21feb.
Een dag met niet één, niet twee, maar drie gezichten. Om te beginnen lekker vroeg op, ontbijtje in het hotel en op pad. Buiten in Sioux falls is het -12 (!) dus flink koud. Binnen 10km ben ik al in de volgende staat: Minnesota. Daar ligt in een keer redelijk wat sneeuw. In de middenberm is een vrachtauto vanuit de andere richting gestrand. Blijkbaar geslipt. De sneeuw staat tot aan het zijraam, zo hoog! Ik heb echter nergens last van; snelheid iets aanpassen en gaan met die banaan. Om een uur moet ik in Waterloo, Iowa zijn voor een tour door de John Deere fabriek; een Amrikaans icoon (tractoren en landbouwmachines). Onderweg bouw ik een aardige voorsprong op dus tijdens de plaspauze bij de Mac Skype ik even met Anja en Elleen, erg leuk. Als ik daarna in de auto zit is het net alsof ik zojuist thuis ben weggereden.
Dan komt het tweede 'gezicht' van deze dag: van het ene op het andere moment ligt de snelheid vol met sneeuw en ijs. Niet van vandaag, het is werkelijk prachtig weer, maar van gisteren. Om de paar honderd meter auto's in de berm, links en rechts. Je kunt niet harder dan 20 mijl per uur en zelfs dan schuif ik met mijn 4X4 nog regelmatig weg. Echt niet leuk. De voorsprong die ik heb opgebouwd verdwijnt als de spreekwoordelijke sneeuw voor de zon; letterlijk niet, want beide, sneeuw én zon, zijn volop aanwezig. John Deere ga ik bij lange na niet redden. Helaas....
Het derde 'gezicht' is fantastisch. Wat zijn zuid Wisconsin en noord Illinois geweldig mooi. Prachtige boerderijen, pittoresk, lieflijk landschap. Echt genieten. Plaatsjes als Warren en Lena zijn echt geweldig! Voor Florida kenners: een beetje als Celebration, maar dan iets minder gemaakt en perfect, maar daardoor wel èchter!
De route
South Dakota 28km
23. Minnesota 64km
24. Iowa 122km
25. Nebraska 10km
Iowa 489km
26. Wisconsin 56km
27. Illinois 119km
Dagtotaal 888km
Grand total 9773km

States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !