Wij (mijn vriend + ik) gaan dit jaar eindelijk naar Zuid-West Amerika! Voor hem de eerste keer, voor mij de tweede (2008 met ouders).
Na heel veel gelezen te hebben op o.a. dit forum, ben ik tot onderstaande route gekomen.
Hoewel hier natuurlijk al erg veel routes voorbij zijn gekomen ben ik benieuwd naar de opmerkingen op / toevoegingen aan onze eigen route (ze zijn toch altijd net allemaal wat anders!)
De vliegtickets zijn al geboekt, evenals de hotels in de parken, Page, Scottsdale en San Francisco, maar deze zijn allemaal gratis te annuleren mochten we iets willen wijzigen. We vertrekken op 29/8.
Ik sta op het punt om een auto (SUV) te huren via rentalcars bij Dollar. Ik heb best veel negatieve reacties gelezen m.n. over de opdringerige baliemedewerkers van Dollar over het afsluiten van extra verzekeringen, maar we kunnen overal pech hebben denk ik zo! Wat betreft de verzekeringen, dit zit er bij de huur:
Uw Huur is Inclusief
* Onbeperkt aantal kilometers ALLE autogroepen
* Verzekering ( - Schadedekking - Diefstalbescherming - Wettelijke Aansprakelijkheid - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP) )
* Lokale belastingen
* Luchthaventoeslag
* Premium locatietoeslag.
* Binnenlandse veiligheidstoeslag
Eventuele aanvullende verzekeringen zijn: PAI (Personal Accident Insurance) of een Roadsafe insurance. Zouden jullie dat nog aanraden?
Terug naar de route; ik heb er even bijgezet wat we in ieder geval willen doen per locatie, mochten we de benodigde tijd verkeerd ingeschat hebben hoor ik het heel graag! Evenals aanvullende tips natuurlijk!!
Dag 1 AMS - Phoenix (aankomst 18.40 uur) - auto ophalen en naar hotel in Scottsdale
Dag 2 Scottsdale
Dag 3 Scottsdale
Dag 4 Scottsdale - Grand Canyon (Vroeg vertrekken naar GC: overnachten in bright angel lodge, rondwandelen, zonsondergang + zonsopgang bekijken)
Dag 5 Grand Canyon - Page (Page: Antelope canyon, Horseshoe bend, ...?)
Dag 6 Page
Dag 7 Page - Bryce - Zion (vroeg vertrekken naar Bryce; Queens Garden/Navajo Loop - doorrijden naar Zion)
Dag 8 Zion - (Angels landing!)
Dag 9 Zion - Las Vegas ('s ochtends een stuk van the narrows, op gemakje naar Las Vegas rijden)
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Death Valley
Dag 13 Death Valley - Bishop of Mammoth lakes of Lee vining??
Dag 14 Bishop - Yosemite
Dag 15 Yosemite (overnachten in Curry Village. Ik heb mij nog niet verdiept in de verschillende wandelroutes, maar zou ook graag naar Sequoia NP gaan)
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - San Francisco
Dag 18 San Francisco (verblijven in een appartement in Haight-Ashbury; wil naast de toeristische trekpleisters graag een aantal verschillende wijken ontdekken)
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco - Carmel of Monterey of Big Sur (tips?!)
Dag 21 Carmel - Santa Barbara
Dag 22 Santa Barbara
Dag 23 Santa Barbara
Dag 24 Santa Barbara - LAX
Dag 25 Lax - AMS (departure om 10.00 uur)
Dag 26 Aankomst AMS
> De 2 volle dagen in Scottsdale zijn m.n. om even te onthaasten van weer een jaar werken + boodschappen doen e.d.
> In Santa Barbara zullen we via airbnb een appartement huren en willen we de reis op ons gemak eindigen; lekker eten, naar het strand e.d.
> LA heb ik bewust uit de route gelaten, dat trok mij de vorige keer niet zo.
> Misschien dat dag 7 wat vol is, maar ik hoef niet per se in Bryce te overnachten.
> Is twee nachten Page misschien te veel? Of kunnen we daar nog heel wat meer doen dan huidige ideeën?
Ik kijk uit naar jullie reacties!
Alvast hartelijk bedankt,
Sonja