Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Six Flags Magic Mountain - Flash Pass

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stoux
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Six Flags Magic Mountain - Flash Pass

Bericht door Stoux »

Teppe schreef: - met een Golden betaal je 15$ per persoon per rit voor X2 en met een Platinum 15$ per persoon per rit voor Lex Luthor Drop of Doom. Beiden zijn topattracties met zeker in het hoogseizoen wachtrijen van +2 uur. Ik denk dat de nieuwe Full Throttle ook enkel met Platinum zal lukken en hopelijk voor niet meer dan 15$.
Kan je met de Platinum wel gebruik maken van de X2 zonder bij te betalen?

Inmiddels heb ik m'n tickets al binnen, toch maar voor de Flash Pash Platinum gegaan :mrgreen: Ik ga (hoogstwaarschijnlijk) maar één keer en wil er dus zo veel mogelijk van genieten. Aangezien ik er op 29 juli ben zit ik midden in het hoogseizoen en verwacht ik flinke drukte.

Bedankt voor de tips en info hier in elk geval!
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Neen, betalen doe je met beide passen, het verschil zit hem enkel in de aanschuiftijd, en het feit dat je twee keer na elkaar mag dankzij jouw armbandje met de Platinum. O ja, als het druk is, en je besluit te blijven zitten, verwacht je dan wel aan enkele boze blikken :lol:

Blijven zitten mag je normaliter niet op een attractie waar je moet voor bijbetalen, maar ik kan me vergissen.
Teppe
Amerika-ontdekker

Bericht door Teppe »

Met Platinum betaal je nog altijd even goed voor X2. De betalende ritten mag je met Platinum inderdaad niet twee keer achter elkaar rijden. Je betaalt immers pér rit. Vergeet ook niet dat als je helemaal vooraan of achteraan (de beste plaatsen op een coaster, zeker vooraan) wil zitten op eender welke coaster, je ook geen twee keer achter elkaar mag rijden met Platinum.

Wat de aanschuiftijd voor de betalende ritten (X2, Lex Luthor's Drop of Doom) betreft : dat is hetzelfde voor Gold en Platinum. Bij het ophalen van je Flash Pass vragen ze al meteen hoeveel ritjes je wil kopen. Als je een rit voor een van deze twee koopt moet je namelijk meteen een uur kiezen waarop je die wilt doen en dit programmeren ze dan al meteen in je Flash Pass. Net voor het uur moet je je dan bij de attractie aanbieden. Wel zien dat je niet te laat komt dan, want anders ben je je ritje kwijt! Soms komt dit niet zo goed uit, want het is altijd moeilijk in te schatten hoe lang je over een coaster doet en of je er dan nog wel op tijd gaat geraken. Ik heb de vorige keer echter het geluk gehad dat ik een papier meekreeg waardoor ik vrij kon kiezen wanneer ik de ritten kon doen en niet vasthing aan een bepaald uur.

Naargelang beschikbaarheid kan je heel de dag nog ritjes bijkopen en het moet volgens mij al superdruk zijn voor ze echt allemaal uitverkopen. Dus je kan nog zien gedurende de dag of je voor een bepaalde attractie ritten wilt bijkopen. Een tip trouwens ook nog voor Lex Luthor's Drop of Doom : deze attractie heeft een Single Rider Line en toen ik er was, was het superdruk in het park (Halloweekend op een zaterdag), maar de Single Rider Line van de Drop of Doom telde altijd slechts een handvol mensen. Het duurt nog altijd wel effe voor je op de attractie zit (hangt af in wat voor groepen de mensen van de gewone lijn zich aandienen), maar na 10 à 15 minuten had ik altijd wel een plaatsje, dus dat is nog altijd een pak sneller dan de gewone rij en die attractie is toch echt wel de max! Het moment dat je denkt :"Dit is HOOG!" ben je nog maar net over de helft! :thumbup:

Als je een Flash Pass hebt gekocht voor een drukke dag, zou ik ook wel aanraden om vroeg genoeg naar het park te gaan. Tegen een kwartier voor de opening staat er al een massa volk aan de ingang en ze gaan echt pas op het uur open. Zorg na het binnengaan dat je zo snel mogelijk naar de Flash Pass Office gaat, want als er daar veel volk voor je neus staat, dan speel je al gauw een pak tijd kwijt. Iedereen moet namens een verplichte video bekijken van hoe het systeem werkt en daarna langs de kassa's passeren waar je je Flash Pass krijgt en de ritjes moet kopen. Per persoon duurt dit al gauw twee - drie minuten, dus als je pas een half uur na opening binnenkomt ga je al gauw een dik half uur of langer moeten aanschuiven op een drukke dag.
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

Ik was sowieso van plan om vroeg naar het park te gaan zodat ik direct bij binnenkomst de attracties kan doen waar de Flash Pass niet voor geldt. Eerder in dit topic was al geadviseerd om er vroeg te zijn omdat veel Amerikanen vaak wat later op de dag komen. Mocht er 's ochtends toch een té lange rij staan kan ik dus altijd nog bepalen om ritjes bij te kopen voor o.a. de X2.

Zeker voor iemand die er nog nooit geweest is (zoals ik) lijkt het me lastig als ik 's ochtends al moet kiezen welke ritjes ik bij wel kopen en om vervolgens goed te kunnen bepalen hoe laat ik bij de desbetreffende ingang ben.. ik ken het park helemaal nog niet, dus ook qua afstanden en welke attracties dicht bij elkaar liggen weet ik weinig :)

Zijn er eigenlijk nog meer interessante attracties behalve de coasters? :P
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Ik ga wel eerst de X2 en de DOD doen, om 10u30, ga daarna op mijn gemakske mijn Platinum wel afhalen!
Teppe
Amerika-ontdekker

Bericht door Teppe »

Radarlove schreef:Ik ga wel eerst de X2 en de DOD doen, om 10u30, ga daarna op mijn gemakske mijn Platinum wel afhalen!
Het is een optie inderdaad om vroeg te komen en X2 of DoD te doen. Op een drukke dag gaat allebei echt niet lukken hoor zonder in een lange wachtrij terecht te komen. Ik was vorig jaar een half uur op voorhand aan de ingang en er stond al een pak volk voor mij. Zo gauw het park openging ben ik naar X2 gegaan, iets wat bijna iedereen doet, de meesten lopen zelfs. Ik heb een twintig tot dertig minuten moeten wachten voor X2 en toen ik buitenkwam stond de wachtrij al ver buiten de "afgebakende wachtrij", lees + 2 uur. Dus als je daarna nog DoD wil gaan doen, dan sta je waarschijnlijk voor een vergelijkbare wachtrij. (Nog eens, ik heb het hier natuurlijk over een drukke dag.)

Soit, toen ik van X2 kwam en mijn Flash Pass wou gaan afhalen stond daar natuurlijk een lange rij en heeft het 30 tot 40 minuten geduurd eer ik mijn Pass had. Het is natuurlijk een afweging van wat je wilt : als je echt het meeste uit je dag wil halen, dan ga je meteen je Pass afhalen en koop je direct je ritjes (ik kies meestal eentje tussen 14h - 17h en het tweede tussen 19h - 22h, save the best for last, weet je wel). Langs de andere kant kan je wel geld besparen als je na binnenkomst meteen een van de topattracties gaat doen en pas daarna je Pass gaat afhalen, maar dat kost dan weer tijd.
Teppe
Amerika-ontdekker

Bericht door Teppe »

Stoux schreef:Zijn er eigenlijk nog meer interessante attracties behalve de coasters? :P
Eeeuh... De Drop of Doom! 8) De Roaring Rapids zijn ook wel leuk, maar doe dat alleen op een warme dag, want je wordt echt wel kletsnat als je pech hebt!
Maar voor de rest...? Coasters, coasters, coasters! :-)

Goliath, Scream, Batman, X2, Superman en Tatsu zijn echt subliem. Zeker bij Tatsu en Goliath moet je een keertje op de eerste rij gaan zitten. Riddler's Revenge en Viper vind ik een pak minder de moeite, die zou ik alleen doen als ik tijd over had. Riddler's Revenge is een rollercoaster waarin je moet rechtstaan en ik heb bij al die coasters het probleem dat mijn hoofd dan redelijk hard heen en weer schudt tussen de beugels, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Green Lantern moet je ook eens gedaan hebben, al kan ik niet zeggen dat ik het heel leuk vond, eerder een bizarre ervaring... :) Ik hoop dat Full Throttle de moeite gaat zijn ook!
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Offtopic: Ik ben gister naar Walibi geweest en ik ben er nu achter gekomen dat ik officieel oud ben geworden.

Ik ga nooit meer naar een attractiepark.

Dingen waar ik als kind 100x achter elkaar in kon, kan ik nu niet eens meer 1x in zonder misselijk te worden. Pfff..

Achtbanen enzo heb ik geen moeite mee, maar die schommelboten en draaidingen, brrrr.

Gister was ik de hele dag misselijk en heb ik maar in de avond thuis m'n vinger in de keel gestopt om over te geven anders kwam ik er nooit vanaf.

Ik wilde over 2 weken in LA naar Six Flags met zo'n flashpass, maar dat gaat m niet meer worden.

Ik ga wel een dagje naar het strand ofzo.
Teppe
Amerika-ontdekker

Bericht door Teppe »

Zoals hierboven al gezegd, in Magic Mountain ga je voor de coasters, dus als je daar nog altijd tegen kan...?
Green Lantern is wel te mijden dan. :-)
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

Teppe schreef:
Radarlove schreef:Ik ga wel eerst de X2 en de DOD doen, om 10u30, ga daarna op mijn gemakske mijn Platinum wel afhalen!
Het is een optie inderdaad om vroeg te komen en X2 of DoD te doen. Op een drukke dag gaat allebei echt niet lukken hoor zonder in een lange wachtrij terecht te komen. Ik was vorig jaar een half uur op voorhand aan de ingang en er stond al een pak volk voor mij. Zo gauw het park openging ben ik naar X2 gegaan, iets wat bijna iedereen doet, de meesten lopen zelfs. Ik heb een twintig tot dertig minuten moeten wachten voor X2 en toen ik buitenkwam stond de wachtrij al ver buiten de "afgebakende wachtrij", lees + 2 uur. Dus als je daarna nog DoD wil gaan doen, dan sta je waarschijnlijk voor een vergelijkbare wachtrij. (Nog eens, ik heb het hier natuurlijk over een drukke dag.)

Soit, toen ik van X2 kwam en mijn Flash Pass wou gaan afhalen stond daar natuurlijk een lange rij en heeft het 30 tot 40 minuten geduurd eer ik mijn Pass had. Het is natuurlijk een afweging van wat je wilt : als je echt het meeste uit je dag wil halen, dan ga je meteen je Pass afhalen en koop je direct je ritjes (ik kies meestal eentje tussen 14h - 17h en het tweede tussen 19h - 22h, save the best for last, weet je wel). Langs de andere kant kan je wel geld besparen als je na binnenkomst meteen een van de topattracties gaat doen en pas daarna je Pass gaat afhalen, maar dat kost dan weer tijd.
Die ritjes die je bijkoopt; krijg je dan een tijdsbestek van een uur om in die periode die attractie te bezoeken? Omdat ik je eerder hoorde zeggen dat je niet 'te laat' mag komen?
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Teppe schreef:Zoals hierboven al gezegd, in Magic Mountain ga je voor de coasters, dus als je daar nog altijd tegen kan...?
Green Lantern is wel te mijden dan. :-)
Ik vond ze allemaal wel goed te doen, en ik heb normaal niet zo'n sterke maag. Maar uit Batman The Ride kwam ik echt helemaal lens. Het is niet eens de vlugste of de gemeenste, maar verdorie, die kwam aan!
Trouwens, het is alweer een tijdje geleden dat ik geweest ben, maar het is toch niet zo dat je altijd voor de X2 moet bijbetalen ? Als je beslist om gewoon aan te schuiven en je Flashpas (gold of platinum) niet te gebruiken, hoef je toch helemaal niets te betalen ?
Wij hebben in ieder geval met de Gold Flash Pass alle attracties gedaan die we wilden, en zelfs meerdere keren, en tijdens de rustige uren (ochtend, onder de middag...) hebben we gewoon aangeschoven bij de X2. Een keer of 3 :) Dat was toen in ieder geval de coolste rollercoaster die ik ooit gedaan heb.
Teppe
Amerika-ontdekker

Bericht door Teppe »

Stoux schreef: Die ritjes die je bijkoopt; krijg je dan een tijdsbestek van een uur om in die periode die attractie te bezoeken? Omdat ik je eerder hoorde zeggen dat je niet 'te laat' mag komen?
Je krijgt een exact uur waarop je niet te laat mag komen. Wat ik bedoelde met 14h - 17h en 19h - 22h is dat ik dan gewoon in die periodes de ritten uitkies, kwestie van dat ik liever mijn dag afsluit met bvb X2 of DoD dan dat ik er mee begin.
Teppe
Amerika-ontdekker

Bericht door Teppe »

M Kactus schreef: Trouwens, het is alweer een tijdje geleden dat ik geweest ben, maar het is toch niet zo dat je altijd voor de X2 moet bijbetalen ? Als je beslist om gewoon aan te schuiven en je Flashpas (gold of platinum) niet te gebruiken, hoef je toch helemaal niets te betalen ?
Wij hebben in ieder geval met de Gold Flash Pass alle attracties gedaan die we wilden, en zelfs meerdere keren, en tijdens de rustige uren (ochtend, onder de middag...) hebben we gewoon aangeschoven bij de X2. Een keer of 3 :) Dat was toen in ieder geval de coolste rollercoaster die ik ooit gedaan heb.
Op een kalme dag kan je dat inderdaad perfect doen. Maar op een drukke dag doe je ofwel X2 meteen bij opening, of een kwartier na openingstijd staat er de rest van de dag een rij van 2 uren of meer.
bartvanaalst
Amerika-newbie

Bericht door bartvanaalst »

Ik lees dat je 2 keer achter elkaar mag rijden bij de Flass Pass Platinum.
Maar stel dat ik naar Goliath ga met m'n Pass, daarna Scream doe en dan toch nog een keer Goliath wil, staat dat apparaatje dat ook toe?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je kan zoveel in de coasters als je wilt, behalve in of Full Throttle of X2, daar mag je maar 1x in.

Het voordeel van 2x achter elkaar is dat je mag blijven zitten en niet opnieuw moet aanschuiven.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
bartvanaalst
Amerika-newbie

Bericht door bartvanaalst »

Nog een paar laatste vraagjes.. Ik ga over twee dagen naar USA en op 16 juli naar Six Flags MM. Heb de Flash Pass inmiddels besteld :-)

- iemand enig idee waarom Goliath dicht is en wanneer deze weer opengaat..?
- stel dat het nou 'druk' is in de Flashpass rij bij een coaster, worden dan al deze mensen tegelijk toegelaten? Of sta je dan alsnog een paar ritjes te wachten?
- klopt het dat ze expres coasters met één trein laten rijden zodat er meer Flash Passes verkocht gaan worden?
- zie op de Flash Pass pagina dat de voorwaarden weer zijn gewijzigd.. Zo te zien betaal je alleen bij X2 nog extra om voor te schuiven, en bij Superman, Full Throttle en Twisted Colossus mag je als je in je eentje bent voorschuiven, anders is het pech en gewoon wachten.. Of zie ik dat verkeerd? (ben in m'n eentje dus zou geen probleem moeten zijn).

Verder alle andere tips om het maximale uit m'n dag te halen met Flash Pass zijn welkom :-)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Goliath zou 10 augustus pas weer open gaan.

http://www.thetanooki.com/2015/03/23/si ... re-magala/
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

bartvanaalst schreef:- stel dat het nou 'druk' is in de Flashpass rij bij een coaster, worden dan al deze mensen tegelijk toegelaten? Of sta je dan alsnog een paar ritjes te wachten? als er veel volk is moet je wel eens wachten maar dat gaat dan over 1 rit, max 2 volgens mij
Tip: van zodra je pas gescand is bij attractie 1, tik je snel je attractie 2 in op je pas zodat je tijd al begint te lopen, je geniet van je ritje en het gaat van je wachttijd af

- klopt het dat ze expres coasters met één trein laten rijden zodat er meer Flash Passes verkocht gaan worden? :dontknow:
- zie op de Flash Pass pagina dat de voorwaarden weer zijn gewijzigd.. Zo te zien betaal je alleen bij X2 nog extra om voor te schuiven, en bij Superman, Full Throttle en Twisted Colossus mag je als je in je eentje bent voorschuiven, anders is het pech en gewoon wachten.. Of zie ik dat verkeerd? (ben in m'n eentje dus zou geen probleem moeten zijn).
Extra betalen is enkel bij X2
Superman, Full Throttle en Tristed Colossus zijn "available for single ride", dwz dat je niet mag blijven zitten en zo 2 ritjes na elkaar kan doen, je kan deze coasters meer dan 1 x doen maar dan moet je die terug ingeven op je pas
Bij de overige coasters mag je 1x blijven zitten, dus 1x aanschuiven voor 2 ritjes
Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Wat ik zelf hier bij Six Flags Great America zie is dat de rij voor de Flash Pass houders langer en langer aan het worden zijn. Met gevolgt dat het "gewone" volk echt achterlijk lang in de rij staat (3 en half uur!) en zelfs bij het waterpark voor een glijbaan.

Flash pass was een leuk idee toen nog niet iedereen het deed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer