Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Moving to New York

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Thrudheim
Amerika-ontdekker

Moving to New York

Bericht door Thrudheim »

Ik ben een 19-jarige student Sociaal Werk, en ik ben echt al jaren ervan aan het dromen om naar de States te emigreren, liefst in de buurt van New York. Ik heb al redelijk veel opgezocht over de mogelijkheden, en ik besef dat het écht heel moeilijk is om in de US binnen te mogen.. voor zover ik weet zijn de enige goede opties een werkvisum, Greencard lottery of met een American citizen trouwen? Correct me if I'm wrong!

Ik weet dus dat de kans heel klein is dat het mij ooit lukt, wat mij serieus depressief maakt, aangezien ik het gevoel heb dat ik hier echt niet thuis hoor in België. Toch blijf ik mezelf kwellen met informatie op te zoeken e.d., en nu vroeg ik me af hoe het precies zit met huurprijzen e.d. in New York. Ik weet al dat Manhattan belachelijk duur kan zijn, en ik ga dus ook niet hopen dat ik daar terecht kan komen. Over Brooklyn vond ik dat de gemiddelde huurprijs voor een 1 bedroom app rond de 2500 ligt, klopt dit? Is dit te doen als je een gemiddeld loon hebt? Ik ga dus hier in België afstuderen als Sociaal Werker, maar ik ben er redelijk zeker van dat ik met mijn diploma in de States niet veel zou zijn aangezien de wetten e.d. daar helemaal anders in elkaar zitten :cry: , daarom vermoed ik dat ik het eerder met een 'lagere' job zal moeten doen. Na wat opzoekwerk heb ik gevonden dat je, om een comfortabel leven te kunnen leiden in NY, je best rond de 70k per jaar verdient. Klopt dit? Hoe zit dit als je verder weg gaat van NY? Let's say New Jersey? Hebben jullie daar enig zicht op?

Ik realiseer me dat dit een heel vaag topic is met veel grote vragen, maar ik hoop dat er toch misschien een paar ervaringsdeskundigen zijn die mij iets van raad kunnen geven. Trouwens, de reden waarom ik er zo jong al over nadenk om MISSCHIEN te emigreren (als het ooit lukt), is omdat ik nu nog niet veel dingen heb die mij hier houden. Vanaf dat ik kinderen e.d. heb wordt het denk ik moeilijker om te emigreren, daarom dat ik liefst zou gaan voor ik rond de 30 ben :) Thanks you guys!
I wanna wake up in that city that doesn't sleep.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Moving to New York

Bericht door kastelke »

Niemand weet wat de huurprijzen zullen zijn over 10 jaar, dus daar over praten is gewoon maar even wat verder dromen. In plaats daarvan kijk je beter naar de realiteit, en die is dat je met jouw achtergrond (studie) bijzonder weinig kans zal maken om ooit een werkvisum te pakken te krijgen. Dus misschien eerst maar op zoek naar een Amerikaans lief? ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hallo Trudheim, ik zal mijn standaardlijstje hier plaatsen:

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.

Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.

De opties die jij noemde zijn wel de meest gebruikelijke. Hoe het zit met kosten en inkomsten in NY, geen idee, kan ik je niet mee helpen.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Ben je er al eens op vakantie geweest?
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Waarom wil je zo graag naar New York/USA verhuizen? Als je Belgie zat bent of je voelt je er niet op je gemak waarom kijk je dan niet naar de landen om je heen.....
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ideeën zijn mooi, ze realiseren is evenwel wat anders.
De kansen zijn zeer beperkt om te slagen.

NYC is algemeen duur. Dwz als je in een nette buurt wil wonen dan zal je goed moeten verdienen. Dit geldt overigens voor veel plaatsen en is hier niet anders. Hoe beter de buurt, hoe hoger de prijs.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Thrudheim schreef: Ik ga dus hier in België afstuderen als Sociaal Werker, maar ik ben er redelijk zeker van dat ik met mijn diploma in de States niet veel zou zijn aangezien de wetten e.d. daar helemaal anders in elkaar zitten
Dit is niet helemaal juist. Als jij in Belgie afstudeert met een Bachelor of Social Work, dan heb je hier best kans op het vinden van een baan binnen jouw werkveld. Ik heb een Bachelor of Social Work, welke ik heb behaald in Nederland. Ik ben 6 jaar later naar de VS verhuisd en had hier met een paar weken werk binnen mijn werkveld. Laat wel je diploma officieel erkennen! Wat betreft salaris, dat is wat anders. In Nederland betaald het niet extravagant, maar in Amerika is mijn persoonlijke ervaring, dat het nog minder is. En salaris verhogingen gaan hier met $.25 per jaar. Dat was in ieder geval binnen de instantie waar ik werkte. Ik heb ondertussen vaarwel gezegd aan de zorg, na 7 jaar letterlijk klappen vangen vond ik het genoeg.

Ik moet er wel duidelijk bij zeggen dat ik niet met een werkvisum het land ben binnen gekomen, maar op een CR-1 visum. Ondanks dat er genoeg banen zijn is er (vermoed ik) geen enkele instantie die personeel uit het buitenland haalt aangezien de visum kosten veel te hoog zijn daarvoor. De manier waarop de zorg hier bekostigd wordt is namelijk heel anders. Dit wordt veelal direct gedaan door verzekeringsinstanties en niet de overheid zoals in Nederland. Deze verzekeringsinstanties willen uiteraard zo min mogelijk uit betalen en dit komt de zorg niet altijd even ten goede.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer