Ik zeg altijd dat je in het zuidwesten om de 300km een in een compleet andere wereld staat. Dus zeer zeker heel divers. Puur qua rit zijn m.i. de saaiste stuk tussen San Francisco en Yosemite (tot je in de bergen komt), de I15 van Las Vegas tot aan st. George en de 40 tussen zeg maar Williams en LA (al pak je dan ook een stuk 15 mee) als je niet via route66 en Joshua tree rijd.
* Hoe boek je een ticket met aankomst en vertrek op verschillende luchthavens?
Eigenlijk leg ik dat een aantal post hieronder ook al uit. Het heeft wat verschillende namen en niet alle sites hebben de mogelijkheid. Een paar voorbeelden. Ik heb waar je op moet letten even omcirkelt.
De 1e is van Cheaptickets.nl, als je bv ook nog naar NY had gewild en ook in het zuidwesten meerdere bestemmingen had je bovenste optie kunnen nemen, nu kun je in het andere deel gewoon op 'andere terugvlucht' klikken.
De 2e is van kayak.com, Op deze site kun je zelf geen tickets boeken, maar deze geeft heel veel prijzen van diverse ticketmaatschappijen en vliegmaatschappijen aan.
En de 3e is van een luchtvaartmaatschappij. In dit geval United.com, hier kun je ook gewoon kiezen voor meerdere bestemmingen.

- multicity3.JPG (20.82 KiB) 1623 keer bekeken
* In het schema staat nu San Franciso middenin en ik dacht het aan het begin te plannen zodat je dan niet met auto parkeren zit, die zou ik dan ophalen zodra we aan de roadtrip beginnen. Ik meen me te herinneren dat parkeren duur is of vergis ik me?
Het nadeel vind ik persoonlijk met San Francisco aan het begin of eind als je geen rondje doet is dat je dan eigenlijk of de kustweg of met Yosemite een rare kronkel maakt. Zowel de Tioga pass als highway one zijn gewoon hoogtepunten van het Zuidwesten. Maar als highway 1 je niet interesseert zou je in SF kunnen beginnen of eindigen en wat uitsparen. Als je begint in Phoenix (of eindigt) dan kun je qua route beter in LA eindigen, behalve als LA je natuurlijk helemaal niet trekt. Dan zou je van Yosemite naar bv Cambria kunnen rijden door centraal California en dan highway 1 opgaan. Maar ik zou dat persoonlijk jammer vinden. Als je besluit om een rondje SF bijvoorbeeld te doen, dan kun je beter Moab laten vallen. En dan zou het wel uitmaken. Parkeren kan duur zijn, wij betaalde $10 per dag bij het hotel en dat maakte ons op het vakantiebudget eerlijk gezegd weinig uit. Als SF beter in het midden uitkomt qua route zou ik daar iig niet de hele route op aanpassen omdat je dan een paar 10-tjes spaart.
* Ik reis met slechtlopende man en 2 pubers, is het geen overkill aan parken/natuur in dit schema of is alles zo divers dat alles de moeite waard is?
Zoals ik bovenin ook al aangaf is alles zeer divers. Als je naar de parken kijkt in de route van Old Faithful zeker. Het enige park waar je eigenlijk altijd wel wat langere afstanden moet lopen om wat meer van het park te genieten is Zion. Ook al heb je er zeker ook mooie korte wandelingen. In alle andere parken kun je korte wandelingen makkelijk combineren met viewpoints. Wat bedoel je precies met slechtlopend? Je hoeft eigenlijk dus op Zion na in geen enkel park echt ver te lopen om van het park te genieten. Veel highlights zijn te bereiken vanaf vlakbij gelegen parkeerplaatsen en dan hooguit een paar 100 meter lopen.
Een overkill aan parken. Sja, dat is moeilijk te bepalen. De 1e keer dat ik naar het zuidwesten ging kijken voor een vakantie te boeken dacht ik ook veel meer aan de steden, omdat dat nou eenmaal bekende zaken zijn. Ik ben direct het jaar daarop terug gegaan om juist nog meer in die prachtige natuur daar rond te kunnen hangen. Natuurlijk is er in de steden ook genoeg te beleven. Maar als je daar meer tijd voor wilt nemen is het eigenlijk de keuze tussen de in mijn ogen mooiste parken van het zuidwesten (Canyonlands en Arches bij Moab en de rit vanaf Bryce daarheen) of meer tijd in de steden. Als je voor je pubers bv besluit om bij Moab te gaan raften, of een dag aan Lake Powell te kunnen zwemmen. Of neem een dag extra Las Vegas en bij Boulder aan de zipline naar beneden (even opzoeken op youtube zipline boulder city)