Haha zal ik daar dan even een foto van gaan maken?
We hebben ons schema een beetje aangepast en het ziet er nu als volgt uit
19 sept AMS- SFO aankomst 11:45
20 sept OAK - Big Island, aankomst 15:00
21 sept Kona
22 sept Kona
23 sept Kona - Koahala (we zien wel of we die dag liever nog in de kona area blijven of s morgens al richting Kohala gaan)
24 sept Kohala
25 sept Kohala
26 sept Kohala - Volcano via de Hamakua Coast met veel stops
27 sept Volcano NP
28 sept volcano NP - Hilo ('s morgens wellicht nog het park in afhankelijk van hoeveel we daar willen zien/doen)
29 sept Hilo - Lihue, Kauai Aankomst 9:45
30 sept Kauai
1 okt Kauai
2 okt Kauai
3 okt Kauai
4 okt Kauai
5 okt Kauai
6 okt Kauai - San Francisco
7 okt San Francisco
8 okt San Francisco
9 okt SFO - AMS 13:45
10 okt aankomst AMS
Ik vond/vind vooral de keuze Kona of Kohala heel lastig omdat je er zoveel verschillende meningen over leest en het op voorhand lastig zeggen is wat je leuk vind. Ik denk dat we het wel goed oplossen door op beide plekken te gaan zitten. Op die manier spaar je denk ik ook veel reistijd uit omdat je niet alsmaar heen en weer hoeft te karren tussen Kohala en Kona.
Ook lastig vind ik hoeveel tijd we nou voor Volcano NP moeten uittrekken, maar ik wil er toch wel 2 avonden zitten. Wie weet is er flowing lava en dan wil je dat toch eind van de middag gaan bezichtigen. We rijden er iig naartoe via de Hamakua coastline en daarbij willen we uiteraard stoppen bij de watervallen, Onomea Bay en de botanical gardens.
Ik hoop dat we dan voor het donker wel bij het park zijn. Dan kunne we 's avonds de glow bij het Jaggar museum al bekijken.
De volgende dag hebben we dan een volle dag voor het park.
De dag erna kunnen we eventueel nog een deel in het park doorbrengen of als we alles wel gezien hebben richting Hilo en daar de dag besteden (tips?)
@Moniekske: ik heb op jouw aanraden de 2 nachten in die cabin geboekt! Heerlijk betaalbaar (ik schrik me dood van die prijzen op hawaii) en het is echt iets voor ons: we vinden onze overnachtingen in soortgelijke cabins in Yosemite en Yellowstone nog steeds een paar van onze leukste nachten in Amerika).
Op Kauai moet ik het nog even bekijken
Ik denk dat we 4 dagen noord en 2 zuid willen zitten voor de afwisseling al is dat daar wellicht minder noodzakelijk omdat het eiland kleiner is.
Maar we houden wel van een beetje variatie.