@Koen70, tja, ondanks dat de wensen ver uit mekaar lagen (mijne maat wilde graag 5 (VIJF!) dagen in LA blijven, waar ik dat stuk addergebroed gerust kan missen. Maar we kennen mekaar al meer dan 20j, en op den duur komt ge wel altidj tot ne compromis

Liever compromis en met ons vieren op reis, dan volledig mijn gedacht en met ons tweëen.
@Jerre & Koen70, Monument Valley kan ik 't slechtste geval nog altijd geschrapt worden als blijkt dat 't te veel van 't goede is. Ik zou 't graag zien, want wie wil die butes nu niet in 't echt zien opdoemen, anderzijds moet 't doenbaar blijven. (Doenbaar is relatief hé, voor ieder een andere betekenis)
@Koen70, inderdaad, Totoweap heb op tv gezien, direct notie van genomen en op m'n bucket list gegooid, en aangezien we er nu toch in de geburen van gaan passeren (wederom, passeren is relatief in Amerika) moeten we 't maar doen.
Sowieso verblijven we op Mather Campground aan de South Rim, wat ons toelaat om 's avonds een wandelingske te doen, zonder persé om een bepaald uur terug te moeten zijn. Dus met wat geluk zien we langs de zuidkant ook wat mooie plekjes, de dag erna is 't toch de South Rim volgen en als we nekeer willen stoppen, dan doen we dat ook, simpel. Hotel in Page is toch geboekt, desnoods verwittigen we dat we iets later zullen toekomen.
@Doockles, Angels Landing is iets wat ik heel graag zou willen doen. Zit zelfs te denken om het bezoekje aan Bryce beperkt te houden tot wat we grotendeels met de auto kunnen bereiken (een halve km wandelen noem ik geen wandeling) en 's avonds reeds terug tot Springdale te rijden, zodoende kunnen we 's morgens de shutlle bus nemen naar de Grotto en aan de stevige hike beginnen. Ik weet dat 't niet simpel is, heb al genoeg foto's zien passeren maar da's nu eens iets wat ik wil gedaan hebben sie
@Jerre & sanook, heb nog nooit in een hefschroefvliegtuig gezeten, ben is benieuwd wat 't geeft want op nen boot word ik zeeziek, in een vliegtuig (met turbulentie) word ik zeeziek, in een bus word ik zeeziek, soit, als ik niet achter 't stuur zit word ik zeeziek
Schoon foto's gaat we lukken, maar heo groen ik al dan niet uit dienen heli ga stappen is maar de vraag.
@EEAMuller, thanks voor de heads up. Desondanks wil ik graag tot Santa Barbara doorstomen (met uizondering van Big Sur en die bende zeeleeuwen halverwege is 't grotendeels een dagje aangenaam doorkachelen) want anders komt de dag erna in 't gedrang, nl. tegen de middag in Santa Monica geraken om heen en terug naar Venice Beach te wandelen, dan via Mullholand Drive naar het Chamberlain West Hollywood te rijden waar we voor 3 nachten blijven.
Thanks voor de info allerhande, ben hier al veel wijzer geworden (zeker door een PBtje met veel concrete info voor onze route, waarvoor dank), kijk meer en meer naar de reis uit
Grtz, Philip.