Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

YES: the bullet is thru the church; 100-52=...

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: YES: the bullet is thru the church; 100-52=...

Bericht door A3 »

SpaceAce schreef:Zoals ik begreep, is dat het plan inderdaad: The Lower 48 in 3 weken...
:thumbup: klopt. Bijna. Het zijn 23 dagen.......

MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

21feb.
Een dag met niet één, niet twee, maar drie gezichten. Om te beginnen lekker vroeg op, ontbijtje in het hotel en op pad. Buiten in Sioux falls is het -12 (!) dus flink koud. Binnen 10km ben ik al in de volgende staat: Minnesota. Daar ligt in een keer redelijk wat sneeuw. In de middenberm is een vrachtauto vanuit de andere richting gestrand. Blijkbaar geslipt. De sneeuw staat tot aan het zijraam, zo hoog! Ik heb echter nergens last van; snelheid iets aanpassen en gaan met die banaan. Om een uur moet ik in Waterloo, Iowa zijn voor een tour door de John Deere fabriek; een Amrikaans icoon (tractoren en landbouwmachines). Onderweg bouw ik een aardige voorsprong op dus tijdens de plaspauze bij de Mac Skype ik even met Anja en Elleen, erg leuk. Als ik daarna in de auto zit is het net alsof ik zojuist thuis ben weggereden.

Dan komt het tweede 'gezicht' van deze dag: van het ene op het andere moment ligt de snelheid vol met sneeuw en ijs. Niet van vandaag, het is werkelijk prachtig weer, maar van gisteren. Om de paar honderd meter auto's in de berm, links en rechts. Je kunt niet harder dan 20 mijl per uur en zelfs dan schuif ik met mijn 4X4 nog regelmatig weg. Echt niet leuk. De voorsprong die ik heb opgebouwd verdwijnt als de spreekwoordelijke sneeuw voor de zon; letterlijk niet, want beide, sneeuw én zon, zijn volop aanwezig. John Deere ga ik bij lange na niet redden. Helaas....

Het derde 'gezicht' is fantastisch. Wat zijn zuid Wisconsin en noord Illinois geweldig mooi. Prachtige boerderijen, pittoresk, lieflijk landschap. Echt genieten. Plaatsjes als Warren en Lena zijn echt geweldig! Voor Florida kenners: een beetje als Celebration, maar dan iets minder gemaakt en perfect, maar daardoor wel èchter!

De route
South Dakota 28km
23. Minnesota 64km
24. Iowa 122km
25. Nebraska 10km
Iowa 489km
26. Wisconsin 56km
27. Illinois 119km
Dagtotaal 888km
Grand total 9773km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

22 februari
Vanuit Rockford eerst op weg naar een 'lube job' bij Jiffy lube. Dit is Amerikaans slang voor 'olie verversen'. Dit is hier echt lopende band werk en eerlijk is eerlijk; het loopt gesmeerd :) Leuk om te zien hoe dat er hier aan toe gaat.

Als je in een stad bent waar de ondergrondse twee etages hoger rijdt, waar je onder de trein doorloopt en waar het hoogste gebouw van het westelijk halfrond staat (dat géén Sears Tower meer heet) en waar een grote fontein droog staat, dan ben je in.... juist: CHICAGO

De route:
Illinois 173km
28. Indiana 286km
29. Micihigan 50km
30. Ohio 160km
Dagtotaal 669km
Grand total 10.442km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

23feb
Een lange reisdag vandaag. Maar onderweg wel een hoogtepunt. De watervaallen van Niagara. Die in deze tijd van het jaar worden omgedoopt tot de ijsvallen van Niagara. Zo zien ze er echt heel anders uit dan tijdens de zomer. Echt een spectaculair gezicht. Het was koud, rond het vriespunt, maar wel prachtig weer!

De route
Ohio 301km
31. Pennsylvania 81km
32. New York 632
Dagtotaal 1.014km
Grand total 11.456km
Nog 16 staten te gaan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

24feb
Amsterdam, Rotterdam, Lisbon, Rome, Watervliet......... Erg origineel met plaatsnamen zijn ze in deze regio niet.... Wel met kunst, overdekte bruggen en mooie huizen bouwen. Daar zijn hier echt prachtige voorbeelden van te vinden; kijk maar even bij de foto's.

In New England ligt op vele plaatsen nog flink veel sneeuw, alleen aan de kust wat minder. En daar was ik vandaag ook! Het meest oostelijke punt van de reis bereikt: the Yorks in Maine. In totaal vandaag 7 staten onder de wielen/voeten gehad!

De route:
New York 53km
33. Vermont 71km
34. New Hampshire 256km
35. Maine 28km
36. Massachusetts 150km
37. Rhode Island 92km
38. Connecticut 94km
Dagtotaal 744km
Grand total 12.200km
Nog 10 staten te gaan......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

25feb
Ook de berichten gezien op het nieuws dat de vliegende Hollander terug is? Vloog met een vaart van tig kilometer per uur door Manhattan! Reed met zijn Chevy van Grand Central Station naar Times Square, toen naar het Empire State Building en naar de begraafplaats van Peter Stuyvesant om te eindigen bij het nieuwe World Trade Center. Heeft toen de boot genomen naar Miss Liberty. Vervolgens via 3 bekende bruggen New York weer verlaten; Brooklyn Bridge, Verrazano Narrows Bridge en de Goethals brug.

Is later op de dag bij het Washington monument geweest, bij het Capitool en op de koffie bij Barack en Michelle. Jullie moeten de groeten hebben :)

De route
Connecticut 87km
New York 120km
39. New Jersey 130km
40. Delaware 57km
41. Maryland 140km
District of Columbia 15km
42. Virginia 241km
Dagtotaal 790km
Grand total 12.990km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Wauw, wat een reis. New York en Washington op 1 dag! Yes you can :clap:
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Als de forumleden niet af en toe een 'Selfie' zien, is het bijna niet te geloven hoor. Wat een tempo.
Succes en zet 'm op! :thumbup:

Hanneke
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

26feb
Bijna. Bijna allemaal. Nog één te gaan...
Vandaag weer alles gehad: regen, sneeuw, hagel, maar voornamelijk zonneschijn. Wel koud nog, maar ook dát gaat morgen veranderen; daan gaan we nog verder zuidwaarts. Nou ja, 'we' ....... Mijn auto en ik dan.... :) In deze regio heel veel kolenmijnen en kolentreinen. In Williamson telde ik een set locomotieven met 143 kolenwagons......

En inderdaad Peter, in North Carolina zijn ze maar wat trots op de Wright brothers...

De route
Virginia 136km
43. West Virginia 264km
44. Kentucky 98km
Virginia 96km
45. Tennessee 92km
46. North Carolina 122km
47. South Carolina 53km
Dagtotaal 861km
Grand total 13.851km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben erg benieuwd hoe ze reageren als je die bak inlevert, zoveel km's in een paar weken. Wordt het een volgende vakantie Alaska en Hawaii?
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

* Heeft ie nou een uitstapje gemaakt naar Spanje, Mexico of Zuid-Amerika?
* Nee, dit is Florida.
* Dan is het zeker nagemaakt bij Disney of iets dergelijks?
* Nee, 100% authentiek 17e eeuws
Zo dadelijk volgt meer........

Afbeelding
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

27feb
Vandaag de laatste staat van de 48 bezocht: Georgia. Vooraf had ik nooit verwacht alle 48 staten in drie weken te kunnen bezoeken, laat staan dat ik nog 4 dagen over heb. Daarom heb ik maar besloten om mezelf te trakteren op 4 dagen ontspannen in de staat die toch al een beetje 'thuis' was geworden: Florida.

In Georgia was Savannah erg mooi. Kom je er ooit in de buurt, bezoek het dan zeker. Het feit dat het zo'n 15 graden was en het zonnetje lekker scheen zal zeker meegeholpen hebben. In Florida heb ik St. Augustine bezocht, de oudste stad van de V.S. En Jezus, wat is het daar mooi! Ik heb in 48 staten veel oerlelijke dorpen en stadjes gezien, met eigenlijk maar 4 uitzonderingen; Boulder (Nevada), Bennington (Vermont), Savannah (Georgia) en als hoogtepunt dus St. Augustine (zie de foto's).

De route
South Carolina 402km
48. Georgia 185km
Florida 295km
Dagtotaal 872km
Grand total 14.723km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

St.Augustine en Savannah zijn inderdaad mooie steden. De laatste stad heeft een Caribische sfeer en trekt toeristen aan met heimwee naar de tijden van Gone With the Wind.
Toen wij lang geleden in Savannah waren, stonden in het centrum luxe touringcars klaar om toeristen te vervoeren naar oude plantages en historische gebouwen. Slechts 1 aftands busje bood een zogeheten "alternative African American history tour" aan. Wij besloten met vier andere toeristen de gok te wagen en stapten in voor een indrukwekkende rondleiding, verzorgd door vrijwilligers. We zijn langs diverse locaties geweest, die voor slaven uit de plantagetijd van belang zijn geweest.
Ik heb even gegoogled om te kijken of deze organisatie nog bestaat. Ik vermoed dat ze nu zijn opgenomen in het grote tour aanbod van Savannah. Het gaat in ieder geval om dezelfde locaties: http://www.savannahtours.us/?event=offe ... 02/28/2014. Een aanrader!
frans&esmé
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frans&esmé »

:thumbup: :clap: Ik heb genoten van je foto's en het korte bij geleverde comment, geniet van je rust in Florida je hebt het verdient. Eigenlijk ben ik dan toch wel een beetje jaloers :roll: en dat is dan om het rijden wat je heb gedaan dat lijkt me echt heerlijk, maar ik krijg mijn meissie niet zo gek om het te doen.
Afbeelding
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

28feb
een heerlijk dagje pas op de plaats in Kissimmee, Florida. Gaf me mooi de gelegenheid de foto's wat te rangschikken. Kwan daarbij veel oude bekenden tegen....

Afbeelding

Afbeelding
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

1maart
Ik kon het vandaaag niet laten; moet blijkbaar toch nog even afkicken. En dus kroop ik achter het stuur voor een paar van Florida's highlights. Om te beginnen zijn dat natuurlijk de miljarden sinaasappels die elk jaar geplukt en geperst worden. Bij Peace River staat een grote fabriek;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

De vogels, slangen, alligators & meer van gisteren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

De fotobuit van zondag 2 maart. Allemaal foto's genomen in en rondom Orlando:

de een z'n dood is de ander z'n brood, oftewel geen 'steak & shake' maar, 'snake eats snake'
Afbeelding

gator galore 1!
Afbeelding

gator galore 2!
Afbeelding

wild woodpecker
Afbeelding

gator galore 3!
Afbeelding

Orlando Magic
Afbeelding

More magic
Afbeelding

..and the score is
Afbeelding
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

Na een jaar wellicht tijd voor 'n updateje; de reis door 48 staten heb ik vorig jaar gemaakt omdat het 'doen' van de 50 staten altijd een droom is geweest. En door wat problemen met mijn werkgever, die inmiddels zijn opgelost omdat het mijn werkgever niet meer is :D , kreeg ik extra vrije tijd en deed de gelegenheid zich dus voor. Waar ik normaliter uitgebreide verslagen van mijn reis post op dit forum, heb ik dat dit keer niet gedaan. Dat heeft een reden; er komt een boek!

Het was een awesome reis en ik denk er zowat dagelijks nog aan. Omdat er dus nog steeds twee staten te gaan zijn, gaan we dit jaar - 2015 - proberen de eerste af te strepen; Alaska. Wanneer Hawaii komt weet ik nog niet, maar komen gaat ie. Hoop ik :D

Groetjes,
A3
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zou dat boek ooit al verschenen zijn?!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer