Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lijstje praktische vragen voor eerste reis New York & wedstrijd NY Giants

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Stefano_5
Amerika-newbie

Lijstje praktische vragen voor eerste reis New York & wedstrijd NY Giants

Bericht door Stefano_5 »

Hi

Ik zou in november de eerste keer reisen naar Amerika, en eerste bestemming is The Big Apple, voor ongeveer 6 à 7 dagen.
Natuurlijk gaan we New York uitgebreid bezoeken, maar als NFL fan zou ik natuurlijk een wedstrijd willen meepikken: NY Giants vs NE Patriots op 15 november!

Maar aangezien het mijn eerte reis is naar the States, heb ik niets van ervaring... Daarom enkele vragen waarbij ik hoop dat jullie mij concrete tips kunnen meegeven:
  • 1) Hoe boeken jullie de vlucht? In een all-in samen met hotel? Of eerder apart boeken? Iemand ervaring met specifieke website of reisbureau? Bijvoorbeeld: vakantiediscounter.nl ? Ik zou vanuit Zaventem of Eindhoven willen vertrekken
  • 2) Iemand reeds een hotel geboekt nabij Central Park? Welk hotel? Hoe geboekt? Of zouden jullie andere locaties aanraden voor hotel?
  • 3) Iemand ervaring met bezoeken van NFL wedstrijd? Via welke site aan tickets geraakt voor NY Giants?
  • 4) Valt de temperatuur rond 15 november nog een beetje mee? Of is er al kans op sneeuw? Ik dacht dat sneeuw meer in december/januari is? Ik kan wel tegen een beetje koude, zolang het nog niet te veel vriest :)
  • 5) Ik veronderstel dat transport daar geen probleem is met metro en bussen? Zijn taxi's duur?
  • 6) De vorige vijf puntjes zijn op dit moment het belangrijkst voor mij om wat inzicht te krijgen. Natuurlijk zijn andere tips welkom. Misschien nog belangrijke puntjes die ik niet mag vergeten?
Thanks for your help!
tri_ap
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Lijstje praktische vragen voor eerste reis New York & wedstrijd NY Giants

Bericht door tri_ap »

Vorig jaar november in New York ook een wedstrijd van NY Giants meegepakt (tegen Dallas Cowboys). Tickets probleemloos gekocht via www.ticketnetwork.com. Keuze in alle soorten tickets: van best goedkoop tot heel erg duur. Tickets keurig per email ontvangen. Wedstrijd was ware belevenis voor NFL-fan (het was die wedstrijd met die waanzinnige catch van Odell Beckham jr en het gebeurde vlak voor mijn neus :thumbup:). MetLife Stadium ligt een stuk buiten NY maar is per trein vanaf Penn Station zeer goed te bereiken. Vinden van de trein geen probleem: je loopt gewoon achter de in blauw geklede meute aan. Zeker doen!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

1: Zelf boek ik altijd apart en vind ik het een leuke sport om goedkoop en toch gunstig uit te komen. Momenteel wil ik eind oktober gaan, maar ik wacht even op de KLM aanbiedingen van september .... vaak op sites (bijv WTC) kijken is het verstandigst, al kijk ik daarna wel vaak op de site van de airline zelf om te kijken hoe duur ik dan bij hen uit ben. Met problemen rond overstappen of vertragingen is het mijn ervaring dat dingen makkelijker te regelen zijn dan wanneer je bij een 3e partij geboekt hebt ..... Volgens mij kun je vanuit Eindhoven niet non-stop richting NYC. Maar vanaf Brussel of Dusseldorf is wel vaak goedkoper dan vanaf Amsterdam, dus wat dat betreft zit je gunstig wat locatie betreft.

2. Dicht bij Central Park? goed idee. Zelf zit ik tegenwoordig zo budget mogelijk. Heb afgelopen vakantie in het Seafarers Guest House gezeten en dat is goed bevallen (wel gedeelde badkamers enzo). Mijn eigen voorkeur gaat uit naar Upper West, zo'n heerlijke buurt. Maar het belangrijkste is toch dat je in de buurt van een subway station zit, dan ben je lekker flexibel.

3. Niet met NFL, wel met MLB. Ik koop altijd op Stubhub (kies voor electronische delivery!), lekker veel keus wat prijs en stoel betreft. Het is een soort marktplaats voor mensen met seizoenkaarten, maar die nooit alle wedstrijden kunnen zien en dus doorverkopen.

4. Ik ben 2x begin december geweest en vond dat goed te doen. Sneeuw komt meestal pas in het nieuwe jaar.

5. advies: koop een metrocard die een week geldig is (zo'n 32 dollar), dan kun je onbeperkt van het bussen en metro-systeem gebruik maken. Ik neem nooit een taxi .... vanaf JFK - Manhattan geldt een flat tariff reken op incl toll en tip op tegen de 70$), al geld dit alleen voor de gele (en tegenwoordig ook de groene) taxi's. Ga nooit met een ander soort taxi mee, de kans dat je dan afgezet wordt is erg groot!! (bewaar van je eigen taxi het velletje dat je van de dispenser krijgt, voor het geval er problemen zijn of je iets laat liggen).

6. Hier en hier kom je ook al heel ver mee (en mijn blogs zijn best de moeite waard vind ik zelf :lol: ).
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ik ben nog niet naar het noordoosten geweest, dus daarmee kan ik niet helpen. Maar wel met een paar andere vragen.
1) Wij boeken altijd een vlucht via een reisbureau, en huren daar ook ineens de auto en de reisverzekering. Dan is er meestal wat korting. Er zijn genoeg anderen die gewoon alles los boeken, maar ik vind een aanspreekpunt in zo'n reisbureau wel makkelijk voor als er vragen zijn of er iets niet klopt.

3) Naar een NFL-wedstrijd zijn we wel al geweest, vandaar ook dat ik reageer. We hebben al tickets gekocht bij Ticketmaster en bij Stubhub. Ticketmaster is de officiële verdeler van de tickets. Dus als je wilt dat er ook wat van je geld naar het NFL-team gaat, koop je het best daar. Je bent daar ook het zekerste van je tickets. Als er eerstehands geen tickets meer zijn, hebben zij ook een "herverkoop-tak", Ticketexchange. Ik ben even gaan kijken, en er staat nu "not many left" bij de tickets voor 15 november. Reppen dus :)
Stubhub is ook tweedehands, is erg veilig en gekend, en ze bieden ook een garantie: Als het ticket niet blijkt te werken, krijg je al je geld terug. Maar dan kun je natuurlijk ook niet binnen. De kans daarop is wel erg klein, maar ik heb er al eens van gelezen. Zelf absoluut geen problemen mee gehad.
Ticketnetwork ken ik niet.
Dan nog dit: Wil je specifiek de Giants gaan zien, of is het omdat die in de buurt zijn? De Giants en de Jets delen een stadion, dus dat zijn dubbel zo veel kansen om een wedstrijd te zien, natuurlijk.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

als je alleen naar NYC gaat, moet je geen auto huren, hoor .... daar heb je niets aan, behalve files ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou kaarten voor de wedstrijd niet bij onofficiele kaartensites zoals het eerder genoemde ticketnetwork.com kopen.
Stefano_5
Amerika-newbie

Bericht door Stefano_5 »

Ok super, bedankt voor de tips!

Voor overnachting vond ik interessante aanbiedingen op vakantiediscounter.nl, hotel pennsylvania dichtbij Madison Square lijkt me tof en niet te duur. Wellicht geen probleem voor Belgen om via vakantiediscounter te boeken?

I.v.m. NFL wedstrijd, ja ik zou heel graag Giants-Patriots zien, aangezien ik fan ben van Tom Brady en ik wil ook graag Odell Beckham Jr. aan het werk zien. Eigenlijk de ideale wedstrijd voor mij :)
@tri_ap, wow je hebt dus de catch van het jaar gezien, cool!

Voor de tickets ga ik me nu idd wat spoeden. Mijn voorkeur gaat momenteel naar Stubhub. Lijkt me iets eenvoudiger te bestellen dan Ticketmaster.
Ik heb ondertussen al veel gehoord over Stubhub, dus ik veronderstel dat er wel voldoende garantie is voor tickets gezien de vele tevreden klanten :)

Maar andere matchen zijn ook mooi meegenomen, mss high school football, iemand daar al ervaring mee?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Wat het Penn Hotel betreft is het goed om te beseffen dat het hotel niet voor niets goedkoper is dan andere (en vaak is het dan nog relatief te duur). Het is bepaald vergane glorie en raakt steeds meer in verval, buiten de indrukwekkende lobby hoef je geen luxe te verwachten. Maar de ligging is lekker centraal en met Penn station vlakbij zit je ook goed wat subway betreft.
Sommige kamers zijn lekker ruim, andere juist erg klein. Aarzel niet om zo nodig een andere kamer te vragen, wie niet waagt, die niet wint. Wat zou je per nacht betalen (voor hoeveel personen)?

Stubhub is een veilige site, er wordt ook op de sites van de clubs naar deze mogelijkheid verwezen. Ticketmaster is ook goed, maar vaak heb je zelf minder in te brengen over je plaatskeuze, vind ik ... Voor stubhub wil ook wel gelden dat als je op het laatste moment kaarten koopt, ze goedkoper zijn .... maar dat blijft natuurlijk gokken ... de prijzen nu liggen best hoog .... (ik heb geen verstand van deze sport of de normale ticketprijzen .... is het een belangrijke wedstrijd?)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Stefano_5
Amerika-newbie

Bericht door Stefano_5 »

Bedankt Meyem voor de reactie!
We zijn met 3, en het hotel is voor ons niet zo belangrijk, zolang we er een bed en badkamer hebben :) Veel in het hotel zullen we niet zijn. De ligging is voor ons het belangrijkste.

Ok ik ben overtuigd voor Stubhub. Ja is wel belangrijke wedstrijd. NY Giants, altijd wel een grote club, tegen de regerende wereldkampioen Patriots :) Daarom ga ik niet twijfelen voor tickets, maar het zullen toch de goedkopere tickets zijn in bovenste ring.
pixels66
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door pixels66 »

Wij zijn net een week terug uit New York(onze 2e keer).. Ditmaal 8 dagen in Hotel Pennsylvania gezeten..

Ligging: PERFECT. Lopend naar Times Square, fifth avenue, Macy's om de hoek, tegenover Madison Square Garden(leuke all access tour daar), lopend zelfs nog richting Central Park, voorbij Times Square ben je daar zo.. Rockefeller ook goed te bereiken, en Empire State Building is al helemaal dichtbij..
Eigen badkamer, dat vinden wij een must.. Wij willen perse geen sanitair delen, dan kom je al gauw op dit soort hotels uit... Nouja dan maar iets duurder.. Wij wilden vanwege zeer hard ruzieende(bijna vechtende) buren een andere kamer, dat was geen enkel punt..

Inderdaad verder wel een oud hotel, zeer gehorig, maar goed, een keurig bed en badkamer, en dat is het enige waar ik voor kom. Voor 5 dollar wordt op de laatste dag nog je koffer bewaard en bewaakt..

Ik zeg, doen!

Wil je nog wat weten van New York, geef een gil, we zijn er inmiddels wel goed bekend! Overigens hebben wij tickets voor de NY Yankees gekocht via ticketmonster.com.. Die haal je dan ter plekke bij het stadion op, geen enkel punt.. De metrokaart van 32 dollar is ook aan te raden, werkt top..
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Mijn voorkeur gaat momenteel naar Stubhub. Lijkt me iets eenvoudiger te bestellen dan Ticketmaster.

Ticketmaster is echt heel eenvoudig. Ik heb er goede ervaringen mee, dit is ook het officiële verkoopkanaal voor bijna alle sportteams en ook concerten etc. Kijk maar op de site van Giants, als je via daar op tickets boeken klikt, kom je vanzelf op ticketmaster. Zoek niet naar "best beschikbare plaatsen" dan zoekt ie inderdaad naar de beste plaatsen, maar die zijn echt vreselijk duur. Zoek op de ring waar je wilt zitten.

Van stubhub dacht ik dat je niet met een Nederlandse creditcard kunt boeken, maar dat kan veranderd zijn, ben al een tijdje niet in NY geweest.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

(en mijn blogs zijn best de moeite waard vind ik zelf :lol: ).
Hahahaha, ben jij het Marianne? ik had het kunnen weten met die naam Bryant Park!
Preben
Amerika-ontdekker

Bericht door Preben »

Ik heb pas een ticket gekocht voor Giants - 49ers op 11 oktober. Heb deze besteld via http://www.ticketexchangebyticketmaster ... s-tickets/. Had vooraf ook enkele andere sites zoals Stubhub vergeleken. Qua prijzen zijn ze vergelijkbaar. Heb uiteindelijk voor ticketmaster gekozen omdat deze samenwerken met de NFL.
Stefano_5
Amerika-newbie

Bericht door Stefano_5 »

Preben schreef:Ik heb pas een ticket gekocht voor Giants - 49ers op 11 oktober. Heb deze besteld via http://www.ticketexchangebyticketmaster ... s-tickets/. Had vooraf ook enkele andere sites zoals Stubhub vergeleken. Qua prijzen zijn ze vergelijkbaar. Heb uiteindelijk voor ticketmaster gekozen omdat deze samenwerken met de NFL.
Ja, was net ook aan het kijken op deze site, zal het ook zo doen.
Het zijn e-tickets veronderstel ik?
Preben
Amerika-ontdekker

Bericht door Preben »

Bij mij zijn het e-tickets. Staat er normaal bij vermeld. Denk dat er ook tickets per post te koop staan.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

jetusa schreef:
(en mijn blogs zijn best de moeite waard vind ik zelf
Hahahaha, ben jij het Marianne? ik had het kunnen weten met die naam Bryant Park!
ja, helemaal goed :lol:
oh, en inmiddels kun je wel met een NL credit card betalen, hoor, bij stubhub
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

meyem schreef:
5. [..] Ga nooit met een ander soort taxi mee, de kans dat je dan afgezet wordt is erg groot!! (bewaar van je eigen taxi het velletje dat je van de dispenser krijgt, voor het geval er problemen zijn of je iets laat liggen).
Met uitzondering van de Car Services ;) (taxi op oproepbasis), daar heb ik wel bijzonder goeie ervaringen mee.
Laatste keer Brooklyn(Boerum Hill)/JFK voor $45,- (ex. tip).
Maar al die mannetjes die je op het vliegveld aanspreken (als het al gebeurt), die moet je idd niet vertrouwen :).
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, van tevoren een car service regelen kan ook, maar ik doelde vooral op al die loslopende mannetjes die je een ritje aanbieden ..... die zijn over het algemeen niet te vertrouwen ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer