Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Defecte huurwagen Avis : geen reactie op klachtmelding

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Defecte huurwagen Avis : geen reactie op klachtmelding

Bericht door Marcopstal »

100% duidelijkheid geeft dit natuurlijk niet, maar zo heel veel maakt het nu denk ik ook niet uit of dit onder één bedrijf valt of niet.

In je voorbeeld koop je in een winkel en contacteren zij een ander bedrijf om het bij jou te bezorgen. In dit geval is je aanspreekpunt zonder enig twijfel de winkel in kwestie. De handtekening bij levering geeft aan dat het correct werd geleverd (let wel, ook dit is soms een addertje onder het gras, want eigenlijk zou je moeten nakijken dat de levering ook in orde is) Let wel een belangrijk verschil is hier ook dat je iets koopt (goederen).

Bij autoverhuur koop je niets. Je betaalt voor een dienst, met name het huren van een wagen. Hier in België of Nederland ga je naar iemand die dit voor je regelt (reisbureau of zoals in dit geval AVIS). Je betaalt via hun aan de eigenlijke verhuurder en daar hebben zij in principe een deel winst op (omdat ze een klant aanbrengen). In eerste instantie richt je je dus tot een tussenpersoon en niet rechtstreeks tot de verhuurder. Je krijgt van hun een document welke je recht geeft om de dienst ter plaatse te ontvangen.

Van zodra je ter plaatse komt geef je dit document af en wordt het "contract" opgesteld. Men vraagt je een waarborg (creditcard) en biedt je nog wat extras aan :D . Je krijgt dan een contract voor je neus geschoven welke je moet gaan aftekenen. Alles wat in dit document staat heeft een bindende waarde, ongeacht wat op je voucher stond. Maw eens je tekent ben je de pineut als dit afwijkt. (je kan achteraf natuurlijk altijd discussies aangaan maar dan hang je volledig af van goodwill).

Als er nu iets misloopt met de voucher, stel hij wordt niet aanvaard of zo, dan dien je je uiteraard zonder enige twijfel tot de tussenpersoon te richten. Maar je kan dit geen maand later doen, dat moet je zo snel mogelijk doen en liefst met een bewijs ervan.

Eens je met de wagen onderweg bent dien je met de effectieve verhuurder contact te nemen als er een probleem is, zoals een technisch defect, ongeval, .... Uiteraard vormt het contract hier de basis. Ook hier geldt dat je de zaken niet op zijn beloop laat maar zo snel mogelijk actie onderneemt.

Ik denk dat dit de belangrijkste lessen zijn:

- is er een probleem: tracht het ter plaatse opgelost te krijgen.
- dien je zelf kosten te maken: tracht vooraf een akkoord te hebben en tracht je kosten direct (zo snel mogelijk) ter plaatse te recupereren
- als je niet tevreden bent wacht niet met een klacht doch doe dit zo snel mogelijk en zorg voor bewijs

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het op zijn minst van enige beleefdheid getuigd dat wanneer je toch achteraf bij de tussenpersoon een klacht indient men je antwoord.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Misschien kan je de klantendienst van AVIS België contacteren,
hier het nummer +32 02 730 62 11
hier hun email : customerservice@avis.be
al je info bij je houden om hun gevraagde info direct en adequaat te kunnen beantwoorden en wanneer je al contact hebt met hun gemaakt en op het einde van het gesprek een confirmatie met de verkregen dingen vragen.
Je kan ook eens een berichtje op hun Facebook plaatsen, zijn ze heel gevoelig voor!
Caesar2
Amerika-ontdekker

Bericht door Caesar2 »

Hans uit Koekelare schreef:Misschien kan je de klantendienst van AVIS België contacteren,
hier het nummer +32 02 730 62 11
hier hun email : customerservice@avis.be
Nou, dat e-mailadres geeft dus ook al meer dan een maand niet thuis. Het telefoonnummer hou ik als laatste optie. Facebook lijkt mij nog een mooie tussenstap, bedankt voor de tip. :thumbup:

Voor alle duidelijkheid, ik ben zeker niet op zoek naar een schadevergoeding of iets dergelijks. Ja, een dag vakantie is naar de vaantjes en dat is heel jammer, maar Avis kan er ook niks aan doen dat een wagen defect gaat. We vragen alleen een interne controle die eens bekijkt of de afhandeling op de best mogelijke manier uitgevoerd werd, zodat Road Assistance zijn procedures misschien kan optimaliseren en toekomstige huurders nog beter kan helpen. Dat kan alleen maar de klantentevredenheid en klantenbinding verbeteren. Als we er daarnaast nog uitkomen waar we elkaar kunnen vinden m.b.t. dat factuurtje van 24 dollar, dan schrap ik Avis niet van mijn lijstje verhuurbedrijven (en kunnen ze dus de kosten later nog terugverdienen :mrgreen: )

Aanvullend is het mij duidelijk dat ook andere forumleden nog iets zullen opsteken van dit verhaal en bij een gelijkaardige situatie daardoor correcter en kordater terplaatse kunnen optreden. Wat mij betreft, een belangrijk doel van zo'n forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waarom hou je een telefoonnummer voor het laatst? :shock: Dat lijkt mij nu het meest evidente om eerst te contacteren omdat dat het enige is waar je pas echt zeker bent dat iemand je bericht ontvangen heeft, want je spreekt met iemand...
En Facebook zou ik voor het laatst houden. Pas als men mij echt negeert zou ik dat gebruiken, maar dan heb ik dus eerst wel geprobeerd om telefonisch met iemand te spreken. Het is zo makkelijk om te gaan zeuren op Facebook waar heel de wereld het kan lezen, terwijl je zelf nog niet alle kanalen benut hebt om in contact te treden...
(Dat is hoe IK het bekijk he! En hoe ik het zou appreciëren moest ik een bedrijf/klantendienst runnen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Caesar2
Amerika-ontdekker

Bericht door Caesar2 »

Avis wil het blijkbaar liefst elektronisch :

Klantendienst
Vragen met betrekking tot uw huur? Vul het online aanvraagformulier in. Zo wordt uw aanvraag nog sneller verwerkt.

Merk de term "sneller" op :mrgreen:

Kan ik ook wel ergens begrijpen, dat is makkelijker om formulieren e.d. te bezorgen. En er is een elektronische geschiedenis beschikbaar.

Ik geef ze nog een week en dan bel ik eens om te kijken op welke datum "sneller" dit jaar valt. :geek:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik deel de mening van Kastelke in deze, waarom nog een week wachten? Gewoon morgen in die telefoon hangen joh! Eerst het probleem uitleggen en dan daarna heel aandikken dat je al maanden op antwoord wacht.. niet dat passieve, oplossingen zoeken!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik zou er ook echt geen week op gaan wachten. Wel de moeite nemen om op een Forum je beklag te doen maar niet de moeite willen nemen om even een telefoontje te plegen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Marcopstal schreef:Van zodra je ter plaatse komt geef je dit document af en wordt het "contract" opgesteld. Men vraagt je een waarborg (creditcard) en biedt je nog wat extras aan :D . Je krijgt dan een contract voor je neus geschoven welke je moet gaan aftekenen. Alles wat in dit document staat heeft een bindende waarde, ongeacht wat op je voucher stond. Maw eens je tekent ben je de pineut als dit afwijkt. (je kan achteraf natuurlijk altijd discussies aangaan maar dan hang je volledig af van goodwill).
Hmm das een sterk punt ja, dat contract kunnen ze je aan houden. Altijd op je qui vive blijven dus :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Allemaal leuk en aardig, maar dan mag zo'n bedrijf nog wel een reactie geven op een klacht/vraag van een klant, want daar gaat het uiteindelijk om.
Caesar2
Amerika-ontdekker

Bericht door Caesar2 »

"Sneller" viel blijkbaar op 14 augustus. :mrgreen:

Vandaag dus een schriftelijke reactie ontvangen. Verontschuldigingen omwille van de laattijdige reactie + erkenning van de problemen. De klacht werd inderdaad behandeld door Avis USA. Via een restitutie op de CC worden de kosten geretourneerd.

Kijk, zo hoort het. :thumbup: Als het correct afgehandeld wordt, is het ook mijn taak om dat te melden. En inderdaad, volgend jaar boek ik opnieuw Avis (als de prijs redelijk is :D )
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Eind goed, al goed. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Fijn dat het uiteindelijk goed lijkt te komen! Duurde waarschijnlijk zo lang omdat Avis BE eerst contact op moest nemen met AVIS US.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer