Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Filmrolletje

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Hille
Amerika-ontdekker

Filmrolletje

Bericht door Hille »

Beste forummers,

Dit is misschien een heel domme vraag, maar ik wil het voor alle zekerheid toch even dubbelchecken: zijn de filmrolletjes van Amerikaanse wegwerpcamera's dezelfde als in Europa? Ik vertrek overmorgen naar Burning Man en wil in Reno een paar wegwerpcamera's kopen, omdat ze daar toch een stuk goedkoper zijn dan hier. Het ontwikkelen van de foto's gebeurt pas in België, vandaar dat ik zeker wil zijn of de Amerikaanse filmrolletjes dezelfde zijn als de Europese.

Bedankt! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Filmrolletje

Bericht door Martin & Marianne »

Die filmpjes zijn overal hetzelfde. Ik ben wel benieuwd waarom je wegwerpcamera's wil kopen. Ik dacht dat die alleen gebruikt werden als je je eigen toestel bent vergeten. :wink:

Marianne
Hille
Amerika-ontdekker

Bericht door Hille »

Bedankt voor het antwoord, Marianne!

Ik gebruik wegwerpcamera's omdat camera's nogal makkelijk stuk gaan door het woestijnstof op Burning Man, dat werkelijk tussen de kleinste spleetjes kruipt. Mijn camera heeft het vorig jaar overleefd, maar die van een vriend was niet meer aan de praat te krijgen. Dat risico wil ik dus liever niet meer lopen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Duidelijk!
Zand en camera's is inderdaad geen goede combinatie. Laten vallen ook niet - beide uit eigen ervaring. :wink:

Marianne
Hille
Amerika-ontdekker

Bericht door Hille »

Ik zal voorzichtig zijn, beloofd! :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Laten vallen in het zand is wel beter dan laten vallen op het beton :D
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

De opening van Burning Man is gister door hevige regenval gecanceld, hopelijk wordt het nog droog en gaat het festival van start, zodat je mooie foto's kunt gaan maken.
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Ach... het maken van foto's met een filmrolletje heeft ook wel iets heel leuks! Weken na terugkomst.... "Wat stond er ookal weer op!?" "en hopelijk zijn ze gelukt".

Laat je ons weten hoe je het festival vond!? Mijn broer probeert mij er al 2 jaar naartoe te slepen.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

dhg2000 schreef:De opening van Burning Man is gister door hevige regenval gecanceld,.
Neem een "onderwatercamera", ook goed tegen woestijnstof! :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
flensje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door flensje »

Burning Man!!! Als ik nou vrijgezel was, dan zou ik hier zeker een keer heen willen. Maar mijn partner krijg ik er echt met geen mogelijkheid naar toe en alleen zo iets beleven, hmmm
Afbeelding
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Hoe is het nu daar?
Hille
Amerika-ontdekker

Bericht door Hille »

Ik ben terug thuis van gisterenavond. Na de burn zijn we nog naar Lake Tahoe en San Francisco geweest om wat te bekomen.

Burning Man was wederom fantastisch. Het was mijn tweede keer, maar ik blijf van de ene verbazing in de andere vallen en het was natuurlijk geweldig om mijn 'burner family' terug te zien.

Wat het weer betreft: maandagvoormiddag heeft het flink geregend en gehageld daar. Er zijn zelfs vijf mensen getroffen door de bliksem, maar gelukkig hebben ze het allemaal overleefd. De playa stond zo onder water dat de auto's die voor de ingang aan wachten waren, terug naar Reno moesten keren en pas dinsdag terug mochten komen. Fietsen en art cars konden niet rijden, dus er kwamen amper mensen voorbij ons kamp. Best een deprimerend gezicht, maar we hebben ons prima vermaakt met onze eigen mensen! :thumbup:
Gelukkig zaten wij ook al van zaterdag op de playa, zodat we eigenlijk niets van het festival gemist hebben. Vanaf dinsdag was het terrein weer perfect begaanbaar, dus al bij al viel het weer best goed mee, al was ik toch blij dat ik een extra grondzeil voor mijn tent had voorzien ;)

Aan iedereen die nog twijfelt: gaan! Het heeft mijn leven compleet veranderd. Ik had me voorgenomen om vorig jaar niet te gaan, wegens mijn verhuis naar Californië, maar ik ben verslaafd. Ik vind wel een manier ;)

Straks breng ik mijn filmrolletjes binnen, ik ben al benieuwd!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

TwentseGijs schreef:Laat je ons weten hoe je het festival vond!? Mijn broer probeert mij er al 2 jaar naartoe te slepen.
3 op reis heeft er een paar jaar geleden een item over gemaakt. Is misschien nog terug te vinden.
Edit: zie hier.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer