Zo'n 10 jaar geleden heb ik me eens enorm verwonderd over een fotoboek van een mede-studiegenoot van zijn reis door usa. Met name de foto's van Yellowstone vond ik bizar mooi en staat sindsdien op mijn 'verlanglijstje'. Nu heb ik eindelijk de tijd en het geld om naar de usa te gaan
We willen vooral een afwisselende vakantie qua omgeving en activiteiten. Meer NP dan stad en lekker actief. Dus bv rondrijden met kleine wandelingen in Yellowstone; mountainbiken rond moab; kajakken op lake powel; paardrijden bij bryce; wandelen in yosemity; gokken in Vegas; bijkomen in san francisco. Andere suggesties zijn welkom.
We hoeven niet perse alle highlight te bezoeken. Na het lezen op dit forum kwamen we zoveel moois tegen dat we besloten dat het toch niet in 1 vakantie te doen is. Ook hebben we keuzen gemaakt ivm temperatuur: weinig/geen tijd in grand canyon, Zion, death valley, monument valley.
Dit is onze eerste versie qua route. Ik hoop dat het realistisch is. Jullie commentaar is meer dan welkom!!
1. Amsterdam - SLC
2. SLC - Yellowstone (6 uur)
3. Yellowstone
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone
7. Yellowstone/ Grand teton
8. Grand teton - moab (9 uur)
9. Moab
10. Moab
11. Moab - page (5 uur)
12. Page
13. Page
14. Page - grand canyon - bryce (3 uur + 3,5 uur)
15. Bryce
16. Bryce
17. Bryce - Las Vegas (4,5 uur)
18. Las Vegas
19. Las Vegas - Mammoth lake (5,5 uur)
20. Mammoth lake - Yosemity Tuolumne meadows (3 uur)
21. Yosemity
22. Yosemity
23. Yosemity
24. Yosemity
25. Yosemity - san francisco (4 uur)
26. San francisco
27. San francisco
28. Wijn/ strand
29. Wijn/ strand
30. San francisco - Amsterdam
Groetjes,
Gertjan