Hmm daar viel ik ook over... echter deelt ze te weinig informatie over de daadwerkelijke situatie om, door ons, een juist scenario in te beelden.Pete.Z schreef:Nogmaals, als je naar Mexico gaat, ga je voor het VWP dus NIET de VS uit, en "reset" je de teller voor het VWP niet!hannahvaputten schreef:Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Alleen is mijn vraag tot nu toe nog niet echt specifiek beantwoord; Hoelang moet je de VS uit zijn geweest om er weer in te mogen? Ik begrijp dat ze uiteraard niet van VWP spelletjes houden.
Als je dus al 90 dagen in de VS bent geweest als je naar Mexico gaat, is iedere terugkeer daarna een overstay.
Hannah schetst een situatie alsof ze van Mexico weer terug naar Amerika gaat. Echter, strikt genomen, zegt ze dat niet.
Het kan best zijn dat ze vanuit Mexico naar St. Tropez vliegt, daar de gevraagde periode uit wil zitten, dan weer terug van St. Tropez naar Amerika om dan door te vliegen naar Costa Rica. De enige verklaring die ik kan vinden is dat ze flexibele tickets heeft om van de US naar Costa Rica te vliegen ofzo..
De vraag is dus: Hoeveel dagen moeten wij buiten VWP gelieerde landen zijn voordat wij opnieuw gebruik kunnen maken van dit programma.
Ik heb het niet helemaal doorgelezen... maar je zou hier eens kunnen kijken: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=41835