Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis De Rijk: eerste reis Westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis De Rijk: eerste reis Westkust

Bericht door Martin & Marianne »

Wandelingen: eten en drinken mee, en regelmatig even ergens gaan zitten. Zo doen wij het ook. En eens een foto maken, en dan nog een, en nog een, ... Zo kun je elke wandeling wel aan. :wink:

Een parkenpas koop je bij de ingang van het eerste park dat je bezoekt, erg eenvoudig.

Je kunt in principe heel goed zonder GPS maar in de steden is het wel makkelijk. Heb je er zelf een? Zet dan de kaart van de VS er op. En anders is daar kopen inderdaad het goedkoopste. Maar als je zonder navigatie een winkel kunt vinden kun je de rest ook wel vinden. Als je hier gewend bent om zonder GPS te rijden lukt het daar ook wel.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Als je aan de rim bij Grand Canyon gaat wandelen, kan je als je moe bent altijd de gratis shuttle bus nemen en bij het volgende viewpoint terug van de bus af, wat rondkijken en daarna weer een volgende bus nemen (soort hop-on hop-off)
Hetzelfde geldt voor Zion en Yosemite.
Bij Bryce kan je gemakkelijk met je auto tussen de verschillende viewpoints rijden. Je parkeert de wagen en gaat een kort stukje tot het viewpoint, geniet van het uitzicht en terug naar je auto.
Ook in Death Valley kan je gewoon met de auto van de ene naar de andere bezienswaardigheid.

Als je 4 à 5 uur per dag kan wandelen, zal je zeker nergens problemen hebben. De meeste wandelingen zijn tussen 0.5 en 2 u maximum.

De parkenpas kan je gewoon aan het toegangshuisje van het eerste park dat je bezoekt kopen. Voor jullie is dit Grand Canyon (of de route zou gewijzigd moeten zijn)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet of ik al naar mijn wandelsite had verwezen? Je ziet daar per park een overzicht van de bekendste wandelingen met een indicatie van de tijd en de moeilijkheidsgraad. En een beschrijving.

Marianne
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Wij hebben voor onze Tomtom de Amerikaanse versie via internet gekocht.
Je zet dan je Europese kaart op de pc, op een stikje, en zet daarna de Amerikaanse kaart erop.
Terug in NL hebben we dit weer andersom gedaan.
Er zijn wel kosten aan verbonden, ik mee 40 dollar, maar we vonden het erg prettig om naast de kaart ook de Tomtom te gebruiken.
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

yep, die wandelsite heb ik al zitten uitpluizen.

Die is echt fantastisch
Ga er een print van meenemen. Kan niet alle details meenemen, maar de hoofdlijnen wel

Voor de meeste parken heb ik daar wandelingen voorzien van die site. Alleen Page , moet blijkbaar per tour. Daar zijn we dus gebonden aan de route van de gids

Domme vraag: als jullie gaan wandelen nemen jullie drank en ( naargelang afstand) ws ook eten mee. Hoe hou je die zo fris mogelijk . denk niet dat de frigobox de ganse weg wordt meegenomen

@Ingrid : In grand Canyon zullen we ws onze pas kopen . Wel rijden we van Phoenix naar GC via Sedona. dat breekt de rit en dan hebben we een paar uur tijd voor Sedona . Niet echt veel, maar beter als niets. Weet niet of daar ook al die pas van toepassing is
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

De Rijk schreef: Domme vraag: als jullie gaan wandelen nemen jullie drank en ( naargelang afstand) ws ook eten mee. Hoe hou je die zo fris mogelijk . denk niet dat de frigobox de ganse weg wordt meegenomen
Wij nemen de flessen drinken zo koud mogelijk mee en winkelen die dan in een handdoek. Zo blijft het redelijk lang fris.

Elly
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Sedona is een raar geval.
Op plekken die onder Coconino National Forest vallen, zou je ook al gebruik kunnen maken van de parkenpas.
Gebieden die onder Red Rock State Park vallen, daar moet je een apart ticket voor kopen.

America the Beautiful Annual Pass (80$)
"provides access to, and use of, NPS, USDA FS, FWS, BLM and Reclamation sites that charge entrance or standard amenity fees. It will admit the pass holder and any accompanying passengers in a private vehicle. In those areas where a per person fee is charged, the pass admits the pass holder and up to 3 additional persons 16 year of age or older".

(op mijn blog op de pagina 'Tips - reis met tieners' staat meer uitleg over Sedona)
(ook in het reisverslag van 2012 - dag 6 en 7)

Een aanrader tussen Phoenix en Sedona is een stop te doen bij Montezuma Castle NM http://www.nps.gov/moca/index.htm
(zie ook mijn reisverslag van 2012 - dag 6)
Je zou hier kunnen stoppen voor je naar Sedona gaat. Je kan dan ook daar je parkenpas kopen.

Eten en drinken in de rugzak:
wij nemen 2 thermossen van 0.75 l mee, daar blijft ons water bijna 2 dagen koel in
de overige flesjes, koelen we in de koelkast (die we op de koudste stand zetten) en gaan dan zo mee, deze gebruiken we wel eerst
En inderdaad, een frigobox is geen optie tijdens wandelingen.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij kopen eenmalig flesjes water, en vullen die dan bij. De flesjes stoppen we 's nachts in het vriesvak van de koelkast als die er is, en anders vullen we ze zoveel mogelijk met ijsblokjes. Maar vaak gaan de flesjes ook gewoon gevuld met kraanwater mee. niet heel koud dus, maar je bent niet echt eer kieskeurig als je in de hitte aan het wandelen bent. Wat eten betreft; meestal nemen we wat fruit, koekjes en trailmix mee.
Flesjes in een (natte) handdoek wikkelen werkt ook goed om het drinken koud te houden.
Voor de meeste parken heb ik daar wandelingen voorzien van die site. Alleen Page , moet blijkbaar per tour. Daar zijn we dus gebonden aan de route van de gids
Je bedoelt Antelope Canyon? Ja, dan ga je met een gids. Er is niet echt sprake van een route. Bekijk van te voren of je naar de Lower of Upper wilt. De Upper moet je reserveren.
Je kunt bij Page ook naar Horseshoe Bend, prachtig uitzicht.
Ga er een print van meenemen. Kan niet alle details meenemen, maar de hoofdlijnen wel
Het is vooral bedoeld om van te voren een keuze te kunnen maken. Tijdens het wandelen heb je de aanwijzingen niet nodig, de paden staan goed aangegeven. In de parken zelf vind je ook voldoende informatie.

Marianne
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Wij hebben al twaalf jaar een koelrugzak (ooit eens gekregen bij een touroperator) die overal mee naar toe gaat.
's Morgens twee bijna volle bevroren flesjes water mee en de rest erom heen.
Het is belangrijk om veel te drinken.
(Wij deden van de zomer een tour in Arches ( daar komen jullie niet )maar daar moesten we
aantonen dat we pp. 2 liter bij ons hadden voor een tour van 3 uurtjes.)
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

toetjero schreef:Wij hebben al twaalf jaar een koelrugzak (ooit eens gekregen bij een touroperator) die overal mee naar toe gaat.
dat lijkt me inderdaad een eenvoudige maar goede oplossing.Ben eens gaan kijken naar de prijs,valt nog redelijk mee voor een vrij eenvoudige versie.
Martin & Marianne schreef:Je bedoelt Antelope Canyon? Ja, dan ga je met een gids. Er is niet echt sprake van een route. Bekijk van te voren of je naar de Lower of Upper wilt. De Upper moet je reserveren.
Je kunt bij Page ook naar Horseshoe Bend, prachtig uitzicht.
We dachten beide te doen. Of is dat niet haalbaar? We hebben het zo geregeld dat we 's avonds aankomen . Dan kunnen we Upper bvb 's morgens doen en Lower na de middag. En ik dacht dat er nog tijd zou zijn voor Horsehoe Bend .
Of kan bvb : ' s morgens Upper, naar Horeshoe Bend, daar picknick en later naar Lower
Martin & Marianne schreef:Het is vooral bedoeld om van te voren een keuze te kunnen maken. Tijdens het wandelen heb je de aanwijzingen niet nodig, de paden staan goed aangegeven. In de parken zelf vind je ook voldoende informatie.
Dat snap ik , alleen heb ik dan een beeld van hoe zwaar de wandeling is. We hebben vooraf een idee, maar ms maken we de wandeling wat langer als we ons goed voelen ( en een beetje afhankelijk van de temperatuur)
ingrid14 schreef:Een aanrader tussen Phoenix en Sedona is een stop te doen bij Montezuma Castle NM http://www.nps.gov/moca/index.htm
(zie ook mijn reisverslag van 2012 - dag 6)
Volgens "google maps " ga je dan wel lang onderweg zijn naar Grand Canyon. Bedoeling is
auto ophalen zo vroeg mogelijk,- sedona ( tegen we daar zijn zal het wel middag zijn) - sedona bezoeken en dan nog 's avonds naar Tusayan . Dan hebben we de dag erna de ganse dag voor GC

"Ik ben erg vroeg wakker. Goed tijdstip om onze bagage te herverdelen. (ik neem altijd een lege tas extra mee - je kan het dan zo regelen dat je niet elke keer alles uit je auto moet verhuizen naar je kamer)"

Dat vind ik eigenlijk ook een goed idee.Alleen, als er wordt ingebroken in je wagen .... En hoe meer je er in laat, hoe meer aanleiding hiertoe. Normaal weet niemand dat, maar die gasten zijn niet dom
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik baseer me dus op de route die je op 12 sep 2014, 16:53 gepost hebt.

De auto zou ik al gewoon de dag dat je in Phoenix aankomt gaan halen bij de luchthaven.
Bespaart je een hele hoop gedoe met bagage op de shuttle bus naar je hotel wat dan dicht bij de luchthaven moet liggen of anders met een taxi naar je hotel (wat dan weer geld kost) en de volgende dag weer terug naar het autoverhuurbedrijf.
Het verschil in huurprijs zal erg klein zijn. Ze rekenen per begonnen dag.
Afhalen op dag 2 vb 8 u 's morgens en terugbrengen op dag 13 vb ergens rond 16u = 12 dagen autohuur
Afhalen op dag 1 vb 17 u en terugbrengen op dag 13 vb rond 16 u = 12 dagen autohuur

Bij Antelope Canyon zou ik 1 van beide doen.
De dag dat jullie van GC komen kan je gemakkelijk nog Horseshoe Bend doen en uitzichtpunten op Lake Powell en de Glen Canyon Dam. (als jullie rond 9 u vertrekken in GC, de uitzichtpunten ten oosten van het visitor center doen en naar Page rijden, vermoed ik dat jullie daar rond 14 à 15 u aankomen)
Dan kan je de volgende dag 's ochtends naar Antelope Canyon en dan naar Bryce rijden.

Phoenix-Montezuma-Sedona-GC = 4 u rijden
https://goo.gl/maps/1tJoW
Voor een eerste keer in deze regio zou mijn planning er zo uitzien
Vertrek hotel Phoenix rond 9 u
Stop bij Walmart (1 u) (aankoop koelbox, ijs, water, koeken of zo, broodje voor 's middags, ...)
aankomst Montezuma 11 u 30' (aangename picknick weide onder de bomen bij de parking)
vertrek naar Sedona 12 u 45'
aankomst Sedona 13 u 15'
bezoek Red Rock Crossing (1 u)
kort bezoek aan het stadje zelf (koffietje bij Starbucks :wink: )
vertrek naar GC 15 u 30'
enkele fotostops onderweg 30'
rit 2 u
aankomst GC 18 u

Groetjes,

Ingrid
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

:oops:

Als ik één ding al geleerd heb, is het dat ik nog veel moet leren :wink:
Anderzijds, daarvoor dient dit forum ( oa toch)
Of, in 2015 gaan om te leren en daarna nog eens om te genieten :wink: Zal dan wel opslag moeten vragen :mrgreen:

Ik snap je redenering van de wagen direct op te halen, maar
De reden dat ik de wagen de dag erna dacht op te halen:
-de vlucht komt aan rond 19 u . Tegen dat we door de controle zijn en onze koffers hebben, zal het zeker 20 u zijn , en ws zijn we moe.
Ik heb geen flauw idee hoe lang het afhalen duurt en hoe dat concreet loopt. Ook heb ik nog nooit met een "automaat" gereden, dus ben ik wat onzeker om dat zo direct te doen.
Maar, ik win wel veel tijd in 's morgens, dat klopt.
Jouw oplossing is veel logischer.
Al is het wel zo dat we een hotel gekozen hebben dat een shuttle heeft met de luchthaven.

bezoek red Rock Crossing : ik had in Sedona gedacht aan zo'n" Pink Jeep Tour" . Maar is me niet duidelijk of dat nu ook een bezoek aan red Rock Crossing oplevert. En kost redelijk wat.
Maar stel dat ik die neem rond 15 . Duurt 2 u. Kan ik nog even het stadje in ( Starbucks net vergeten) en dan door naar GC
Als ik er ben tegen 20 u lijkt me ook al goed.
Die dag zelf zou ik enkel nog mijn "parkenpas daar kopen" ( ben ik daar van af). De dag erna zou ik immers de vlucht van Papillon nemen en het is niet duidelijk of ik die pas dan al moet hebben
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zeker die eerste dag nog naar de rim gaan. Stel dat het de volgende dag slecht weer is, dan heb je de de mooie uren bij zonsondergang gemist.
De parkenpas koop je bij de entree van het park, dus daarvoor hoef je niet apart naar de ingang te gaan. Wel moet je een pas hebben als je met de shuttlebus vanuit Tusayan naar het park gaat. Als je dat gaat doen kun je alvast in Tusayan een pas kopen.
Ik zou trouwens de overnachting in Tusayan liever veranderen in een overnachting in het park. Het is makkelijker om vanuit het park naar Tusayan te rijden dan andersom; in het park kan het lastig zijn om een parkeerplaats te vinden, zeker als je later op de dag naar het park rijdt. En met een overnachting in het park heb je daar de mooiste uren.
Ik heb geen ervaring et de Pink Jeep Torus, maar daarvoor kun je de zoekfunctie op het forum eens gebruiken, er zijn meerdere forumleden die het gedaan hebben. Ik vind wel dat je je erg vastlegt met allerlei tours, maar dat had ik al eerder aangegeven.
En ik zou ook niet zowel de Lower als de Upper doen. waarom wil je dat? Er zijn toch ook andere dingen die de moeite waard zijn? Als je de Upper doet kun je het beste de tour rond het middag uur doen. voor de Lower kun je het beste in de ochtend gaan.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

De Rijk schreef:-de vlucht komt aan rond 19 u . Tegen dat we door de controle zijn en onze koffers hebben, zal het zeker 20 u zijn , en ws zijn we moe.
Stel je neemt om 20u de shuttle bus naar je hotel, dan is ben je er uiterlijk om 20u30'.
Een auto ophalen duurt max 30 min voor shuttle bus naar verhuurbedrijf en dan ongeveer 30 min voor afhandeling. Daarna naar je hotel. Dus ben je rond 21 u.
(maar je spaart de volgende dag veel tijd uit)

Rijden met een automaat valt reuze mee hoor. Gewoon je linkervoet niet gebruiken. :wink:

Groetjes,

Ingrid
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Martin & Marianne schreef:Ik zou trouwens de overnachting in Tusayan liever veranderen in een overnachting in het park. Het is makkelijker om vanuit het park naar Tusayan te rijden dan andersom; in het park kan het lastig zijn om een parkeerplaats te vinden, zeker als je later op de dag naar het park rijdt. En met een overnachting in het park heb je daar de mooiste uren.
We hebben een hotel gezocht ( red feather lodge) waar een stop is van een shuttle die ons naar GC brengt. Op die manier hebben we geen parkeerprobleem. Ginder nemen we dan bus. Hoe minder ik aan het stuur moet zitten,hoe beter :wink: Veel is er in GC zelf trouwens niet meer vrij, enkel nog Yavapai Logde. Ws iets duurder dan ons hotel, maar valt precies nog redelijk mee. De avonduren vind ik wel een goed argument . Toch eens bekijken.
Alleen heb ik geboekt via een reisagentschap, en ik wil die mensen niet steeds lastig vallen, om aanpassingen te vragen.
Ms zelf iets vastleggen in GC en het andere later annuleren ? maar ik weet niet of ik kan annuleren ( precies wel volgens de website)
Martin & Marianne schreef:Ik vind wel dat je je erg vastlegt met allerlei tours, maar dat had ik al eerder aangegeven.
Eigenlijk heb ik nog niets vastgelegd. De heli-vlucht zal ik zeker doen, ( alhoewel ik wat hoogtevrees heb) de Upper en/of Lower tour ook en een bezoek aan Alcatraz in SF
Die tours geven alleen meer zekerheid dat je niet de verkeerde keuzes maakt (hoop ik toch) , wel tegen een deftige prijs :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kun je wel iets aanpassen als je het via een reisagentschap hebt gboekt? Jammer dat je dat hebt gedaaan, het is toch heel eenvoudig om zelf te boeken en je hebt het voordeel dat je alles nog aan kunt passen.
Je kunt bij de GC tot 24 uur van te voren gratis annuleren. Wie weet komt er ook in de Maswik Lodge nog wel iets vrij. Is beter gelegen dan de Yavapai Lodge.
Als je in Tusayan overnacht en met de shuttle naar het park gaat moet je van te voren je parkenpas kopen; de shuttlebus rijdt niet langs het entreehokje. Je kunt onder andere in de Red Feather Lodge een pas kopen.

Ik doelde met die tours niet op het vastleggen, maar dat je met die tours - zoals die in Yosemite - je dagen heel vol plant zodat er geen tijd overblijft om in je eigen temppo nog de parken te bekijken. Een tour betekent echt niet per definitie dat je de juiste keuze maakt. Ik probeer een beetje duidelijk te maken dat je ook zonder tours van alles kunt zien en doen. En zonder kosten en in je eigen tempo. Alcatraz en Antelope Canyon moet je wel met een tour doen, maar ik vind beide Antelope Canyons dan weer te veel van het goede omdat je bij Page nog veel meer kunt doen. Of eens niets doen en bij he zwembad liggen. Of naar de Walmart. :wink:

Marianne
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Martin & Marianne schreef:Kun je wel iets aanpassen als je het via een reisagentschap hebt gboekt? Jammer dat je dat hebt gedaaan, het is toch heel eenvoudig om zelf te boeken en je hebt het voordeel dat je alles nog aan kunt passen.
Ik heb , voor het samenstellen van mijn reis, gebruik gemaakt van dit forum en van de website van Tioga Tours ( routeplanner)
Onder het motto : " voor wat, hoort wat" vind ik het dan weer maar "eerlijk" om ook via hen te boeken. Op mijn werk heb ik ook niet graag dat ik iets uitwerk en de klant daarmee naar de concurrentie stapt :wink:
Nu kan ik wel aanpassen hoor , ze doen niet moeilijk; Zo is Flagstaff al gewijzigd naar Tusayan en heb ik nu een mail gedaan ( ook op aanraden van dit forum) om de auto een dag vroeger af te halen dan voorzien
wat ik niet snap : bij Maswik Lodge krijg ik de boodschap : WE’RE SORRY, BUT THERE IS NO AVAILABILITY FOR THE DATES YOU HAVE CHOSEN IN YOUR SEARCH . Als ik dan - uit nieuwsgierigheid- kijk wat wel mogelijk is, staan die data in groen?? (ganse maand mei 2015)
)
Martin & Marianne schreef:Ik probeer een beetje duidelijk te maken dat je ook zonder tours van alles kunt zien en doen. En zonder kosten en in je eigen tempo.
dat geloof ik graag; Maar vergeet niet dat jullie kenners zijn, en ik daar ws rondloop als een kip zonder kop . Nu, waarschijnlijk ga ik me toch beperken tot de reeds aangehaalde tours
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien zijn we inmiddels wel kenners, maar voor ons was er ook een keer de eerste keer. En toen hebben we ook ter plekke gekeken wat we gingen doen. Met informatie in het visitor cener, van rangers, kun je precies doen wat jou het mooiste lijkt en waar jij op dat moment zin in hebt.
Je hebt nog genoeg tijd om uit te zoeken wat je wilt doen, je krijgt een krantje met tips bij de ingang, er zijn voldoende reisboeken, reisverslagen en sites, dus je kunt je uitstekend voorbereiden.

Marianne
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

ingrid14 schreef:
Phoenix-Montezuma-Sedona-GC = 4 u rijden
https://goo.gl/maps/1tJoW
Voor een eerste keer in deze regio zou mijn planning er zo uitzien
Vertrek hotel Phoenix rond 9 u
Stop bij Walmart (1 u) (aankoop koelbox, ijs, water, koeken of zo, broodje voor 's middags, ...)
aankomst Montezuma 11 u 30' (aangename picknick weide onder de bomen bij de parking)
vertrek naar Sedona 12 u 45'
aankomst Sedona 13 u 15'
bezoek Red Rock Crossing (1 u)
kort bezoek aan het stadje zelf (koffietje bij Starbucks :wink: )
vertrek naar GC 15 u 30'
enkele fotostops onderweg 30'
rit 2 u
aankomst GC 18 u

Groetjes,

Ingrid
Bedankt
Ik ga dit volgen denk ik.Heb de huur van de wagen zo aangepast dat ik hem direct na aankomst mag afhalen zodat ik 's morgens vroeg kan vertrekken
Alleen moet ik ook een tel kopen voor ginder ( daarover staat hier al veel op het forum) .Tis maar om in uiterste nood te bellen ,dus een simpel pre-paid ding volstaat wel.

Alleen het bezoek aan Red Rock crossing , heb ik proberen op te zoeken , maar vind niet zo direct hoe dat best te doen, rekening houdend met de tijd die ik ter beschikking heb. Advies?

Ik zie ook niet direct welk adres ik op de GPS moet ingeven?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Routebeschrijving staat op deze pagina. Klik.

Je kunt overigens met je eigen mobiele telefoon ook bellen hoor (ervan uit gaande dat je die een hebt). Zeker als het alleen in geval van nood is.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer