Ik ben nieuw op dit forum en heb al wat dingen kunnen lezen in dit subforum over het midwesten. Echter wil ik toch graag even wat meningen vragen over onze aanstaande reis. Ik kan niet zo goed kiezen tussen sommige locaties.
We gaan op vakantie van 22 augustus t/m 12 september. We vliegen op 22 augustus naar Chicago en ik heb reeds een hotel geregeld tot de 26e. De 26e checken we dan uit en halen we de huurauto op. We willen sowieso op bezoek gaan bij familie in Kalamazoo en het leek me wel aardig om daar rond de vrijdag de 29e dan aan te komen, de maandag erna is voor de Amerikanen namelijk ook vrij dan is het n.l. Labor day. Maar goed dat is geen vast gegeven op zich, we kunnen er ook eerder of later heen, het maakt voor hun niet uit hoe lang we daar zouden willen blijven in principe.
We willen sowieso ook vanuit Kalamazoo naar Toronto rijden en dan een paar dagen Toronto doen en Niagara falls aansluitend. Verder heb ik nog geen echt goede ideeën voor de terugreis van Niagara / Toronto richting Kalamazoo en Chicago. Dat kan natuurlijk ook zo uitgebreid als je het zelf wilt maken (bijvoorbeeld heen via de noord kant van lake Erie en terug via de zuidelijke kant ofzo). Maar goed ik probeer een beetje chronologisch te plannen en was ik dus eigenlijk nog op zoek naar zaken om te zien / bezoeken vanaf de 26e tot en met de 29e als ik dan pas in Kalamazoo zou willen zijn. Ik heb wat research gedaan (o.a. ook hier op het forum) en begrijp dat de west kant van lake Michigan richting de Upper Peninsula vrij saai is. Ik had namelijk eventueel als gedachte om richting de Pictured Rocks te gaan. Dan zou ik bijvoorbeeld meteen 8 uur in de auto kunnen stappen vanaf Chicago om in Munising twee nachten te blijven vervolgens en dan verder te reizen via de Mackinac bridge en zo weer af te zakken richting Kalamazoo. Dan kom je ook weer in de buurt van de Sleeping Bear dunes wat dan ook weer heel mooi schijnt te zijn. Dus bijvoorbeeld overnachten in Traverse City ofzo. Al met al betekent het aardig wat rijden vanaf de dinsdag 26 t/m 29 augustus als ik eind van de middag in Kalamazoo zou willen zijn bijvoorbeeld.
Zou er dan ongeveer zo uit zien:
Dinsdag. Chicago -> Munising ik denk ik ongeveer 8 uur rijden met stops.
Woensdag. Rondkijken bij Pictured Rocks.
Donderdag. Munising -> Traverse City denk ik ongeveer 6 uur rijden met stops. Nog wat rondkijken in die plaats eind van de middag en 's avonds.
Vrijdag. Sleeping bear dunes bekijken (40 min rijden) en dan doorrijden naar Kalamazoo in zo'n 4 uur tijd.
Een andere mogelijkheid die ik zag was om via de zuid kant van lake Michigan te gaan, dus van Chicago naar Sleeping Bear dunes en daar rond kijken en vervolgens slapen in de buurt of Traverse City. De volgende dag dan naar Munising. Daarna moet ik ook weer terug, dus of een dag langer blijven en pas vrijdag in één teug naar Kalamazoo of opdelen over twee dagen.
Ziet er dan ongeveer als volgt uit:
Dinsdag. Chicago -> Sleeping Bear dunes (5,5 uur ongeveer) en dan in de buurt slapen of Traverse City (nog 40 min rijden).
Woensdag. Naar Munising, 6 uur rijden.
Donderdag. Rondkijken Munising / Pictured Rocks. Of alweer reizen richting Kalamazoo, maar dit is denk ik sowieso te snel en dan niet leuk.
Vrijdag. In één keer weer zuidwaarts naar Kalamazoo, denk ik zo'n 8 uur met stops.
Graag jullie mening, ik vraag mij ook af of het het waard is om zoveel te rijden voor Pictured Rocks en lake Superior en of dit veel mooier / leuker is dan Sleeping Bear dunes? Ik zou graag jullie meningen en ervaringen horen

Met vriendelijke groet,
Jorn