Wat me op is gevallen:
-frisdranken kosten er niets. Bij de pomp en beker van zowat 1 liter frisdrank 1,49 dollar. Je kan ook kleinere maten pakken, maar ca halve liter kost 1,29. Ik was bij een Chevron gestopt tussen Laughlin in Callico, daar was een combo menu Hotdog+frisdrank 2 dollar. Ik eerst vragen bij de kassa welke maat cola dat was. Dat maakte niets uit, groot of klein, wat ik zelf wou.
-eten is ook relatief goedkoop. Heb veel aan de tips van Cees in de PB gehad. Bijna bij alle tenten wel gegeten, alleen Ihop en Popeyes niet geweest. Geprobeerd om elke dag iets anders te pakken. Alleen Subway iets van 5x gehad, was ook goed als ontbijt. De burger bij Denny's die je zelf samen mag stellen was super. Bij Sizzlers ongelooflijk lekker steak gegeten (Sirloin dacht ik dat het heette. Met friet en frisdrank erbij voor amper 14 euro omgerekend.
-echt alles doe je met creditcard, bij wijze van de beker frisdrank bij de pomp betalen nog wel. Heb op dag 2 bij de bank gepind, 200 dollar. Heb er nog 11 dollar van over. Kwam 3 dollar kosten bij voor het opnemen. Misschien via cashback goedkoper, maar kon met die 3 dollar leven. Tanken wel bijna overal met pinpas gedaan. M'n favoriete pomp was toch wel Chevron. Werkte altijd. Shell regelmatig problemen (bijvoorbeeld in Barstow, ca 150 km westen van Las Vegas. Je kon op de pomp geen debcard selecteren, knop werkte niet, kon ook niet annuleren. Binnen geen zeep in de handpomp op de wc, en ijsblokjes in de frisdrankautomaat ook op. Texaco 1 keer geprobeerd, werkte ook pomp niet. Flying J super pomp met binnen veel keus (stoppen ook veel truckers), maar kon niet met pinpas tanken. Ik naar binnen, zeiden ze dat bank kaart geblokkeerd had. 2e kaart gegeven, was ook geblokkeerd zeiden ze. Daarna bij Chevron geprobeerd, deed kaart het gewoon.
-Het verkeer en het links blijven rijden is even wennen. Zeker voor een min of meer gestreste Europeaan. In 2 weken echter geen enkel ongeval gezien. Da's hier wel anders. Verkeershufters ook niet of nauwelijks. En degene die er misschien onder vielen kunnen goed Europeanen zijn met huurauto.
-San Francisco geweldige stad, Los Angeles vond ik nachtmerrie. Echt na elke juntion file, welke kant je ook op ging.
-De benzine kost er ook niet veel. Gemiddeld iets meer als 3 dollar voor een Gallon (3,8 liter houd ik aan voor 1 Gallon). Dus amper 80 eurocent voor 1 liter. Dan tank je met plezier.
-Politie amper gezien. Maar ze zijn er wel. Lijkt wel of ze verstopt staan. Was daar wel beetje bang voor vantevoren, van die sheriffs die lopen te zoeken. Maar da's dus echt niet. Hier in NL veel last van diefstal. Waar ik woon hebben ze al van alles weggehaald. Dus auto bij hotel laten staan met koffers erin (met alleen maar kleren, maar toch, in kofferbak) was beetje angstig. Dan vraag je binnen of het veilig is of dat er wel eens ingebroken wordt, kijken ze je raar aan. Inbreken? Lijkt wel of ze dat daar niet kennen.
Over veiligheid San Francisco en over United schrijf ik apart nog iets in topics die erover gaan.