Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Google Maps Lite

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Google Maps Lite

Bericht door kalaman »

Misschien heb ik het gemist en is het hier al aan bod gekomen, maar heeft er iemand al opgemerkt dat het nu helemaal gedaan is met de oude versie van Google Maps? Op 15 april heeft Google er de stekker uitgetrokken :( :twisted: .
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Google Maps Lite

Bericht door avsboz »

Ik gebruik nu steeds vaker Bing Maps. De bediening/lay-out van de site vind ik niet zo gemakkelijk, maar je krijgt daar tenminste nog wel een kaartje wat aangeeft van A naar B naar C op de kaart. Dat vind ik overzichtelijker dan de bolletjes op de nieuwe Google Maps kaarten.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Ijsbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Ijsbeer »

Je kan de oude google maps volgen mij gebruiken via deze link: https://www.google.com/maps?output=classic
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ijsbeer schreef:Je kan de oude google maps volgen mij gebruiken via deze link: https://www.google.com/maps?output=classic
Helemaal waar Ijsbeer.
Daarnaast zie je in de nieuwe Google Maps rechts onderin een ?
Een vraagteken dus.
Daarop klikken en je kunt aangeven dat je over wilt stappen op de Classic Maps
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedeve schreef:Helemaal waar Ijsbeer.
Ja, maar enkel bij nieuwe ingaves. Als je eerdere routes opent uit Bladwijzers/Favorieten, dan kan je op geen enkele manier meer de oude versie zien/gebruiken.
bedeve schreef:Daarnaast zie je in de nieuwe Google Maps rechts onderin een ?
Een vraagteken dus.
Daarop klikken en je kunt aangeven dat je over wilt stappen op de Classic Maps
Inderdaad, tot 15 april was dat zo. Nu schakel je enkel over op de "Lite versie" en ook hier geen mogelijkheid om eerder opgeslagen routes verder te bewerken in de Klassieke Google Maps versie...
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Er staat ook een vermelding als je de klassieke versie opent ivm een upgrade. Als je verder gaat zie je dat binnenkort de klassieke versie helemaal verleden tijd is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Bedeve, bedankt voor de link om terug te gaan naar de oude versie (als is het dan maar tijdelijk)!

Ik was van de week ook opeens mijn oude vertrouwde vriend kwijt en te rommelen met de nieuwe variant. Zat al te balen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

kalaman schreef: :
bedeve schreef: Daarop klikken en je kunt aangeven dat je over wilt stappen op de Classic Maps
Inderdaad, tot 15 april was dat zo. Nu schakel je enkel over op de "Lite versie" en ook hier geen mogelijkheid om eerder opgeslagen routes verder te bewerken in de Klassieke Google Maps versie...

Kaartgegevens ©2015 Google, INEGI, SK planet, ZENRINLite-versieVoorwaardenPrivacymaps.google.nl
500 km

Er worden in deze thread 2 Google Maps oplossingen door elkaar heen gebruikt.
Lite versie en de "klassieke versie "

Mijn reactie was gericht op de "klassieke versie "
En als ik die open kan ik nog steeds bij eerder gemaakte routes.
Met deze opmerking erbij :" Deze kaart is geüpgraded vanuit het klassieke My Maps. U kunt de versie van vóór de upgrade downloaden tot 1 jun. 2015"
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dat is nog het enige wat ik krijg (Windows 7).
Naamloos-2.jpg
Als ik op "Eenvoudige modus" klik dan opent zich een scherm waarbij ik dan 'zogezegd' kan schakelen naar de vollledige versie (wat ze hier nu ineens "3D" noemen..)
Naamloos-2forum.jpg
Niettegenstaande mijn PC ruimschoots voldoet aan alle "minimale" eisen voor deze versie krijg ik toch op geen enkele manier meer de volledige versie.

Nog eens via de gewone, oude link (dus in de klassieke versie) een aantal routepunten ingegeven en opgeslagen bij favorieten. Als ik die dan weer open, is dat automatisch opnieuw in de nieuwe versie van Maps, en dus ook in deze "eenvoudige" versie. Ook al mijn opgeslagen routes van al die jaren openen nu direct in de nieuwe versie. Het toppunt is dan nog dat die maar 10 routepunten aanvaardt. Dus na het negende tussenpunt gaat de route ineens naar het eindpunt (maar daar kunnen makkelijk nog 10 routepunten tussengelegen hebben toen ik de route maakte en opsloeg, en die worden dus allemaal genegeerd).

Wat dus inhoudt dat ik al mijn opgeslagen routes met méér dan 10 tussenpunten niet meer kan oproepen :shock: :twisted: .

Met een routeplanner waarin ik maar 10 tussenpunten kan ingeven ben ik eigenlijk ook niets opgeschoten.
Het zal dus een definitief afscheid worden van de zo vertrouwde, jarenlange metgezel Google Maps :crybaby: :crybaby: :crybaby: .
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Koop een Garmin. M.u.v. de allereenvoudigste toestellen kunnen die routes aan met voldoende tussenpunten. Samen met het gratis te downloaden programma Basecamp heb je dan een uitstekende routeplanner, die je off line kunt gebruiken. Ik gebruik hem bijvoorbeeld ook op vakantie op een Windows tablet, als ik de route iets aan wil passen. Als je kiest voor een lifetime abonnement voor de kaarten (veelal standaard), kun je de kaarten ook op je computer installeren. Je hoeft dan het toestel niet aan de computer te hangen om de kaarten zichtbaar te maken.
Je zou eventueel de aanschaf van een Garmin weg kunnen laten, alleen Basecamp downloaden en gebruik maken van gratis kaarten uit het Open Street Maps circuit. Je bent dan wel even bezig met het downloaden van de kaarten.

Succes.
Groet,

Old Faithful
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik werk al jaren met een Garmin maar ik vind de route plannen veel gebruiksvriendelijker met Google Maps.
Vooral bij het plannen van talloze tussenpunten op dirt roads is de satteliet view onmisbaar.
Vervolgens de Garmin aan de PC hangen en de route staat er direct op.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Voor het satelliet beeld gebruik ik in Basecamp (eigenlijk MapSource, want dat gebruik ik meestal) de optie om over te schakelen naar Google Earth. Bovendien heb je de mogelijkheid om gedetailleerde topokaarten van OSM te gebruiken. Voor mij werkt dat uitstekend. Ik vind overigens het grootste voordeel dat ik niet gebonden ben aan internet.

Ik heb er al lang niet meer mee gewerkt, maar misschien heb je iets aan Tyre. Van hun website:
TyreToTravel is het platform voor het zoeken, maken en delen van routes. En Tyre is het programma dat Google Earth/Maps met Tom Tom of Garmin integreert.
Succes bij het zoeken.
Groet,

Old Faithful
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt voor de "Tyre"-tip :thumbup: .
Ik heb het programma gedownload en het ziet er alvast veelbelovend uit. Ik ga het zeker verder uitproberen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer