Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pim2015: nog enkele vragen voor onze rondreis (4 wk in juni)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pim2015
Amerika-ontdekker

Re: Reis Pim2015: nog enkele vragen voor onze rondreis (4 wk in juni)

Bericht door Pim2015 »

@Ingrid: heb het overwogen om SF aan het einde te doen, maar zoals gezegd: ik acclimatiseer liever eerst wat voordat ik de "drukte" van de reis instap. Wat betreft surfen: heb in Mexico een keer een paar uur les gehad, maar vond het nogal tegenvallen (in de zin van moeilijk). Kwam vooral neer op veel tegen de stroming in zeulen van het bord en zout happen... :)

@biebyip: we hebben de auto van 4 juni t/m 25 juni, Alamo geeft het in de reservering wat raar aan als "1 rental, 1 day, 2 weeks", die "1 rental" is ook een week. :) Heb wel netjes aangegeven dat we uit Nederland komen en heb ook al online ingecheckt. Wat betreft de vlucht: wow opmerkzaam! Ik kom er zojuist achter dat ik een fout heb gemaakt! We komen op 31-05 al aan, waardoor we ineens alsnog een extra dag SF hebben. Kan wel weer alles gaan schuiven (weet nog dan ook nog niet naar wat), maar volgens mij zijn er hotels waar ik niet zonder kosten kan schuiven (zoals The View)...

@Marianne: volgens mij was het ontbijt in CV niet de enorme meerprijs, maar zal idd nog eens kijken wat het ontbijt kost en als het makkelijk kan annuleren!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zitten er in dezelfde periode voor $140 per nacht, dat scheelt toch $34 per nacht. Daarvoor kun je wel wat boterhammen smeren. Maar los van het geld: als je er 3 nachten zit wil je ook wel iets anders dan het ontbijt bij Curry Villlage. :wink:

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je niet alles wilt gaan schuiven zou ik OF kijken of je de overnachtingen SF allemaal 1 dag naar voren kunt zetten en dan een nacht Monterey of Pismo Beach extra pakken. Of gewoon een nacht meer voor SF uittrekken, die 1e overnachting na de vlucht moet je sowieso in SF boeken en dan via de golden gate brug een rondje ten noorden van SF maken voor een dag. (let wel dat als je over de GG brug teruggaat de stad in je toll moet betalen en dat moet je online betalen).
Maar dan hoef je niet al je hotels te verzetten.
Pim2015
Amerika-ontdekker

Bericht door Pim2015 »

Schuiven heeft niet bepaald mijn voorkeur nee, tenzij er echt een goede reden voor is. Volgens mij is die er niet echt omdat we voldoende tijd hebben voor alle sites?

Een extra overnachting in Monterey of Pismo beach lijkt me niet iets toevoegen, dus ik denk dat het dan het beste is om een extra nacht in SF bij te boeken en misschien noord SF/ wine country te verkennen. Enige jammere is dat we dan nog geen auto hebben, dus dat zouden we dan op de laatste dag SF kunnen doen (en een dag eerder de auto huren)... :)

@Marianne: heb het ontbijt eraf gehaald in Curry, scheelt idd toch $90! Had het met name gedaan omdat ik niet wist hoe makkelijk er buiten de village eten te krijgen was.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je bent natuurlijk wel min of meer gebonden aan de vallei om iets te gaan eten, maar daar zijn - naast de dining room bij CV - voldoende mogelijkheden zoals de Food Court bij Yosemite Lodge. En er is een goed gesorteerde winkel bij Curry Village en ook in Yosemite Village. Je zult waarschijnlijk op je eerste rijdag een koelbox aanschaffen, dus je hebt ook de mogelijk om broodbeleg etc mee te nemen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer