Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Chicago en MI (Kalamazoo als uitvalsbasis)

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
JornZ
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Chicago en MI (Kalamazoo als uitvalsbasis)

Bericht door JornZ »

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al wat dingen kunnen lezen in dit subforum over het midwesten. Echter wil ik toch graag even wat meningen vragen over onze aanstaande reis. Ik kan niet zo goed kiezen tussen sommige locaties.

We gaan op vakantie van 22 augustus t/m 12 september. We vliegen op 22 augustus naar Chicago en ik heb reeds een hotel geregeld tot de 26e. De 26e checken we dan uit en halen we de huurauto op. We willen sowieso op bezoek gaan bij familie in Kalamazoo en het leek me wel aardig om daar rond de vrijdag de 29e dan aan te komen, de maandag erna is voor de Amerikanen namelijk ook vrij dan is het n.l. Labor day. Maar goed dat is geen vast gegeven op zich, we kunnen er ook eerder of later heen, het maakt voor hun niet uit hoe lang we daar zouden willen blijven in principe.

We willen sowieso ook vanuit Kalamazoo naar Toronto rijden en dan een paar dagen Toronto doen en Niagara falls aansluitend. Verder heb ik nog geen echt goede ideeën voor de terugreis van Niagara / Toronto richting Kalamazoo en Chicago. Dat kan natuurlijk ook zo uitgebreid als je het zelf wilt maken (bijvoorbeeld heen via de noord kant van lake Erie en terug via de zuidelijke kant ofzo). Maar goed ik probeer een beetje chronologisch te plannen en was ik dus eigenlijk nog op zoek naar zaken om te zien / bezoeken vanaf de 26e tot en met de 29e als ik dan pas in Kalamazoo zou willen zijn. Ik heb wat research gedaan (o.a. ook hier op het forum) en begrijp dat de west kant van lake Michigan richting de Upper Peninsula vrij saai is. Ik had namelijk eventueel als gedachte om richting de Pictured Rocks te gaan. Dan zou ik bijvoorbeeld meteen 8 uur in de auto kunnen stappen vanaf Chicago om in Munising twee nachten te blijven vervolgens en dan verder te reizen via de Mackinac bridge en zo weer af te zakken richting Kalamazoo. Dan kom je ook weer in de buurt van de Sleeping Bear dunes wat dan ook weer heel mooi schijnt te zijn. Dus bijvoorbeeld overnachten in Traverse City ofzo. Al met al betekent het aardig wat rijden vanaf de dinsdag 26 t/m 29 augustus als ik eind van de middag in Kalamazoo zou willen zijn bijvoorbeeld.

Zou er dan ongeveer zo uit zien:

Dinsdag. Chicago -> Munising ik denk ik ongeveer 8 uur rijden met stops.
Woensdag. Rondkijken bij Pictured Rocks.
Donderdag. Munising -> Traverse City denk ik ongeveer 6 uur rijden met stops. Nog wat rondkijken in die plaats eind van de middag en 's avonds.
Vrijdag. Sleeping bear dunes bekijken (40 min rijden) en dan doorrijden naar Kalamazoo in zo'n 4 uur tijd.

Een andere mogelijkheid die ik zag was om via de zuid kant van lake Michigan te gaan, dus van Chicago naar Sleeping Bear dunes en daar rond kijken en vervolgens slapen in de buurt of Traverse City. De volgende dag dan naar Munising. Daarna moet ik ook weer terug, dus of een dag langer blijven en pas vrijdag in één teug naar Kalamazoo of opdelen over twee dagen.

Ziet er dan ongeveer als volgt uit:

Dinsdag. Chicago -> Sleeping Bear dunes (5,5 uur ongeveer) en dan in de buurt slapen of Traverse City (nog 40 min rijden).
Woensdag. Naar Munising, 6 uur rijden.
Donderdag. Rondkijken Munising / Pictured Rocks. Of alweer reizen richting Kalamazoo, maar dit is denk ik sowieso te snel en dan niet leuk.
Vrijdag. In één keer weer zuidwaarts naar Kalamazoo, denk ik zo'n 8 uur met stops.

Graag jullie mening, ik vraag mij ook af of het het waard is om zoveel te rijden voor Pictured Rocks en lake Superior en of dit veel mooier / leuker is dan Sleeping Bear dunes? Ik zou graag jullie meningen en ervaringen horen :thumbup: zodat ik hopelijk wat makkelijker kan beslissen hoe we dit deel van de reis het beste kunnen indelen. Alvast bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Jorn
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Chicago en MI (Kalamazoo als uitvalsbasis)

Bericht door Big_Mo »

Chicago naar het Noorden heeft zeker genoeg te doen, mits je er de tijd voor neemt. Je wilt in 3 dagen naar Kalamazoo, Michigan reizen en tijdens een feestdag weekend. De wegen gaan druk zijn houd daar rekening mee.

Wellicht dit een ideetje: https://goo.gl/maps/B6ZPQ

Chicago -> Door County Wisconsin. Peninsula State Park bezoeken en gewoon rond touren door de kleine dorpjes in Door County. Ik was hier vorig jaar voor 5 dagen en geen moment verveeld!
Door County naar Munising Michigan. Van wat ik van Google Images zie, ziet dat er zeker heel erg mooi uit.
Minising naar Traverse City / Sleeping bear dunes.
Traverse City naar Toronto
Toronto -> Niagara Falls
Niagara Falls -> Kalamazoo
Kalamazoo - Warren dunes state park voor een middagje relaxen
Terug naar Chicago en naar huis.

Michigan heeft heel wat leuke dorpjes langs het meer
Benton Harbor
St Joseph
Muskegon
South Haven

En als je beetje adventure wilt zou ik bij Silver Lake even stoppen en een Dune Buggy huren!
JornZ
Amerika-newbie

Bericht door JornZ »

Dank je Big_Mo voor je reactie.

De route die je in google maps hebt gepland ziet er leuk uit, het eerste gedeelte is ook zeker zo ongeveer wat ik in gedachten had. Ik zit alleen met het punt dat ik graag dat weekend van Labor day bij de familie wil zijn. En dan zou het inderdaad al eerder druk kunnen zijn op de weg kan ik mij voorstellen. Daarnaast heb ik dan niet zoveel tijd als jij voorstelt te gebruiken voor de rondgang rond lake Michigan. Ik kan ook overwegen om het juist andersom te doen wellicht. In de eerste dagen na Chicago in Michigan eerst plaatsjes bezoeken die meer in de buurt van Kalamazoo liggen en dan langs de familie en dan verder naar toronto / niagara en daarna de route via traverse city / munising naar chicago om daar te eindigen. Moet ik nog eens in wat meer detail naar kijken.

Weet jij of heb jij ervaring met zowel Pictured Rocks en Sleeping Bear dunes? Is het de moeite om beide te gaan bekijken vraag ik mij nog steeds af...
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Beste jornz

helaas ken ik niemand die bij beide is geweest maar naar de fotos die op Google Maps staan zien beide er wel leuk uit, Pictured Rocks ziet er iets mooier uit vind ik persoonlijk.
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g2 ... higan.html

Ik zou inderdaad als je tijdens labor day bij je familie wilt zijn, eerst daar heen gaan maken dan de grens over naar de Falls en vervolgens via de Upper Peninsula Michigan terug naar Chicago te rijden. Genoeg om nog even over te gaan zitten denken en uit plannen
Emergo
Amerika-ontdekker

Bericht door Emergo »

Als je van natuur houdt is de Upper Peninsula van Michigan (UP) een aanrader! Ik ben nog nooit in Sleeping Bear dunes geweest, maar Lake Superior in het algemeen is qua natuur mooier dan lake Michigan (mijn mening). Door County is prachtig, maar het haalt het niet bij de UP. Pictured Rocks, Porcupine Mountains, Appostle Islands -- allemaal even prachtig. Er is gewoon meer natuur en minder mensen dan in de zuidelijkere delen. Lake Superior is helder (en koud -- er licht nu nog ijs in), lake Michigan is bruinig. In de UP is er nog old growth forrest, de rest van de regio is gekapt rond 1900 en later weer bebost. Er is veel geologisch natuurschoon maar er zijn ook veel wilde dieren die zich laten zien. Veel watervallen (Tahquamenon Falls) etc. Maar voornamelijk veel bos. heel veel bos.

Kampeerplaatsen kun je het best reserveren en sommige (de mooiste?) zij alleen te voet of per kayak (in de Appostle Islands) te bereiken. Let bij het auto rijden op herten (die rennen graag precies voor je auto) en bij het kamperen op beren ("black bears" en niet de gevaarlijkere grizzly's -- maar je moet 's nachts je voedsel (includsief tandpasta) in een bear box stoppen. Meer info en campings vind je op de DNR website. Let ook op dat niet alle campeerplaatsen stromend water hebben.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik zal later uitgebreid reageren, maar wij zijn zowel bij Pictured Rocks als Sleeping Bear Dunes geweest en vonden ze alletwee de moeite waard (vooral Pictured Rocks). Macinac Island is ook ontzettend gaaf!

Op mijn blog staan foto's.
Afbeelding
JornZ
Amerika-newbie

Bericht door JornZ »

Bedankt weer voor de reacties Big_Mo, Emergo en guinevere. Ik moet er nog even voor gaan zitten en puzzelen, het lijkt me nog steeds leuk om de UP te bezoeken. Ik ben er nog niet aan toe gekomen. Ik was alleen niet van plan om te camperen, dus ik moet dan wel iets vinden van een motel / hotel ofzo.

Ik ga je blog zo eens doornemen guinevere, als je nog uitgebreider wil reageren, heel graag :thumbup:
JornZ
Amerika-newbie

Bericht door JornZ »

Leuk blog guinevere! :D Door die foto's heb ik wel meteen een goede indruk of het de moeite is of niet 8)
Jouw route kan sowieso een goede basis zijn voor onze trip. Had je eigenlijk vooraf hotels / motels geboekt of niet?
FrankW

Bericht door FrankW »

Charlevoix en Petoskey zijn ook leuke plaatsjes om even te stoppen tussen de UP en Traverse City. Bij de Pictured Rocks is de boot tour aan te raden maar het is ook mooi om te hiken. Maar daar moet je wel meer tijd voor uit trekken.

Mackinac Island blijft altijd leuk, ook nadat ik er al 5 keer geweest ben.
JornZ
Amerika-newbie

Bericht door JornZ »

Uiteindelijk zit ik eigenlijk aan het volgende te denken, ik vind het niet zo erg om aan het begin van de vakantie wat meer kilometers te maken dus ligt het volgende toch meer voor de hand als we ook wat tijd bij de familie willen doorbrengen rond Labor day:

22 augustus aankomst tot 26 augustus in Chicago.
Dinsdag 26 aug. Chicago -> Munising (640 km / 397 mi). Volgens Google maps 6u54m rijden. Dus met stops een lange tocht van rond de 9 á 10 uur?
Woensdag 27 aug. Rondkijken pictured rocks, miner’s castle point etc.
Donderdag 28 aug. Munising -> Traverse city (370 km / 230 mi). Volgens Google maps 4u34m rijden. Dus met stops wellicht tocht van 6 uur? Waarschijnlijk wel leuk om nog even te stoppen in Mackinaw city en bijvoorbeeld Petoskey.
Vrijdag 29 aug. Sleeping bear dunes bekijken (48 km / 30 mi). Volgens Google maps 40m rijden. Doorrijden naar familie in Kalamazoo is dan (340 km / 211 mi). Volgens Google maps 3u28m rijden, lijkt me te doen.
Eventueel kan ik nog een dag extra uittrekken voor bovenstaande ritten en op zaterdag aankomen, dan kan ik minimaal één van de eerdere trips opdelen in twee delen.
Dan zaterdag 30 aug of dus zondag 31 t/m vrijdag 5 september Kalamazoo en omgeving bekijken. Holland, Zeeland, Saugatuck, Grand Rapids, Grand Haven, winkelen etc. Ook nog een beetje relaxen, het is tenslotte vakantie :thumbup:
Zaterdag 6 sept. naar Toronto, zondag 7 en maandag 8 sept. ook daar.
Dinsdag 9 sept. naar Niagara falls en eventueel later op de dag al een stukje terug richting Kalamazoo rijden of toch in de buurt van Niagara falls slapen.
Woensdag 10 september naar Kalamazoo vanaf Niagara falls of de eventuele andere tussenstop.
Donderdag 11 september nog wat relaxen en eventueel nog een beetje shoppen ofzo rondom Kalamazoo.
Vrijdag 12 september naar Chicago O’Hare rijden en auto inleveren en terug vliegen aan het einde van de middag.

Het begint vorm aan te nemen. Wellicht hebben jullie hier nog ideeën bij?

Jorn
JornZ
Amerika-newbie

Bericht door JornZ »

Er komt toch weer verandering in de planning, het blijkt dat de familie nog vrij heeft vanaf de 26e augustus t/m Labor day. Dus we gaan eerst naar Kalamazoo en daarna wil ik dan naar de UP en door naar Toronto. Reistijden zijn uit google maps zonder stops:

22 t/m 25 aug chicago
26 aug (dinsdag) auto ophalen en naar de family, ongeveer 2,5u rijden.
27 t/m 1 sept tripjes rondom kalamazoo. Holland, Zeeland, Saugatuck, Grand Rapids, Grand Haven, winkelen etc.
2 sept (dinsdag) – Kalamazoo naar Sleeping bear dunes (3,5u / 211 mi / 340 km)
Sleeping bear naar Petoskey (2u / 97 mi / 156 km) of Charlevoix (1u40m / 80 mi / 129 km)
3 september Petoskey / Charlevoix naar Mackinaw city (1u11m / 52 mi / 84 km)
Daarna nog via Mackinaw city naar Munising (2u16m / 125 mi / 201 km)
4 september Munising
5 september halve trip naar Toronto of via Canada of terug over mackinac bridge door Michigan? Ik weet eerlijk gezegd niet wat leuker is. Bij de route door Canada betekent dit denk ik stoppen rondom Sudbury (6u / 314 mi / 505 km) en dan op zaterdag 241 mi / 388 km 4u51m naar Toronto. Dan kan ik bijvoorbeeld wel nog even kijken in Sault Ste. Marie.
Via de Michigan kant is het halverwege punt ongeveer op Bay City (4u46m / 303 mi / 488 km). Dan op zaterdag via Sarnia naar Toronto is 5u6m / 297 mi / 478 km.
6 september (zaterdag) aankomst Toronto, zie vorige regel.
9 september (dinsdag) - Weg uit Toronto en naar Niagara Falls en dan ergens in de buurt een hotel (hoeft denk ik niet perse bij de falls, neem aan dat dit niet de moeite is maar wel veel prijziger)
10 september (woensdag) - Terug richting Kalamazoo / Chicago area, waarschijnlijk nog even overnachten bij de familie voor het gemak op woensdag of donderdag.
12 september (vrijdag) - Vlucht terug vanaf O'hare, auto inleveren op airport.

Hebben jullie misschien nog tips, vooral ook met betrekking tot het stuk van Munising naar Toronto via Canada of US kant van lake Huron?
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

alles in Canada, richting Toronto of the Niagra falls is saai, saai en saai.

The UP is schitterend, de west kant van Michigan (dus de oost kant van het lake) is mooi, Chicago zeer zeker aan te raden evenzo Toronto en the Falls. Echter om er te komen neem in Canada de snelste en kortste route want er is weinig aan. Ik woon in MI, ben een natuurmens maar bovenlangs de meren is weinig te zien als je Sault Saint Marie gepasseerd bent. Benedenlangs is Detroit toch wel het laatste ''hoogtepunt'' voordat je in Toronto of Niagara bent. Het oosten van Michigan moet je ook overslaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer