Dat is nog het enige wat ik krijg (Windows 7).
Als ik op "Eenvoudige modus" klik dan opent zich een scherm waarbij ik dan 'zogezegd' kan schakelen naar de vollledige versie (wat ze hier nu ineens "3D" noemen..)
Niettegenstaande mijn PC ruimschoots voldoet aan alle "minimale" eisen voor deze versie krijg ik toch op geen enkele manier meer de volledige versie.
Nog eens via de gewone, oude link (dus in de klassieke versie) een aantal routepunten ingegeven en opgeslagen bij favorieten. Als ik die dan weer open, is dat automatisch opnieuw in de nieuwe versie van Maps, en dus ook in deze "eenvoudige" versie. Ook al mijn opgeslagen routes van al die jaren openen nu direct in de nieuwe versie. Het toppunt is dan nog dat die maar 10 routepunten aanvaardt. Dus na het negende tussenpunt gaat de route ineens naar het eindpunt (maar daar kunnen makkelijk nog 10 routepunten tussengelegen hebben toen ik de route maakte en opsloeg, en die worden dus allemaal genegeerd).
Wat dus inhoudt dat ik al mijn opgeslagen routes met méér dan 10 tussenpunten niet meer kan oproepen

.
Met een routeplanner waarin ik maar 10 tussenpunten kan ingeven ben ik eigenlijk ook niets opgeschoten.
Het zal dus een definitief afscheid worden van de zo vertrouwde, jarenlange metgezel Google Maps

.