Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GoPro HD Hero 3 Black Edition. Aanschaf NL of USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

GoPro HD Hero 3 Black Edition. Aanschaf NL of USA

Bericht door Mrvanilla »

Hallo,

Ik zie regelmatig prachtige filmpjes voorbij komen van reizigers die middels een Go Pro camera plaatjes schieten. Nou, dat wil ik dus ook :lol: . Met digitale video heb ik al wat jaren ervaring (wel echt als hobbyist) maar zou nu toch wat feedback willen.

De eerste en belangrijkste vraag is eigenlijk: is aanschaf in NL of juist in the States aan te raden? Iemand toevallig zo'n ding daar gekocht? Qua prijs scheelt het best een hoop (even de site van Walmart en Best Buy bekeken). Nadeel is natuurlijk weer dat het qua garantie wat lastiger wordt en dat je geen tijd hebt om te oefenen (of: de reis wordt de oefenperiode).

Verder vroeg ik me af wat er allemaal nog naast gekocht moet worden. Een tas? Extra batterij? Geheugenkaarten? Zuignap? Statief?

Gebruiken jullie hem ook als 'handheld' camera of louter op de auto?

Alvast dank voor jullie tips.
Groetjes,
Daniel
Big_Mo
Amerika-expert

Re: GoPro HD Hero 3 Black Edition. Aanschaf NL of USA

Bericht door Big_Mo »

Ik heb zelf de Hero 2. Blijf het leuk vinden! Gaat altijd mee op reis en zelfs mee op dag tripjes enzo. De videos op mijn blog zijn alle geschoten met GoPro op 1 na, die is met mijn telefoon gemaakt.

Anyway, wanneer je een GoPro koopt komt je er heel snel achter dat je meerdere mounts wilt hebben. Dus van alleen een GoPro pole gaat het naar een handle bar mount, zuignap, hoofd mount en ga zo maar door. Ikzelf heb een Pelican Case 1150 http://www.pelican.com/cases_detail.php?Case=1150. Denk beetje overkill maja het is wel een duur speeltje waar ik liever zuinig op ben.

Voor een GoPro kan je het zo duur maken als je zelf wilt. Je kan altijd een Tripod er bij kopen, en alle andere accessories. Micro SD kaart zou ik zeker een class 10 nemen en zoek wat reviews van kaarten. Voor mijn GoPro heb ik de Sandisk Extreme 16GB.
Lijstje van mijn mounts en dingen voor GoPro:
- GoPro Zelf
- 3 behuizingen, Scuba, Skeleton en de gewone (keep in mind het is de HD 2)
- 3 Filters voor de Scuba behuizing voor als je gaan zwemmen of skien (Polaroid filter, Rood filter en groen filter).
- Chest mount
- Head Mount
- Bike Helmet Mount
- Rollbar/ Handle bar mount
- 2 Extra batterijen (1 is een off brand en geeft problemen).
- externe batterij lader
- Zuignap mount
- 2 zelf gemaakte mounts, 1 voor mijn camera in mijn surf kites te hangen en 1 voor panning time laps te maken (ja de kook wekker mount).
- Wifi BacPac (deze heb je niet nodig met de 3 editie) wifi is ingebouwd
- LCD bacpac
- Stabilizer (" onclick="window.open(this.href);return false;)
- LED lamp voor op de stabilizer in low light condities.

Ehhh nu ik er na kijk wat een collectie! Zoals ik zei je kan het zo gek maken als je zelf wilt!

Even wat anders heb je je zinnen totaal op een GoPro gezet?

Ik lees met regelmaat nog een ander forum en daar hebben sommige mensen het over een andere camera:
ISAW extreme. http://www.recordnow.nl/isaw-extreme.html

Voor kosten zou ik de camera in de US kopen, prijs is stukken aangenamer! Maar zoasl je zelf al aangeeft, garantie etc. kan een stukje ingewikkelder worden.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij hebben de hero2 in de best buy gekocht. Scheelde een stuk tov Belgie.
Nog een paar SD kaartje erbij en nog een accessoire , maar weet niet meer welk :oops:
Groetjes,
Carine
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

sachasenne schreef:Wij hebben de hero2 in de best buy gekocht. Scheelde een stuk tov Belgie.
Nog een paar SD kaartje erbij en nog een accessoire , maar weet niet meer welk :oops:
Hoe wil je je camera gebruiken? Misschien de GorillaPod? Altijd handig en leuk
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Thanks voor je uitgebreide reactie. Als ik inderdaad nou jouw collectie kijk is het al heel wat. Maar dat geeft alleen maar aan dat je er veel plezier van beleeft. Zoiets kun je natuurlijk door de jaren heen ook langzaam verzamelen. Wat ik er persoonlijk mee wil: op de auto kunnen 'plakken' tijdens vakanties, af en toe wat handheld werk en ik ben een fanatiek fietser (MTB en wielren) en daarbij lijkt het me ook wel leuk zo'n cameratje te gebruiken af en toe. Dus een bike helmet mount is een must. Of gebruik jij de camera eerder via de handle bar? Waarschijnlijk beide :lol:

Van die kookwekkermount heb ik wel eens filmpjes gezien op Youtube, voor timelapse. Werkt dat een beetje? En hoe stel je dat in?
Big_Mo schreef: Even wat anders heb je je zinnen totaal op een GoPro gezet?
Nou, niet per definitie. Ben naar zoiets opzoek en dan kom je eigenlijk vrijwel direct uit bij de Go Pro. Het alternatief dat jij noemt zegt mij niets. Dus waarschijnlijk zal het toch een GoPro worden.

Toevallig gaat een vriend van mij in maart naar the States. Misschien vraag ik hem wel om er een mee te nemen. Mocht er iets mis zijn kan ik van de zomer zelf terug met het bonnetje hehe.
Groetjes,
Daniel
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

sachasenne schreef:Wij hebben de hero2 in de best buy gekocht. Scheelde een stuk tov Belgie.
Ja, ik heb de prijzen van zowel Best Buy als Walmart eens vergeleken met onze Mediamarkt, Bol.com etc....dat scheelt gewoon €150! Dat is me nogal wat. Voor dat geld heb je een hoop accessoires.
Groetjes,
Daniel
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Mrvanilla schreef: Dus een bike helmet mount is een must. Of gebruik jij de camera eerder via de handle bar? Waarschijnlijk beide :lol:

Van die kookwekkermount heb ik wel eens filmpjes gezien op Youtube, voor timelapse. Werkt dat een beetje? En hoe stel je dat in?
Ik probeer ze beide. Als ik MTB ga rijden probeer ik het meer op me helm dan op mijn stuur. Op het stuur word het heel erg wiebelig. Helm vind ik het leukst om te doen.

De kook wekker voor time lapse is redelijk simpel, je zet de kamera om de snelheid dat je je foto's wilt maken in de time lapse settings zet de kook wekker op een uur en laat em gaan. Vervolgens edit je het in video software van GoPro, zet de fps dat je je het filmpje wilt hebben en laat het lopen. Een uur aan fotos kan je SD kaart redelijk vol vreten haha.

Ik zal eens even beetje rond kijken. Soms zijn er winkels die hele goeie deals hebben op de GoPro3. Zoals laatst Black edition voor $299.

Oh een ding wat ik zou doen als ik jou was, de base plate waar de GoPro op komt in de verpakking bewaar hem! Hier mee kan je je eigen mount maken voor iets. Ik heb aan 2 kanten 2 cm er af gehaald klitteband er op gedaan en ik kan me camera aan dingen hangen!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Big_Mo schreef: De kook wekker voor time lapse is redelijk simpel, je zet de kamera om de snelheid dat je je foto's wilt maken in de time lapse settings zet de kook wekker op een uur en laat em gaan. Vervolgens edit je het in video software van GoPro, zet de fps dat je je het filmpje wilt hebben en laat het lopen. Een uur aan fotos kan je SD kaart redelijk vol vreten haha.
Hehe, ja maar het resultaat mag er dan ook wezen denk ik. Genoeg SD kaartjes meenemen dan maar, want ik vind dat toch wel mooie beelden opleveren, zeker als je in mooie gebieden op vakantie bent. Hoe verhoud de GoPro zich overigens bij schemerlicht? Lukt dat een beetje?
Big_Mo schreef: Ik zal eens even beetje rond kijken. Soms zijn er winkels die hele goeie deals hebben op de GoPro3. Zoals laatst Black edition voor $299.
Thanks! Ja op die site van Best Buy wordt ie nu voor $329 aangeboden (ex tax). Nog steeds veel meer dan de € 405 (EURO!) die bijv. Bol.com vraagt!
Groetjes,
Daniel
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Ook hier een blije GoPro bezitter. Ik heb de Hero3 (maar die is ook al weer ingehaald :( door de plus ) en doe er erg veel mee. Zeker is dat je de beste/hele goede SDcard moet nemen, daar is goedkoop echt duurkoop. En zeker is ook dat je meerdere batterijen moet hebben met dus een aparte lader. Naar men zegt is van de Hero3plus de accu een stuk beter maar dan nog...je wilt toch niet oog in oog staan met een hoogtepunt van je vakantie zonder prik in je GoPro?
Waar je hem moet kopen, als alleen de prijs telt is daar kopen natuurlijk voordeliger. Houdt er dan rekening mee dat bij al deze reisjes geldt dat er een invoer limiet is en met een GoPro ga je daar hard naar toe :oops: . Mocht je 'm hier kopen heeft dat natuurlijk als voordeel dat je hem al een beetje kan leren kennen, wat kan oefenen met instellen etc..Over de accessoires en mounts..praat me er niet van, je hebt zo een 2e GoPro uitgegeven..ik heb me oog hierop laten vallen (http://www.steadicamcurve.com)..kost wat maar dan heb je ook wat :wink: Ik zie me al filmen op de maid of the mist en in de cave of the winds :D ik kan niet wachten.
Hoe dan ook, succes met kiezen, kopen en gebruiken.
p.s. als t een GoPro wordt, neem zeker de black, die remote is echt vet als je 'm ook op wintersport gaat gebruiken... :wink:
Grote Amerika fan
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

tomaat85 schreef:(http://www.steadicamcurve.com)..kost wat maar dan heb je ook wat :wink: Ik zie me al filmen op de maid of the mist en in de cave of the winds :D ik kan niet wachten.
Hoe dan ook, succes met kiezen, kopen en gebruiken.
p.s. als t een GoPro wordt, neem zeker de black, die remote is echt vet als je 'm ook op wintersport gaat gebruiken... :wink:
He, thanks voor je bericht. Ja, kan me voorstellen dat je handen al jeuken en dat je die plaatjes wilt gaan schieten haha. Welke SD kaarten raad jij aan? Ben uberhaubt benieuwd hoe snel ze vol zitten.

Die remote kun je natuurlijk op een hele boel manieren gebruiken, al vraag ik me af wanneer je dat echt doet. Alhoewel: als je camera op je voorruit zit kun je natuurlijk achter het stuur dat ding bedienen. Niet onhandig.
Groetjes,
Daniel
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Mrvanilla schreef: He, thanks voor je bericht. Ja, kan me voorstellen dat je handen al jeuken en dat je die plaatjes wilt gaan schieten haha. Welke SD kaarten raad jij aan? Ben uberhaubt benieuwd hoe snel ze vol zitten.

Die remote kun je natuurlijk op een hele boel manieren gebruiken, al vraag ik me af wanneer je dat echt doet. Alhoewel: als je camera op je voorruit zit kun je natuurlijk achter het stuur dat ding bedienen. Niet onhandig.
Zoals ik zei heb ik de Wifi Bacpac gekocht. Is leuk voor als ik ga Snowboarden (Heb de app op mijn telefoon geinstalleerd). Plus als ie op je helm zit of ergens anders, je hoeft de camera niet vast te pakken of van zijn mount af te halen om de settings te veranderen! Zeker een aanrader om de App op je telefoon te installeren! Ook leuk als je een tripod hebt en je wilt even snel een foto van jullie samen te maken. Je ziet te minste waar je camera naar kijkt. Dit vind ik zeker wel een plus dat ik van te voren kan zien waar ik film.
Deze zomer ga ik hem uit proberen wanneer ik ga kitesurfen. Telefoon in me wetsuit camera ik me kite en gaan :D

SD kaart, Zou ik voor Sandisk Micro (Hero 3 gebruikt de micro SD) Extreme of Ultra nemen. Alles heeft te maken met de schrijfsnelheid naar je SD kaart. Als je met een goedkopere gaat zeg een klasse 4 ofzo, kan het zijn dat de kaart de video's niet snel genoeg kan schrijven naar de kaart. Zelfde met time lapse, de sneller de kaart de sneller je de foto's kan laten schieten voor je time lapse video. Keep in mind, als je op 1080 of met de black op 4k gaat filmen, de bestanden worden gigantisch groot helemaal als je ze gaat renderen naar full HD.

Een ding is zeker, je gaat er echt heel erg veel plezier aan beleven!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Big_Mo schreef: Een ding is zeker, je gaat er echt heel erg veel plezier aan beleven!
Ja, dat is zeker. En dit soort praatjes en het googlen (wat een mooie flmpjes kom je af en toe tegen) maken het er niet minder op! nogmaals dank voor de info :thumbup:
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Daniel : we hebben al jaren een GoPro (geloof het of niet, maar in België is men die destijds op onze vraag beginnen importeren :wink: ). Afgelopen juni hebben we de hoofdkantoren van GoPro gezocht in San Francisco en we werden er bijzonder hartelijk ontvangen. Sindsdien heeft Tomas heel goede contacten met enkele van de medewerkers (die ook altijd heel benieuwd zijn naar zijn video's met de DJI (met wie ze overigens samenwerken)).
Ondertussen hebben we al enkele modellen "versleten" en nu hebben de Hero3 Black (ondertussen weeral "verouderd"...).
Bij de eerste modellen werd er van alles, qua mounts, bijgeleverd, maar uiteindelijk gebruiken wij enkel nog de zuignap. Ook de wifi-backpack en de battery-backpack hebben we destijds gekocht maar dat gebruiken we ook niet meer vermits de wifi nu ingebouwd zit in de 3 Black.
Wij gebruiken hem wel enkel maar voor op de voorruit (zuignap) en onder de DJI, maar daar hangt hij in een gimball.
De kwaliteit is er wel enorm op vooruit gegaan. Als je kijkt op onze videopagina naar de eerste filmpjes (bvb Cathedral Valley) zie je dikwijls een overheersende gele kleur, maar met de nieuwe modellen is dat helemaal opgelost.

Er zijn nog heel wat actioncams, maar voor ons blijft er toch maar 1 échte... :wink:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

kalaman schreef:we hebben al jaren een GoPro (geloof het of niet, maar in België is men die destijds op onze vraag beginnen importeren)
Haha wow! Daar zullen ze nu niet rouwig om zijn. Echte pioniers dus! Jullie filmpjes zijn mij welbekend en ik geniet er enorm van. Ik ga niet stellen dat ik het zo (semi)professioneel wil gaan aanpakken. Als me de helft lukt van wat jullie doen ben ik al enorm tevreden.

Ik wil beginnen met de aanschaf van de GoPro Hero 3 Black Edition (of zeggen jullie: pak dan meteen de 3+?) en daarbij een mount voor de helm en voor de voorruit. Neem aan dat de prijzen in België vergelijkbaar zijn met die in Nederland?
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De Hero3 is een heel goed toestel maar als ik nu een nieuw zou kopen dan zou ik toch direct voor het meest recente toestel gaan. Tip...rond oktober wordt er opnieuw één en ander vernieuwd :wink:

Ik veronderstel dat de prijzen in de Lage Landen gelijklopend zijn, maar toen we vorig jaar juni via Amsterdam naar Seattle vlogen waren er écht superkoopjes van GoPro. Alle elektronicashops op Schiphol hadden massa's GoPro's staan, gestapeld in pyramidevorm. Het probleem is echter dat je dit nooit op voorhand weet hé :? . Maar als je toch twijfelt over aankoop in de VS probeer dan goed te weten wat de prijs is in de VS en kijk bij vertrek nog eens op Schiphol.

en...bedankt voor het compliment (de video's zijn integraal het werk van mijn zoon) :thumbup:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

kalaman schreef:De Hero3 is een heel goed toestel maar als ik nu een nieuw zou kopen dan zou ik toch direct voor het meest recente toestel gaan. Tip...rond oktober wordt er opnieuw één en ander vernieuwd :wink:
oeh, spannend!
Groetjes,
Daniel
johan en wilma
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door johan en wilma »

de rollei s-50 schijnt beter te zijn en heeft een lcd scherm , misschien is dit iets
NenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door NenE »

Wij hebben afgelopen zomer de GoPro Hero 3 Silver in Amerika gekocht. We hebben expres gewacht tot in Amerika, omdat hij ruim 100 euro goedkoper was. Je kunt hem vooraf bestellen bij de BestBuy en dan ter plaatse ophalen. Je kunt ze overigens ook overal gewoon kopen zonder te bestellen. Wij hebben er alleen een zuignap voor op de auto bij gekocht (geheugenkaart zat er gratis bij 16GB). Wij gebruikten onze mobiel om te kijken of de camera goed stond. Verder was 16 GB meer dan genoeg, gewoon 's avonds even je kaartje legen op je computer.

Hier de beelden die we hebben geschoten: " onclick="window.open(this.href);return false;
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Big_Mo schreef:
Hoe wil je je camera gebruiken? Misschien de GorillaPod? Altijd handig en leuk
Even nagevraagd bij de heer des huizes die de man van alle toestellen met kabeltjes is ;-) : we hebben een zuignap bijgekocht. We gebruiken m eigenlijk enkel als we in Amerika zijn om de dirt roads te filmen.
Groetjes,
Carine
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

NenE schreef:
Hier de beelden die we hebben geschoten: " onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk filmpje, heel herkenbaar alles :D

Ik denk dat wij ook wachten tot we weer daar zijn. Scheelt enorm.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer