Eigenlijk twee reisverslagen als uitgangspunt genomen. Deze trokken ons erg aan en leek ons ook het meest realistische / haalbare. Ik heb een planning, maar eigenlijk ook nog aardig wat open vragen, die volgen aan het eind. En ik hoor heel graag jullie ideeën/reacties
Achtergrond is het volgende. Mijn vrouw en ik vliegen met onze twee zoons (worden 12 jaar op 20/8/2007 in Las Vegas
Wij zijn gek van dieren en natuur, maar zijn niet echte wandelaars / hikers. Dus we willen veel vanuit de auto doen, en dan stoppen om uitzichten te bekijken etc. Niet dat we niets willen lopen, maar zeker niet veel. Los Angeles zijn we al 2 keer geweest, daar hoeven we eigenlijk niet meer te komen. Las Vegas willen we wel 'extra' blijven. San Diego vinden we geweldig, dus daar willen we ook nog even zijn (maar daar zitten wel de 'ruildagen' als dat nodig is).
DAG 1 aankomst Los Angeles 15:20 (US tijd) overnachting Palm Springs, 120miles
DAG 2 via Noordingang Joshua Tree Park naar Zuidingang en via de 10 en de 60 naar Prescott, overnachting Prescott, 300miles
DAG 3 via Alt89 naar Sedona en richting Grand Canyon, overnachting Grand Canyon / Tusayan, 275miles
of via 89 via Ashfork (route 66 tot Williams) naar Grand Canyon, overnachting Grand Canyon / Tusayan, 125miles
DAG 4 langs Grand Canyon East Rim (Horseshoe), overnachting Page, 170miles
DAG 5 Antelope Canyon tour ? Of Monument Valley zelf rijden, overnachting, via Mexican Hat, overnachting Bluff, 170miles
DAG 6 richting Arches / Canyonlands, overnachting Moab, 100miles
DAG 7 boot toer en/of 4x4 toer ?, overnachting Moab
DAG 8 Goblin Valley SP / Capital Reef NP (Ripple Rock Nature Center speciaal voor kinderen), overnachting Torrey, 155miles
DAG 9 rijden naar Bryce (of toch maar gelijk naar Cannonville / Rubys Inn ipv Torrey) plus Bryce, overnachting Springdale / Rockville, 200miles
DAG 10 Zion, overnachting Las Vegas, 155miles
DAG 11 Las Vegas
DAG 12 Las Vegas
DAG 13 Las Vegas
DAG 14 Hoover Dam, Death Valley, overnachting Stovepipe Wells (of Lone Pine), 235miles
DAG 15 richting Yosemite via Alabama Hills, en eventueel naar Bodie, overnachting Lee Vining, 200miles
DAG 16 Yosemite, Tioga pass etc, overnachting Oakhurst, 175miles
DAG 17 Sequoia, overnachting San Francisco (of Fresno), 275miles
DAG 18 San Francisco
DAG 19 San Francisco
DAG 20 San Francisco diversen en op weg naar Monterey Bay, overnachting Monterey Bay omgeving, 115miles
DAG 21 Monterey Bay (whale watching tour ?), overnachting Santa Barbera (of omgeving), 250miles
DAG 22 San Diego (Zoo, Wildlife Park), 220miles
DAG 23 San Diego
DAG 24 San Diego, overnachting buurt WB Studios (LA), 120miles
DAG 25 vroege rondleiding Warner Brothers Studios, daarna wellicht Beverly Hills etc en 17:50 vertrek richting Amsterdam
Openstaande vragen:
- Hoe rijden we van Joshua Tree NP naar Grand Canyon, waarbij we zoveel mogelijk zien en zo weinig mogelijk tijd verliezen. Het is een flinke rit, en er lijkt hiertussen niet heel mogelijkheden te zijn (maar bv een stukje route 66 zouden we wel willen doen). Ik heb hier opgenomen wat wij denken dat het leukste is.
- Tussen Page en Moab, waar kunnen we het beste overnachten en wat kunnen we het beste hiertussen doen (naast al genoemde, of wellicht ipv genoemde hierboven)
- Ik zit nog een beetje met combinate Capital Reef NP, Bryce Canyon en Zion. Wat is de beste manier, zoals ik hierboven geschreven heb ? Of zouden we ergens nog een overnachting moeten inbrengen ? Nogmaals, wij zijn niet echt 'hikers' en rijden het liefst van het ene 'viewpoint' naar het volgende ....
- Overnachting in Stovepipe Wells lijkt betaalbaar (rond 100 dollar) en is wellicht erg leuk. Is ook een mooie tussenstop qua afstand richting Yosemite lijkt me. Andere ideeën ? Ook hier zit ik een beetje met afstand en overnachtingen richting Yosemite (zie volgende punt).
- Lastig met Yosemite, dit lijkt me echt een fantastisch park. Is het doenbaar om veel te zien van Yosemite als we in Lee Vining overnachten en eindigen in Oakhurst ? Dan zijn we ook flink aan het rijden geweest namelijk. Overnachting in Yosemite zelf lijkt niet echt makkelijk, of redelijk onbetaalbaar ? Of zouden we de volgende ochtend uit Oakhurst nog terug kunnen ? Lijkt zonde van de rijtijd naar Oakhurst .... ?
- Optie zou zijn om Sequioa weg te laten, maar hier willen de kinderen zo graag heen. Dus eigenlijk niet echt een optie voor ons. Eventueel andere ideeën hier ? We kunnen niet via Death Valley Sequoia inrijden, toch ?
- San Francisco zijn we nog niet geweest (ik ooit eens 2 dagen voor mijn werk), maar ik denk dat voor de hoogtepunten 2 nachten genoeg zou moeten zijn. Al denk ik dat we hier nog wel eens terug moeten komen, lijkt wat kort.
- Dan flinke rit naar LA / San Diego. Onderweg zouden we een tour 'Whale watching' willen doen. Ervaringen van mensen hiermee in deze periode (eind augustus) ?
- Overnachting Santa Barbera is ongeveer op het midden van de rit naar San Diego. Wellicht iemand nog leuke ideeën ?
- Eindigen dus in San Diego. Als het moet voor ergens in de rest van de trip, kunnen we hier nog wel een dagje schuiven. Zijn al eens eerder in San Diego geweest, vonden we een heerlijke stad. Willen graag weer San Diego Zoo doen, en nu ook het Wildpark. En Balbao Park en .... Genoeg te doen dus ...
Zo, flink verhaal. Kijk of het forum zo'n lang bericht aankan ! Als jullie opmerkingen hebben, heel graag ! Ik heb veel berichten doorgelezen, maar zal er vast ook genoeg gemist hebben. Dus als het al eens eerder gevraagd is, sorry .....
*Note mod Yellowstone vervangen door Yosemite