Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Iris_1982: San Francisco + Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
guinevere
Amerika-expert

Re: Reis Iris_1982: San Francisco + Hawaii

Bericht door guinevere »

Een uur stelt inderdaad niks voor (ben lekker veramerikaansd :P), maar 4 uur (2x2) vakantietijd in de auto om Papakolea te zien vind ik eigenlijk wel zonde. Maar goed, voor anderen is het wel de moeite waard dus dat moet je gewoon voor jezelf besluiten.

Pu'uhonau o Honaunau is een van mijn favoriete plekken, niet alleen vanwege het snorkelen bij Two Step, maar ook omdat het gewoon onwijs mooi is met de palmbomen en die rare houten mensjes. Tenzij je 's ochtends vroeg komt is er vaak geen parkeerplaats meer bij Two Step, dus als je het combineert met een bezoek aan Pu'uhonau o Honaunau kan je je auto bij het NP op de parkeerplaats laten staan en daarvandaan naar de baai lopen. Als je 's middags gaat kan je het beste eerst snorkelen (beter licht om te snorkelen) en dan aan het eind van de middag in de late avondzon foto's van het park maken -- prachtig is het dan!
Afbeelding
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Goeie tip!! Enne..rare houten mensjes?? ik ga even googelen hoor :D
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Voorbeeldje ... ik vind ze zo leuk! 8)
Afbeelding
r1mario
Amerikafan

Bericht door r1mario »

Tikiman :D
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wat ik op de foto mis, zijn diegene er een beetje naast met een zeer groot bepaald mannelijk lichaamsdeel.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Haha zal ik daar dan even een foto van gaan maken? :mrgreen:

We hebben ons schema een beetje aangepast en het ziet er nu als volgt uit

19 sept AMS- SFO aankomst 11:45
20 sept OAK - Big Island, aankomst 15:00
21 sept Kona
22 sept Kona
23 sept Kona - Koahala (we zien wel of we die dag liever nog in de kona area blijven of s morgens al richting Kohala gaan)
24 sept Kohala
25 sept Kohala
26 sept Kohala - Volcano via de Hamakua Coast met veel stops
27 sept Volcano NP
28 sept volcano NP - Hilo ('s morgens wellicht nog het park in afhankelijk van hoeveel we daar willen zien/doen)
29 sept Hilo - Lihue, Kauai Aankomst 9:45
30 sept Kauai
1 okt Kauai
2 okt Kauai
3 okt Kauai
4 okt Kauai
5 okt Kauai
6 okt Kauai - San Francisco
7 okt San Francisco
8 okt San Francisco
9 okt SFO - AMS 13:45
10 okt aankomst AMS

Ik vond/vind vooral de keuze Kona of Kohala heel lastig omdat je er zoveel verschillende meningen over leest en het op voorhand lastig zeggen is wat je leuk vind. Ik denk dat we het wel goed oplossen door op beide plekken te gaan zitten. Op die manier spaar je denk ik ook veel reistijd uit omdat je niet alsmaar heen en weer hoeft te karren tussen Kohala en Kona.

Ook lastig vind ik hoeveel tijd we nou voor Volcano NP moeten uittrekken, maar ik wil er toch wel 2 avonden zitten. Wie weet is er flowing lava en dan wil je dat toch eind van de middag gaan bezichtigen. We rijden er iig naartoe via de Hamakua coastline en daarbij willen we uiteraard stoppen bij de watervallen, Onomea Bay en de botanical gardens.
Ik hoop dat we dan voor het donker wel bij het park zijn. Dan kunne we 's avonds de glow bij het Jaggar museum al bekijken.
De volgende dag hebben we dan een volle dag voor het park.
De dag erna kunnen we eventueel nog een deel in het park doorbrengen of als we alles wel gezien hebben richting Hilo en daar de dag besteden (tips?)
@Moniekske: ik heb op jouw aanraden de 2 nachten in die cabin geboekt! Heerlijk betaalbaar (ik schrik me dood van die prijzen op hawaii) en het is echt iets voor ons: we vinden onze overnachtingen in soortgelijke cabins in Yosemite en Yellowstone nog steeds een paar van onze leukste nachten in Amerika).

Op Kauai moet ik het nog even bekijken
Ik denk dat we 4 dagen noord en 2 zuid willen zitten voor de afwisseling al is dat daar wellicht minder noodzakelijk omdat het eiland kleiner is.
Maar we houden wel van een beetje variatie.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Overigens gaan we eerst naar Big Island en dan naar Kauaui omdat we op Tripadvisor de tip over de Iron Man Triatlon kregen die op 11 oktober gehouden wordt.
Het kan dan erg druk en duur worden op het eiland (ook in de aanloop er naartoe). Dus dat mijden we liever
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Slim! Iron man is volgens mij erg druk/duur.

Mijn koffers zijn inmiddels ingepakt en over 8 uur stappen we op het vliegtuig. Nu nog snel even een dutje doen en dan zijn we morgen in Hawaii!!! 8)
Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Veel plezier!
GlennieB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door GlennieB »

Hallo Iris,
Sorry ik hoop dat je het niet erg vindt maar ik wilde iets met je delen.
Wij gaan in juli naar Hawaii en had ook moeite om betaalbare accommodatie te vinden. Uiteindelijk hebben wij rechtstreeks een condo geboekt op outrigger.com en gaan nu 8 nachten bij Outrigger Kanaloa at Kona verblijven. Ze hebben weer een aanbieding (promo code: UNWIND) : tot 45% korting.
In september hebben ze een 1 slaapkamer condo vanaf $125 per nacht + taxes. Gratis parkeren en wifi en geen resort fees.
Er zijn verplicht schoonmaakkosten van $95 + tax (een vaste bedrag niet afhankelijk van het verblijsduur). Betaling is bij aankomst maar er is geen aanbetaling en, afhankelijk van de aanbieding, kostenloos annulering tot ongeveer 1 week voor aankomst.
Ik heb geen idee of het aan te raden is of niet (dat weet ik pas na juli :lol: ) maar de complex krijgt goede recensies op tripadvisor.
groetjes
glenda
Moniekske
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Moniekske »

Van die cabin krijg je echt geen spijt.

In Kona zaten we hier: http://www.konaseasidehotel.com. Was geen fancy hotel, maar prima ligging en paste binnen ons budget. Parkeren om de hoek was gratis.

Ons verblijf op Kauai hebben we via airbnb geboekt. Ik moet het even opzoeken, wordt vervolgd ...
Moniekske
Amerika-ontdekker

Bericht door Moniekske »

Het liefst hou ik dit mooie plekje voor mezelf, zodat het beschikbaar is als ik weer terug wil :wink:

https://www.airbnb.nl/users/show/1471484
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

haha ja je moet zuinig zijn met je tips ;-) Maar bedankt
Die ziet er idd leuk uit

Ik was heel erg gecharmeerd van een tree house op Kauai maar dat ligt een beetje in de noordoost hoek.
Ik weet niet of dat nou handig is. We willen zowel aan de noord als de zuidkust verblijven, maar aan de noordkust willen we vooral veel snorkelen bij de beaches die helemaal tegen de Na pali Coastline aanliggen.
Ik zag dat vanuit die boomhut al op 20 minuten van Princeville ligt en die beaches zijn dan nog een kwartier verder.
Dat is dan dus als nog elke keer ruim en half uur heen en weer rijden. Misschien dat we beter iets bij hanalei bay kunnen zoeken maar daar is alles best wel weer duur.

Wat ik overigens wel lastiger vind aan Airbnb zijn de kosten die je nu al moet maken
Bij booking.com boek je iets en betaal je pas daar. Bij airbnb moet je vaak alles al betalen en zijn de cancellation policies vaak ook slecht (50% refudn bijv.). Logisch op zich, maar het is wel een nadeel
Daar tegenover staat dan wel dat ik de accomodaties veel leuker vind dan al die enorme hotelcomplexen en dat het betaalbaar is.

HOtels vallen me erg tegen op Hawaii moet ik zeggen
Met zulke mooie natuur had ik echt wat meer hotels a la Bali/Thailand verwacht: mooie cottages in lush jungle met infinity pools, van die serene plekjes. Maar het enige wat ik zie zijn van die Amerikaanse mega resorts met kraak nog smaak (en de enige die dan nog wel wat leuks hebben kosten meteen 400 euro per nacht).
Wij zullen dus vooral terugvallen op Airbnb denk ik

Overigens had ik die cabins in Volcano NP geboekt en dacht ik dat ze 50 dollar per nacht waren
MAar ik kreeg mail: dat is alleen voor Hawaiian residents. Voor buitenlanders is het 80 dollar per nacht
Ik vond het al zo gek dat exact dezelfde cabin er voor 2 totaal verschillende bedragen op stond, maar ja....ik dacht ik boek gewoon de goedkoopste ;-)
@Moniekske: ik dacht dat jij het wel over een rate van 50 dollat had?
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

@Glennie B: bedankt voor de tip. Het ziet er mooi uit maar wij hebben net een condo in Kona geboekt.

De enige condo die ik kon vinden die niet al te oubollig/truttig was :mrgreen:
Deze: http://www.vrbo.com/326697?utm_source=N ... nerInquiry

Pal aan de oceaan met een zwembad en BBQ plaats.
En ze hebben snorkels, fietsen e.d. in het appartement liggen dus dat is ook erg leuk
Was maar 95 dollar per nacht. Wel een deposit van 500 dollar maar goed, die komt wel terug.
De eigenaren mailen ontzettend leuk terug dus het zit wel goed volgens mij :)
GlennieB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door GlennieB »

Dat is zeker een mooi bedrag en leuk accommodatie. vbro hebben veel keus maar wij hebben 2 slaapkamers nodig en daardoor is het aanbod meer beperkt en prijzen gelijk hoger :lol: ! heel veel plezier!
Moniekske
Amerika-ontdekker

Bericht door Moniekske »

Mooie condo idd. En dat voor die prijs.

Ik heb de prijs die wij voor de cabin hebben betaald nagekeken, was $62,38 pn. Het verbaast me dat ik $50 genoemd zou hebben, want ik heb een slecht geheugen wat bedragen betreft :wink: $80 is wel even een ander bedrag. Wij zouden dat acceptabel vinden, maar dat is voor iedereen anders.

Wat Kauai betreft:
Wij hebben er bewust voor gekozen om er een beetje tussenin te gaan zitten. Maar Hanalei vonden we erg leuk. Het leeft er echt. Waimea is misschien een idee voor als je in het zuiden wilt zitten. Kauai is vrij klein, mij lijkt het niet nodig om op 2 locaties te verblijven.

Air BNB betaal je idd direct. In ruil daarvoor kregen we wel een voordelig en superfijn verblijf. Die 12% fee die je aan AirBNB betaalt is wel hoog, maar we kregen een voucher omdat we meerdere verblijven boekten.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik betaal eigenlijk liever op voorhand omdat ik dan zelf kan kiezen wanneer ik boek en weet hoeveel het me gaat kosten in € na conversie. Binnen een paar maanden kan de koers een stuk slechter zijn. Voordeel is ook dat we zo de betaling van de hotels wat spreiden over de gewone maanden en dus de bedragen ook zonder spaargeld/vakantiegeld kunnen betalen.
Let wel: als het kan houd ik het toch annuleerbaar.

Wat betreft Kauai: Wij hadden gewoon 1 centrale locatie uitgekozen voor onze 4 nachten.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Moniekske schreef:Mooie condo idd. En dat voor die prijs.

Ik heb de prijs die wij voor de cabin hebben betaald nagekeken, was $62,38 pn. Het verbaast me dat ik $50 genoemd zou hebben, want ik heb een slecht geheugen wat bedragen betreft :wink: $80 is wel even een ander bedrag. Wij zouden dat acceptabel vinden, maar dat is voor iedereen anders.

Wat Kauai betreft:
Wij hebben er bewust voor gekozen om er een beetje tussenin te gaan zitten. Maar Hanalei vonden we erg leuk. Het leeft er echt. Waimea is misschien een idee voor als je in het zuiden wilt zitten. Kauai is vrij klein, mij lijkt het niet nodig om op 2 locaties te verblijven.

Air BNB betaal je idd direct. In ruil daarvoor kregen we wel een voordelig en superfijn verblijf. Die 12% fee die je aan AirBNB betaalt is wel hoog, maar we kregen een voucher omdat we meerdere verblijven boekten.
Oh ben benieuwd of wij die ook krijgen :)

Ik moet zeggen dat ik me wel verbaas over hoe iedereen met afstanden omgaat.
Big Island wordt overal maar omschreven als zooooo enorm groot (en ik vind het dus wel meevallen als je afstanden in Amerika gewend bent) terwijl Kauai door iedereen als klein omschreven wordt en men zegt dat 1 accommodatie wel voldoende is.
Maar aangezien de weg op Kauai niet rondloopt, zal je vanuit bijv. Hanalei altijd het hele eiland rond moeten naar bijv Waimea Canyon of om een helicoptervlucht te gaan maken.
Dat is toch wel een ruime 1,5 uur rijden. Persoonlijk vind ik dat voor dagelijks heen en weer rijden ook best een eind hoor. Die tijd breng ik liever snorkelend of wandelend door :)
Ik zit dan liever 3 dagen north en 3 dagen South, scheelt een hoop rijden :)
Is natuurlijk voor iedereen anders, maar ik vind de perceptie van afstanden op Hawaii wel apart in vergelijking met de rest van de USA

Ik heb gisteren de Hawaii Lonely Planet gekocht en ben lekker aan het bladeren. Als je alles zo leest komen we volgens mij overal nog tijd te kort…maar ja, dat zal je altijd wel houden :blink:

Ga me nu eens verdiepen in de beste helicoptermaatschappij op Kauai. Ik wil graag met zo'n off-doors flight mee maar wel dan dus de garantie dat we ook allebei bij een deuropening kunnen zitten en er niet 1 in het midden moet of zo.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Wij verblijven op Big Island in Kona en willen vanaf daar ook 1 dag naar Volcano park en op 1 dag naar Akaka Falls en een grot in de buurt van Hilo. Ik wil stiekem niet alles weer in moeten pakken en uit moeten pakken. In moeten checken en uit moeten checken en ten slotte zit Kona airport ook dichtbij.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

HILO heeft ook een airport ;)
Wij deden dat zo landen op Kona en verder vliegen naar ander eiland vanaf Hilo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer