Met Platinum betaal je nog altijd even goed voor X2. De betalende ritten mag je met Platinum inderdaad niet twee keer achter elkaar rijden. Je betaalt immers pér rit. Vergeet ook niet dat als je helemaal vooraan of achteraan (de beste plaatsen op een coaster, zeker vooraan) wil zitten op eender welke coaster, je ook geen twee keer achter elkaar mag rijden met Platinum.
Wat de aanschuiftijd voor de betalende ritten (X2, Lex Luthor's Drop of Doom) betreft : dat is hetzelfde voor Gold en Platinum. Bij het ophalen van je Flash Pass vragen ze al meteen hoeveel ritjes je wil kopen. Als je een rit voor een van deze twee koopt moet je namelijk meteen een uur kiezen waarop je die wilt doen en dit programmeren ze dan al meteen in je Flash Pass. Net voor het uur moet je je dan bij de attractie aanbieden. Wel zien dat je niet te laat komt dan, want anders ben je je ritje kwijt! Soms komt dit niet zo goed uit, want het is altijd moeilijk in te schatten hoe lang je over een coaster doet en of je er dan nog wel op tijd gaat geraken. Ik heb de vorige keer echter het geluk gehad dat ik een papier meekreeg waardoor ik vrij kon kiezen wanneer ik de ritten kon doen en niet vasthing aan een bepaald uur.
Naargelang beschikbaarheid kan je heel de dag nog ritjes bijkopen en het moet volgens mij al superdruk zijn voor ze echt allemaal uitverkopen. Dus je kan nog zien gedurende de dag of je voor een bepaalde attractie ritten wilt bijkopen. Een tip trouwens ook nog voor Lex Luthor's Drop of Doom : deze attractie heeft een Single Rider Line en toen ik er was, was het superdruk in het park (Halloweekend op een zaterdag), maar de Single Rider Line van de Drop of Doom telde altijd slechts een handvol mensen. Het duurt nog altijd wel effe voor je op de attractie zit (hangt af in wat voor groepen de mensen van de gewone lijn zich aandienen), maar na 10 à 15 minuten had ik altijd wel een plaatsje, dus dat is nog altijd een pak sneller dan de gewone rij en die attractie is toch echt wel de max! Het moment dat je denkt :"Dit is HOOG!" ben je nog maar net over de helft!
Als je een Flash Pass hebt gekocht voor een drukke dag, zou ik ook wel aanraden om vroeg genoeg naar het park te gaan. Tegen een kwartier voor de opening staat er al een massa volk aan de ingang en ze gaan echt pas op het uur open. Zorg na het binnengaan dat je zo snel mogelijk naar de Flash Pass Office gaat, want als er daar veel volk voor je neus staat, dan speel je al gauw een pak tijd kwijt. Iedereen moet namens een verplichte video bekijken van hoe het systeem werkt en daarna langs de kassa's passeren waar je je Flash Pass krijgt en de ritjes moet kopen. Per persoon duurt dit al gauw twee - drie minuten, dus als je pas een half uur na opening binnenkomt ga je al gauw een dik half uur of langer moeten aanschuiven op een drukke dag.