6/8 tem 27/8 gaan we een rondreis maken komende en vertrekkende vanuit Denver.
Dank voor jullie feedback.
Bij Avis.DK betaal je in combinatie met de N744100 code c.a 1200 euro voor een Mazda CX5 en voor een Ford Edge 1318 euro.
Ik durf niet te zeggen of de Mazda onder standaard SUV valt. Daar hebben andere misschien meer ervaring mee.

Bij Hertz betaal je voor een categorie C ( gebruik dan niet de PC code, alleen de 510000 cdp ) 1050 usd maar de garantie dat je een standaard SUV meekrijgt heb je natuurlijk niet. Als je perse een standaard SUV zou willen dan moet je daar ook voor betalen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer