Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Moon29: 2016 Florida +..... Van Miami naar Atlanta

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Reis Moon29: 2016 Florida +..... Van Miami naar Atlanta

Bericht door moon29 »

Na goed wikken en wegen en toch wel flink wat twijfel wat de bestemming wordt voor 2016 (na 2014 LV-SF-LA-LV en 2015 Denver-Badlands-CSP-YS-GT-SLC-LV) lijkt de keuze nu toch gemaakt te zijn en zouden we graag naar Florida gaan, maar liefst nog met een of meer andere staten erbij voor de afwisseling.
We twijfelden tussen:
- weer naar het westen, met name voor omgeving MOAB en nog wat andere zaken, en/of omgeving Seattle (deze optie bewaren we voor 2017 of later om niet te veel dezelfde soort vakanties achter elkaar te hebben)
- naar Florida dus
- naar Hawaii, maar deze hebben we met een beetje pijn in ons hart toch even op de wachtlijst gezet voor ooit later. We willen geen reistijd van 24 uur en dan kom je op wel hele dure tickets uit, naast het feit dat alles er al wat duurder is. En dan alsnog toch wel lang reizen. Wellicht doen we dit beter ooit als de kinderen echt niet meer mee gaan (nu 16 en 18 jaar)

Maar goed dus volgend jaar Florida, maar het liefst wel met afwisseling en weer wat wildlife zoals beren en herten zien is heel welkom, dus daarom zou ik het graag o.a. combineren met Great Smokey Mountains NP

Wat ik nu in hele grove lijnen in gedachten heb (onderstaand zijn meer plaatsen om aan te geven hoe ik de route in gedachte heb, niet zo zeer per definitie de overnachtingsplaatsen):

vliegen naar Miami, daar (2 nachten?) Miami Beach
Van daaruit naar de Key's (op welke Key het beste verblijven als je niet steeds wilt verhuizen? en 2 of 3 nachten?)
Via de Everglades richting Naples
Zo verder naar het Noorden tot Cape Coral ongeveer
dan een aantal dagen relaxen en 2 of 3 parken bezoeken in Orlando
vervolgens richting Jacksonville,
Savannah,
Great Smokey Mountains NP
en terugvliegen vanaf????

Is dit haalbaar in 3 weken, zonder er een mega gehaaste route van te maken. Al zijn we best wat gewend de afgelopen 2 jaar en reizen best op aardig tempo, zijn geen reizigers die overal uren naar blijven kijken.
Hoe zouden we het het beste in kunnen delen (welke overnachtingsplaatsen) en hoe lang overal verblijven?
En vanuit welke stad kunnen we het beste terugvliegen?

Dingen die we graag willen doen:
- snorkelen (geen ervaring) (Bahia Honda State Park?)
- zwemmen met Manatees
- 2 of 3 parken bezoeken (bijvoorbeeld Bush Gardens, Disney Epcot, Disney Animal Kingdom of Sea World)
- rondfietsen op de Key's
- fietsen of wandelen door GSMNP om wildlife te spotten
- Marathon schildpadden opvang
- per airboat door de everglades (of fietsen?)
- Sanibel island
- Kelly Park

Ik hoop dat jullie me wat verder op weg willen helpen met het samenstellen van een goede route :)

Groetjes,
Monique
Laatst gewijzigd door moon29 op 08 aug 2015, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Moon29: 2016 Florida +.....

Bericht door Jerre »

ik kan je enkel helpen ivm de keys. ik zou zeker 3 nachten doen dan. 2 op key west en eentje op key largo eventueel voor het snorkelen. de dag daarop kan je dan de everglades doen op je weg richting naples
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Moon29: 2016 Florida +.....

Bericht door moon29 »

Inmiddels weer wat verder met inlezen en sleutelen aan een mogelijke route en als eerste opzet kom ik op dit:

1 AMST/DUS/BRUS naar Miami
2 Miami beach
3 Miami beach naar Key West of Duck Key
4 Key West of Duck Key
5 Key West of Duck Key naar Key Largo
6 Key Largo naar Sanibel
7 Sanibel naar Christal River
8 Christal River
9 Christal River naar Orlando of Kissimmee
10 Orlando
11 Orlando
12 Orlando
13 Orlando
14 Orlando naar Jacksonville
15 Jacksonville naar Savannah
16 Savannah
17 Savannah naar GSMNP Gatlinburg
18 GSMNP Gatlinburg
19 GSMNP Gatlinburg naar atlanta
20 atlanta
21 atlanta naar huis

Wat vinden jullie hiervan? Belangrijke dingen die ik op deze manier mis? Te gehaast? Ergens te lang of te kort?
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Moon29: 2016 Florida +..... Van Miami naar Atlanta

Bericht door M & M »

Lijkt me een mooie vakantie, zo met Savannah erbij!

Over je route: Dag 6 en 7 is te veel. Van Key Largo naar Sanibel is vier uur rijden. De dag daarna vertrek je direct weer uit Sanibel. Je hebt op dag 6 dus alleen tijd voor of de Everglades of Sanibel. Ik zou voor dit deel een dag extra inplannen. En dan is Key Largo - Sanibel nog steeds een flinke rit (kijk even goed op de park-site van de Everglades wat je allemaal wilt doen). Ben je van plan in Fort Myers te overnachten of op Sanibel zelf? Ik zou Captiva Island ook bezoeken. Daar heb je een hele mooie zonsondergang.

Om de dag extra verderop te winnen, moet je even naar Orlando kijken. Je hebt daar nu vier hele dagen. Ik neem aan 1 dag Kelly Park en drie dagen pretpark? Kelly Park is erg leuk, maar daar heb je niet een volle dag voor nodig. Zou dus ook goed kunnen op dag 9 (1,5 uur rijden vanaf Christal River). Vergeet in Kelly Park niet om even voor de parkingang tubes te huren.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hoi M & M,

Super bedankt voor je hulp!
Wat precies de beste overnachtingsplaatsen zijn weet ik nog niet (alle tips zijn welkom!), dus ook nog niet of we het beste op Sanibel of in Fort Myers overnachten. Wat raad jij me aan. Captiva Island tijdens zonsondergang stond inderdaad al op mijn lijstje om te doen.

Raad je me aan om een overnachting tussen Key West en Fort Myers/Sanibal te plannen, of beter in 1 keer daarheen rijden en dan 2 nachten daar verblijven?

Orlando: een dagje relaxen bij het zwembad/ villa is wellicht ook wel lekker (al denk ik dat het op zo'n reis voor het ritme misschien beter is iedere dag lekker op pad te gaan). Wat pret/water/dieren parken betreft. Tja, we zijn er nog nooit geweest dus zouden er wel heel veel willen zien, met name onze dochter. Maar ik houd er niet zo van en voor mijn man en onze zoon hoeft dat ook geen dagen lang, dus het worden wellicht 2 hooguit 3 dagen.
Omdat ze bij ons allemaal nogal gek zijn van Harry Potter lijkt de combi Universal en Islands of Adventure haast een must. Al trekt Bush Garden en SeaWorld ook. Maar daar kunnen we nog even over nadenken.
Verder staat in Orlando natuurlijk ook shoppen op het programma! :wink:

Kelly Park stond inderdaad ook al op mijn lijstje, al had ik hem staan om te doen op weg naar Jacksonville. Dat is volgens google maps minder omweg dan wanneer we dat op dag 9 doen. Bedankt voor de tip dat de tubes al vóór de parkingang moeten worden gehuurd!

Heb je nog tips voor de beste overnachtingsplaatsen? Of zijn deze zo goed zoals ik ze in eerste opzet heb staan?
(welke key's? Orlando of Kissimmee? Sanibel of Fort Myers?)
Chub
Amerikafan

Bericht door Chub »

Helemaal eens met M & M. En vanaf dag 10 of 11 lijkt het me prima te doen. Vandaag heb ik de route van Charleston naar Orlando gereden, dat is veel verder dan jouw planning. Ja, het was ver, maar prima te doen. Wij zijn op de heenreis van Ormond Beach naar Atlanta gereden, was ook een behoorlijke trip maar ook prima te doen. Van Gatlinburg naar Savannah is ook een heel stuk, maar zeker goed te doen. Neem in Gatlinburg een hotel dicht bij het centrum, dus op loopafstand, anders blijf je minimaal $ 5 betalen of als je heel dichtbij wilt $ 10,- wij zaten in MountainHouse, viel een beetje (boel) tegen, dus wees selectief met zoeken en boeken. Ik vond Smoky Mountains een prachtig park, wel druk, maar o zo de moeite waard. We zijn een ochtend gaan raften over de Pigeon river. Helemaal te gek, plan dat zeker in, krijg je geen spijt van.
De stad Atlanta was mooi, leuk om bezocht te hebben. Mooi centrum en zal je zeker bevallen. Als je wat wilt weten lees ik het wel. Succes met de voorbereiding.

Oh ja, 3 jaar geleden zijn we naar Harrie Potter geweest. Zo vreselijk goed, kippenvel kreeg ik ervan. Beter kan je het nergens krijgen.. :thumbup:
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dankjewel voor de tips, Chub! Daar kan ik zeker wat mee.

De reden dat wij het stuk tussen Orlando en Savannah vrij rustig doen is dat de eilandjes net boven jacksonville me ook zo mooi lijken. En misschien is er ook een mogelijkheid om Okefenokee mee te nemen, of kunnen we de overnachtingen dan beter anders plannen?
Of is dat meer van hetzelfde dan we al bij de Everglades bijvoorbeeld hebben gezien?

Ik heb nog veel te lezen en dan zal er hier en daar nog wel bijgesteld moeten worden misschien.

We hopen over een week of 4 akkoord te hebben op de vakantieperiode die we willen aanvragen en dan kan het boeken van hotels/b&b beginnen.

Wat zijn gebruikelijke prijzen voor dergelijke vlucht?
M & M
Amerikafan

Bericht door M & M »

moon29 schreef:Hoi M & M,

Super bedankt voor je hulp!
Wat precies de beste overnachtingsplaatsen zijn weet ik nog niet (alle tips zijn welkom!), dus ook nog niet of we het beste op Sanibel of in Fort Myers overnachten. Wat raad jij me aan. Captiva Island tijdens zonsondergang stond inderdaad al op mijn lijstje om te doen.
Als je er één nacht blijft is het denk ik leuker om op Sanibel te overnachten. Dan moet dat prijstechnisch ook wel mogelijk zijn, want Sanibel is wel een stukje duurder. Als je twee nachten blijft en ook andere dingen in.rondom Fort Myers wil doen / zien, is Fort Myers als uitvalsbasis beter. Daar heb je ook meer voorzieningen, zoals supermarkten en dergelijke.
moon29 schreef: Raad je me aan om een overnachting tussen Key West en Fort Myers/Sanibal te plannen, of beter in 1 keer daarheen rijden en dan 2 nachten daar verblijven?
Hoewel het afhankelijk is van wat je in de Everglades / rondom Fort Myers wil doen, vind ik in een keer van Key West naar Fort Myers wel een erg grote rit. Dan ben je al zes uur kwijt aan alleen het rijden zelf. Als je alleen een airboat-tour gaat doen, is dat misschien genoeg. Kijk vooral even op internet en de reisverslagen op dit forum en bepaal wat je in de Everglades wil doen. Als je wilt fietsen door Shark Valley, langs de alligators op de Anhinga trail wil lopen en een airboat-tour wil doen, heb je echt een overnachting tussen Key west en Fort Myers nodig. Homestead zou dan ideaal zijn. Dan kan je de dag ervoor veel activiteiten op de Keys inplannen als je terugrijdt. In Homestead moet je niet te vroeg aankomen, want er is niet veel te doen.
moon29 schreef: Kelly Park stond inderdaad ook al op mijn lijstje, al had ik hem staan om te doen op weg naar Jacksonville. Dat is volgens google maps minder omweg dan wanneer we dat op dag 9 doen.
Lijkt me een goede keuze!
M & M
Amerikafan

Bericht door M & M »

moon29 schreef: We hopen over een week of 4 akkoord te hebben op de vakantieperiode die we willen aanvragen en dan kan het boeken van hotels/b&b beginnen.

Wat zijn gebruikelijke prijzen voor dergelijke vlucht?
Best kans dat over vier weken de werelddealweken van de KLM weer zijn begonnen. Dat is goed voor de ticketprijzen.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Gelden die ook voor de hoogseizoen periode dan? We zitten nog aan schoolvakantie gebonden en willen het liefst gaan op of rond 18 juli.
M & M
Amerikafan

Bericht door M & M »

De schoolvakantie-periode is juist laagseizoen voor Florida. Ik betwijfel wel of je in september al goedkope tickets voor juli 2016 kan boeken. Volgens mij kan je dit soort vragen het beste hier stellen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... &start=360
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Met tickets heb ik ook nog geen haast.
Mijn ervaring met het westen is dat hoe langer je wacht hoe hoger de hotelprijzen in sommige gevallen worden. Dus mijn plan was zodra we goedkeuring hebben voor onze periode om alvast de hotels / b&b (mits gratis annuleerbaar) vast te gaan leggen. switchen/aanpassen kan dan altijd nog....
Of is het voor het Oosten niet zo nodig om dit in september al te gaan doen?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Op het moment zijn er super mooie prijzen voor een retour naar Miami (net boven de 400 euro) voor de data dat wij gaan. Helaas moeten we nog een weekje (als we pech hebben iets meer) wachten tot we akkoord hebben van onze werkgevers.
Voor een multi city Miami - Atlanta kom ik steeds nog boven de 1000 euro uit.

Wanneer we echt kunnen boeken en de verschillen blijven erg groot is het dus wel de moeite waard hoe we e.e.a. in het schema kunnen passen bij een retourtje op Miami.

Denken jullie dat dat haalbaar is als we toch GSMNP mee willen pakken op de route? Of is het dan beter een binnenlandse vlucht bij te boeken van Atlanta naar Miami (kost zo'n 100 euro pp zie ik).
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Van Jacksonville naar Savannah:

In Florida:
Kingsley Plantation en Fernandina Beach.

In Georgia:
Driftwood Beach op Jekyll Island. Dat is zo apart.
St. Simons Island (ligt ernaast) is ook de moeite waard met een leuke plaats en Fort Frederica.
Als je dan weg 25-17 volgt naar Savannah kom je langs het kleinste kerkje van de VS.
Savannah is ook zeer de moeite waard. Kleinschalig en in 1 dag goed te doen.

Wij hebben dit stuk vorig jaar in de eerste week van onze vakantie gedaan:
http://www.schoutenjanssen.nl/
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

@Trails:
Dankjewel!
Ik had toevallig deze week al in jullie verslag van vorig jaar zitten lezen, en daar had ik al wat van je tips uitgehaald :)
cgboogaard
Amerika-ontdekker

Bericht door cgboogaard »

Leuk vooruitzicht! Misschien heb je ook nog iets aan ons verslag en tips http://www.alcana.nl/category/noord-amerika/

We hebben gesnorkeld bij Kay Largo kan ook direct vanaf het strand voor het zoen van vissen. We hebben hele dag in Everglades doorgebracht, gesnorkeld met manatees en herten gespot op thee keys, ook op Sanibel geweest. Veel plezier alvast
Voor ons reisverslag en tips over Florida (en heel veel andere landen) zie http://www.dreamtheworld.nl
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

@cgboogaard: thanks! Ik had uit jullie verslag en tips op jullie website inderdaad ook al e.e.a. aan informatie gehaald. :thumbup:
Wat dat snorkelen betreft? Is dat voor iedereen zonder ervaring goed te doen? Misschien raar maar wij hebben alle 4 nog nooit gesnorkeld :lol:

Hebben jullie enig idee of het te doen is er een volledig rondje Miami - Miami (of Atlanta - Atlanta) van te maken als dat heel erg veel zou schelen in vliegticketprijs? (zoals nu het geval lijkt)
En dat dus in 3 weken en rekening houdend met het feit dat we ook graag 2 nachten GSMNP willen doen en Savannah en Jacksonville (en wat daar tussenligt).
We hoeven in Florida echt niet alles te zien, dat is ook onmogelijk. Maar willen graag wat mooiste dingen zien en zo een goede indruk krijgen. Als het erg goed zou bevallen gaan we er toch vast nog een keer terug :D Maar zou het tegenvallen dan denk ik door het meenemen van wat andere staten te zorgen voor wat meer afwisseling.
cgboogaard
Amerika-ontdekker

Bericht door cgboogaard »

Snorkelen is goed te doen hoor. Je zit wel midden op zee als je met een boottocht gaat (en dat doe je bij Key Largo als je koraal wilt zien). Mijn dochter snorkelde voor het eerst op koraalrif op zee toen ze 7 jaar was, dat ging heel goed. We hadden eigen snorkelset voor haar gekocht en ze had al in zwembad en een meer in NL geoefend. Als je twijfelt zou ik dat zeker ook doen. Het is toch echt een hele andere wereld, onder water. Het zou zonde zijn als je teveel tijd kwijt bent aan het goed gebruiken vd spullen etc. waardoor je weinig ziet.
Voor ons reisverslag en tips over Florida (en heel veel andere landen) zie http://www.dreamtheworld.nl
Chub
Amerikafan

Bericht door Chub »

Miami-Atlanta-SMNP-Miami en nog een paar plaatsen daartussen is prima te doen hoor. Wij zijn net terug van zo'n rondje. In 18 dagen gedaan, dus korter dan jullie te besteden hebben. Voor ons was het Miami-Daytona Beach-Atlanta-Gatlinburg-Charleston-Orlando-Miami. Er zitten een paar goede reisdagen tussen, maar het viel echt niet tegen. Zeker met de huidige Miami prijs zou ik Miami pakken en dan een mooi rondje beginnen. Waarom Atlanta? Prima stad op weg naar SMNP, mooie stad, mooi centrum voor een paar dagen. Boek een hotwire hotel daar, is altijd wel 1 goed te scoren in de zomer. Als je wilt stuur ik je ons blog toe, maar wel per pm. Ik hoor het wel :thumbup:
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hoi Chub,

Ik zou het heel leuk vinden om je blog te lezen! :D
Via PM is prima, ik zal er vertrouwelijk mee omgaan.

Groet,
Monique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer