Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sonjah89: 25 dagen Phoenix - LAX

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sonjah89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Sonjah89: 25 dagen Phoenix - LAX

Bericht door Sonjah89 »

Hallo allemaal,

Wij (mijn vriend + ik) gaan dit jaar eindelijk naar Zuid-West Amerika! Voor hem de eerste keer, voor mij de tweede (2008 met ouders).

Na heel veel gelezen te hebben op o.a. dit forum, ben ik tot onderstaande route gekomen.
Hoewel hier natuurlijk al erg veel routes voorbij zijn gekomen ben ik benieuwd naar de opmerkingen op / toevoegingen aan onze eigen route (ze zijn toch altijd net allemaal wat anders!)

De vliegtickets zijn al geboekt, evenals de hotels in de parken, Page, Scottsdale en San Francisco, maar deze zijn allemaal gratis te annuleren mochten we iets willen wijzigen. We vertrekken op 29/8.

Ik sta op het punt om een auto (SUV) te huren via rentalcars bij Dollar. Ik heb best veel negatieve reacties gelezen m.n. over de opdringerige baliemedewerkers van Dollar over het afsluiten van extra verzekeringen, maar we kunnen overal pech hebben denk ik zo! Wat betreft de verzekeringen, dit zit er bij de huur:

Uw Huur is Inclusief
* Onbeperkt aantal kilometers ALLE autogroepen
* Verzekering ( - Schadedekking - Diefstalbescherming - Wettelijke Aansprakelijkheid - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP) )
* Lokale belastingen
* Luchthaventoeslag
* Premium locatietoeslag.
* Binnenlandse veiligheidstoeslag

Eventuele aanvullende verzekeringen zijn: PAI (Personal Accident Insurance) of een Roadsafe insurance. Zouden jullie dat nog aanraden?

Terug naar de route; ik heb er even bijgezet wat we in ieder geval willen doen per locatie, mochten we de benodigde tijd verkeerd ingeschat hebben hoor ik het heel graag! Evenals aanvullende tips natuurlijk!! :)

Dag 1 AMS - Phoenix (aankomst 18.40 uur) - auto ophalen en naar hotel in Scottsdale
Dag 2 Scottsdale
Dag 3 Scottsdale
Dag 4 Scottsdale - Grand Canyon (Vroeg vertrekken naar GC: overnachten in bright angel lodge, rondwandelen, zonsondergang + zonsopgang bekijken)
Dag 5 Grand Canyon - Page (Page: Antelope canyon, Horseshoe bend, ...?)
Dag 6 Page
Dag 7 Page - Bryce - Zion (vroeg vertrekken naar Bryce; Queens Garden/Navajo Loop - doorrijden naar Zion)
Dag 8 Zion - (Angels landing!)
Dag 9 Zion - Las Vegas ('s ochtends een stuk van the narrows, op gemakje naar Las Vegas rijden)
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Death Valley
Dag 13 Death Valley - Bishop of Mammoth lakes of Lee vining??
Dag 14 Bishop - Yosemite
Dag 15 Yosemite (overnachten in Curry Village. Ik heb mij nog niet verdiept in de verschillende wandelroutes, maar zou ook graag naar Sequoia NP gaan)
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - San Francisco
Dag 18 San Francisco (verblijven in een appartement in Haight-Ashbury; wil naast de toeristische trekpleisters graag een aantal verschillende wijken ontdekken)
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco - Carmel of Monterey of Big Sur (tips?!)
Dag 21 Carmel - Santa Barbara
Dag 22 Santa Barbara
Dag 23 Santa Barbara
Dag 24 Santa Barbara - LAX
Dag 25 Lax - AMS (departure om 10.00 uur)
Dag 26 Aankomst AMS

> De 2 volle dagen in Scottsdale zijn m.n. om even te onthaasten van weer een jaar werken + boodschappen doen e.d.
> In Santa Barbara zullen we via airbnb een appartement huren en willen we de reis op ons gemak eindigen; lekker eten, naar het strand e.d.
> LA heb ik bewust uit de route gelaten, dat trok mij de vorige keer niet zo.
> Misschien dat dag 7 wat vol is, maar ik hoef niet per se in Bryce te overnachten.
> Is twee nachten Page misschien te veel? Of kunnen we daar nog heel wat meer doen dan huidige ideeën?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Alvast hartelijk bedankt,
Sonja
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 25 dagen Phoenix - LAX

Bericht door PSVwally »

Ik zou toch 1 nacht Scottsdale eraf halen en deze bij Zion of Bryce zetten. Page - Bryce - Zion op 1 dag is gewoon teveel en die 89 naar Zion wil je zeker niet in het donker rijden. Of rij misschien op het einde van de volle dag Page al naar Bryce.

Verder is Carmel - Santa Barbara misschien wat veel voor op 1 dag. Maar aan de andere kant zou je vanaf Pismo Beach gewoon de 101 kunnen pakken naar Santa Barbara.

Auto kun je gewoon huren, maar bij dollar net als bij andere verhuurbedrijven ter plekke gewoon overal nee op zeggen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Raodsafe insurance heb je niet nodig en de PAI heb je in principe via je reisverzekering.

Twee dagen onthaasten is tof, maar niet als je daarna een te druk programma krijgt.

Ik zou ook alvast 1 nacht verschuiven naar Bryce zodat je daar een overnachting hebt.

Op dag 13 zou ik zeker niet in Bishop blijven hangen.

Vanuit Yosemite kan je niet zo maar even op en af naar Sequia NP. Dat is enkele rit 3,5 uur rijden.

Carmel - Santa Barbara is eigenlijk te ver voor één nacht. Ik zou niet verder gaan dan Pismo Beach.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Heb je al bedacht wat je 2 dagen in Scottsdale gaat doen.
Onthaasten in shopping centers lijkt mij nu niet een van de eerste belangrijkste dingen.
Veel meer is daar niet te beleven.
Ga dan onthaasten door te wandelen in de natuur (Grand Canyon bv), of maak een kajak tocht bij Page.

Persoonlijk vind ik dit hel erg zonde van de tijd die je in Amerika bent.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Sonjah89
Amerika-ontdekker

Bericht door Sonjah89 »

Alle 3 hartelijk bedankt voor jullie reactie! :thumbup:

Ik ga de route als volgt aanpassen:
Dag 1 AMS - Phoenix (aankomst 18.40 uur) - auto ophalen en naar hotel in Scottsdale
Dag 2 Scottsdale
Dag 3 Scottsdale - Grand Canyon (Vroeg vertrekken naar GC: overnachten in bright angel lodge, rondwandelen, zonsondergang + zonsopgang bekijken)
Dag 4 Grand Canyon - Page (Page: Antelope canyon, Horseshoe bend, ...?)
Dag 5 Page
Dag 6 Page - Bryce Queens Garden/Navajo Loop
Dag 7 Bryce - Zion
Dag 8 Zion - (Angels landing!)
Dag 9 Zion - Las Vegas ('s ochtends een stuk van the narrows, op gemakje naar Las Vegas rijden)
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Death Valley
Dag 13 Death Valley - Mammoth lakes of Lee vining??
Dag 14 mammoth lakes - Yosemite
Dag 15 Yosemite (overnachten in Curry Village. Ik heb mij nog niet verdiept in de verschillende wandelroutes, maar zou ook graag naar Sequoia NP gaan)
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - San Francisco
Dag 18 San Francisco (verblijven in een appartement in Haight-Ashbury; wil naast de toeristische trekpleisters graag een aantal verschillende wijken ontdekken)
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco - Carmel of Monterey of Big Sur (tips?!)
Dag 21 Carmel - Santa Barbara
Dag 22 Santa Barbara
Dag 23 Santa Barbara
Dag 24 Santa Barbara - LAX
Dag 26 Aankomst AMS

De kustroute ga ik nog even over nadenken!
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Hele mooie route met voldoende tijd. Je vergeet alleen Sedona een beetje. Het ligt wel op je route. Misschien wat om daar een dagje te onthaaste ipv Scotsdale ?
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Sonjah89
Amerika-ontdekker

Bericht door Sonjah89 »

avsboz schreef:Hele mooie route met voldoende tijd. Je vergeet alleen Sedona een beetje. Het ligt wel op je route. Misschien wat om daar een dagje te onthaaste ipv Scotsdale ?
Dat is inderdaad waar, en ik vond het een erg mooi gebied. Ook Monument Valley sla ik over.
Het idee van PSVWally staat mij ook wel aan, om op het eind van de volle dag Page al naar Bryce te rijden.
Die ene volle dag in Scottsdale wil ik graag houden, geldt ook de dagen aan de kust (ingedeeld zoals nu, of met eventuele wijzigingen met een extra tussenstop)

Is het een idee om het als volgt te doen:

Dag 2 Scottsdale
Dag 3 Scottsdale - Sedona
Dag 4 Sedona - Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Page
Dag 6 Page - Bryce
Dag 7 Bryce - Zion

Of juist;

Dag 2 Scottsdale
Dag 3 Scottsdale - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 5 Monument Valley - Page
Dag 6 Page - Bryce
Dag 7 Bryce - Zion

Waar kunnen we het beste overnachten voor Bryce?
Bedankt ook voor het advies m.b.t. de auto, zojuist gehuurd! :)

Hartelijk bedankt weer!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sonjah89: 25 dagen Phoenix - LAX

Bericht door PSVwally »

Bij Bryce zelf. Bryce view lodge bijvoorbeeld of de best western daar. Kijk anders of je iets in Tropic kunt vinden?

Eerlijk gezegd vond ik je route die je gisteren hebt neergezet gewoon perfekt. Ik weet niet wat je 2 dagen in Santa Barbara wilt doen, maargoed dat ik je eigen ding. Ik zou dan toch de dag 21 eindigen in Pismo Beach en de dag erna die 2u naar Santa Barbara doen. Dan kun je ook nog even stoppen in Solvang bijvoorbeeld. Verder heerlijk rustig. Je kan dan dag 3 als je naar de Grand Canyon gaat nog even onderweg stoppen bij Sedona, want je kunt dag 4 ook nog een groot deel vd dag bij de grand canyon doorbrengen. Pak dan wel die dag bijvoorbeeld al de horseshoe bend net voor Page mee. Dan heb je dag 5 in de ochtend de lower antelope canyon en dan nog de hele middag voor Lake Powell.
Sonjah89
Amerika-ontdekker

Bericht door Sonjah89 »

Inmiddels staat onze route 'vast' en zijn alle accommodaties geboekt :) (natuurlijk wel gratis annuleren)
Heerlijk al die voorbereidingen!

Momenteel ben ik bezig om een roadbook samen te stellen ( :) ) en vroeg me af of jullie eens een blik willen werpen op de wegenkeuze? Wil natuurlijk niet per ongeluk een 'saaie' weg kiezen als er een leukere route mogelijk is.

De route is iets gewijzigd, ik weet dat de eerste week erg druk is maar we kunnen Monument Valley toch echt niet overslaan.
Ik ben er van overtuigd dat we nog eens terug gaan, dus de volgende keer zullen we zeker Sedona aan de overnachtingen toevoegen.
De locaties aan de kust lijken misschien raar, maar deze zijn gekozen voor 2 super AirBnb accommodaties die ik daar heb gevonden + ze verdelen de afstanden op highway 1 best goed denk ik zo.

Dan nog wat vragen;
- hebben jullie tips voor een goede wegenkaart?
- ik heb ook aangegeven waar we, volgens mij, wisselen van tijdzone, klopt dit??
- als we rond 15.00h aankomen in Monument Valley, hebben we dan genoeg om (zelf) de scenic drive te rijden?
- klopt het dat zonsondergang heel mooi is in valley of fire? Is het te doen om ná zonsondergang nog te rijden naar Las Vegas, of toch beter er voor?
- stel dat we dag 24 pas na de avondspits naar LAX hotel willen rijden, iemand een idee hoe laat de spits ongeveer is afgelopen? Of hoe laat we anders moeten vertrekken om er voor te zitten?

Dag 1 AMS - Phoenix (aankomst 18.40 uur) - auto ophalen en naar hotel in Scottsdale Tijdzone -9 uur
Dag 2 Scottsdale
Dag 3 Scottsdale-Grand Canyon(BAL) wil wel via Sedona rijden en begreep dat via Prescott mooiste is (dus i17- 69 – 89A - 180?) of niet via Prescott; i17 – 179 - 89A- 180 ?
Dag 4 Grand Canyon - Monument Valley (the view): Via 64 – 160 Nét in Utah dus 1 uur later?
Dag 5 MV - Page: Via 160 – 98 Terug naar AZ dus weer 1 uur eerder?
Dag 6 Page - Bryce: Via 89 – 12 Terug naar Utah dus weer 1 uur later?
Dag 7 Bryce - Zion / Springdale Via 12 – 89 – 9
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion / Springdale - Las Vegas: Via Valley Of Fire: 9 –i15 – 169 – 167 – 41A – 564 – i215 OF 9 –i15 – 169 - i15, google maps gaf eerste route A, maar nu B Naar Nevada dus weer 1 uur eerder.
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Death Valley Furnace creek: Via deze 'scenic route': http://www.nps.gov/deva/upload/Routes%2 ... 0Vegas.pdf ?
Dag 13 Death Valley - Mammoth lakes via 192 – 395
Dag 14 mammoth lakes - Yosemite Curry Village:Via Tioga pass
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - San Francisco via 120 – i5 – i205 – i580 – i80
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco - La Selva beach Via Highway 1
Dag 21 La Selva - Cayucos Via Highway 1 / 17 mile drive
Dag 22 Cayucos - Santa Barbara Via Highway 1
Dag 23 Santa Barbara
Dag 24 Santa Barbara - LAX route afhankelijk van vertrektijd
Dag 26 Aankomst AMS

Alvast weer super bedankt voor jullie hulp! :thumbup:

Groeten,
Sonja
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij gebruiken altijd de Hallwag-kaarten. Voor deze route heb je nr 5 (en het meest oostelijke deel nog nr 6) nodig. Je kunt ook een Roadatlas kopen.
Vroeger stonden op de Hallwag-kaarten de scenic routes aangegeven maar in de nieuwste uitgave helaas niet meer.

Waarom twee nachten Scottsdale? Ik zou die tweede nacht in Sedona overnachten. Je hebt nu weinig tijd voor Sedona en ook weinig tijd voor de GC. Via Prescott is inderdaad een mooie route. Je bent dan wel 5 uur kwijt aan alleen reistijd. Het lijkt me dat je voldoende tijd hebt voor MV als je daar om 3 uur aankomt. Iets later zou wellicht ook kunnen.
Je kunt van VoF wel in het donker naar LV rijden, maar dan zou ik wel de I15 nemen en niet de weg langs Lake Mead. Je hoeft ook niet echt te wachten tot zonsondergang lijkt me, het gaat met name om de laatste uren voor zonsondergang.
De route via Shoshone en de Badwater Road naar Death Valley is inderdaad een mooie route. Wij reden die route in 2006 en 2013. Je kunt nog door Red Rock Canyon rijden.

De tijdzones kloppen zo.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Scottsdale ken ik niet maar wij zijn wel in Sedona geweest. Hele leuke plaats in een schitterende omgeving. Als je toch besluit daar te overnachten en je houdt van winkelen kan ik je Sacajawea Plaza aanraden. Leuk shopping centrum met winkeltjes en galerieën. Zie ook op internet.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ik zou niet via Prescott rijden. Wij zijn in 2013 in Prescott vertrokken richting GC en waren daar maar kort voor zonsondergang en vonden de tijd voor Sedona al te krap. Als je vanuit Scottsdale vertrekt ben je nog meer tijd kwijt. De route via Prescott is mooi, maar wint het toch niet van de omgeving van Sedona.
Sonjah89
Amerika-ontdekker

Bericht door Sonjah89 »

Hartelijk bedankt!

Marianne, ik ga de Hallwag kaart(en) bestellen!
Goed om te weten dat het voornamelijk om de uren voor zonsondergang gaat in VoF, zo kunnen we toch op een goed tijdstip aankomen in LV.
Is het dan wel aan te raden om via lake mead te rijden? Of ook dan net zo goed via de I15?

We blijven 2 nachten in Scottsdale omdat we pas in de avond landen, en de volgende dag op ons gemak boodschappen willen doen en even willen acclimatiseren (ik ken mijn vriend :wink: het waren eerst 3 nachten dus er zijn al concessies gedaan!) En ook omdat de rest van week 1 al behoorlijk druk is.
We zullen zeker tijdens een volgende reis overnachten in Sedona!
Het is natuurlijk wel de bedoeling om heel vroeg te vetrekken uit Scottsdale, maar zal nog eens nadenken of het de tijd waard is om via Prescott te rijden. Hoe meer tijd in GC hoe beter!

Hoe veel tijd moeten we ongeveer rekenen om de route van GC naar MV op ons gemak te rijden? Via desert view rd en natuurlijk met hier en daar een stop.
Stel we willen rond 15.30 in MV aan willen komen, betekend dit dan rond half 11 vertrekken uit GC? (3h11 volgens google maps + uur voor stops + uur tijdverschil?)
Heb al heel wat reisverslagen gelezen maar lastig om er uit te halen / zelf in te schatten.

:thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sonjah89 schreef: Goed om te weten dat het voornamelijk om de uren voor zonsondergang gaat in VoF, zo kunnen we toch op een goed tijdstip aankomen in LV.
Is het dan wel aan te raden om via lake mead te rijden? Of ook dan net zo goed via de I15?
Ik zou dat ter plekke bekijken. Kijk hoe laat je bij VoF bent en hoe het licht op dat moment is. Misschien wil je daar toch wel tot zonsondergang blijven. In het donker zou ik de Interstate nemen. Als het nog redelijk licht is als je vertrekt kun je langs Lake Mead rijden. Het laatste stuk van die route vond ik wat minder als ik me goed herinner.
Sonjah89 schreef: We blijven 2 nachten in Scottsdale omdat we pas in de avond landen, en de volgende dag op ons gemak boodschappen willen doen en even willen acclimatiseren (ik ken mijn vriend :wink: het waren eerst 3 nachten dus er zijn al concessies gedaan!) En ook omdat de rest van week 1 al behoorlijk druk is.
Juist vanwege die drukke eerste week zou ik liever ergens anders die volle dag gebruiken. Bijvoorbeeld twee nachten GC, zodat je de dag dat je naar MV rijdt alleen nog de view points langs de east rim hoeft te doen. Als je op die dag ook nog een stuk in de canyon wilt afdalen of nog naar Hermits Rest wilt of andere dingen in het park wilt doen lukt het niet om op tijd in MV te komen.

Kijk eens naar mijn 2011-verslag voor 2 nachten GC en een overnachting in Sedona.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als je vroeg uit Scottsdale vertrekt via de 17 heb je die dag volgens mij nog voldoende tijd voor GC. (tenminste als je geen lange afdaling wilt maken) Wij kwamen ook vroeg in de middag aan en hebben zelfs nog een helikoptervlucht geboekt. Prescott moet je dan vergeten en ook Sedona. Via Sedona zijn het wel ongeveer dezelfde kilometers maar qua tijd doe je er veel langer over. Als ik trouwens afbeeldingen zie van Old Scottsdale lijkt het me best wel leuk om daar wat te relaxen en rond te kijken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Sonjah89
Amerika-ontdekker

Bericht door Sonjah89 »

Kleine brainwave en als het niets is hoor ik het net zo graag :)

Ik vroeg me af of het realistisch én de moeite waard is om van Monument Valley naar Bryce canyon te rijden via de 95 en de 12 in één dag? Dan gaat het dus gewoon om die mooie route te rijden, op ons gemak.
We zouden dan na zonsopgang in MV kunnen vertrekken en hebben die dag niets meer gepland staan in Bryce (anders dan de zonsondergang bekijken). Dus in principe de hele dag de tijd.
Google maps geeft aan dat de reistijd zonder stops 6h18 is.

Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat iemand dat had gedaan, maar kan het niet meer terug vinden.

In dat geval zouden we dus dit kunnen doen:
Grand Canyon - Page
Page - MV
MV- Bryce

- In de GC willen we bij zonsopgang een stukje van South Kaibab trail doen, tot aan Cedar ridge.
- In page willen we Lower Antelope Canyon, Horeshoe bend + Lake Powell doen (maar niet varen o.i.d.)
- In MV willen we eigenlijk gewoon van het uitzicht genieten. We willen geen jeeptour doen, maar misschien de weg wel zelf rijden afhankelijk van weg/weersomstandigheden.
- In Bryce willen we met zonsopgang Navajo loop - peekaboo - queens garden trail doen.

Of kunnen we het echt beter houden bij:
Grand Canyon - MV
MV - Page
Page - Bryce

Bedankt weer! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben dat tijdens onze eerste reis gedaan, zie ons 1988-verslag. Wij wisten toen niet beter, maar op zich was het wel te doen. We hebben ook nog een uitstapje gemaakt naar Natural Bridges. In 2013 hebben we de 95 ook weer gereden, toen met een stop in Torrey. Het is een prachtige route, wel langer dan je oorspronkelijke planning natuurlijk.

Marianne
Sonjah89
Amerika-ontdekker

Bericht door Sonjah89 »

Hi Marianne,

Ik dacht al dat ik het ooit in een van jouw reacties had gelezen! Ik lees dat je het in principe nooit zou aanraden.
Het lijkt me wel een prachtige route en zoals gezegd zou het ons dan ook juist daarom te doen zijn; op ons gemak die route rijden, zonder er allerlei uitstapjes aan toe te voegen, dat bewaren we voor een volgende keer. (natuurlijk wel met de nodige stops voor foto's, lunch enz.)

Ik ga er nog eens even goed over na denken :) Bedankt voor je hulp!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Grand Canyon - Page: bij zonsopgang een stukje van South Kaibab trail doen, tot aan Cedar ridge, vertrek rond 15u naar Page, bezoek Horseshoe Bend, eventueel Lake Powell
Page - MV : in de ochtend Antelope Canyon, daarna heb je ook nog wel wat tijd voor Lake Powell, vertrek rond 14u naar Monument Valley, scenic drive door MV
MV- Torrey - Bryce : via 95 en 12, schitterende weg, je gaat wel tijd hebben voor fotostops maar niet voor wandelingen
Bryce - Zion: in de ochtend Navajo loop - peek-a-boo - queens garden trail en dan naar rit naar Zion, voor je door de tunnels gaat bij Zion zou ik nog het Canyon Overlook trail doen.

Navajo loop - peek-a-boo - queens garden: wij deden dit in 2012, misschien heb je iets aan onze blog, dag 13

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Sonjah89
Amerika-ontdekker

Bericht door Sonjah89 »

Harstikke bedankt, dat klinkt als een plan! Ik denk dat we er voor gaan :) Het lijkt me prachtig en we kunnen met zijn tweeën rijden.
Het geeft ons ook wat meer tijd aan de Grand Canyon, omdat we wat later kunnen vertrekken richting Page dan wanneer we naar MV zouden rijden (verder + tijdsverschil).

Ik heb de kaart er even bij gepakt, en dan wordt de route als volgt; The View hotel - 163 - 261 - 95 - 24 - 12 - Best western Bryce canyon grand.

De tip om het peek-a-boo deel aan de wandeling toe te voegen had ik overigens ook van een van je andere reacties hier op het forum + reisverslag :thumbup:
Net als het idee om SKB tijdens zonsopgang te doen van het reisverslag van Marianne.
Erg handig om op die manier meer te weten te komen over de omgeving en mogelijkheden!

Bedankt alle twee!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer