Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Koppel: Rondreis Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Koppel: Rondreis Las Vegas

Bericht door Doockles »

Koppel, ik denk dat je best eens rustig alle websites van de nationale parken doorneemt. :-) Daar staat alle info in van hoe het te bereiken, welke shuttles er zijn, waar de wandelingen beginnen en hoe lang ze duren, plannetjes,... enzovoort. Een must om alles goed te kunnen plannen.
Ook zeker te lezen is http://www.ontdek-amerika.nl/ van Hanz en Henriëtte! Eigenlijk hoef je daar gewoon de pdf's af te printen en mee te nemen. Dan heb je alle info die je nodig hebt. :lol:

Angels Landing is ongeveer 4 uur wandelen. En reken toch ook nog een uurtje boven om van het uitzicht te genieten. ;-)
Probeer aan deze wandeling zo snel mogelijk te beginnen. Het kan warm worden! Ook in juni...
Je volgt inderdaad een stuk de West Rim trail. Maar dat staat allemaal wel goed aangegeven hoor.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Koppel!l schreef:Inzake de piste naar Toroweap, ik heb jaren ervaring in off-road met 4x4's (zelf een Landrover en Toyo Landrcruiser gehad) en twee jaar geleden hebben we onze vieren een trip van 3000km op 9 dagen in IJsland gedaan, waarvan circa 1000km op de steenpistes met doorwadingen in 't binnenland, heb dus echt geen schrik van een stukje onverhard. Ik weet wel dat ik er niet ga aan beginnen als 't de dag voordien geregend heeft :|
Heel goed! :thumbup:
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Koppel!l schreef:wat niet wegneemt dat ik gerust wel is een ferme wandeling wil doen, zo zit ik te denken aan Panorama Trail in Yosemite, hebben daar toch een godganse dag niets anders te doen
:roll: Al eens gekeken op de national parks website? Alle parken hebben een eigen website met een "things to do" sectie. Die zou je eigenlijk uitgebreid moeten raadplegen voor je de planning opstelt.
Koppel!l schreef: Het heeft niet veel gescheeld of m'n vriendin en ik, en onze vrienden gingen elk apart een auto huren en een andere route rijden, zo ver lagen onze wensen uit mekaar :lol:
Als jullie wensen te ver uit elkaar liggen, is dat misschien wel beter...
Koppel!l schreef: We komen 's avonds voordien aan, en hebben dus nog de hele avond om aan de rand van diene canyon te staan kijken. Met wat geluk staan we daar opd en duur quasi alleen omdat alle dagjesmensen verdwenen zijn, op zoek naar huin slaapplaats.
Ik vrees dat dit serieus zal tegenvallen. Bij zonsondergang is het overal extra druk.
Koppel!l schreef: Het feit dat we van de GC minder gaan zien wordt volgens mij gecompenseerd door ons bezoek aan Toroweap, ik ben liever op zo'n plek waar je niet doodgesqueezed wordt van 't volk uren aan een stuk
Inspiratie hiervoor uit de Baard van Bartel gehaald? :wink: Hier kan ik volledig inkomen. Ik ben nog niet in Toroweap geweest, maar ik kan me goed voorstellen dat je daar een totaal andere GC ervaring hebt dan aan de South Rim (ook al is het aan de South Rim veel rustiger als je buiten Grand Canyon Village een stukje langs de rim wandelt). Aangezien jullie kiezen voor kamperen en buiten de gebaande paden in IJsland zijn geweest, kan ik me goed voorstellen dat jullie wat avontuurlijker zijn en liever de rust opzoeken ver weg van de toeristische drukte. Maar net daarom is de keuze voor deze route zo raar. Door zoveel mogelijk in de reis te willen proppen, zullen jullie je op veel plaatsen juist moeten beperken tot de (drukke) toeristische hoogtepunten. Als je liever af en toe aan die drukte ontsnapt, zal je hier en daar wat meer tijd moeten inbouwen. Iedereen heeft wel al eens 1000 km gereden naar een vakantie bestemming, maar dan blijf je daar meestal een week of langer. Nu is het alsof je van Barcelona naar Parijs rijdt, daar snel even stopt aan de Eiffeltoren en de volgende dag verder naar Brussel via Luxemburg, "want dat ligt ook in de buurt". En de volgende dag alweer verder.
Ferre schreef: in ons 2009 deden we ook eerst een helivlucht en daarna zijn wij ook nog doorgereden naar kayanta, vrij dicht bij MV. We zijn onderweg nog gestopt aan een paar viewpoints (desert view oa) en aan de little colorado river overlook, coalmine canyon gedaan én blue canyon. was een lange dag waar we pas tegen het donker in het hotel waren maar het was te doen.
Maar jullie hebben die dag Monument Valley niet meer bezocht. Philip is dat wel van plan en wilt dan nog doorrijden tot Page. Het kan, maar het zullen lange, drukke dagen zijn.

Veel mensen die voor het eerst een VS rondreis maken (mezelf incluis) steken in al hun enthousiasme om al die mooie dingen te zien té veel in hun reis en vinden dan achteraf dat het een heel mooie reis was, "maar toch wat te druk". Daarvoor willen de mensen hier op het forum waarschuwen. Als jullie je daar bewust van zijn en dat ok is voor jullie, geen probleem.
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Koen70 schreef:
Jerre schreef: in ons 2009 deden we ook eerst een helivlucht en daarna zijn wij ook nog doorgereden naar kayanta, vrij dicht bij MV. We zijn onderweg nog gestopt aan een paar viewpoints (desert view oa) en aan de little colorado river overlook, coalmine canyon gedaan én blue canyon. was een lange dag waar we pas tegen het donker in het hotel waren maar het was te doen.
Maar jullie hebben die dag Monument Valley niet meer bezocht. Philip is dat wel van plan en wilt dan nog doorrijden tot Page. Het kan, maar het zullen lange, drukke dagen zijn.
volgens google maps idd 5u30 zonder stops... Monument valley zeker 1u30 tot 2u en dan verlies je al 7 tot 7u30 enkel met het rijden. het zal wel lukken maar het lijkt me een minder leuke dag :p
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Koppel!l
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Koppel!l »

@Koen70, tja, ondanks dat de wensen ver uit mekaar lagen (mijne maat wilde graag 5 (VIJF!) dagen in LA blijven, waar ik dat stuk addergebroed gerust kan missen. Maar we kennen mekaar al meer dan 20j, en op den duur komt ge wel altidj tot ne compromis :lol: Liever compromis en met ons vieren op reis, dan volledig mijn gedacht en met ons tweëen.

@Jerre & Koen70, Monument Valley kan ik 't slechtste geval nog altijd geschrapt worden als blijkt dat 't te veel van 't goede is. Ik zou 't graag zien, want wie wil die butes nu niet in 't echt zien opdoemen, anderzijds moet 't doenbaar blijven. (Doenbaar is relatief hé, voor ieder een andere betekenis)

@Koen70, inderdaad, Totoweap heb op tv gezien, direct notie van genomen en op m'n bucket list gegooid, en aangezien we er nu toch in de geburen van gaan passeren (wederom, passeren is relatief in Amerika) moeten we 't maar doen.
Sowieso verblijven we op Mather Campground aan de South Rim, wat ons toelaat om 's avonds een wandelingske te doen, zonder persé om een bepaald uur terug te moeten zijn. Dus met wat geluk zien we langs de zuidkant ook wat mooie plekjes, de dag erna is 't toch de South Rim volgen en als we nekeer willen stoppen, dan doen we dat ook, simpel. Hotel in Page is toch geboekt, desnoods verwittigen we dat we iets later zullen toekomen.

@Doockles, Angels Landing is iets wat ik heel graag zou willen doen. Zit zelfs te denken om het bezoekje aan Bryce beperkt te houden tot wat we grotendeels met de auto kunnen bereiken (een halve km wandelen noem ik geen wandeling) en 's avonds reeds terug tot Springdale te rijden, zodoende kunnen we 's morgens de shutlle bus nemen naar de Grotto en aan de stevige hike beginnen. Ik weet dat 't niet simpel is, heb al genoeg foto's zien passeren maar da's nu eens iets wat ik wil gedaan hebben sie :mrgreen:

@Jerre & sanook, heb nog nooit in een hefschroefvliegtuig gezeten, ben is benieuwd wat 't geeft want op nen boot word ik zeeziek, in een vliegtuig (met turbulentie) word ik zeeziek, in een bus word ik zeeziek, soit, als ik niet achter 't stuur zit word ik zeeziek :shock: :mrgreen:
Schoon foto's gaat we lukken, maar heo groen ik al dan niet uit dienen heli ga stappen is maar de vraag.

@EEAMuller, thanks voor de heads up. Desondanks wil ik graag tot Santa Barbara doorstomen (met uizondering van Big Sur en die bende zeeleeuwen halverwege is 't grotendeels een dagje aangenaam doorkachelen) want anders komt de dag erna in 't gedrang, nl. tegen de middag in Santa Monica geraken om heen en terug naar Venice Beach te wandelen, dan via Mullholand Drive naar het Chamberlain West Hollywood te rijden waar we voor 3 nachten blijven.

Thanks voor de info allerhande, ben hier al veel wijzer geworden (zeker door een PBtje met veel concrete info voor onze route, waarvoor dank), kijk meer en meer naar de reis uit :P

Grtz, Philip.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We zijn gewoon om een lang stuk in de auto te zitten, 1000km op een dag is voor mij als chauffeur geen enkel probleem, doe ik regelmatig, zowel met de auto als op de motor. Dat we op dag 7 een ganse dag in de auto gaan zitten weten we, en heb ik de groep ook duidelijk verteld.
Ik vind dit eigenlijk zo'n dooddoener. Als chauffeur rijd je van de ene naar de andere plek om iets of iemand af te zetten voor je werk, niet om zaken te gaan bekijken. Als je 1000km of meer rijd om dan daar in de omgeving dingen te gaan bekijken, soit ok, maar dat is hier niet het geval. Dan zou je net zo goed de snelweg kunnen pakken.

Verder zou ik je afraden de 89 van Bryce naar Zion 's avonds te rijden. Behalve een erg mooie route zit hier erg veel wildlife.
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Ik ben geen chauffeur van beroep (meer), ik rij gewoon heel erg graag op vakantie, zolang 't maar de Autoroute du Soleil niet is door Frankrijk, die rij ik stilaan met m'n ogen dicht.
En ja, die dag van LA naar South Rim zal voor een groot stuk op de snelweg zijn, 't is nu eenmaal zo en daar maak ik me niet druk over :wink:

Welke weg zou jij dan aanraden om 's avonds naar Zion te rijden?

Grtz, Philip.
Laatst gewijzigd door Koppel!l op 08 feb 2015, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Geen enkele weg; je moet zorgen dat je er niet in het donker rijdt. :wink:

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

LA - Grand Canyon kan je idd een flinke afstand doen. Je kan er ook voor kiezen om net voorbij Needles bij Topock route66 te pakken en via Oatman naar Kingman te rijden. Van Kingman naar Williams kun je ook route66 nemen of de snelweg, maar daar zul je eender welke weg je pakt ongeveer even lang over doen.

De kustweg is een ander verhaal. Tussen Carmel by the Sea en Morro Bay bijna helemaal 1 baans waar je echt niet zomaar even kunt doorrijden.

En idd gewoon overnachten bij Bryce en de volgende ochtend vroeg naar Zion rijden. Ik ben heel eerlijk dat ik af en toe het niet in het donker rijden advies ook wat bedenkelijk vind hoor. En natuurlijk is dat bij sommige stukken vooral omdat je gewoon een mooie omgeving mist. Maar ik heb langs en op de 89 tientallen herten, springbokken, coyotes en weet ik wat voor beesten gezien en ook flink wat karkassen van dode dieren dat ik deze weg toch altijd als ietwat gevaarlijk beschouw. Ik heb in Yosemite, Yellowstone en langs de kust ook in het donker gereden en dat was, behalve het ontbreken van iets reflecterends langs de weg (lantaarnpalen staan hier tegenwoordig ook uit in het donker) gewoon hetzelfde als in Nederland.
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Een auto heeft toch lichten :? Trouwens, ooit al in de Alpen 's nachts gereden, daar heb je ook veel wildlife, als chauffeur dien je daar gewoon rekening mee te houden denk ik simpelweg :wink:

Grtz, Philip.
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Hmm, zit enkel met 't idee dat 's ochtens van Bryce naar Zion rijden ons veel tijd gaat kosten eer we aan Angels Landing kunnen beginnen. We zijn geen ervaren wandelaars/hikers dus doe er gerust maar een uurke of twee bij, dan begin ik graag zo vroeg mogelijk aan die wandeling van omzeggens 6u. Kan wel begrijpen dat je in den donkere niets (of toch weinig) ziet, maar nood breekt soms wet denk ik maar.

Grtz, Philip.
Laatst gewijzigd door Koppel!l op 08 feb 2015, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op de een of andere manier kom ik in de alpen toch altijd een stuk minder beesten tegen :D
Ik veroordeel je overigens niet he, het is maar een advies. Je moet zelf weten wat je doet.

Overigens ben ik zelf ook echt geen ervaren wandelaar en kan ik mezelf zeker geen hiker noemen. Al vind ik het wandelen zoals zo'n Angels Landing trail nog altijd veel leuker dan hier door de velden of over het strand. Gewoon regelmatig stoppen en wat drinken en even van het uitzicht genieten. Als je eenmaal in de canyon loopt stijgt het ook een tijdje niet meer. Dan krijg je eigenlijk het ergste stuk van de route. Een soort wenteltrap wat echt redelijk steil omhoog gaat. Het laatste deel met de kettingen is niet eens zo extreem lastig. Het is meer filelopen en af en toe eerst even goed kijken hoe je een stukje omhoog moet en waar je je voeten het beste kunt plaatsen. Ik denk dat idd de hitte, maar ook de drukte en hoogtevrees bij deze wandeling meer problemen veroorzaakt dan echt de moeilijkheid van de wandeling zelf.
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Tja, heb in de Alpen toch al een paar keer serieus in de remmen mogen gaan, of een welgeplaatste ruk aan 't stuur mogen geven voor beesten. Herten en everzwijnen, maar ook marmotten die als konijnen gekweg de piste of weg oplopen. Heb ooit een marmot gedurende 50m op 2 meter van m'n voorwiel weten lopen op een piste, had net de action cam niet opstaan, had anders wel leuk filmke geweest :lol:

Heb uiteraard nog geen ervaring in de US, ben een newbie, maar ik veronderstel dat 't gezond verstand het risico voor het overgrote deel gaat reduceren naar een min of meer aanvaardbaar niveau. Hoop ik dan maar :shock: :mrgreen:

Heb de Angels Landing hike al eens zitten volgen via foto's, Google Maps en filmkes op oa. Youtube, is inderdaad een wandeling in drie delen, vals plat in de canyon, haarspelden steil omhoog, klauterpartij op en neer tot aan 't eindpunt. En dan weer terug natuurlijk, ben geen base jumper :lol:
Ik herken wat je zegt, hier in ons vlakke land kan wandelen me totaal niet boeien, laat staan dat ik er m'n kostbare tijd ga aan besteden.
Op vakantie daarentegen is 't anders, zo zat ik afgelopen voorjaar in Llanberis in Wales met de motor, heb mezelf een dag kadoo gedaan om Mount Snowdon te wandelen, was ook een fantastische ervaring.
Wel den dag erna goe veel zeer van 't afdalen in de knieën, vrees dat Panorama Trail in Yosemite vergelijkbaar is, maar dat heb je er dan ook voor over.

Grtz, Philip.
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

@PSVwally, thanks voor de tip betreffende Route 66 vanuit Needles over Oatman en via Kingman. Ziet er mij al veel aangenamer uit dan die 40 als alternatief, zo leggen we een afstand af, zien we onderweg nog iets en hebben we een hitorisch deel van de weg der wegen gereden, ga ik zeker voorleggen aan de groep en proberen door te duwen :thumbup:

Grtz, Philip.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Panorama Trail is veel langer. Die is volgens mij iets van 13 km. Je kan bv op http://www.ontdek-amerika.nlecht heel veel info over wandelingen en bezienswaardigheden in de parken vinden.
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Paul, je bedoelt waarschijnlijk veel langer dan Angels Landing, want Mount Snowdon op en af is al rap zo'n 16 à 17km, afhankelijk van welke route je neemt :wink:

Grtz, Philip.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja dat bedoelde ik. Overigens loop je de panoramatrail het beste alleen af. Op en neer is die 26 á 27km :wink:
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Koppel!l schreef:Hmm, zit enkel met 't idee dat 's ochtens van Bryce naar Zion rijden ons veel tijd gaat kosten eer we aan Angels Landing kunnen beginnen. We zijn geen ervaren wandelaars/hikers dus doe er gerust maar een uurke of twee bij, dan begin ik graag zo vroeg mogelijk aan die wandeling van omzeggens 6u. Kan wel begrijpen dat je in den donkere niets (of toch weinig) ziet, maar nood breekt soms wet denk ik maar.
Angels Landing is, zoals ook al door PSVwally aangehaald, niet zo overdreven vermoeiend. De officiële wandeltijd van NPS is ook 4 uur en meestal zijn die tijden wel oké voor de normale wandelaar. :-) 't Is eerder de hitte en de drukte die het moeilijk maken. 't Is wat aanschuiven en mensen die uit de andere richting komen die moeten kruisen. Vandaar dat het wel wat tijd in beslag neemt. ;-) Hoe vroeger je kan vertrekken hoe beter: minder druk, minder warm.

Ik ben zelf geen voorstander van in het donker te rijden. Wij hebben toch ook al meermaals moeten remmen. 1 keer scheelde het echt bijna niets. Maar iedereen maakt dit voor zichzelf uit hé. :-)

Je zou eventueel kunnen overwegen om Bryce te laten vallen. Geeft je wat ruimte voor Toroweap en Zion. Kan je op je gemak van Toroweap naar Zion rijden en daar een extra dag voorzien voor Angels Landing. En dan heb je de volgende tijd voor Valley of Fire op weg naar Vegas. Daar zijn ook leuke dingen te doen, maar dat neemt ook al snel tijd in.

Ik weet dat je het niet graag hoort, maar ik zou toch echt nog eens denken over deze route. 1 dag Vegas vind ik persoonlijk heel weinig. Jullie lijken me nog jong, Vegas is SUPER! 8)
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Tja, nog jong en onnozel zeggen ze bij ons :lol: Ik ben echt geen stadsmens, en ja, Las Vegas is waarschijnlijk met niets op aarde te vergelijken, maar we komen 's avonds toe, zijn dan nog een hele dag daar, en vertrekken pas de dag erop na de middag. Niet dat we die laatste dag nog iets gaan bezoeken/zien/doen/whatever, maar 't zorgt wel dat we die dag ter plekke geheel naar ons gedacht kunnen inrichten.
Ik denk, mezelf kennende, dat ik na die hoofdstraat is op en neer te wandelen (als ik 't al compleet doe) wel gezien heb, kan goed zijn da'k den auto nog is neem om Hoover Dam te zien, dat spreekt me duizendmaal meer aan :wink:

Inzake Bryce, heb ik ook al zitten denken, om 't gewoon te laten vallen. Vanop Toroweap is 't maar 180km naar Springdale, kunnen we daar op ons gemak ons organiseren, en de dag erna vroeg genoeg met 't buske tot aan de Grotto rijden. Anderzijds, Bryce is de moeite, en dan laat je 't niet zomaar vallen :|
Het is zo dat vanop Toroweap, naar Bryce en dezelfde dag nog naar Springdale in totaal bijna 500km is, het zal laat (en donker) zijn eer we in Springdale toekomen en zou er graag op de camping staan. Moet ik dus nog is goed bekijken :)

Grtz, Philip.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk, mezelf kennende, dat ik na die hoofdstraat is op en neer te wandelen (als ik 't al compleet doe) wel gezien heb, kan goed zijn da'k den auto nog is neem om Hoover Dam te zien, dat spreekt me duizendmaal meer aan :wink:
Haha, je gaat nog voor verrassingen komen te staan. Dat is voor het 'bekende' deel zo'n 14km op en neer. Dat red je echt niet op 1 dag.Volgens mij is de strip op het breedste punt ook iets van 12-baans. Maargoed, mocht je het gezien hebben, ga dan (in het donker) naar de Fremont street experience in downtown. Daar kun je je ook nog wel even vermaken,
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer