Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eindelijk, na lang puzzelen, voorlopige planning zomer 2007

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Eindelijk, na lang puzzelen, voorlopige planning zomer 2007

Bericht door MattRob »

Tsjonge jonge, wat verschrikkelijk moeilijk zeg .... We zijn er de laatste maanden al mee bezig geweest, o.a. op de AA-meeting :wink: , en de afgelopen dagen HEEL VEEL reisverslagen gelezen. En er is maar 1 conclusie, dit gaat echt een SUPER reis worden. Helaas, het is wel duidelijk dat je eigenlijk een dag of 30-35 nodig hebt voor deze ronde, en eigenlijk misschien wel 60 dagen of zo. Maar goed, maximaal voor mij 25 dagen beschikbaar, dus kijken wat we daar van kunnen maken.

Eigenlijk twee reisverslagen als uitgangspunt genomen. Deze trokken ons erg aan en leek ons ook het meest realistische / haalbare. Ik heb een planning, maar eigenlijk ook nog aardig wat open vragen, die volgen aan het eind. En ik hoor heel graag jullie ideeën/reacties :? !

Achtergrond is het volgende. Mijn vrouw en ik vliegen met onze twee zoons (worden 12 jaar op 20/8/2007 in Las Vegas :lol: ) op 9 augustus met KLM van Amsterdam direct naar Los Angeles en op 3 september de omgekeerde vlucht. We hebben een grote SUV voor de hele periode (zijn echte 'hotel'mensen, geen campings of zo), zie ook andere post op het forum over huurauto's :wink: !

Wij zijn gek van dieren en natuur, maar zijn niet echte wandelaars / hikers. Dus we willen veel vanuit de auto doen, en dan stoppen om uitzichten te bekijken etc. Niet dat we niets willen lopen, maar zeker niet veel. Los Angeles zijn we al 2 keer geweest, daar hoeven we eigenlijk niet meer te komen. Las Vegas willen we wel 'extra' blijven. San Diego vinden we geweldig, dus daar willen we ook nog even zijn (maar daar zitten wel de 'ruildagen' als dat nodig is).

DAG 1 aankomst Los Angeles 15:20 (US tijd) overnachting Palm Springs, 120miles

DAG 2 via Noordingang Joshua Tree Park naar Zuidingang en via de 10 en de 60 naar Prescott, overnachting Prescott, 300miles

DAG 3 via Alt89 naar Sedona en richting Grand Canyon, overnachting Grand Canyon / Tusayan, 275miles

of via 89 via Ashfork (route 66 tot Williams) naar Grand Canyon, overnachting Grand Canyon / Tusayan, 125miles

DAG 4 langs Grand Canyon East Rim (Horseshoe), overnachting Page, 170miles

DAG 5 Antelope Canyon tour ? Of Monument Valley zelf rijden, overnachting, via Mexican Hat, overnachting Bluff, 170miles

DAG 6 richting Arches / Canyonlands, overnachting Moab, 100miles

DAG 7 boot toer en/of 4x4 toer ?, overnachting Moab

DAG 8 Goblin Valley SP / Capital Reef NP (Ripple Rock Nature Center speciaal voor kinderen), overnachting Torrey, 155miles

DAG 9 rijden naar Bryce (of toch maar gelijk naar Cannonville / Rubys Inn ipv Torrey) plus Bryce, overnachting Springdale / Rockville, 200miles

DAG 10 Zion, overnachting Las Vegas, 155miles

DAG 11 Las Vegas
DAG 12 Las Vegas
DAG 13 Las Vegas

DAG 14 Hoover Dam, Death Valley, overnachting Stovepipe Wells (of Lone Pine), 235miles

DAG 15 richting Yosemite via Alabama Hills, en eventueel naar Bodie, overnachting Lee Vining, 200miles

DAG 16 Yosemite, Tioga pass etc, overnachting Oakhurst, 175miles

DAG 17 Sequoia, overnachting San Francisco (of Fresno), 275miles

DAG 18 San Francisco
DAG 19 San Francisco

DAG 20 San Francisco diversen en op weg naar Monterey Bay, overnachting Monterey Bay omgeving, 115miles

DAG 21 Monterey Bay (whale watching tour ?), overnachting Santa Barbera (of omgeving), 250miles

DAG 22 San Diego (Zoo, Wildlife Park), 220miles
DAG 23 San Diego
DAG 24 San Diego, overnachting buurt WB Studios (LA), 120miles

DAG 25 vroege rondleiding Warner Brothers Studios, daarna wellicht Beverly Hills etc en 17:50 vertrek richting Amsterdam

Openstaande vragen:
- Hoe rijden we van Joshua Tree NP naar Grand Canyon, waarbij we zoveel mogelijk zien en zo weinig mogelijk tijd verliezen. Het is een flinke rit, en er lijkt hiertussen niet heel mogelijkheden te zijn (maar bv een stukje route 66 zouden we wel willen doen). Ik heb hier opgenomen wat wij denken dat het leukste is.
- Tussen Page en Moab, waar kunnen we het beste overnachten en wat kunnen we het beste hiertussen doen (naast al genoemde, of wellicht ipv genoemde hierboven)
- Ik zit nog een beetje met combinate Capital Reef NP, Bryce Canyon en Zion. Wat is de beste manier, zoals ik hierboven geschreven heb ? Of zouden we ergens nog een overnachting moeten inbrengen ? Nogmaals, wij zijn niet echt 'hikers' en rijden het liefst van het ene 'viewpoint' naar het volgende .... :?
- Overnachting in Stovepipe Wells lijkt betaalbaar (rond 100 dollar) en is wellicht erg leuk. Is ook een mooie tussenstop qua afstand richting Yosemite lijkt me. Andere ideeën ? Ook hier zit ik een beetje met afstand en overnachtingen richting Yosemite (zie volgende punt).
- Lastig met Yosemite, dit lijkt me echt een fantastisch park. Is het doenbaar om veel te zien van Yosemite als we in Lee Vining overnachten en eindigen in Oakhurst ? Dan zijn we ook flink aan het rijden geweest namelijk. Overnachting in Yosemite zelf lijkt niet echt makkelijk, of redelijk onbetaalbaar ? Of zouden we de volgende ochtend uit Oakhurst nog terug kunnen ? Lijkt zonde van de rijtijd naar Oakhurst .... ?
- Optie zou zijn om Sequioa weg te laten, maar hier willen de kinderen zo graag heen. Dus eigenlijk niet echt een optie voor ons. Eventueel andere ideeën hier ? We kunnen niet via Death Valley Sequoia inrijden, toch ?
- San Francisco zijn we nog niet geweest (ik ooit eens 2 dagen voor mijn werk), maar ik denk dat voor de hoogtepunten 2 nachten genoeg zou moeten zijn. Al denk ik dat we hier nog wel eens terug moeten komen, lijkt wat kort.
- Dan flinke rit naar LA / San Diego. Onderweg zouden we een tour 'Whale watching' willen doen. Ervaringen van mensen hiermee in deze periode (eind augustus) ?
- Overnachting Santa Barbera is ongeveer op het midden van de rit naar San Diego. Wellicht iemand nog leuke ideeën ?
- Eindigen dus in San Diego. Als het moet voor ergens in de rest van de trip, kunnen we hier nog wel een dagje schuiven. Zijn al eens eerder in San Diego geweest, vonden we een heerlijke stad. Willen graag weer San Diego Zoo doen, en nu ook het Wildpark. En Balbao Park en .... Genoeg te doen dus ... :wink: !

Zo, flink verhaal. Kijk of het forum zo'n lang bericht aankan ! Als jullie opmerkingen hebben, heel graag ! Ik heb veel berichten doorgelezen, maar zal er vast ook genoeg gemist hebben. Dus als het al eens eerder gevraagd is, sorry .....

*Note mod Yellowstone vervangen door Yosemite
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Eindelijk, na lang puzzelen, voorlopige planning zomer 2

Bericht door Martin & Marianne »

MattRob schreef: Wij zijn gek van dieren en natuur, maar zijn niet echte wandelaars / hikers. Dus we willen veel vanuit de auto doen, en dan stoppen om uitzichten te bekijken etc. Niet dat we niets willen lopen, maar zeker niet veel.
Wij zijn ook geen echte wandelaars, maar ik zou jullie toch aanraden om zo nu en dan eens de auto te laten staan en er op uit te trekken. Je zult merken dat je dan de drukte (die je zeker tegekomt in het hoogseizoen) snel achter je laat. Kinderen vinden het vaak heel leuk om wat te klauteren en te klimmen. Op de site van de NPS (http://www.nps.gov) kun je per park zien welke (korte) hikes er zijn. De hele dag in de auto zitten zal uiteindelijk heel snel vervelen denk ik.
MattRob schreef: DAG 1 aankomst Los Angeles 15:20 (US tijd) overnachting Palm Springs, 120miles
Dit meen je toch niet serieus? Bagage ophalen, naar de car rental, de spits in, en dan met je slaperige hoofd nog naar Palm Springs rijden? Lijkt me niet verstandig.
MattRob schreef: overnachting Grand Canyon / Tusayan
Ik zou kiezen voor Grand Canyon, lekker aan de rim.
MattRob schreef: DAG 9 rijden naar Bryce (of toch maar gelijk naar Cannonville / Rubys Inn ipv Torrey) plus Bryce, overnachting Springdale / Rockville, 200miles
Gewoon in Springdale overnachten, kun je meteen met de shuttlebus naar Zion. Zion is voor de kinderen leuk denk ik. Loop de Narrows, of een stuk van Angels Landing. Lekker spannnend.
MattRob schreef: DAG 11 Las Vegas
DAG 12 Las Vegas
DAG 13 Las Vegas

DAG 14 Hoover Dam, Death Valley, overnachting Stovepipe Wells (of Lone Pine), 235miles
Je zou ook de Hooverdam vanuit LV kunnen doen, jullie zitten er lang genoeg. Het ligt niet op de route naar Death Valley.
MattRob schreef: DAG 15 richting Yosemite via Alabama Hills, en eventueel naar Bodie, overnachting Lee Vining, 200miles
Je houdt zo geen tijd over voor Yosemite, je rijdt er alleen maar doorheen. Gebruik dit park om lekker even bij te komen, te raften, fietsen, wandelen of zwemmen in de Merced River. Waarom niet overnachten in het park? Kijk eens of er nog iets vrij is in Yosemite Lodge of de Stoneman Cottages in Curry Village (dit zijn gewone motelkamers), en anders overleef je een cabin in Curry Village ook wel. Leuk voor de jongens, met kans op beren in de nacht.
MattRob schreef: DAG 17 Sequoia, overnachting San Francisco (of Fresno), 275miles
Dit heeft geen zin lijkt mij, wat wil je/willen de kinderen in Sequoia doen? Kost je erg veel tijd en je ziet niets. Als je de bomen wilt zien, doe dat dan in Yosemite, nog een reden om daar langer te blijven.
MattRob schreef: - Overnachting in Stovepipe Wells lijkt betaalbaar (rond 100 dollar) en is wellicht erg leuk. Is ook een mooie tussenstop qua afstand richting Yellowstone lijkt me. Is een mooie overnachtingsplek.
Wil je echt naar Bodie, dan is het misschien handiger om verder door te rijden naar Lone Pine of verder, maar dan mis je het speciale Death Valley-gevoel en de lange schaduwen tegen de avond en in de ochtend.
MattRob schreef: Andere ideeën ? Ook hier zit ik een beetje met afstand en overnachtingen richting Yellowstone (zie volgende punt).
- Lastig met Yellowstone, dit lijkt me echt een fantastisch park. Is het doenbaar om veel te zien van Yellowstone als we in Lee Vining overnachten en eindigen in Oakhurst ? Dan zijn we ook flink aan het rijden geweest namelijk. Overnachting in Yellowstone zelf lijkt niet echt makkelijk, of redelijk onbetaalbaar ?
Waarom? Kijk eens op http://www.yosemitepark.com.
MattRob schreef:We kunnen niet via Death Valley Sequoia inrijden, toch ?
Nee.

Kijk eens naar ons reisverslag (web log link hier onderaan), vanaf 1 augustus, voor onze ervaringen in o.a. Yosemite, LA, Las Vegas, Death Valley en Sequoia nP.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 30 dec 2006, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

MattRob schreef:

DAG 1 aankomst Los Angeles 15:20 (US tijd) overnachting Palm Springs, 120miles

Dit meen je toch niet serieus? Bagage ophalen, naar de car rental, de spits in, en dan met je slaperige hoofd nog naar Palm Springs rijden? Lijkt me niet verstandig.
Ik moet er persoonlijk niet aan dénken, echt niet. Ik ben gesloopt na zo'n lange vliegreis en het is bij camperverhuurders ook niet voor niets dat ze je verplicht een nacht in een hotel willen voor ze je op stap durven sturen. Dan maak ik nog liever van de eerste volle dag een lange rijdag. Vergeet niet dat je door het tijdverschil toch vaak erg vroeg op bent, je kan die dag volgens mij beter benutten en na de vlucht lekker je rust nemen.

Verder vind ik het inderdaad op punten erg vol en zou ik ook Sequoia laten vallen en in Yosemite lekker 'grote bomen' kijken, die zijn daar ook genoeg.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Hoi MattRob,

Hij lijkt erop..... Ik weet niet of je de route al eens met een route planner heb gemaakt, maar ik heb je route eens door Streets en Trips gehaald. Onze route had 4000 km en is uiteindelijk 5100 km geworden dus. Jullie route is nu al bijna 5100 km, dus ik zou wat km laten vallen. Als je bv Prescott laat vallen en Joshua Tree via TwentyNine Palms verlaat om richting Seligman voor HET Route 66 gevoel te gaan scheelt dit al 400km!! Wij hebben in 2005 bv Page laten vallen toen omdat dit ook weer omrijden was, en gaan er dus dit jaar heen :D. Yosemite is ook zo'n knelpunt maar probeer toch zo dicht mogelijk bij alle "atractie's" te zitten om dubbele km te vermijden. SF in 1 dag (2 nachten) is ook erggggg kort, vinden wij!!!
San Diego is ook geweldig dus houden zo.

Veel succes bij het puzzelen.

Theo
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

MattRob schreef: DAG 8 Goblin Valley SP / Capital Reef NP (Ripple Rock Nature Center speciaal voor kinderen), overnachting Torrey, 155miles
Dit vonden wij 1 van de mooiste dagen uit onze vakantie. In Goblin Valley lekker ronddwalen tussen de torentjes en daarna picknicken met uitzicht over de vallei.
Het Ripple Rock Nature Center vonden onze kinderen wel leuk. Je kunt er speerwerpen, stempelen (petrogliefen) mais malen enz. Het is weer 'ns wat anders na al die overweldigende natuur. Maar stel je er ook niet te veel van voor. Het is maar een klein "museumpje".
Vergeet ook de scenic drive niet. Die vonden wij geweldig. Vooral het laatste stuk dirtroad, daar rijdt je helemaal tussen de hoge, rode rotsen.

Afbeelding

Groetjes Elly
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MattRob schreef:DAG 1 aankomst Los Angeles 15:20 (US tijd) overnachting Palm Springs, 120miles
Ben het met Marianne en Monique eens dat dit wel eens lastig kan worden. Je hebt een rechtstreekse vlucht op LA en moet daar dus langs immigrations wat al gauw een uur kan duren. Dan moet je de auto nog ophalen. Het kan dus zomaar ná 17.00 uur zijn voordat je goed en wel op de weg zit. Vervolgens kom je midden in de spits van LA terecht. Dat kan dus wel eens een langdurige rit worden. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet kan. Zo is mijn vader een aantal jaren geleden rond hetzelfde tijdstip aangekomen op LAX en vervolgens nog eens helemaal naar Visalia gereden (190 mijl en ruim 3 uur rijden).
DAG 4 langs Grand Canyon East Rim (Horseshoe), overnachting Page, 170miles

DAG 5 Antelope Canyon tour ? Of Monument Valley zelf rijden, overnachting, via Mexican Hat, overnachting Bluff, 170miles

DAG 6 richting Arches / Canyonlands, overnachting Moab, 100miles

DAG 7 boot toer en/of 4x4 toer ?, overnachting Moab

- Tussen Page en Moab, waar kunnen we het beste overnachten en wat kunnen we het beste hiertussen doen (naast al genoemde, of wellicht ipv genoemde hierboven)
Je kunt er natuurlijk voor kiezen om in Grand Canyon NP zelf te slapen. De Yavapai Lodge en Maswick Lodge zijn heel betaalbaar. Je kunt dan bijv. op dag 5 heel vroeg opstaan waardoor je de zonsopgang kunt meemaken. Vervolgens rijd je via de Eastrim naar Page waar je rond het middaguur wellicht nog de Antelope Canyon tour kunt doen.

De volgende dag kun je dan van Page in één keer naar Moab rijden. De afstand is ± 287 mijl, zuivere reistijd 5 uur. Dit lijkt aan de lange kant maar als je het over een hele dag verspreidt met stops, valt het reuze mee. Zo ben ik in 2005 van Moab naar Flagstaff gereden in 1 dag. Vroeg vertrokken en onderweg alles op mijn gemak gedaan: Moki Dugway, Valley of the Gods Road, Monument Valley en toen naar Flagstaff gereden.

Dag 6 en 7 heb je dan helemaal voor Moab. Hiervan kun je 1 dag gebruiken voor Arches NP en de Castle Valley Loop (deze laatste is een mooie autorit in de buurt van Moab). De 2e dag kun je dan gebruiken om met je 4x4 Canyonlands te bezoeken en de Shäfer Trail te rijden (eventueel zijn hiervoor Jeep Wranglers te huur maar ik denk dat het met jullie 4x4 ook te doen is, mits die een redelijk hoge wielophanging heeft). De eerste of tweede avond kun je dan in Arches ook nog de Fiery Furnace Walk doen. Deze tour, onder begeleiding van een gids, wordt 2x per dag gegeven ('s ochtends en aan het eind van de middag). Reserveren moet wel en kan bij het Visitor Center van Arches NP.

DAG 8 Goblin Valley SP / Capital Reef NP (Ripple Rock Nature Center speciaal voor kinderen), overnachting Torrey, 155miles

DAG 9 rijden naar Bryce (of toch maar gelijk naar Cannonville / Rubys Inn ipv Torrey) plus Bryce, overnachting Springdale / Rockville, 200miles

DAG 10 Zion, overnachting Las Vegas, 155miles

- Ik zit nog een beetje met combinate Capital Reef NP, Bryce Canyon en Zion. Wat is de beste manier, zoals ik hierboven geschreven heb ? Of zouden we ergens nog een overnachting moeten inbrengen ? Nogmaals, wij zijn niet echt 'hikers' en rijden het liefst van het ene 'viewpoint' naar het volgende .... :?

Afgelopen zomer ben ik in één dag van Moab naar Bryce Canyon gereden met een korte stop in Capitol Reef NP en een uitgebreide hike naar de Lower Calf Creek Falls. Als je die laatste niet doet, scheelt je dat al gauw 3 uur. In dat geval moet het makkelijk lukken om van Moab naar Bryce Canyon te rijden. De volgende dag ga je vroeg naar Bryce Canyon NP. Omdat jullie liever naar de viewpoints rijden, hoeft een bezoek aan Bryce Canyon NP niet meer dan 2 tot 2,5 uur te duren. Je kunt daarna nog makkelijk naar Springdale rijden.

Dag 10 kun je dan nog uitgebreid Zion NP bezoeken. Wie weet willen jullie de Angels Landing Hike ook wel doen, echt een aanrader! Tegen de middag kun je dan nog wel naar Las Vegas rijden.

DAG 15 richting Yosemite via Alabama Hills, en eventueel naar Bodie, overnachting Lee Vining, 200miles

- Overnachting in Stovepipe Wells lijkt betaalbaar (rond 100 dollar) en is wellicht erg leuk. Is ook een mooie tussenstop qua afstand richting Yosemite lijkt me. Andere ideeën ? Ook hier zit ik een beetje met afstand en overnachtingen richting Yosemite (zie volgende punt).
De Hoover Dam zou ik in ieder geval één van de dagen dat je in Las Vegas bent bezoeken. Scheelt je op dag 14 in ieder geval flink veel tijd die je dan kunt gebruiken voor je bezoek aan Death Valley. Bestaat er een mogelijkheid om het bezoek aan Las Vegas met een dag in te korten? Die extra dag kun je dan heel goed gebruiken voor je bezoek aan Yosemite NP.

Heb je ook gekeken naar een overnachting bij Furnace Creek Ranch? De cabins vond ik heel geschikt. Weet niet of ze cabins hebben voor 4 personen.
- Lastig met Yosemite, dit lijkt me echt een fantastisch park. Is het doenbaar om veel te zien van Yosemite als we in Lee Vining overnachten en eindigen in Oakhurst ? Dan zijn we ook flink aan het rijden geweest namelijk. Overnachting in Yosemite zelf lijkt niet echt makkelijk, of redelijk onbetaalbaar ? Of zouden we de volgende ochtend uit Oakhurst nog terug kunnen ? Lijkt zonde van de rijtijd naar Oakhurst .... ?
- Optie zou zijn om Sequioa weg te laten, maar hier willen de kinderen zo graag heen. Dus eigenlijk niet echt een optie voor ons. Eventueel andere ideeën hier ? We kunnen niet via Death Valley Sequoia inrijden, toch ?
Je kunt er ook voor kiezen om de Tioga Pass over te slaan. In dat geval ga je vanuit Death Valley via Ridgecrest via de SR-178 richting Sequoia NP. Je kunt daar in de buurt wel slapen. Three Rivers bijv, of anders Visalia. Na je bezoek aan Sequoia NP ga je naar Yosemite NP en dan richting San Francisco.
- Dan flinke rit naar LA / San Diego. Onderweg zouden we een tour 'Whale watching' willen doen. Ervaringen van mensen hiermee in deze periode (eind augustus) ?
- Overnachting Santa Barbera is ongeveer op het midden van de rit naar San Diego. Wellicht iemand nog leuke ideeën ?
- Eindigen dus in San Diego. Als het moet voor ergens in de rest van de trip, kunnen we hier nog wel een dagje schuiven. Zijn al eens eerder in San Diego geweest, vonden we een heerlijke stad. Willen graag weer San Diego Zoo doen, en nu ook het Wildpark. En Balbao Park en .... Genoeg te doen dus ... :wink: !
Omdat je 2 overnachtingen ingegeven hebt, moet het best te doen zijn van San Francisco naar LA/San Diego volgens mij. Jullie gaan toch langs de kustweg?

Je route vind ik er helemaal niet onaardig uitzien maar zelf zou ik e.e.a. wel anders indelen. Ik heb dat al een beetje met mijn commentaar willen aangeven. Heb je mijn Liveverslag 2006 ook gelezen? Er zitten hele stukken in die overeenkomen met mijn reis van afgelopen zomer.

Succes met je planning!

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Dank voor alle reacties. Ik heb deze meegenomen in mijn nieuwe planning. Als reactie:

* Gelijk naar Palm Springs rijden houd ik toch aan vast. We komen op zondag aan, dus juist geen file, en ik ben bang dat we juist maandagmorgen wel in de file komen. En de tijd is nog wel te doen, als we om 17:00 in de auto zitten. Ik ben maar liever gelijk LA uit.
* Sequoia is geschrapt en 1 dag San Diego is geschrapt, zodat we extra veel tijd hebben in Yosemite (met 2 overnachtingen aldaar) en 1 dag extra San Francisco (maar twijfel hierover nog steeds een beetje, kan dus nog vervallen).
* Verder op advies een aantal plekken om te overnachten aangepast (zoals in Grand Canyon zelf, Death Valley, etc) en de rit iets aangepast, maar niet heel erg.
* Het is niet zo dat we geen hikes willen doen, dat zullen we namelijk zeker wel doen, maar wel de beperkte van bv 1 of 1,5 uur of zo. Dus geen hikes van 3 à 4 uur of zo. Dan rijden we liever stukje met de auto en stappen daar dan uit.

Zie hier beknopt nieuwe overzicht:

DAG 1 overnachting Palm Springs
DAG 2 via Joshua Tree Park, overnachting Prescott
DAG 3 via 89 en route 66 naar en overnachting in Grand Canyon
DAG 4 langs Grand Canyon East Rim, overnachting Page
DAG 5 Monument Valley, Mexican Hat, overnachting Moab
DAG 6 richting Arches / Canyonlands, overnachting Moab
DAG 7 boot toer en/of 4x4 toer, overnachting Moab
DAG 8 Goblin Valley SP / Capital Reef NP, overnachting Torrey
DAG 9 Bryce en door naar Zion, overnachting Springdale
DAG 10 Zion, overnachting Las Vegas
DAG 11/12/13 Las Vegas (oa Hoover Dam)
DAG 14 Death Valley, overnachting Furnace Creek
DAG 15 richting Yosemite via Alabama Hills, overnachting Lee Vining
DAG 16 Yosemite, Tioga pass etc, overnachting Yosemite
DAG 17 Yosemite, overnachting Yosemite
DAG 18 Yosemite, overnachting San Francisco
DAG 19/20 San Francisco
DAG 21 San Francisco diversen en overnachting Monterey Bay omgeving
DAG 22 Monterey Bay, overnachting Santa Barbera omgeving
DAG 23 San Diego Wildlife Park, overnachting San Diego
DAG 24 San Diego div., overnachting buurt WB Studios
DAG 25 vroege rondleiding Warner Brothers Studios, daarna wellicht Beverly Hills etc en 17:50 vertrek richting Amsterdam

Andere ideeën zijn welkom :wink: !
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In Death Valley,Stovepipe Wells is goedkoper,en in mijn ogen leuker dan Furnace Creek als je het hebt over "woestijnbelevenis".
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

MattRob schreef: DAG 10 Zion, overnachting Las Vegas
Onderweg Valley of Fire SP meenemen dit is echt een heel mooi park
DAG 11/12/13 Las Vegas (oa Hoover Dam)
Ten zuidwesten van LV heb je langs de NV-159 nog Red Rock Canyon National Conservation Area, een mooi park(je), je kan er een rondrit doen van 13 mile met verschillende korte wandelingen als onderbreking.
Aan dezelfde weg ligt iets verder nog Bonnie Springs Ranch & old Nevada misschien een leuke plek om met de kinderen te bezoeken.
Je gaat vanaf de parking met een treintje naar het park waar een oud stadje is nagebouwd je kan er 3 x daags een vuurgevecht en een ophanging bijwonen, verder is er een kleine dierentuin bij en leuke (oude) souveniers winkeltjes. (Zie reisverslag 2003)
rosaki
Amerika-ontdekker

Bericht door rosaki »

MattRob,

mbt je overnachting in Yosemite:

de laatste dagen heb ik voor mijn reis al de nodige reserveringen gemaakt.Het blijkt dat her en der in/dichtbij de parken toch de keuze al beperkt is.Met name in Zion en Yosemite zat het al aardig vol!
In Yosemite heb ik nog een redelijk betaalbare kamer in het Wawona kunnen boeken.Wel niet al te luxe geloof ik,maar toch in het park.
Alternatieven waren heel duur (Ahwahnee), of wel erg basic(Curry Village).Wacht dus zeker niet al te lang met boeken denk ik.
Zal deze week mijn topic 'updaten'

gr,

robert
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

rosaki schreef:MattRob,

mbt je overnachting in Yosemite:

de laatste dagen heb ik voor mijn reis al de nodige reserveringen gemaakt.Het blijkt dat her en der in/dichtbij de parken toch de keuze al beperkt is.Met name in Zion en Yosemite zat het al aardig vol!
In Yosemite heb ik nog een redelijk betaalbare kamer in het Wawona kunnen boeken.Wel niet al te luxe geloof ik,maar toch in het park.
Alternatieven waren heel duur (Ahwahnee), of wel erg basic(Curry Village).Wacht dus zeker niet al te lang met boeken denk ik.
Zal deze week mijn topic 'updaten'

gr,

robert
Wawona ligt in het park maar het is wel bijna een uur rijden naar Yosemite Village. Wil je wat dichterbij zitten en niet voor Curry Village kiezen (wat wel basic is, maar heel centraal gelegen), zou je ook in El Portal kunnen kijken. Ligt centraler dan Wawona. Een bekend hotel is de Yosemite View Lodge. Zal wel duurder zijn dan Curry Village.

Ik kan me niet voorstellen dat het bij Zion niet meer zou lukken. In Springdale zou je het eens kunnen proberen bij de Pioneer Lodge, Cliffrose Lodge, of (duurder maar prachtig!) de Desert Pearl Inn.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 jan 2007, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
rosaki
Amerika-ontdekker

Bericht door rosaki »

Hoi Marianne,

zit in Springdale inderdaad in Cliffrose Lodge, zag er heel mooi uit.
In Yosemite zat het al aardig vol in de periode dat wij er zitten (eind juli).
Wawona ligt inderdaad niet zo centraal als CurryVillage, maar vonden we er toch iets leuker uitzien.El Portal was ook een optie, maar toch gekozen voor 1 overnachting in het park ipv er net buiten.

gr,

robert
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik heb net de reservering in Yosemite Lodge @ The Falls gemaakt voor 2 nachten. Redelijk prijzig overigens ! Kost ons $ 240 per nacht. Dit zal ongetwijfeld het duurste hotel worden van onze vakantie :wink: ! Maar misschien dat ik het gedurende de komende periode nog wel aanpas. Ik heb in ieder geval de reservering staan, dat is het belangrijkst.

En verder overweeg ik sterk om San Diego te laten vallen ten gunste van een extra overnachting in de trip van San Francisco naar Los Angeles. Dan hebben we wat meer tijd om te genieten van die rit met veel bezienswaardigheden :wink: !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is erg duur. Ik dacht dat de kamers in Yosemite Lodge 177 dollar waren. Daar komt dan wel tax bij, maar dat is toch niet zoveel?

Snel naar euro's omrekenen, dan lijkt het wat minder. :wink:

Marianne
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Inclusief ontbijt .... :? Of kan je makkelijk goedkoop ergens anders ontbijten ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

MattRob schreef:Inclusief ontbijt .... :? Of kan je makkelijk goedkoop ergens anders ontbijten ?
Aha, dat scheelt. Tja, in Curry Village heb je een ontbijtbuffet voor iets minder dan 10 dollar pp (kinderen minder). Het ontbijt bij de Lodge kun je net zo duur maken als je zelf wilt, volgens mij ben je zo'n 6 of 7 dollar kwijt voor de geijkte eggs $ sausages met toast, maar dan betaal je apart voor alle drankjes.
Ik heb een afschrift van 34 dollar van de Lodge. Ik denk dat dat een ontbijt is geweest, voor ons vieren.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En verder overweeg ik sterk om San Diego te laten vallen ten gunste van een extra overnachting in de trip van San Francisco naar Los Angeles. Dan hebben we wat meer tijd om te genieten van die rit met veel bezienswaardigheden !
Ik kan je Pismo Beach aanraden, gezellig!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer