Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Liedjes over San Francisco

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Anita

Bericht door Anita »

Makki schreef:Eveneens zeer gekend is "I left my heart in San Francisco" van Tonny Bennet

Makki
Hi,

ik heb het gedownload, en het is werkelijk een prachtig nummer!
Ik ben nou ook heel benieuwd hoe ik dit nummer zal vinden als we weer terug zijn van vakantie. San Francisco lijkt me een geweldige stad, dus het liedje zal dan nóg mooier zijn!! :D
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Ik wilde dit onderwerp even weer naar boven halen, want ik vind het erg leuk. Binnenkort ga ik beginnen aan een digitaal fotoboek en aan een verkorte film over onze reizen en daar hoort natuurlijk bijpassende muziek onder.
Misschien heeft iemand nog een leuke aanvulling?
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Zoek je speciaal iets voor SF dan heb ik verder geen zinnige bijdrage. Als je algemeen muziek zoekt die je onder je film wil gebruiken dan wellicht wel.
Ik heb voor mijn film bij Grand Canyon, Arches en Bryce muziek uit de Last of the Mohicans gebruikt. Bij Zion bijvoorbeeld de Peer Gynt Suite van Grieg en voor Sequoia heb ik de Carmina Burana van Orff gebruikt.
In Washington DC ben ik de clip begonnen met beelden van Arlington N.C. Daar heb ik een nummer van de KLF onder gezet met dramatische muziek (doedelzakken en oorlogsgeluiden op de achtergrond)
In New York heb ik stevige rock-muziek gebruikt en (weer een sprongetje terug naar het westen) bij Gosthtown Calico uiteraard muziek van "Once upon a time in the west"

Nou ik hoop dat je hier wat mee kunt.

René
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

rene.jager schreef:...
Ik heb voor mijn film bij Grand Canyon, Arches en Bryce muziek uit de Last of the Mohicans gebruikt. Bij Zion bijvoorbeeld de Peer Gynt Suite van Grieg en voor Sequoia heb ik de Carmina Burana van Orff gebruikt.
In Washington DC ben ik de clip begonnen met beelden van Arlington N.C. Daar heb ik een nummer van de KLF onder gezet met dramatische muziek (doedelzakken en oorlogsgeluiden op de achtergrond)
In New York heb ik stevige rock-muziek gebruikt en (weer een sprongetje terug naar het westen) bij Gosthtown Calico uiteraard muziek van "Once upon a time in the west"

Nou ik hoop dat je hier wat mee kunt.

René

...René Morricone... 8) aka ... Ennio Jager... 8)

/PeeJay
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien moet dat wel mijn nieuwe nickname worden :lol:
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Ik zoek niets echt iets speciaals van San fransisco maar voor de hele reis van het westen, mijn eigen favoriet is California Dreams van de Mamma's en de Pappa's altijd weer kippevel.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Die heb ik ook gebruikt bij de beelden van de kustroute langs highway 1.
BTW het is California Dreamin'

René
erki
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door erki »

rene.jager schreef:Die heb ik ook gebruikt bij de beelden van de kustroute langs highway 1.
BTW het is California Dreamin'

René
Toen ik ooit over highway 1 van uit San Francisco noordwaarts reed vond ik 'Long and winding Road' van Paul McCartney wel erg toepasselijk.

En bij beelden van Nevada zou "A Horse with no name" van America wel toepasselijk zijn.

Erik
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Ik weet zo de titel niet meer, maar de Beach Boys hebben ook een nummer uitgebracht, met allerlei plaatsnamen uit Californie erin...
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Truckman,that lied came out in 1989 and it is called KOKOMO en de meeste plaatsen zijn niet in California(Aruba,Jamaica,Key Largo,Montego,Bermuda,Bahama,Kokomo)
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

BTW California Dreamin' is óók gecovered door The Beach Boys

René
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

marcuscj schreef:Truckman,that lied came out in 1989 and it is called KOKOMO en de meeste plaatsen zijn niet in California(Aruba,Jamaica,Key Largo,Montego,Bermuda,Bahama,Kokomo)
Nee, dat is niet het liedje wat ik bedoel...ik zal eens op zoek gaan naar de titel..
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Surfin USA?
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Nee, ook niet! Maar ik heb het gevonden; het is van het album "Holland", "california saga"
Eén van hun minder bekende nummers trouwens...
flopster
Amerika-ontdekker

Bericht door flopster »

Elvis Presley - Viva las vegas

Elvis heeft er ook heel veel gezongen die over plaatsen in Amerika gaan, zoals Kentucky Rain, Blue Hawaii, Blue moon of Kentucky, The eyes of Texas, New Orleans, Memphis Tennessee en nog veel meer.
New York is a diamond iceberg, floating in river water
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

Ik had "per ongeluk" ook zojuist een topic hierover geopend, ik had deze nummers al voor onze film "gevonden":

Phantom Planet - California
ZZ Top - Viva Las Vegas
Eagles - Hotel California
Depeche Mode - Route 66
global deejays - the sound of san francisco
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

MotorGuy76 schreef:global deejays - the sound of san francisco
Dit vind ik echt een super lekker nummer!! :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

SpaceAce schreef:
MotorGuy76 schreef:global deejays - the sound of san francisco
Dit vind ik echt een super lekker nummer!! :)
ja gaaf he! Jammer alleen dat je zulke nrs eigenlijk niet in the USA hoort....
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Hoi
Mijn oog viel net op dit topic.
De naam Randy Newman ben ik nog niet tegengekomen. Bij hem komen ook veel plaatsnamen voor in z'n liedjes, maar ik weet niet of er iets over het westen bij zit. In ieder geval Alabama, Louisiana, Kentucky.
Gerda
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Midnight train to Georgia van Gladys Knight & the Pips is ook een lekker nummer, maar je gaat vast niet naar Georgia.

Wat trouwens wel grappig is, toen ik afgelopen mei voor het eerst op vakantie ging naar Amerika zaten we in de auto richting Schiphol en opeens hoorde ik het nummer "If you're going to San Francisco".
Ik ging ook naar San Francisco en had het nummer al heel lang niet meer gehoord. Echt toeval.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer