We twijfelden tussen:
- weer naar het westen, met name voor omgeving MOAB en nog wat andere zaken, en/of omgeving Seattle (deze optie bewaren we voor 2017 of later om niet te veel dezelfde soort vakanties achter elkaar te hebben)
- naar Florida dus
- naar Hawaii, maar deze hebben we met een beetje pijn in ons hart toch even op de wachtlijst gezet voor ooit later. We willen geen reistijd van 24 uur en dan kom je op wel hele dure tickets uit, naast het feit dat alles er al wat duurder is. En dan alsnog toch wel lang reizen. Wellicht doen we dit beter ooit als de kinderen echt niet meer mee gaan (nu 16 en 18 jaar)
Maar goed dus volgend jaar Florida, maar het liefst wel met afwisseling en weer wat wildlife zoals beren en herten zien is heel welkom, dus daarom zou ik het graag o.a. combineren met Great Smokey Mountains NP
Wat ik nu in hele grove lijnen in gedachten heb (onderstaand zijn meer plaatsen om aan te geven hoe ik de route in gedachte heb, niet zo zeer per definitie de overnachtingsplaatsen):
vliegen naar Miami, daar (2 nachten?) Miami Beach
Van daaruit naar de Key's (op welke Key het beste verblijven als je niet steeds wilt verhuizen? en 2 of 3 nachten?)
Via de Everglades richting Naples
Zo verder naar het Noorden tot Cape Coral ongeveer
dan een aantal dagen relaxen en 2 of 3 parken bezoeken in Orlando
vervolgens richting Jacksonville,
Savannah,
Great Smokey Mountains NP
en terugvliegen vanaf????
Is dit haalbaar in 3 weken, zonder er een mega gehaaste route van te maken. Al zijn we best wat gewend de afgelopen 2 jaar en reizen best op aardig tempo, zijn geen reizigers die overal uren naar blijven kijken.
Hoe zouden we het het beste in kunnen delen (welke overnachtingsplaatsen) en hoe lang overal verblijven?
En vanuit welke stad kunnen we het beste terugvliegen?
Dingen die we graag willen doen:
- snorkelen (geen ervaring) (Bahia Honda State Park?)
- zwemmen met Manatees
- 2 of 3 parken bezoeken (bijvoorbeeld Bush Gardens, Disney Epcot, Disney Animal Kingdom of Sea World)
- rondfietsen op de Key's
- fietsen of wandelen door GSMNP om wildlife te spotten
- Marathon schildpadden opvang
- per airboat door de everglades (of fietsen?)
- Sanibel island
- Kelly Park
Ik hoop dat jullie me wat verder op weg willen helpen met het samenstellen van een goede route

Groetjes,
Monique