Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2015 winnaar : Hille

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Hille
Amerika-ontdekker

Re: DV 2015 winnaar : Hille

Bericht door Hille »

Bedankt voor de geruststelling, USInsider :thumbup:

Ik heb nog een vraagje: weet iemand of het adres naar waar je de green card moet laten opsturen een thuisadres moet zijn? Ik wou het laten verzenden naar het adres van vrienden, maar die verhuizen naar Florida binnen enkele maanden. Ze stelden voor om de green card naar hun werk te laten opsturen, ter attentie van hen. Kan dat? Of moet het echt een residential address zijn?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De kaart kan alleen opgestuurd worden naar een straat adres. Als het bedrijf een straatadres heeft kan het. De kaart kan niet worden opgestuurd naar een postbus adres.
Zelf heb ik slechte ervaringen met (mijn) post te laten opsturen naar een bedrijf.
Vooral als iemand nog niet bij een bedrijf werkt of er net is gaan werken, kan daar snel bloed vloeien.

Waarom geef je niet het adres van je vrienden dat ze nu hebben.
Ze zullen als ze gaan verhuizen post laten doorsturen. Dat gaat over het algemeen behoorlijk goed.
Nadat je vrienden zijn verhuisd kun je hun nieuwe adres doorgeven aan USCIS.
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Zodra mensen verhuizen gebruiken ze normaal gesproken een doorstuur dienst van de USPS. Dan wordt post aan hen geadresseerd doorgestuurd naar het nieuwe adres.
Hille
Amerika-ontdekker

Bericht door Hille »

Ja, maar ik ga in LA wonen en die vrienden verhuizen naar Florida. De vriend die voorstelde om de kaart naar zijn werk te laten sturen, woont en werkt ook in LA, dus dat zou het voor mij wel een stuk makkelijker maken. Hoe minder er via de post moet verlopen, hoe liever. Ik krijg de kaart liefst zo snel mogelijk in handen :)

Die vriend werkt overigens in een heel klein bedrijfje en laat al zijn pakjes daar afleveren, dus ik voorzie geen problemen. Bedankt voor de info alvast!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als een naam niet (meer) klopt met wie er werken bij een bedrijf, kan de postbode al besluiten niet af te leveren maar retour te zenden. Dat is ons overkomen.

Als je via het LA adres wilt laten afleveren gaan moet je vriend duidelijk uitleg/instructies achterlaten bij (de andere werkers van) het bedrijf !
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hille, als je dat wenst mag je ons adres ook gebruiken hoor, maar wij zitten ook een eindje van LA af.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Hille
Amerika-ontdekker

Bericht door Hille »

Hey Dude, bedankt voor het voorstel! Een vriendin van me heeft voorgesteld om de green card naar het huis van haar mama te laten versturen, zij woont op 30 minuutjes rijden van LA en is niet van plan om te verhuizen, dus dat komt wellicht goed :) Mocht dat plan om een of andere reden toch in het water vallen, dan neem ik zeker contact met je op. Alvast hartelijk bedankt!

Ik heb nog een bijkomend vraagje over de medical. Ik weet dat bij sommige ambassades de verhuistermijn van zes maanden begint te lopen vanaf het medische onderzoek, en niet vanaf het interview op de ambassade. Bedoelen ze daarmee de eerste of de tweede afspraak? Ik moet namelijk deze donderdag al naar mijn eerste afspraak om bloed te laten nemen etc, de tweede afspraak is op 5 maart, wanneer ik al mijn documenten mee krijg.

Ik vraag het omdat ik mijn verhuis echt graag zou uitstellen tot 31 augustus, dus als de termijn pas begint te lopen vanaf de tweede afspraak, is er geen probleem. Als hij echter begint te lopen vanaf de eerste afspraak, wordt het wel een probleem.

Ik veronderstel dat je op de ambassade niet zomaar eisen kunt stellen in verband met je verhuisdatum?
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

In België is de termijn van 6 maanden te tellen op basis van de eerste medical visit, waar men dus je bloed trekt etc.
Bij mij was het 2e medical enkel om resultaten op te halen en nog een vaccinatieprik te mogen ontvangen :D
Hille
Amerika-ontdekker

Bericht door Hille »

Daar vreesde ik al voor... Balen :(
Simon_Says
Amerikafan

Afhankelijk van de concrete plannen, kan je ofwel even op en af vliegen naar de US binnen de vooropgestelde periode, om de GC te activeren, zoals men dat wel eens noemt, ofwel, afhankelijk van jullie afspraak op het consulaat, een nieuwe medical vastleggen.
Hille
Amerika-ontdekker

Bericht door Hille »

Over en weer vliegen ga ik sowieso niet doen. Ik wil het liever in één keer achter de rug hebben, het afscheid zal al zwaar genoeg zijn.

Mijn medical verzetten is helaas ook geen optie. Mijn afspraak op de ambassade is op 10 maart. De dokter bij wie ik mijn afspraak heb vastgelegd, doet green card cases enkel op donderdag. Donderdag 5 maart is te laat omdat je nog eens een tweede keer moet terugkomen. Op donderdag 26 februari moet ik een ingreep laten doen, dus is deze donderdag, 19 februari, de enige optie.

Slechte timing voor mij, maar ik zal me er bij moeten neerleggen… Bedankt voor de info alleszins!
Hille
Amerika-ontdekker

Bericht door Hille »

Wat betreft die korte vragenlijst die je naar je medical moet meenemen: daarop staat de vraag 'Have you ever been in a hospital for any condition?'

Ik ben wel al een paar geopereerd (drie keer buisjes in mijn oren en een kaakoperatie). Moet ik deze operaties bij deze vraag vermelden? Of hebben ze hier echt over ziektes en aandoeningen? De rest van de vragen gaat daar namelijk wel over.
Laatst gewijzigd door Hille op 17 feb 2015, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb destijds wel alles opgegeven. En mijn man ook.
Voor werk-gebonden visas is er de issue dat de immigrant in staat moet zijn het werk waarvoor hij/zij gaat, te verrichten.
Dus daar wordt hij/zij ook op gecheckt.
Voor andere visums - spouse, DV - gaat dat niet op.
Je moet doen waar je je het prettigst bij voelt. Er zijn geen consequenties.
Laatst gewijzigd door USInsider op 18 feb 2015, 06:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Simon_Says
Amerikafan

Alles opgeven.
Ze zijn in sé op zoek naar TBC en Syphilis, en geschiedenis van mentale stoornissen. Al de rest is geen reden voor afkeuring, zo lang je eerlijk bent.
Hille
Amerika-ontdekker

Bericht door Hille »

Oké thanks, dan zal ik alles oplijsten.

De exacte data weet ik wel niet meer, enkel de jaartallen. Dit was telkens dagkliniek. Ik veronderstel dat dit geen enorm probleem zal zijn?
Hille
Amerika-ontdekker

Bericht door Hille »

Woohoo, ik ben approved!

Het was echt een fluitje van een cent, en de consular officer zei dat ik mijn huiswerk goed gemaakt had :)

Half augustus reis ik naar LA. Toch raar, ik weet al bijna een jaar dat ik geselecteerd ben, maar nu het echt concreet is, geeft dat toch nog een heel ander gevoel. The good kind! :thumbup:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Gefeliciteerd !!!
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Wauwie! gefeliciteerd, geniet van het gevoel! (alsof je een loterij het gewonnen ;-))
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Proficiat ! We zeiden toch dat het een makkie ging worden :wink:
heel veel succes en hou ons op de hoogte, en moest je ooit Tucson bezoeken .... :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Baksteen666
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Baksteen666 »

Mooi! Gefeliciteerd!
California, knows how to party :wink:
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer