Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Johan VL: oktober 14 dagen via Fox

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Johan VL: oktober 14 dagen via Fox

Bericht door Johan VL »

Zo, we zijn weer terug :-). Het was superleuk geweest en voor herhaling vatbaar. Zal binnenkort nog wel een verslag plaatsen met foto's.

Wat me op is gevallen:
-frisdranken kosten er niets. Bij de pomp en beker van zowat 1 liter frisdrank 1,49 dollar. Je kan ook kleinere maten pakken, maar ca halve liter kost 1,29. Ik was bij een Chevron gestopt tussen Laughlin in Callico, daar was een combo menu Hotdog+frisdrank 2 dollar. Ik eerst vragen bij de kassa welke maat cola dat was. Dat maakte niets uit, groot of klein, wat ik zelf wou.
-eten is ook relatief goedkoop. Heb veel aan de tips van Cees in de PB gehad. Bijna bij alle tenten wel gegeten, alleen Ihop en Popeyes niet geweest. Geprobeerd om elke dag iets anders te pakken. Alleen Subway iets van 5x gehad, was ook goed als ontbijt. De burger bij Denny's die je zelf samen mag stellen was super. Bij Sizzlers ongelooflijk lekker steak gegeten (Sirloin dacht ik dat het heette. Met friet en frisdrank erbij voor amper 14 euro omgerekend.
-echt alles doe je met creditcard, bij wijze van de beker frisdrank bij de pomp betalen nog wel. Heb op dag 2 bij de bank gepind, 200 dollar. Heb er nog 11 dollar van over. Kwam 3 dollar kosten bij voor het opnemen. Misschien via cashback goedkoper, maar kon met die 3 dollar leven. Tanken wel bijna overal met pinpas gedaan. M'n favoriete pomp was toch wel Chevron. Werkte altijd. Shell regelmatig problemen (bijvoorbeeld in Barstow, ca 150 km westen van Las Vegas. Je kon op de pomp geen debcard selecteren, knop werkte niet, kon ook niet annuleren. Binnen geen zeep in de handpomp op de wc, en ijsblokjes in de frisdrankautomaat ook op. Texaco 1 keer geprobeerd, werkte ook pomp niet. Flying J super pomp met binnen veel keus (stoppen ook veel truckers), maar kon niet met pinpas tanken. Ik naar binnen, zeiden ze dat bank kaart geblokkeerd had. 2e kaart gegeven, was ook geblokkeerd zeiden ze. Daarna bij Chevron geprobeerd, deed kaart het gewoon.
-Het verkeer en het links blijven rijden is even wennen. Zeker voor een min of meer gestreste Europeaan. In 2 weken echter geen enkel ongeval gezien. Da's hier wel anders. Verkeershufters ook niet of nauwelijks. En degene die er misschien onder vielen kunnen goed Europeanen zijn met huurauto.
-San Francisco geweldige stad, Los Angeles vond ik nachtmerrie. Echt na elke juntion file, welke kant je ook op ging.
-De benzine kost er ook niet veel. Gemiddeld iets meer als 3 dollar voor een Gallon (3,8 liter houd ik aan voor 1 Gallon). Dus amper 80 eurocent voor 1 liter. Dan tank je met plezier.
-Politie amper gezien. Maar ze zijn er wel. Lijkt wel of ze verstopt staan. Was daar wel beetje bang voor vantevoren, van die sheriffs die lopen te zoeken. Maar da's dus echt niet. Hier in NL veel last van diefstal. Waar ik woon hebben ze al van alles weggehaald. Dus auto bij hotel laten staan met koffers erin (met alleen maar kleren, maar toch, in kofferbak) was beetje angstig. Dan vraag je binnen of het veilig is of dat er wel eens ingebroken wordt, kijken ze je raar aan. Inbreken? Lijkt wel of ze dat daar niet kennen.

Over veiligheid San Francisco en over United schrijf ik apart nog iets in topics die erover gaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben nu wel benieuwd naar het superleuke deel - naast alle verhalen over zwervers en United. :lol:

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Amai Johan, je hebt de microbe dus ook te pakken. :thumbup:
Leuk om te horen dat het zo goed is meegevallen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

De zwervers en United hebben het niet verpest hoor. United viel nog wel mee eigenlijk. En de zwervers daar wen je aan.

Ik heb zo'n 600 foto's gemaakt, en pak er de mooiste 24 uit, zodat ik elke dag met 2 foto's kan toelichten. Denk niet dat ik dat deze week voor elkaar ga krijgen om het verslag een beetje netjes te kunnen plaatsen.

Heimwee heb ik niet naar Amerika, dat zou iets te snel geconcludeerd zijn, maar m'n moeder vroeg vandaag: zou je er willen wonen. Waarop ik eigenlijk zonder te denken wel "ja" kon zeggen. Maar wonen/werken is anders dan er op vakantie zijn. Maar het viel me allemaal super mee. Ook de winkels wen je snel aan. Target, K-Mart. En veel waarvan ik de naam zo niet eens meer weet. Het eten ook. En de al dan niet gemeende vriendelijkheid; bij Sizzlers stond een meisje achter de kassa die vroeg waar we vandaan kwamen. Ik zei Nederland. Ze vroeg of ik ook Duits sprak. Dus verder op z'n Duits gepraat. Haar vader was een Duitser, en hoewel zij volgen mij amper in Duitsland was geweest, vond ze het wel leuk om Duits te spreken. Bij K-Mart had ik een honkballetje waar geen prijs op stond. Dus moest iemand gaan kijken. De vrouw aan de kassa begon te praten waar we vandaan kwamen. Zij bleek jaren in Duitsland te hebben gewoond omdat haar man daar als soldaat zat. Ze zaten in de buurt van München. Zulke gesprekken stel je je in Nederland eigenlijk niet voor aan de kassa.

Ik praat graag met mensen. Tussen Las Vegas en Death Valley gingen we ijs eten. Ik zag bij de pomp iemand staan met een motor waarvan ik niet wist wat het was. Dus ik ernaartoe. Ik vraag wat voor motor het is. De man begint te vertellen erover. Vraag of ik een foto mag maken met hem erop voor op Facebook. Geen probleem. En hoe hij heet en waar hij vandaan komt. Earl uit Las Vegas zegt hij. Als je hier bij een pomp tegen een vreemde begint te praten denkt hij: wat moet die van me. De openheid, spontaanheid, dat sprak me ontzettend aan. Alhoewel dat sommige m'n humor ook niet altijd begrepen. Ergens vroeg iemand: waar kom je vandaan. Ik zeg: Holland in Europe. Hij: that's far away from here. Ik: yes it was a long time swimming. Hij moest even na denken voor hij begreep dat het en grapje was.

Wat me ook opviel is dat Amerikanen niet altijd even duidelijk praten. Of te zacht, of binnensmons. Vaak kon ik ze niet verstaan. In Engeland heb ik eigenlijk nooit problemen om de mensen daar te verstaan (behalve Wales en Schotland). Maar in Amerika verstond ik het vaak niet. Terwijl ze mij wel meten begrepen. Alleen één man bij een winkel op Route 66 begreep me niet met één woord. Hij had een oude Puch motor staan, die zijn zeldzaam. Dus ik zei: that's a rare motorcycle. Maar het woord rare begreep hij niet (ik sprak het uit als rèr, hoorde later op TV in een serie dat iemand het ook zei, dus het moet toch bekend zijn). Was trouwens ook mooi, hij liet me z'n privé motoren zien. En dan de mensen die zeggen dat ze het leuk vonden om kennis met je gemaakt te hebben. Of ze het nu wel of niet menen, het doet je toch goed.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

En nog wat hè: geen beveiligingsrekjes bij de winkel. Zo langs de kassa naar buiten lopen als je niks hebt. Geen centjes die in de winkelkar moeten. Dingen die je opvallen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb die gesprekken met mensen soms ook wel eens in Nederland of in het buitenland, maar die Amerikanen lijken er inderdaad wat meer voor in te zijn.
Heb je voor je gevoel ergens op de route moeten haasten of echt zaken over moeten slaan?
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Het was best flink haasten. Meestal om 07:00 uur opstaan en rap op pad. Rond 18:00 uur begon het donker te worden en moest je alles gezien hebben. We hebben wel alles bezocht wat op de planning stond en zelfs nog wat meer. Alleen net als voor trails lopen was geen tijd. Yosemite Park kun je in een halve dag doen, maar loop je alle trails, heb je volgens mij aan 5 dagen nog te kort, zoiets zeg maar. Maar een beetje onder druk vakantie vieren lukt ons wel, doen we met de motor meestal ook.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Nou alweer een jaar geleden, toen liepen we ergens rond in Amerika. Ergens nu in Zion Park denk ik op deze datum.

In 2018 ga ik weer terug naar Amerika, dan de oostkant denk ik. Moet nog even kijken. Wil dan in ieder geval New York aan doen, en dan ligt het verder een beetje aan m'n reisgenoot welke kant we op gaan. Zal dan ook wel weer 14 dagen worden.

Misschien een beetje brutaal, maar ik denk dat San Francisco wel de interessantste stad is van Amerika. En alles op loopafstand. Weet niet of je dat in meer steden hebt? Denk New York misschien een beetje, maar kan me daar in vergissen. Eigenlijk wil ik in San Francisco nog wel een keer terug, paar dingen bekijken die ik niet heb gedaan, en dan over de Golden Gate Bridge naar het noorden in plaats van net als nu naar het zuiden. Al denk ik dat er met de auto niet veel aan is om erover te rijden. Daar zou een fiets huur beter zijn. Zag laatste filmpje van iemand die er met de motor overheen ging. Je let dan toch voornamelijk op het verkeer.

Ik dacht dat ik al eens wat foto's hier had geplaatst, maar zie er in dit topic geen staan. Had vandaag een posting uit 2012 gezien waar ik wat aan had, dus ik maak m'n eigen topic ook maar even af. Voor mensen die bij Fox de vakantie boeken, kunnen die misschien iets eraan hebben.

Van Schiphol dan naar Washington. Daar overstappen naar San Francisco. Eigenlijk is dat niet leuk. En heel veel tijd tussen de overstap heb je ook niet. De volgende keer naar Amerika pak ik niet meer een binnenlandse vlucht. Je ziet niks, en bent toch wat tijd kwijt met wachten, inchecken, vliegen, uitstappen, koffers. OK, wat is het? 6-7 uur? En dan ben je 3.000 kilometer of meer verder. Dat lukt met de auto niet. Maar toch. 's-avonds dan in San Francisco, naar het hotel. Eerste indruk van het hotel was dat het wel mooi was. Groot. Beetje oud, maar mag de pret niet drukken. Koffers naar de kamer en even kijken buiten in de straat (Market Street, da's een flinke straat) wat er te eten is. Direct tegenover het hotel (Whitcomb Hotel) zit een Burgerking. Da's goed voor ons. Even snel wat eten en drinken, en dan slapen. De Burgerking oogt niet zo schoon als bij ons. Terwijl we staan te bestellen komt er een zwerver binnen die toch echt wel wat geld verwacht. Beetje opdringerig. Daar sta ik van te kijken. Dat heb je bij ons niet, en zeker niet dat ze een eetgelegenheid binnen komen. Heb dat daarna trouwens ook niet meer meegemaakt. Wel veel zwervers. Ook de volgende dag wilden we 's-avonds nog wat eten, maar even geen Burgerking. 500 meter naar links gelopen, ook weer terug via de andere kant van de weg, en toch wel zo'n 15 zwervers tegen gekomen. De helft zegt niks, de andere helft spreekt je aan voor geld. We zijn uiteindelijk in de Subway terecht gekomen voor een broodje.

San Francisco is super verder. Veel te zien, alles gelopen. Denk dag 2 hebben we wel een kilometertje of 15-20 gewandeld. Maar wel alles gehad (van de buitenkant dan). Pier 39 wel leuk. Beetje Scheveningen idee, maar dan grootser en diverser. Alcatraz wel mooi om te zien liggen. Financial District imposant. Coit Tower flink zweten om er te komen met lopen, ligt beetje hoog. Russian Hill ook wel zweten. Hier op de foto uitzicht vanaf Aquatic Park Pier op de stad:
Afbeelding

En hier, op dag 3 van de vakantie, toen we de huurauto hadden, blik op de stad vanaf Twin Peaks. Market Street kun je duidelijk zien. Da's wel beetje de straat van de stad:
Afbeelding
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Dag 3 zou dan via de Golden Gate Bridge naar het noorden gaan. Maar ik heb een andere route gepakt. Ik wilde de Pacific Coast Highway zien. Dat was op zich wel een stukje rijden. Maar de moeite waard. Waar begint het mooie? Net na Carmel by the Sea denk ik. We hebben zo'n 100 kilometer gereden, en zijn er toen afgegaan en kwamen, bleek achteraf, door een soort militair terrein. Geen idee of het toegestaan was daar. Maar je zag er niet staan dat het niet mocht. Ik denk dat ik ergens bij Lucia/Plaskett eraf ben gegaan, door de bergen naar King City. Hier het mooiste plekje wat ik zag op de Pacific Coast Highway:
Afbeelding

Ik zat dit jaar nog eens bij Fox te kijken, en volgens mij hebben ze op de door mij geboekte vakantie de route ook verlegd in plaats van naar het noorden, naar het zuiden.

Na de Pacific Coast Highway ging het naar het volgende hotel in Modesto. We waren daar nog redelijk optijd.

Dag 4 naar Yosemite Park. Dan merk je de view-points pas op. En dat iedereen dus ook thuis komt met dezelfde foto's :-). Maar wel makkelijk. Hier denk ik één van de meest gefotografeerde plekken in het park:
Afbeelding

Imposant park, en zou er nog wel eens terug willen om een trail te lopen. En dan wel bij dit punt:
Afbeelding

Ik had een fout gemaakt. Ben eerst naar het zuiden van het park gereden, toen via de Tioga-pas bij Mono Lake eruit. Daar naar het zuiden gereden, en het hotel lag in Visalia. Dacht kan daar wel ergens de bergen over (bij Bishop bijvoorbeeld), maar dat ging niet. Rond 17:00 uur bij Mono Lake gegeten, en toen moesten we dus nog zeker 500 kilometer rijden naar Visalia via Bradys en Bakersfield. Dat was wel even afzien.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Dag 5 dan Sequia Park bezocht. Was wel leuk, kostte niet teveel tijd. Dit is volgens mij de Sherman Tree, de hoogste boom:
Afbeelding

Daarna via Barstow naar Las Vegas gereden. Imposant die stad. 's-avonds daar nog rondgelopen. Dan is het denk ik het drukst. Geen shows gezien. Denk je moet zo'n vakantie eerst eens maken zoals wij hem gemaakt hebben en daarna nog eens terug, en dan pik je de dingen eruit die je beter wilt bekijken. Las Vegas is er één van. Indrukwekkend:
Afbeelding

Dag 6 wilden we Death Valley bezoeken. Stond niet op de planning van Fox, maar deden we toch. Scotty's Castle gezien, nog wat andere dingen (dat lage punt met dat oude visje), zandduinen, en wat ik zelf het imposantste vond, Ubehebe Crater:
Afbeelding

Daarna in het donker het park uit en terug naar Las Vegas, te moe om nog iets te ondernemen.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Dag 8 ging via Powell Point en Glenn Canyon naar Natural Bridges Park:
Afbeelding

Daarna via Moby Dugway naar Mexican Hat voor een overnachting.

Dag 9 deden we eerst Monument Valley, en gewoon met de auto er door rijden. Het ging. Leuk om een keer te zien, zou er niet persee weer naar terug hoeven:
Afbeelding

Daarna door naar de Grand Canyon. Dat zou het meest indrukwekkende moeten zijn. Maar na 6 dagen parken ben je niet meer gauw onder de indruk. één dag biefstuk eten is lekker, 6 dagen achter elkaar, denk je op dag 6 wel aan iets anders denk ik. Grand Canyon wel mooi verder, maar niet meer onder de indruk:
Afbeelding

Daarna reden we door via een stukje Route 66 naar Laughlin, naar hotel Tropicana. Leuke stad hoor, goed kunnen eten. En gokken doen we niet. In Las Vegas ook niet gedaan. Maar wel goed kunnen shoppen. Hotel in Laughlin:
Afbeelding

Dag 10 ging via Calico naar Los Angeles. Nog even naar Hollywood gegaan, daarna naar het hotel.

Dag 11 zijn we naar Disney World gegaan:
Afbeelding

Dag 12 naar huurauto inleveren en naar het vliegveld. Alleen ging de vlucht niet door vanwege het slechte weer. Hotel geboekt voor extra nacht en met de hotelbus er naartoe.

Dag 13 terug naar het vliegveld. Vliegen naar Washington. En dan 's-avonds door vliegen naar Brussel.

Dag 14 's-ochtends aankomst vliegveld Brussel en naar huis.

Volgens mij mis ik ergens 1 dag, want dacht dat we totaal 15 dagen nu weg waren geweest. Van zondag tot en met zondag. Maar heb wel van de highlights de foto's geplaatst. Los Angeles hebben we dus niet bezocht. Weet niet of we daar iets aan gemist hebben. Denk vergeleken met San Francisco is het minder. Met alle respect, maar vergelijk het met Amsterdam en Rotterdam voor een Amerikaanse toerist.

Veel geleerd van deze vakantie. De volgende vakantie zal ik dan ook anders en beter voorbereiden. Door de tijdsdruk die je hebt om de hotels te halen, mis je op zich wel veel. Of je zou er gewoon een week langer over moeten doen. Maar dan nog is het vantevoren moeilijk in te schatten hoelang je ergens wilt blijven.

Waar wil ik naartoe terug? Yosemite Park, Zion Park, Bryce Canyon en Las Vegas.
Wat was het indrukwekkendste? Het uitzicht boven vanaf Zion Park. Grand Canyon zal wel hoger zijn, maar Zion was indrukwekkend. En er was bijna geen enkele andere toerist in tegenstelling tot Grand Canyon.
Wat was het leukst? De mensen. De gewone Amerikanen. Op TV zie je ze altijd druk en gestresst. Heb daar weinig van gemerkt. Bijna iedereen was aardig. Aardig zoals de mensen hier ook zouden moeten zijn. Ontzettend fijne mensen.
Criminele dingen meegemaakt? Totaal niet. Ja zwervers in de grote stad zijn even wennen. En ik wen snel. Dus als er eentje op me afkomt, voordat die om geld kan vragen zeg ik al: no thank you. OK, dan wordt je wel eens uitgescholden, maar da's alles.
Politie? Zijn er zeker, maar heb ze niet gezien. Ja één keer ergens, toen moest ik iets weten en heb dat aan een agent gevraagd.
Eten? Bij Sizzlers hebben we misschien wel het lekkerst gegeten. Denny's vond ik ook leuk, zelf je hamburger samen stellen.
Nog eens terug? Ja zeker! Ben in best wel wat landen geweest, maar als ik van al die landen 1 land mocht zeggen waar ik wel zou willen wonen, dan was het Amerika. Groots (het land), ruim (de bedden, de winkels, de bekers drinken), relatief rustig, vriendelijk (zowel mensen als het verkeer), goedkoop. Ben je in Spanje of Turkije, dan ben je toerist. Dat voel je je ook. In Amerika had ik dat helemaal niet. Aanpassen hoeft er niet, gewoon jezelf zijn en een beetje vriendelijk, dan kom je er wel. Had ook niet het idee dat mensen me als toerist behandelden (ok, was er ook niet met vrouw en had geen fototoestel om de nek of videocamera bij).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een mooi verslag en prachtige foto's!
Ik vind het alleen wel heel erg jammer dat je eerst naar Bishop bent gereden en toen weer terug naar VIsalia; ik dacht dat ik de routes toch aardig uitgebreid had beschreven in een van mijn eerste berichten. En met een kaart erbij kun je toch zien dat je niet dwars door kunt steken? Als ik al helemaal in Bishop was geweest had ik daar overnacht, en was ik niet meer helemaal naar Visalia gereden. :wink:

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ja, zelfs een race tegen de klok kan best nog leuk zijn en goede momenten bevatten.

Al bij al zou ik niemand aanraden om op deze wijze Amerika te gaan verkennen. En dan nog een foutje van een 500 kilometer ? Ik mag er niet aan denken. Zo zie je maar dat een goede voorbereiding voor alles gaat.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Klopt Marianne, maar dan had ik Sequoia Park over moeten slaan, en van Bishop direct naar Las Vegas (of beter Death Valley en dan Las Vegas) moeten gaan. Ik dacht aan de oostkant (dus bij Bishop) kun je ook wel naar Sequoia Park, maar dat kon dus niet. Kon me eigenlijk niet voorstellen dat er over een lengte van zeg zo'n 300 kilometer geen enkele weg over die berg zou gaan. Maar er ging er dus echt geen over. Achteraf weet je dat. Dan weet je ook de plaatsen en de parken op plek te geven op de kaart. Voordat je er geweest bent is het eigenlijk één grote puzzel. Ik had ook de Tioga Pas en Mono Lake kunnen laten zitten (het noord-oostelijke gedeelte van Yosemite vond ik niet zo spectaculair eigenlijk). En dan gewoon vanaf het zuid-oosten naar Visalia rijden. Dat had ook 500 kilometer gescheeld. Maar da's een les en achteraf ;-). Net als dat werd afgeraden om vanuit San Francisco via de Pacific Coast Highway naar Modesto te rijden, dat dat ook te ver was. En dat was dan weer best om te doen. OK, denk rond 20:00 uur dat we bij het hotel aan kwamen, maar da's geen probleem. De dagen die we maken zijn meestal wel lang.
Marcopstal
Amerika-expert

Sorry, maar we zijn nu toch 2015 waar internet e.d. bestaan. Je kan ontelbaar informatie vinden die je een prachtig beeld geven van waar je heen gaat. Zelf kan ik me eigenlijk een dergelijke fout niet voorstellen, zelfs hier op het forum wordt herhaaldelijk gewaarschuwd dat je niet zomaar even de Sierra's over kan. Persoonlijk, en ik weet het is een beetje op de grens van grof zijn, vind ik dat gewoon een naïeve benadering.

En nogmaals sorry, maar via de PCH naar Modesto vanaf SF is eigenlijk niet te doen, toch niet als je wil genieten en rustig de tijd nemen om iets te zien. Het is overigens onduidelijk waar je de doorsteek nam. Ik vermoed via Templeton en Paso robles. Persoonlijk vind ik zoiets gekkenwerk.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Laat ik het zo zeggen: ik hou van verrassingen. Als ik alles vantevoren weet, is er niks aan. Wil ook helemaal niet weten hoe die parken er vantevoren uit zien. Je laten verrassen, dat is mooi. En dingen zelf uit zoeken, dat ook. Wat niet wil zeggen dat je alle tips moet negeren. Komend jaar gaat de reis naar het verre oosten. Ik zorg dat ik visum heb, en hotels heb geregeld, en de rest laat ik over me heen komen. Da's mijn manier van vakantie vieren. Maar ik heb ook respect voor mensen die 14 dagen in Turkije all-in doen. Ieder z'n eigen meug.

Monument Valley ook, wordt niet aangeraden om dat met een simpele Buick huurauto te doen. Gewoon doen. 20 jaar geleden kwam ik in de binnen landen van Gran Canaria van die Jeep-Excursies tegen. Ik reed daar met een vriend in een Opel Corsa rond. Geen internet, geen gsm, geen navigatie, dat bestond allemaal nog niet. Da's mooi. Dat die toeristen kijken van: hoe komen hun hier met die Corsa. Maar ook hier geldt: net zoveel respect voor die mensen die zich in een Jeep rond laten rijden.
Marcopstal
Amerika-expert

Monument Valley heb ik ook al met een gewone auto en minivan gedaan. Daar is een 4x4 inderdaad geen must, maar het is een ander verhaal als het even regent hoor.

Avontuur is mooi, maar ik denk dat de meeste reizigers toch eerder voor zekerheden kiezen.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Ik een combinatie van. Daarom was de vakantie via Fox eigenlijk heel goed. Alle hotels zijn geregeld. En de rest vul je als het ware zelf maar in. Death Valley waren we bij dat dieptepunt, en toen werd het donker. Dan moet je er nog uit rijden. En da's best ver, en verlichting is er niet echt. Da's ook geen aanrader, maar het was nu eenmaal zo. De volgende vakantie naar Amerika denk ik dat ik weer via Fox doe. Alleen weet nu wel iets meer dan voor deze vakantie. Zou ik zuid-west opnieuw doen, zou ik het ook anders aanpakken. Maar zo was het wel goed de 1e keer. Alles weliswaar snel bekeken, maar wel alles gehad, en de mooie dingen kun je er dan uitpikken voor eventueel een volgende keer.

Las Vegas is een goed voorbeeld. Als je daar nooit geweest bent, kun je je geen voorstelling maken. Voordat ik er geweest was dacht ik dat "the strip" heel lang was. Van het hotel in het begin tot het hotel aan het eind 20 kilometer? Maar da's eigenlijk niet zo, toch? Denk het spectaculaire gedeelte is een paar kilometer lang. Loopbaar. Terwijl 20 kilometer veel is om te lopen. En waar ligt je eigen hotel? Kun je naar the strip lopen of kan dat niet? Dat het er zo druk is, had ik ook niet verwacht. Nog nooit zoveel mensen bij elkaar gezien. Ja in een voetbalstadion. Je moet dat meemaken om het te begrijpen. Volgende keer Las Vegas, kan ik een topic erover ook beter begrijpen.

Yosemite Park, dat dat zo groot is. Da's best onvoorstelbaar. Jij komt uit België? Denk Yosemite Park is net zo groter of misschien wel groter dan de Ardennen. En dat merk je pas als je er bent. Je kunt wel lezen hier hoe groot het is, maar pas door het te ondervinden, merk je het echt.

Maar al met al was het gewoon een geweldige vakantie. Denk de mooiste die ik tot nu toe in m'n leven heb gehad.
Marcopstal
Amerika-expert

Velen keren nog terug, maar als het toch een één keer reis wordt dan pak je het best direct goed aan. Persoonlijk zou ik nooit voor zoiets als Fox gaan, lekker alles zelf regelen en plannen wat mij betreft.

De reis die je maakte moet best zeer vermoeiend geweest zijn en dat is ook niet iedereen gegeven.

Maar goed, ieder zijn keus natuurlijk.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Fijn dat je zo'n mooie vakantie hebt gehad! :thumbup:
Inderdaad ieder zijn ding. Ik vind altijd dat de adviezen hier goed bedoeld zijn, maar eenieder moet er natuurlijk mee doen wat ze zelf willen.

Even voor jouw duidelijkheid. Er loopt wel een weg van de 395 door sequoia national forest, dus niet direct het nationale park in. Deze loopt grofweg van pearsonville - J41 9 mile canyon road - Sherman pass road - richting het westen van de siërra's. Deze weg is echt een seizoensweg en is zeer onbekend bij toeristen. Verder is het een bergweg, smal en bochtig. Dus in de maanden dat deze weg open is rijden er ook niet enorm veel mensen over. Het is ook geen snelle route.
Las Vegas is een goed voorbeeld. Als je daar nooit geweest bent, kun je je geen voorstelling maken. Voordat ik er geweest was dacht ik dat "the strip" heel lang was. Van het hotel in het begin tot het hotel aan het eind 20 kilometer? Maar da's eigenlijk niet zo, toch? Denk het spectaculaire gedeelte is een paar kilometer lang. Loopbaar.
Grofweg gezien is het bekende deel van de strip vanaf het 'Welcome to Las Vegas sign' tot aan de Stratospere tower. Over de strip lopend is dit een afstand van 7.5e kilometer. Dus 15km op en neer. Dat ga je niet lopend doen. Het stuk van zeg maar voorbij de Encore tot aan het Stratosphere wordt op dit moment gelukkig weer wat meer ontwikkeld, al is het nog niet allemaal af, zodat dit stuk vd strip (zeg de laatste 2km) ook weer wat levendiger gaat worden. Het hele drukke deel is eigenlijk van grofweg NYNY/MGM Grand tot aan Venetian/Palazzo. Ik zou altijd dit stuk te voet doen. De auto/bus of Monorail (al moet je dan nog een stukje lopen) naar de Stratosphere of Circus Circus pakken en bv als je bij NYNY bent de monorail tussen Excalibur en Mandalay Bay gebruiken en dan het stukje terug lopen.
Bij het Las Vegas sign (die bij het vliegveld, die toch het bekendst is) kan je met de auto alleen vanuit noord naar zuid (dus de stad uit zeg maar) parkeren.

Ik denk overigens wel dat als je in NY bent geweest je toch iets anders denkt over San Francisco. Dat is maar een dorp vergeleken bij NY namelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer