Ik zou in november de eerste keer reisen naar Amerika, en eerste bestemming is The Big Apple, voor ongeveer 6 à 7 dagen.
Natuurlijk gaan we New York uitgebreid bezoeken, maar als NFL fan zou ik natuurlijk een wedstrijd willen meepikken: NY Giants vs NE Patriots op 15 november!
Maar aangezien het mijn eerte reis is naar the States, heb ik niets van ervaring... Daarom enkele vragen waarbij ik hoop dat jullie mij concrete tips kunnen meegeven:
- 1) Hoe boeken jullie de vlucht? In een all-in samen met hotel? Of eerder apart boeken? Iemand ervaring met specifieke website of reisbureau? Bijvoorbeeld: vakantiediscounter.nl ? Ik zou vanuit Zaventem of Eindhoven willen vertrekken
- 2) Iemand reeds een hotel geboekt nabij Central Park? Welk hotel? Hoe geboekt? Of zouden jullie andere locaties aanraden voor hotel?
- 3) Iemand ervaring met bezoeken van NFL wedstrijd? Via welke site aan tickets geraakt voor NY Giants?
- 4) Valt de temperatuur rond 15 november nog een beetje mee? Of is er al kans op sneeuw? Ik dacht dat sneeuw meer in december/januari is? Ik kan wel tegen een beetje koude, zolang het nog niet te veel vriest
- 5) Ik veronderstel dat transport daar geen probleem is met metro en bussen? Zijn taxi's duur?
- 6) De vorige vijf puntjes zijn op dit moment het belangrijkst voor mij om wat inzicht te krijgen. Natuurlijk zijn andere tips welkom. Misschien nog belangrijke puntjes die ik niet mag vergeten?