Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Mrvanilla schreef: Als je de dag erna naar SLC vertrek zou ik de ochtend vroeg opstaan en de Moose WIlson road rijden, veel kans op wildlife (beren, elk, moose), en daarna een paar uur uitrekken voor de Teton Park Road.
Het wordt echt keuzes maken.....want als ik doe zoals je hierboven voorstelt, dan zouden we pas heel laat in Salt Lake City aankomen. Daar zijn we 1 nacht, want de volgende ochtend gaan we door naar Las Vegas.
Dan zullen we dus niets van Salt Lake City kunnen zien vrees ik.

De mooiste punten die je noemt langs de 89 heb ik inderdaad allemaal opgenomen in mijn planning (overgenomen uit ontdek-amerika.nl)
ingrid14 schreef:Maar een nacht West Yellowstone omruilen zou kunnen. Ideaal zou dan zijn 2 dagen Jackson (zodat je niet elke dag moet verhuizen).
Maar je zou ook naar een overnachting bij Old Faithful of Grant Village kunnen kijken.
Of de Headwaters Lodge bij Flagg Ranch (tussen Yellowstone en Grand Teton)
Omdat we deze rondreis al vrij vaak maar 1 overnachting in een hotel hebben, is het wel lekker om niet nog een keer te hoeven verkassen inderdaad. Ik weet dat we vorig jaar ook echt af en toe tegen elkaar zeiden van 'heerlijk nu 2/3 nachten in het zelfde hotel'. en dit jaar is dat relatief minder, dus vandaar dat ik wat huiverig ben om er Headwaters Lodge van te maken. Al is die qua locatie inderdaad ideaal!!! Bij onze overnachting in Jackson kan ik ook een nacht bijboeken zie ik, maar dat is dan wel een andere cabin (en niet via booking.com maar rechtstreeks) dus zullen we alsnog van cabin moeten veranderen. Maar ik moet zeggen dat je voorstel voor de Headwaters Lodge me wel erg aanspreekt. Dat ligt wel mooi in onze planning en scheelt ons wat op en neer rijden waardoor het paardrijden een stuk beter in de planning past wellicht. Ik zal het hier vanavond eens in de groep gooien.
Mrvanilla schreef:(ik weet niet waar jullie gaan paardrijden?
Mijn bedoeling is de 2 Hour Little Pulpit Ride te doen bij horsebackadv.com Ik had daar goede verhalen over gelezen en deze leek me erg mooi. Maar ik sta open voor eventuele andere aanbevelingen hoor :wink:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

moon29 schreef: Het wordt echt keuzes maken.....want als ik doe zoals je hierboven voorstelt, dan zouden we pas heel laat in Salt Lake City aankomen. Daar zijn we 1 nacht, want de volgende ochtend gaan we door naar Las Vegas. Dan zullen we dus niets van Salt Lake City kunnen zien vrees ik.
Ja, dat is altijd de pest van dit soort reizen. Er is teveel te zien in te weinig tijd. Het zal dan inderdaad keuzes maken worden. Wij trokken ook een middag uit voor SLC maar door omstandigheden kwamen we er pas rond vijf uur aan. We hebben toen nog snel State Capitol en Temple Square kunnen bekijken. Persoonlijk besteed ik de tijd dan liever in de prachtige natuur van een park als Grand Teton, zó bijzonder vind ik SLC als stad nu ook weer niet. Maar die keuze laat ik graag aan jullie zelf over.
Groetjes,
Daniel
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik persoonlijk ook hoor :wink: maar ik kan me ook voorstellen dat onze kids een stad weer even een welkome afwisseling vinden na al het natuurgeweld :lol:
Maar dat kunnen we ook ter plaatse beslissen natuurlijk, misschien maak ik 2 opties.
Maar als we eventueel de overnachting van 22 juli verplaatsen van West Yellowstone naar de Headwaters Cabins, dan winnen we daar zo'n 2 uur mee en hebben we een volle dag voor Grand Teton op 23 juli. Dat maakt dat we wellicht die dag al beide wegen kunnen zien.

Inderdaad is er zoveel te zien, dat je steeds weer moet kiezen.

Maar we hebben het er nu al over dat het wellicht wel heel leuk is om in 2016 een reis te gaan maken met enkele hoogtepunten van 2014 waar we nog eea willen zien + hoogtepunten van komende reis waar we nog terug willen + MOAB. Dus wie weet kunnen we dan nog wat dingen meepikken die we dit jaar niet allemaal kunnen doen.

Van de andere kant.....volgend jaar zijn mijn man en ik 25 jaar getrouwd en willen we graag iets extra speciaals doen. Maar na deze schitterende reizen gaat dat al niet meevallen :wink:
Mijn dochter trekt Indonesie/China/Japan heel erg.
Australie trekt ons allemaal ook wel
Canada trekt mij heel erg, maar onze kinderen wat minder (die zijn bang dat het alleen maar natuur/bergen is)
Mijn man en zoon hebben geen idee wat ze zouden willen :lol:
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik heb ervoor gekozen onze 2e nacht in West Yellowstone te wijzigen naar een nacht in Cowboy Village Resort in Jackson (waar we dan dus 2 nachten verblijven in plaats van 1). Daarmee hebben we wat meer tijd en wat minder onnodig op en neer rijden. Helemaal blij dus :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dus nu heb je 1 nacht Gardiner, 1 nacht Canyon en 1 nacht West Yellowstone voor Yellowstone NP? Daar lijkt me niets mis mee. Dat je vanuit Gardiner en West Y. een stukje moet rijden om in het park te komen vond ik weinig uitmaken. Je maakt toch wel afstanden in dit park en die 25min maakt dan ook niet meer uit. Ik weet alleen niet hoe het in de zomermaanden is mbt files om het park binnen te komen natuurlijk. Ik kon altijd gewoon doorrijden :D
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Klopt Paul!

En die dagen heb ik in principe zo ingepland dat we alle belangrijkste dingen in Yellowstone hebben gezien (mits niet te veel files idd), en de dag dat we van West Yellowstone naar Jackson gaan kunnen we dan gebruiken om nog dat te doen wat er nog niet van is gekomen of we nog een keer willen zien, en alvast de stops langs de 89 naar Jackson zo veel mogelijk. De dag erna kunnen we dan vanuit Jackson via de Jackson Park Road via Jenny Lake etc naar het adres voor paardrijden en terugweg de 89 nog een keer de dingen die waar we nog geen tijd voor hebben gehad.

Groetjes
Monique
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Goed gedaan, mooie route zo! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dat is goed te horen :D
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Welke route raden jullie me aan om te doen van Jackson naar Salt Lake City?
En wat is mooi om onderweg mee te pikken? Of beter meteen door naar SLC?
Is Antelope Island de moeite waard?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wij reden via Bear Lake, dat was een mooie en leuke tussenstop om bv. te lunchen/picknicken. Het plaatsje Garden City ligt daar heel mooi.
Groetjes,
Daniel
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Een gedeelte van jullie route rond Yellowstone en de Rocky Mountains zijn wij ook van plan, al is het dan in september, dus ik lees even belangstellend mee en pik ook de reisverslagen op die genoemd worden :)
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dat ziet er inderdaad mooi uit MrVanilla!

Leuk, RiaK dat jullie ook naar Yellowstone en RMNP gaan!

Ik kan nergens een mooie stadswandeling door SLC vinden, dus ik ben nu zelf maar even een wandeling aan het samenstellen langs de hoogtepunten (via google maps).
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik heb nog eens zitten kijken en de route langs Bear lake lijkt me erg mooi, ....maarrrr we hebben op dat moment al best veel meren gezien tijdens onze rondreis (Estes Park, Grand Teton) waardoor ik me afvraag of het voor de afwisseling niet leuker is via Idaho Falls te rijden (of . Volgens google maps scheelt het maar 7 minuten rijden, dus dat is het punt niet op zo'n afstand. En wellicht aan het begin van die weg in de vroege ochtend nog wat wildlife spotten?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Nog 4 dagen!!!! :clap: :shock:
Het begint nu echt te korten!

Ik ben zo benieuwd of we deze aankomende reis net zo gaan ervaren als die van vorig jaar.
En of de kinderen het ook weer zo fantastisch gaan vinden. Voor mijn gevoel zullen er dit keer wat minder echte 'wow' momenten zijn, waardoor ik benieuwd ben of de kinderen het nog even bijzonder en mooi zullen vinden. Maar misschien schat ik het wel helemaal verkeerd in.

Ik heb er in ieder geval super veel zin in :D :D

Iedereen hier alvast weer hartelijk dank voor alle tips en informatie!!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Alvast veel plezier gewenst! Ik zal jullie volgen middels je blog.
Groetjes,
Daniel
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dankjewel Mrvanilla!
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Heel veel reisplezier!
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring, dus zal ook af en toe op het blog kijken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heel veel plezier! En het zal vast een prachtige reis worden ook al zal het misschien wat minder 'wow' zijn dan de eerste keer. :wink:

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Meren, bergen, geisers, bizons, ander wildlife, rodeo, watervallen, ... er zitten toch nog veel wow momenten in deze reis hoor.
Geniet er van, veel plezier.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Veel plezier! Ook ik ben een blogvolger :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer