Makki schreef:Eveneens zeer gekend is "I left my heart in San Francisco" van Tonny Bennet
Makki
Hi,
ik heb het gedownload, en het is werkelijk een prachtig nummer!
Ik ben nou ook heel benieuwd hoe ik dit nummer zal vinden als we weer terug zijn van vakantie. San Francisco lijkt me een geweldige stad, dus het liedje zal dan nóg mooier zijn!!
Ik wilde dit onderwerp even weer naar boven halen, want ik vind het erg leuk. Binnenkort ga ik beginnen aan een digitaal fotoboek en aan een verkorte film over onze reizen en daar hoort natuurlijk bijpassende muziek onder.
Misschien heeft iemand nog een leuke aanvulling?
Zoek je speciaal iets voor SF dan heb ik verder geen zinnige bijdrage. Als je algemeen muziek zoekt die je onder je film wil gebruiken dan wellicht wel.
Ik heb voor mijn film bij Grand Canyon, Arches en Bryce muziek uit de Last of the Mohicans gebruikt. Bij Zion bijvoorbeeld de Peer Gynt Suite van Grieg en voor Sequoia heb ik de Carmina Burana van Orff gebruikt.
In Washington DC ben ik de clip begonnen met beelden van Arlington N.C. Daar heb ik een nummer van de KLF onder gezet met dramatische muziek (doedelzakken en oorlogsgeluiden op de achtergrond)
In New York heb ik stevige rock-muziek gebruikt en (weer een sprongetje terug naar het westen) bij Gosthtown Calico uiteraard muziek van "Once upon a time in the west"
rene.jager schreef:...
Ik heb voor mijn film bij Grand Canyon, Arches en Bryce muziek uit de Last of the Mohicans gebruikt. Bij Zion bijvoorbeeld de Peer Gynt Suite van Grieg en voor Sequoia heb ik de Carmina Burana van Orff gebruikt.
In Washington DC ben ik de clip begonnen met beelden van Arlington N.C. Daar heb ik een nummer van de KLF onder gezet met dramatische muziek (doedelzakken en oorlogsgeluiden op de achtergrond)
In New York heb ik stevige rock-muziek gebruikt en (weer een sprongetje terug naar het westen) bij Gosthtown Calico uiteraard muziek van "Once upon a time in the west"
Ik zoek niets echt iets speciaals van San fransisco maar voor de hele reis van het westen, mijn eigen favoriet is California Dreams van de Mamma's en de Pappa's altijd weer kippevel.
Truckman,that lied came out in 1989 and it is called KOKOMO en de meeste plaatsen zijn niet in California(Aruba,Jamaica,Key Largo,Montego,Bermuda,Bahama,Kokomo)
marcuscj schreef:Truckman,that lied came out in 1989 and it is called KOKOMO en de meeste plaatsen zijn niet in California(Aruba,Jamaica,Key Largo,Montego,Bermuda,Bahama,Kokomo)
Nee, dat is niet het liedje wat ik bedoel...ik zal eens op zoek gaan naar de titel..
Elvis heeft er ook heel veel gezongen die over plaatsen in Amerika gaan, zoals Kentucky Rain, Blue Hawaii, Blue moon of Kentucky, The eyes of Texas, New Orleans, Memphis Tennessee en nog veel meer.
New York is a diamond iceberg, floating in river water
Hoi
Mijn oog viel net op dit topic.
De naam Randy Newman ben ik nog niet tegengekomen. Bij hem komen ook veel plaatsnamen voor in z'n liedjes, maar ik weet niet of er iets over het westen bij zit. In ieder geval Alabama, Louisiana, Kentucky.
Gerda
Midnight train to Georgia van Gladys Knight & the Pips is ook een lekker nummer, maar je gaat vast niet naar Georgia.
Wat trouwens wel grappig is, toen ik afgelopen mei voor het eerst op vakantie ging naar Amerika zaten we in de auto richting Schiphol en opeens hoorde ik het nummer "If you're going to San Francisco".
Ik ging ook naar San Francisco en had het nummer al heel lang niet meer gehoord. Echt toeval.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.