Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lianne: San Francisco - Los Angeles - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lianne1989
Amerikafan

Reis Lianne: San Francisco - Los Angeles - Las Vegas.

Bericht door Lianne1989 »

Goedendag,

Ik kwam dit forum tegen tijdens mijn zoektocht naar een goede 'Amerika-reis'. Helaas kan ik nog niet veel bijdragen aangezien het de eerste keer gaat worden dat ik die kant op ga. Graag zou ik wat commentaar op mijn tot nu toe opgestelde reis :-) En ik ben ook op zoek naar leuke, goedkope hotels - dus als je tips hebt! Ik twijfel nog hoe ik een en ander ga boeken, ik denk de auto en vlucht bij het reisbureau en de hotels zelf via websites.

Dag 1 Aankomst San Francisco
Dag 2 San fransisco
Dag 3 San fransisco
Dag 4 Montery/Carmel/Heart Castle - overnachten in San Simeon/Carmel?
Dag 5 Santa Barbara/ Los Angeles
Dag 6 Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles/San Diego
Dag 9 San Diego
Dag 10 San Diego/Palm Springs
Dag 11 Palm Springs/Flagstaff
Dag 12 Flagstaff/Grand Canyon
Dag 13 Lake Powell
Dag 14 Bryce Canyon
Dag 15 Zion National Park
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Vertrekken

Graag jullie reactie. De eerste dagen willen we gebruiken om langs de kust te rijden en dan 2x een overnachting te doen.
Laatst gewijzigd door Lianne1989 op 23 nov 2014, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Lianne: San fransisco - los angeles - Las vegas

Bericht door K&N »

Welkom op het forum. Een gedeelte van jullie plannen hebben wij nog niet gedaan, daar zullen anderen meer over kunnen schrijven. Wat me wel opvalt is dat je heel kort in Bryce en Zion bent. Zou Bryce dan schrappen. Bewaar dat voor een andere keer en dan het noordelijke gedeelte van Utah. Wat me verder opvalt twee stops (overnachtingen) om in Grand Canyon te komen. Volgens mij kan dat met een overnachting. Daar zullen anderen je wel advies in kunnen geven waar je dan het beste kunt overnachten. Scheelt jullie een dag. Verder lees reisverslagen van anderen en haal eruit wat bruikbaar is voor jullie. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hoi, wees welkom. Mooi plannen! Het is nu wat gehaast inderdaad, wat je wellicht kan voorkomen door San Diego te schrappen. Niet dat het geen leuke stad is, integendeel, maar om elders wat meer tijd te creeren.

Misschien kun je wat meer toelichting geven op bepaalde keuzes. Zo sla je Yosemite over, wat een prachtig park is en als je dan toch in de buurt bent...Wanneer gaan jullie eigenlijk?
Groetjes,
Daniel
Lianne1989
Amerikafan

Klaas: Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad wat proppen dan omdat we het met 18 dagen moeten doen. We dachten 1 dag Grand Canyon bekijken, 1 dag in Bryce Canyon, 1 dag Lake Powell en 1 dag Zion National park ('s avonds doorrijden naar Las vegas zodat we daar alvast in het hotel zitten). Zodat we toch zoveel mee proberen te pakken, maar misschien kan je dan inderdaad beter ergens echt de tijd voor nemen en iets anders schrappen..
Laatst gewijzigd door Lianne1989 op 23 nov 2014, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Lianne1989
Amerikafan

MrVanilla: Het is eerlijk gezegd kwestie van keuzes maken, Yosemite zou ik ook graag zien maar we willen sowieso helemaal langs de kust rijden. Mijn man is er ooit eerder geweest en dat is een stukje dat hij in ieder geval nog niet heeft gedaan.En in dat geval lag Yosemite in mijn ogen een beetje buiten de route. Ik heb besloten dat 18 dagen eigenlijk te kort is, maar helaas hebben we niet meer tijd ;-) Misschien moeten we San Diego anders schrappen. Ik hoopte daar lekker weer te hebben en ook echt wat energie op te doen aan het strand etc.

We gaan in september 2015 de reis maken.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ah zo. Je zou sowieso een dag LA kunnen schrappen. Of gaan jullie ook een van de pretparken af? Het stuk tussen LA en San Diego is niet te vergelijken met het stuk tussen SF en LA, dat is misschien wel goed te weten.

Je komt nu aan het einde gewoon wat tijd te kort. Het hangt er ook vanaf wat jullie willen doen. In Zion zul je bijvoorbeeld echt wat moeten wandelen om iets te zien, terwijl je in Bryce ook gewoon de viewpoints af kunt rijden en dan ben je in een halve middag klaar.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je maar 18 dagen hebt, dan wordt het inderdaad keuzes maken. Is het niet zo in te delen met een weekend in het begin en aan het eind dat je toch iets meer tijd ter plekke hebt? Zo niet, dan is de route die jullie voorstellen heel mooi, maar ik zou dan wel zoals al gezegd is, San Diego overslaan om meer tijd te hebben voor de parken. Tenzij jullie meer geïnteresseerd zijn in de staden dan in de parken?
Kijk eens naar mijn 2011-verslag. Ik had toen 2 weken en was er ook in september.
Overnacht voor de GC in het park zelf of in Tusayan. Dan heb je meer tijd ter plekke.
Als je San Diego laat vallen zou je na LA via Death valley naar Las Vegas kunnen rijden en in Phoenix eindigen.

Marianne
Lianne1989
Amerikafan

San Francisco = rondkijken.

Vervolgens de kustroute rijden.

Los Angeles = Santa Monica, Walk of fame, beverly hills, seventh avenue street, universal studios.

Daarna een haalbare/leuke route om bij de Grand Canyon te komen. (En wilden we dus eigenlijk San Diego nog meepakken maar is misschien niet haalbaar)

Grand Canyon, Bryce Canyon, Lake Powell en Zion National Park.

En dan nog een paar dagen 'bijkomen' in Las Vegas en bij het zwembad liggen, alle gekte bekijken en dan weer terug naar huis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Is Las Vegas als eindpunt een must? Wat vond je van mijn suggestie om via Death Valley naar Las Vegas te rijden en dan naar Zion etc?
Je had het over een dag GC, een dag Bryce etc, maar hou er rekening mee dat je ook wat uren kwijt bent aan reistijd.
Voor Zion is een volle dag (dus twee nachten) aan te raden als je er wilt wandelen.

Marianne
Lianne1989
Amerikafan

We willen eigenlijk wel graag afsluiten in Las Vegas. Maar als ik San diego schrap, dan kan ik misschien bij Zion Park aan te plakken. Dat we daar wat meer tijd hebben rond die parken. We vinden het niet zo erg om niet door Death Vally te rijden.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Lianne: San Francisco - Los Angeles - Las Vegas.

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum. :hello2:

Heb je al vliegtickets? Zo niet, zou je voortbordurend op het voorstel van Marianne aan zoiets kunnen denken met een eind in Las Vegas of Phoenix.

1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles - Los Angeles
3 Los Angeles - Kustweg
4 Kustweg - Kustweg
5 Kustweg - San Francisco
6 San Francisco - San Francisco
7 San Francisco - San Francisco
8 San Francisco - Yosemite
9 Yosemite - Yosemite
10 Yosemite - Lone Pine
11 Lone Pine - Las Vegas
12 Las Vegas - Las Vegas
13 Las Vegas - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Bryce
15 Bryce - Zion
16 Zion - Zion
17 Zion - Las Vegas/Phoenix
18 Las Vegas/Phoenix - Amsterdam

Eventueel kun je één nacht in San Francisco minder en eentje in Los Angels meer doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Lianne1989
Amerikafan

Bedankt voor de alternatieve route. We gaan ons er zeker eens over buigen. Lake powell willen we wel graag heen, dus van het weekend is even puzzelen haha.
Lianne1989
Amerikafan

Wat is een leuke/logische stop tussen los angeles en grand canyon?

En heeft iemand nog hoteltips die op onze route voorkomen. Het liefst goed betaalbare hotels, die toch leuk zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hoe ziet je route er nu uit? Als je een nieuwe route hebt, plaats hem dan even. Een stop tussen de GC en LA kan op veel plaatsen, dicht bij LA, dicht bij de GC, er precies tussenin ... Allemaal afhankelijk van hoeveel tijd je bij de GC hebt (of wilt hebben) en hoeveel in LA, wat je onderweg wilt doen, etc.
Wat hotels/motels betreft: ook hiervoor is het handig om je route te weten. Heb je al naar mijn 2011-verslag gekeken? Ik heb overal vermeld waar we overnacht hebben, met een link naar de site waar ik het geboekt heb. Je kunt ook eens kijken naar de boordelingen op de AA-site (zie de link naar Hotels & Campings hierboven). Lees ook eens mee met andere topics, daar staan vaak ook wel suggesties in.

Marianne
Lianne1989
Amerikafan

Ha Martin en Marianne, bedankt voor de snelle reactie!

De route zoals ik hem nu onder voorbehoud heb:

Dag 1 Aankomst san francisco
Dag 2 san francisco
Dag 3 San francisco
dag 4 San francisco - Montery - Pismo beach
dag 5 Pismo beach - Santa Barbara - Los angeles
dag 6 Los Angeles
dag 7 Los Angeles
dag 8 Los Angeles-Kingman
dag 9 Kingman - Grand Canyon
dag 10 Grand Canyon - Bryce Canyon
dag 11 Bryce Canyon
dag 12 Bryce Canyon - Lake Powell - Zion National Park
dag 13 Zion National Park
dag 14 Zion National Park
dag 15 Zion - Las Vegas
dag 16 Las Vegas
dag 17 Las Vegas
dag 18 Vertrek Las vegas

We hebben besloten om Yosemite toch over te slaan en op jullie advies om San diego toch maar te schappen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is imo al een stuk beter. Toch zou ik een paar dingen veranderen.
dag 9 Kingman - Grand Canyon
dag 10 Grand Canyon - Bryce Canyon
dag 11 Bryce Canyon
dag 12 Bryce Canyon - Lake Powell - Zion National Park
dag 13 Zion National Park
Je hebt nu ineens erg veel dagen Zion. Ik zou er een overnachting afhalen. Dus 2 nachten Zion doen. Dan zou je ervoor kunnen kiezen om dag 9 de grand canyon te bekijken. De ochtend van dag 10 ook nog GC en dan naar Page rijden voor de Horseshoe bend en Antelope Canyon (en bij tijd over even lake powell).
Dan dag 11 gewoon naar Bryce. Je hebt in principe dan daar alsnog genoeg tijd.

Je kan dan die ene dag die je van Zion haalt op diverse plekken in je route neerzetten. Of de kustroute een dag meer door een overnachting in Monterey. Evt (al zou dat niet mijn 1e keus zijn) toch 1 dagje San Diego. Een volle dag Grand Canyon of Page.

Aangezien je in je vorige verhalen zo schrijft over de kustroute zou ik dag 4 heel vroeg uit SF vertrekken en de 101 naar Monterey pakken en daar een whalewatch tour doen, de 17mile drive rijden en 's avonds lekker eten op de pier. Dan de dag erna lekker op het gemakje vertrekken uit Monterey. Stop bij Big Sur en/of Julia Pfeiffer SP. Ga lekker lunchen bij Nepenthe. Maak een aantal stops onderweg en maak een wat langere stop bij de zeeolifanten bij San Simeon. 's avonds nog lekker even uitwaaien op het strand van Grover of Pismo Beach.
Dan de dag koffie drinken in Solvang, dan doorrijden naar Santa Barbara om daar rond te kijken. Evt shoppen in Camarillo en zorgen dat je voor de spits in LA bent of juist na de spits.

Dan zou het iets als dit worden:
Dag 1 Aankomst san francisco
Dag 2 san francisco
Dag 3 San francisco
dag 4 San francisco - Monterey
dag 5 Monterey - Pismo Beach
Dag 6 Pismo Beach - Santa Barbara - Los Angeles
dag 7 Los Angeles
dag 8 Los Angeles
dag 9 Los Angeles-Kingman
dag 10 Kingman - Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon - Page
dag 12 Page - Bryce Canyon
dag 13 Bryce Canyon - Zion National Park
dag 15 Zion - Las Vegas
dag 16 Las Vegas
dag 17 Las Vegas
dag 18 Vertrek Las vegas
dag 19 aankomst thuis
Lianne1989
Amerikafan

Bedankt, ik kan me helemaal vinden in je commentaar! De dagen zoals je ze nu hebt uitgestippeld zouden het wel eens kunnen worden :-) Een dag extra langs de kust vind ik wel een goed idee. We zijn toch geen echte wandelaars, we vinden het geweldig om rond te kijken in de parken maar ik zie mezelf er toch geen dagen rondslenteren. Dus dit lijkt me dan een betere optie. Ik krijg er helemaal zin in :thumbup:

Ps. bedankt voor de uitgebreide reactie met hoe je de dagen kan inplannen met waar je langs kan etc, hebben we veel aan! Ben het allemaal aan het verwerken in mijn 'route-bestand'.
Lianne1989
Amerikafan

Klopt het dat je bij de Antelope Canyon alleen met een gids rond kan lopen en dat dit behoorlijk prijzig is?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, wat is prijzig? Volgens mij was de lower antelope canyon $28 incl. het Navajo reservaat fee. De upper durf ik zo niet te zeggen en ik heb even geen stabiel internet om dat te zoeken.
Je kan er inderdaad alleen met gidsen rondlopen. En eigenlijk is dat maar goed ook. Eén omdat mensen dan niets kunnen vernielen, twee omdat ze je veel kunnen vertellen over wat je ziet en ze helpen je zelfs met de fototoestellen scherp te stellen en drie omdat het voor de veiligheid van bv flashfloods handig is om zo iemand erbij te hebben.
We zijn toch geen echte wandelaars, we vinden het geweldig om rond te kijken in de parken maar ik zie mezelf er toch geen dagen rondslenteren.
Geloof me, ik dacht er hetzelfde over als jij, maar ik ben daar compleet omgeslagen qua wandelen, terwijl ik er op veel plaatsen hier nog niet veel aan vind. Echt slenteren zul je nergens doen trouwens. Je moet soms echt stukjes lopen naar de mooie plekjes. Alleen viewpoints is voor de meeste parken echt net niet genoeg. Ik raad je serieus aan om goede wandelschoenen te kopen, ook al wil je geen ellenlange wandelingen maken. Neem Horseshoe bend bij Page, iets wat je echt gezien moet hebben. Dat is van de parkeerplaats een stuk zandduin op en dan over een pad met allerlei kiezels omlaag. Zo'n 20 min omlaag gok ik (is al even geleden) en een 30min terug. Ik zou dat niet op slippers of normale schoenen doen. Ik maakte zelf de fout door in LA vanaf de parkeerplaats naar het holywoodsign te lopen op 'gewone' schoenen. Eerste stuk zand, daarna asfalt en steentjes. Resultaat na zo'n 1,5u lopen waren dus blaren.

Dag 15 zou je, omdat je daarna nog 2 volle dagen Las Vegas hebt, ook een omweg kunnen maken door eerst naar Valley of Fire SP te rijden en vanuit daar langs Lake Mead naar de Hoover Dam alvorens naar Las Vegas te gaan.

De 'saaiere' ritten zijn dag 9 en 10 en als je de directe route van Zion naar Las Vegas neemt.
Dag 9 zou je evt via Joshua Tree NP kunnen rijden of vanaf Needles old route 66 nemen via Topock naar Oatman en zo naar Kingman. Bij Oatman lopen de ezels nog over straat. Dag 10 zou je via Hackberry en Seligman kunnen rijden, Seligman heeft nog wat leuke (aparte) bars/cafés, verder vond ik dat stuk route66 weinig tot niet interessant op de megatreinen na.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wel jammer dat Yosemite gesneuveld is. Midden in de zomer is het wel prettig om ook een park te hebben dat wat groener is, en wat minder heet. Je ozu ook een rondje Californië kunnen overwegen, zonder Zion en Bryce etc. Maar dit is ook mooi.
Misschien nog Death Valley toevoegen? Je zou dan van LA naar DV kunnen rijden, dan naar Las Vegas, of in een keer door naar Zion, en uiteindelijk eindigen in Las Vegas of Phoenix.
En ja, dagen wandelen hoeft niet, maar trek wel wat tijd uit om zo hier en daar een wandeling te maken, dat is echt heel anders dan hier in Nederland een stuk wandelen. Zie voor wat suggesties mijn wandelsite.

Dus zoiets:
1 Naar SF
2 SF
3 SF
4 SF - Pismo Beach
5 Pismo Beach - Los Angeles
6 Los Angeles
7 Los Angeles
8 Los Angeles - Death Valley
9 Death Valley - Zion
10 Zion
11 Zion - Bryce
12 Bryce - Page
13 Page - Grand Canyon
14 Grand Canyon
15 Grand Canyon - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas

Ik heb nu twee nachten GC gedaan. maar je kunt die nacht ook aan de kust gebruiken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer