Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Silene: schot voor de boeg

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Silene
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Silene: schot voor de boeg

Bericht door Silene »

Ik was al begonnen in een ander topic maar PSVWally raadde me aan om een eigen topic te starten.

Aangezien mijn oudste in 2016 hoogstwaarschijnlijk voor het laatst mee gaat op vakantie, willen we een mooie reis maken naar de Verenigde Staten. En je kunt nooit vroeg genoeg beginnen :-) We zijn een familie van 4 personen w.o 2 pubers van dan 15 en 17 jaar. Ons budget is max 15.000 euro. We willen met een auto reizen en hotels hoeven niet super de luxe te zijn en met zijn 4-en op 1 kamer is prima, als dat kan. We willen een combi van een aantal nationale parken en paar pretparken doen evenals nog wat strand relax. Optioneel aan het eind van de vakantie willen we via NY naar huis want dat staat ook al een hele tijd op ons bucketlijstje. Ik heb geen idee of je dat zelf zo kunt boeken of dat je dat via een reisbureau moet doen. Ik heb een optioneel schema opgesteld n.a.v. verschillende reisverslagen en ook de voorbeeldroute op dit forum. Er zijn 2 knelpunten waar er meer dan 600 km moet worden gereden dus daar is twijfel. Willen jullie eens meekijken?

USA km
dag 1 AMS-San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 San Francisco-Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite- Death Valley teveel km tussenstop?
dag 7 Death Valley-Las Vegas
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas-Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion--Bryce Canyon
dag 12 Bryce Canyon
dag 13 Bryce Canyon-Page
dag 14 Page
dag 15 Page-Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon-Anaheim teveel km tussenstop?
dag 18 Disney Anaheim
dag 19 Anaheim-Los Angeles 43
dag 20 Universal studios
dag 21 sight seeing L.A.
dag 22 L.A.-NY
dag 23 NY
dag 24 NY
dag 25 NY
dag 26 NY-AMS

Vast bedankt voor het meekijken.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Schot voor de boeg

Bericht door ingrid14 »

Het ziet er al een goede route uit.

Dag 6 is inderdaad te lang.
Beter is Yosemite - Mammoth Lakes en Mammoth Lakes - Death Valley.
Bij Bryce volstaat 1 overnachting dus de nacht die je daar weghaalt, kan je voor deze stop gebruiken.

Dag 17 is wel een behoorlijke rit maar het kan wel. Onderweg is er niet zo veel om voor te stoppen. Je kan een stukje route 66 meenemen (van Seligman naar Kingman en dan via Oatman naar de interstate)

Een combinatie met NY : beter is dan NY aan het begin, je verliest nu een volle dag door het tijdsverschil.

Zelf ben ik al meermaals met mijn zoon in die regio geweest, misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Silene
Amerika-ontdekker

Bericht door Silene »

Dank je wel Ingrid. Ik ga het schema even omgooien en ga ook je reisverslagen lezen. Leuk!
Laatst gewijzigd door PSVwally op 02 mar 2015, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, je hoeft bovenstaande berochten niet geheel te quoten.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jup, begin in NY en dan of naar LA en dan eindigen in SF of van SF naar LA.
Afhankelijk van wanneer je gaat en wat je overal wilt doen zou je ipv Bryce die volle dag ook van Page of de Grand Canyon kunnen halen.
Strand zou ik vergeten tijdens deze vakantie, daar ga je geen tijd voor hebben. Je zou wel als je die volle dag bij Page houdt een dag(deel) aan of op lake Powell kunnen doorbrengen. En daar is ook niets mis mee om rond te dobberen in zo'n omgeving.
Ik heb geen idee of je dat zelf zo kunt boeken of dat je dat via een reisbureau moet doen.
De meesten hier boeken alles zelf. Aangezien je aan het plannen bent voor 2016 is alles nog mogelijk en ben je er op tijd bij. Al is het wel te hopen dat de euro-dollarkoers wat verbeteren gaat in ons voordeel. Zelf boeken heeft als voordeel dat je zelf alles in de hand hebt. Je kunt overnachten waar je wilt, mits je er optijd bij bent, en ondanks dat dit niet persé betekent dat het goedkoper is zit je vaak in hotels wat dichter bij de aktie. Reisbureaus kunnen of willen nauwelijks accommodaties boeken in Nationale Parken. Je zal daardoor plekken als St. George of Flagstaff vaak voorbij zien komen, maar die liggen op een uur of 1.5u van de place to be. En bij de meeste hotels kun je tot 24u vooraf nog annuleren, waar je bij reisbureaus vaak vastzit aan hotels en dat alleen tegen hoge kosten kunt wijzigen. Een voordeel is dat het zelf organiseren bij velen meewerkt aan de voorpret. Als je daar geen tijd voor hebt is het een ander verhaal natuurlijk.

Ik zou de vliegticket en autohuurtopics eens goed doornemen. Verder zou ik je aanraden om http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html en http://www.ontdek-amerika.nl door te nemen, dan zie je wat er overal te doen is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een extra stop tussen Yosemite en Death Valley is echt aan te raden. Dan heb je ook tijd voor bijvoorbeeld Bodie (zie ons 2013-verslag). Wij deden zowel in 2004 als 2006 met de kinderen het stuk van Las Vegas naar Yosemite met een stop in DV en in Mammoth Lakes.
In 2008 hebebn we ook een reis naar het zuidwesten gecombineerd met een paar dagen NY. Je zou ook NY niet kunnen doen (is budgettechnisch wel zo aantrekkelijk) en bijvoorbeeld Moab aan je route toevoegen.

Marianne
Silene
Amerika-ontdekker

Re: Reis Silene: schot voor de boeg

Bericht door Silene »

Ik ga zeker alles zelf boeken vandaar dat ik hier op het forum ben neergestreken :-). Ik doelde eigenlijk op het zelf boeken van de vluchten met vertrek en aankomst op verschillende vliegvelden. Of is het sowieso handiger om vertrek en aankomst vanaf dezelfde stad te doen? New York laat ik dan toch maar varen. Misschien wordt het dan ook wel erg veel en doen we die nog eens apart.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Meestal zit er niet veel verschil tussen een retourticket en een multicity of meerdere bestemmingen ticket. Let op, dat is iets anders dan meerdere enkeltjes. Enkele tickets zijn altijd duurder.
Met een multicity ticket heb je vaak wat meer tijd, omdat je niet terug hoeft naar de beginplek. Maar dan moet je wel opletten waar je begint. Ik vind bv San Francisco dan altijd wat minder gunstig liggen als je zowel SF, LA en Las Vegas wilt aandoen. Of je moet dan de kustroute overslaan. Maar LA - Phoenix/Las Vegas of vv is wel ok. Maar als je 26 dagen hebt in het zuidwesten kun je alle kanten op.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Silene schreef: New York laat ik dan toch maar varen.
Dan komen ook zaken als Monument Valley en Moab in beeld. Je zou er dan zoiets van kunnen maken. Variaties zijn uiteraard mogelijk.

1 Naar - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Monument Valley
5 Monument Valley - Moab
6 Moab - Moab
7 Moab - Moab
8 Moab - Capitol Reef
9 Capitol Reef - Bryce
10 Bryce - Zion
11 Zion - Zion
12 Zion - Las Vegas
13 Las Vegas - Las Vegas
14 Las Vegas - Death Valley
15 Death Valley - Mammoth Lakes
16 Mammoth Lakes - Yosemite
17 Yosemite - Yosemite
18 Yosemite - San Francisco
19 San Francisco - San Francisco
20 San Francisco - San Francisco
21 San Francisco - Monterey
22 Monterey - Morro Bay/Pismo Beach
23 Morro Bay/Pismo Beach - Anaheim
24 Anaheim - Anaheim
25 Anaheim - Los Angeles
26 Los Angeles - Terugvlucht

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Silene
Amerika-ontdekker

Bericht door Silene »

Wow, wat een luxe, ik krijg gewoon een hapklaar schema. Superdank, ik ga kijken. Wat fijn!

Note mod: Je bent nieuw hier op het forum, maar ik wil je toch even wijzen op wat forumregels omtrend het quoten/citeren van berichten. Het is niet nodig om complete bovenstaande berichten te quoten in een reactie.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=1&t=17691
Laatst gewijzigd door PSVwally op 03 mar 2015, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooi schema van OLd Faithful. Ik zou alleen zelf, omdat je daar toch langs komt, eerst LA bezoeken en daarna Disneyland doen. En dan dus van Anaheim naar het vliegveld.
Silene
Amerika-ontdekker

Bericht door Silene »

PSVwally schreef:Mooi schema van OLd Faithful. Ik zou alleen zelf, omdat je daar toch langs komt, eerst LA bezoeken en daarna Disneyland doen. En dan dus van Anaheim naar het vliegveld.
Dank en het quoten op mobiel is niet zo handig blijkt dus, zal er op letten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hoeft niet te quoten, gebruik de plaatsreactie/postreply knop links onder het laatste bericht.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef:Mooi schema van OLd Faithful. Ik zou alleen zelf, omdat je daar toch langs komt, eerst LA bezoeken en daarna Disneyland doen. En dan dus van Anaheim naar het vliegveld.
Daar komt mijn gebrek aan (recente) ervaring met LA om de hoek kijken. :oops: Ik heb die volgorde gewoon uit de oorspronkelijke route overgenomen. Het maakt echter inderdaad verschil van waar je naar LA komt.
Groet,

Old Faithful
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

En voor je de kaartjes van DisneyLand kan het interessant om te kijken naar een California City Pass. En helemaal als je bijv. SeaWorld en/of Universal studio's nog wilt bezoeken.
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Silene
Amerika-ontdekker

Bericht door Silene »

Even drie heel simplistische vragen:

* Hoe boek je een ticket met aankomst en vertrek op verschillende luchthavens?
* In het schema staat nu San Franciso middenin en ik dacht het aan het begin te plannen zodat je dan niet met auto parkeren zit, die zou ik dan ophalen zodra we aan de roadtrip beginnen. Ik meen me te herinneren dat parkeren duur is of vergis ik me?
* Ik reis met slechtlopende man en 2 pubers, is het geen overkill aan parken/natuur in dit schema of is alles zo divers dat alles de moeite waard is?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je moet de multicity-optie gebruiken (zie ook het bericht van PSVwally). Soms heet het anders, bijvoorbeeld meerdere bestemmingen. Op vliegtickets.nl kun je aanklikken dat je terug wilt vliegen van een andere bestemming.
Je kunt inderdaad in SF geld besparen als je geen auto hebt (hoewel je met 4 personen wel redelijk veel kwijt bent als je het ov neemt. Een rondje SF kan natuurlijk ook, of een one way SF - LA als je de kust geen must is.

Het zuidwesten is vooral interessant vanwege de natuur. Dat betekent niet dat je overal moet wandelen, je kunt ook veel met de auto doen, of met een shuttlebus. Bovendien zijn er ook genoeg andere activiteiten overal. De parken zijn per definitie heel verschillend; anders zouden ze niet de status van national park hebben gekregen; ze zijn dat geworden vanwege bepaalde unieke kenmerken. Kijk eens op de al genoemde http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor informatie over de parken en de andere bezienswaardigheden. Je krijgt dan een beeld van de parken en van de mogelijke activiteiten per park. En lees reisverslagen van mensen die ook met kinderen geweest zijn.
Als je denkt dat het een teveel aan parken is, wat zou je dan willen doen? In de steden loop je natuurlijk ook erg veel.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zeg altijd dat je in het zuidwesten om de 300km een in een compleet andere wereld staat. Dus zeer zeker heel divers. Puur qua rit zijn m.i. de saaiste stuk tussen San Francisco en Yosemite (tot je in de bergen komt), de I15 van Las Vegas tot aan st. George en de 40 tussen zeg maar Williams en LA (al pak je dan ook een stuk 15 mee) als je niet via route66 en Joshua tree rijd.
* Hoe boek je een ticket met aankomst en vertrek op verschillende luchthavens?
Eigenlijk leg ik dat een aantal post hieronder ook al uit. Het heeft wat verschillende namen en niet alle sites hebben de mogelijkheid. Een paar voorbeelden. Ik heb waar je op moet letten even omcirkelt.

De 1e is van Cheaptickets.nl, als je bv ook nog naar NY had gewild en ook in het zuidwesten meerdere bestemmingen had je bovenste optie kunnen nemen, nu kun je in het andere deel gewoon op 'andere terugvlucht' klikken.
multicity1.JPG
De 2e is van kayak.com, Op deze site kun je zelf geen tickets boeken, maar deze geeft heel veel prijzen van diverse ticketmaatschappijen en vliegmaatschappijen aan.
multicity2.JPG
En de 3e is van een luchtvaartmaatschappij. In dit geval United.com, hier kun je ook gewoon kiezen voor meerdere bestemmingen.
multicity3.JPG
multicity3.JPG (20.82 KiB) 1617 keer bekeken
* In het schema staat nu San Franciso middenin en ik dacht het aan het begin te plannen zodat je dan niet met auto parkeren zit, die zou ik dan ophalen zodra we aan de roadtrip beginnen. Ik meen me te herinneren dat parkeren duur is of vergis ik me?
Het nadeel vind ik persoonlijk met San Francisco aan het begin of eind als je geen rondje doet is dat je dan eigenlijk of de kustweg of met Yosemite een rare kronkel maakt. Zowel de Tioga pass als highway one zijn gewoon hoogtepunten van het Zuidwesten. Maar als highway 1 je niet interesseert zou je in SF kunnen beginnen of eindigen en wat uitsparen. Als je begint in Phoenix (of eindigt) dan kun je qua route beter in LA eindigen, behalve als LA je natuurlijk helemaal niet trekt. Dan zou je van Yosemite naar bv Cambria kunnen rijden door centraal California en dan highway 1 opgaan. Maar ik zou dat persoonlijk jammer vinden. Als je besluit om een rondje SF bijvoorbeeld te doen, dan kun je beter Moab laten vallen. En dan zou het wel uitmaken. Parkeren kan duur zijn, wij betaalde $10 per dag bij het hotel en dat maakte ons op het vakantiebudget eerlijk gezegd weinig uit. Als SF beter in het midden uitkomt qua route zou ik daar iig niet de hele route op aanpassen omdat je dan een paar 10-tjes spaart.
* Ik reis met slechtlopende man en 2 pubers, is het geen overkill aan parken/natuur in dit schema of is alles zo divers dat alles de moeite waard is?
Zoals ik bovenin ook al aangaf is alles zeer divers. Als je naar de parken kijkt in de route van Old Faithful zeker. Het enige park waar je eigenlijk altijd wel wat langere afstanden moet lopen om wat meer van het park te genieten is Zion. Ook al heb je er zeker ook mooie korte wandelingen. In alle andere parken kun je korte wandelingen makkelijk combineren met viewpoints. Wat bedoel je precies met slechtlopend? Je hoeft eigenlijk dus op Zion na in geen enkel park echt ver te lopen om van het park te genieten. Veel highlights zijn te bereiken vanaf vlakbij gelegen parkeerplaatsen en dan hooguit een paar 100 meter lopen.

Een overkill aan parken. Sja, dat is moeilijk te bepalen. De 1e keer dat ik naar het zuidwesten ging kijken voor een vakantie te boeken dacht ik ook veel meer aan de steden, omdat dat nou eenmaal bekende zaken zijn. Ik ben direct het jaar daarop terug gegaan om juist nog meer in die prachtige natuur daar rond te kunnen hangen. Natuurlijk is er in de steden ook genoeg te beleven. Maar als je daar meer tijd voor wilt nemen is het eigenlijk de keuze tussen de in mijn ogen mooiste parken van het zuidwesten (Canyonlands en Arches bij Moab en de rit vanaf Bryce daarheen) of meer tijd in de steden. Als je voor je pubers bv besluit om bij Moab te gaan raften, of een dag aan Lake Powell te kunnen zwemmen. Of neem een dag extra Las Vegas en bij Boulder aan de zipline naar beneden (even opzoeken op youtube zipline boulder city)
Silene
Amerika-ontdekker

Bericht door Silene »

Wow, kan ik jullie niet meenemen op vakantie :-) ? Ben ontzettend blij met jullie info. Heb ik echt heel veel aan. Ik ga eerst weer heel veel reisverslagen lezen, heerlijk. Ben dol op voorpret.
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Je hebt in de parken ook heel veel mooie scenic routes die je met de auto kunt rijden. En mooie uitkijkpunten waar je eventueel als je dat zou willen ook korte wandelingen kunt maken.
SF kan duur zijn met parkeren maar met zijn vieren met het OV zal ook niet goedkoop zijn denk ik.
Het ligt eraan wat voor hotel je boekt maar er zijn hotels waar je gratis de auto kunt parkeren en als het een gunstige ligging heeft kun je vanuit daar ook wat dingen bekijken. Wij hebben in SF wel de auto gebruikt want er is zoveel te zien. En als je een beetje rond kijkt kun je ook wel parkeer gelegenheden vinden die niet zo extreem duur zijn.

Geniet van de voorbereidingen. Ik vind dit ook altijd al vakantie gevoel.
Je zou eventueel ook ons weblog kunnen lezen van 2012 toen hebben wij ook een heel stuk gedaan van die route die jullie gaan doen.
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Silene
Amerika-ontdekker

Bericht door Silene »

Leuk Louise, ga ik zeker doen! Wat is het linkje?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer