Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GeeJee: SLC - SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GeeJee
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis GeeJee: SLC - SF

Bericht door GeeJee »

Beste allemaal,

Zo'n 10 jaar geleden heb ik me eens enorm verwonderd over een fotoboek van een mede-studiegenoot van zijn reis door usa. Met name de foto's van Yellowstone vond ik bizar mooi en staat sindsdien op mijn 'verlanglijstje'. Nu heb ik eindelijk de tijd en het geld om naar de usa te gaan :thumbup: . We denken te vertrekken op 18 juli naar Salt lake city en vliegen terug op 16 aug van San Francisco (nog flexibel). We zijn met 2 stelletjes van begin 30 en huren een auto en slapen op de camping in de NP of in motels. Niemand is ooit in de usa geweest.

We willen vooral een afwisselende vakantie qua omgeving en activiteiten. Meer NP dan stad en lekker actief. Dus bv rondrijden met kleine wandelingen in Yellowstone; mountainbiken rond moab; kajakken op lake powel; paardrijden bij bryce; wandelen in yosemity; gokken in Vegas; bijkomen in san francisco. Andere suggesties zijn welkom.

We hoeven niet perse alle highlight te bezoeken. Na het lezen op dit forum kwamen we zoveel moois tegen dat we besloten dat het toch niet in 1 vakantie te doen is. Ook hebben we keuzen gemaakt ivm temperatuur: weinig/geen tijd in grand canyon, Zion, death valley, monument valley.

Dit is onze eerste versie qua route. Ik hoop dat het realistisch is. Jullie commentaar is meer dan welkom!! :wink:

1. Amsterdam - SLC
2. SLC - Yellowstone (6 uur)
3. Yellowstone
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone
7. Yellowstone/ Grand teton
8. Grand teton - moab (9 uur)
9. Moab
10. Moab
11. Moab - page (5 uur)
12. Page
13. Page
14. Page - grand canyon - bryce (3 uur + 3,5 uur)
15. Bryce
16. Bryce
17. Bryce - Las Vegas (4,5 uur)
18. Las Vegas
19. Las Vegas - Mammoth lake (5,5 uur)
20. Mammoth lake - Yosemity Tuolumne meadows (3 uur)
21. Yosemity
22. Yosemity
23. Yosemity
24. Yosemity
25. Yosemity - san francisco (4 uur)
26. San francisco
27. San francisco
28. Wijn/ strand
29. Wijn/ strand
30. San francisco - Amsterdam

Groetjes,
Gertjan
Laatst gewijzigd door GeeJee op 20 jan 2014, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis GeeJee: SLC - SF

Bericht door PSVwally »

Ook hebben we keuzen gemaakt ivm temperatuur: weinig/geen tijd in grand canyon, Zion, death valley, monument valley.
Huh?

Ik vind het ok dat je nadenkt over de omstandigheden, maar ik zou het toch echt laten afhangen van wat je allemaal wilt gaan doen. Vooral zo door De Grand Canyon racen en Zion helemaal niet aandoen met de tijd die je hebt en dan bv al die dagen Bryce snap ik niet. In death valley maken de meeste normale mensen geen lange wandelingen in de zomer, maar het is wel apart om dat een mee te maken/en te voelen. In je auto en hotel heb je airco...

Je neemt lekker de tijd voor Yellowstone, maar ik zou een dag minder doen en 1 dag meer Grand Teton. Evt de 2e dag Grand Teton al wat naar het zuiden rijden, want Jackson - Moab is een monsterrit en ook daar onderweg wil je bv wel stoppen bij Flaming Gorges, misschien een klein stukje dinosaur meepakken en rij vanaf Cisco de 128 naar Moab, prachtige route.

Van Moab naar Page kan wel, maar er is zoveel meer te doen behalve Monument Valley dat een overnachting wel aan te raden is.
Page - Grand Canyon en dan nog naar Bryce is knap onmogelijk op 1 dag... Ook kun je beter van Monument Valley naar de Grand Canyon rijden en dan naar Page...of willen jullie naar de noord rim? En waarom al die dagen Bryce? Dat is zo ongeveer het kleinste park wat je gaat bezoeken op jullie vakantie?

Je hebt helemaal geen tijd voor Zion?? Ik zou echt minimaal een dag Yosemite afhalen, persoonlijk zelfs 2 in jullie route om naar Zion te zetten. Prachtig park.

Ook voor San Francisco, wat echt een leuke stad is zou ik toch een dag minder inplannen en die elders inzetten. Je hebt de tijd hard nodig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het erg mooi om te zien dat je overal voldoende tijd uittrekt. Aan de andere kant is het wel jammer om parken waar je langs of zelfs doorheen rijdt (Zion) dan niet te bezoeken.
Als je er al van uitgaat dat er nog een tweede keer komt was het handiger geweest om een kleiner gebied uit te zoeken en bijvoorbeeld Yellowstone en Moab voor een andere keer te bewaren, of juist het deel bij SF en Yosemite voor een volgende keer te bewaren.
Maar goed, uitgaande van SLC-SF is jullie route prima. Je kunt eens kijken of je die 3 nachten Bryce echt nodig hebt; heb je daar een planning voor gemaakt? Ik denk dat je met 2 nachten ook al voldoende kunt wandelen.
Dag 14 zou ik echt anders doen. Wat heb je daar gepland, de North Rim of South Rim? Kijk ook eens naar de mogelijkheid om van Moab via Capitol Reef (Torrey) naar Bryce te rijden.
Ook van Las Vegas naar Yosemite rijden Death Valley te laten liggen is erg jammer.
Kijk eens wat je nu laat liggen en of dat mogelijkheden biedt voor een volgende keer of dat je misschien je keuzes nu beter iets anders kunt doen. Bijvoorbeeld wel Zion en GC maar geen Moab.
Verder vind ik de tijd voor Yellowstone prima en ook voor Yosemite is 4 dagen mooi. Dag 28 en 29 zou je misschien nog wel kunnen gebruiken voor de stukken die nu erg snel gaan (dag 14 en dag 19).

Marianne
GeeJee
Amerika-newbie

Bericht door GeeJee »

Beste PSVwally,

Dank voor je reactie. Het lijkt ons prettiger om iets langer op 1 plek te blijven en niet iedere dag de tent te moeten opzetten of afbreken. Vanuit die gedachte wilden we een keuze maken tussen Zion en Bryce. De keus viel op Bryce omdat dit iets hoger ligt (koeler) en omdat het landschap ons aparter leek. Ook hadden we gelezen dat je er leuk kon paardrijden. Krijgen we ook iets mee van het park als we er doorheen rijden vanuit Bryce naar Vegas? Misschien onderweg dan een paar uur stoppen om een kleine wandeling of uitzichtpuntje te bezoeken? Of moet je echt de wandelschoenen aantrekken?

Met Grand Teton breng je me toch wel aan het twijfelen. Wat we misschien kunnen doen is 4 overnachtingen Yellowstone reserveren en dan de 5e nacht even open te laten. Als we genoeg hebben gezien in Yellowstone rijden we alvast door naar Grand Teton, maar als we nog willen blijven dan kunnen we waarschijnlijk wel terecht op een first-come camping.

Van Moab naar Page is 5 uur rijden toch. We kunnen dan toch onderweg door Monument Valley rijden? En misschien even stoppen bij Gooseneck? We doen liever 1 flinke reisdag om vervolgens 2 dagen op één plek te blijven, dan 2 halve reisdagen en steeds je tent weer op te zetten. Of krijg je Monument valley zo helemaal niet mee?

We willen inderdaad naar de North rim van Grand canyon. Aanvankelijk wilde we hier 2 dagen wandelen (canyon in en uit), maar omdat het zo warm is in juli-aug in de Grand canyon gaan we denk ik liever op andere plaatsen in de bergen wandelen (Yosemity, Bryce). De north rim is wellicht wat minder indrukwekkender dan de south rim, maar is koeler (hoger), minder toeristisch en ligt beter op onze route.

We willen ook geen 4 dagen San Francisco, maar misschien nog een stukje rijden richting strand of wijnstreek.

Afsluitend: We denken erover om alleen de campingplaatsen in Yellowstone en Yosemity te reserveren. Deze liggen aan het begin en einde van de reis. Zo kunnen we tussen deze parken in wat flexibeler zijn. Dus evt extra dag Grand Teton. Evt dagje minder Bryce en toch naar Zion wellicht.

Groeten,
Gertjan
Laatst gewijzigd door GeeJee op 20 jan 2014, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
GeeJee
Amerika-newbie

Bericht door GeeJee »

Beste Marianne,

Ook jij bedankt voor je advies!

Ik lees inderdaad vaak dat wordt aangeraden om Yellowstone en Moab niet in 'het rondje zuidwest' op te nemen. Maar naar Yellowstone heb ik zo lang uitgekeken, dat ik dit echt niet wil uitstellen. Bovendien eindigen we de reis graag bij de kust om bij te komen, dus toch maar gewoon voor deze 'enigszins onlogische' route gekozen. Door te kiezen voor een one-way route is het volgens mij wel redelijk te doen.

Drie nachten Bryce is waarschijnlijk 2 volle dagen Bryce. Zo kunnen we 1 dag paardrijden en 1 dag wandelen. Of zien we dan weer hetzelfde?

Het gaat dus inderdaad om de North Rim van de GC.

Eerlijk gezegd wilden we vanuit LV via Death Valley naar Mammoth lake rijden. Is dat niet te doen op 1 dag? Krijg je dan te weinig van Death Valley mee? Een korte wandeling onderweg leek me toch de maximale tijd die je daar wilt doorbrengen..

Ik denk dat we liever naar Moab gaan dan naar Zion en GC (waarbij we dan GC wel van boven bekijken dus). We mountainbiken graag en Moab is toch wel één van de beste mountainbike gebieden ter wereld!

Dag 8, 11, 14 en 19 zijn nu wel echt reisdagen. Het leek ons fijner om ons een paar keer goed kwaad te maken en flinke stukken te rijden, en dan daarna weer een paar dagen heel rustig aan te kunnen doen. Is 1 van deze dagen écht onhaalbaar qua tijd?

Groeten,
Gertjan
GeeJee
Amerika-newbie

Bericht door GeeJee »

Nogmaals dank voor de info. Ik heb toch naar aanleiding van de tips een aantal aanpassingen gedaan. Het ziet er nu als volgt uit:

18. Amsterdam - SLC
19. SLC - Yellowstone
20. Yellowstone
21. Yellowstone
22. Yellowstone
23. Yellowstone
24. Yellowstone - 'ergens tussen YS en moab'
25. 'Ergens tussen YS en moab' - moab
26. Moab
27. Moab
28. Moab - page
29. Page; The wave!!
30. Page
31. Page - grand canyon North rim
1. Grand canyon North rim - Bryce
2. Bryce
3. Bryce - Las Vegas
4. Las Vegas
5. Las Vegas - DV - Lone pine of Bischop
6. Lone pine of Bischop - Yosemity
7. Yosemity
8. Yosemity
9. Yosemity
10. Yosemity
11. Yosemity - san francisco
12. San francisco
13. San francisco
14. Wijn/ strand
15. Wijn/ strand
16. San francisco - Amsterdam

Geen Zion (die staat voor volgend jaar op het programma als ik een congres in LV heb). Geen grand teton (misschien er doorheen rijden). Wel nu overnachting Death valley en bij Grand canyon north rim.

Iemand idee voor tussenstop YS - moab?
Lone pine of Bischop?
Misschien maar open laten en ter plekke kijken waar we uit komen?

Groeten,
Gertjan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zeker via Grand Teton rijden als je naar Moab gaat. Vanaf Jackson kun je dan de snelste route nemen.
Lone Pine of Bishop kan allebei. In Bishop heb je wat meer mogelijkheden. Ik zou zelf kiezen voor een overnachting in Death Valley en een in Mammoth Lakes of Lee Vining.
Heb je de camping in Yosemite vastgelegd?
Heb je een permit voor de Wave? Jammer dat je nu geen tijd hebt voor een overnachting in Monument Valley.

Marianne
GeeJee
Amerika-newbie

Bericht door GeeJee »

Dan reizen we denk ik via Grand teton richting Moab en kijken wel waar het schip strandt.

We zouden natuurlijk ook in DV kunnen overnachten, maar dan moeten we daarna wel in een keer door naar Yosemity, want daar hebben we camping al vastgelegd (2 nachten tioga pass en 3 nachten valley).

Voor The Wave zijn we gelukkig ingeloot.

Gertjan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

O, zit je in Tuolumne Meadows? Dan kun je toch prima van DV daarnaartoe rijden? Ik ging ervan uit dat je alle nachten in de vallei zat. Ik zou dan zeker niet in Bishop overnachten. Wat had je nog gepland tussen Lone Pine/Bishop en de oostkant van het park?

Marianne
GeeJee
Amerika-newbie

Bericht door GeeJee »

Yep 2 nachten Tuolomn Meadows. We willen daar 1 dagje wandelen.
Verder hebben we niets gepland aan de Oost kant. Aanvankelijk wilde ik overnachten bij Mammoth lake, met name om te mountainbiken. Even kijken of daar onderweg nog ruimte voor is.

Gertjan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer