Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stephaa: roadtrip zuid-west Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stephaa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Stephaa: roadtrip zuid-west Amerika

Bericht door Stephaa »

@ingrid14
Oh verdorie... Zo druk had ik het nou net niet verwacht.. Dat wordt dus plannen en kijken of er nog een plekje vrij is !
Weet je toevallig ook of je die hotels/motels gewoon met Ideal vanuit Nederland kunt betalen of heb je perse een creditcard nodig?
En hotels betreft de grote steden, Las Vegas, San Fransisco, Los Angeles en San Diego... Daar kun je gewoon een hotel uitzoeken als je daar bent ?
Heb je misschien een echte aanrader om te overnachten in Las Vegas? Daar is alles extreem natuurlijk. En willen 1x in onze vakantie (ipv motels e.d.) lekker luxe !! Hihi :D
Afbeelding

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast

https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Volgens mij heb je een CC nodig voor online reserveren.

Ik denk dat je de steden wel ter plaatse kan uitzoeken.

Je kan ook altijd al wat vastleggen, iets dat te annuleren is tot 24u voor aankomst (of minder), als je het dan niet redt, kan je gewoon afzeggen.

Ik reserveer altijd alles van tevoren. Soms 2 hotels voor dezelfde nacht. Dan zit ik ter plekke niet met de stress om iets te vinden EN thuis heb ik meer tijd om iets te zoeken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Daar heb je inderdaad wel een punt. Wil deze middag ook een aantal hotels/motels noteren wat (op het oog) goed lijkt, en als het moment daar is we er zo naar toe kunnen rijden.. Maar zoals je zei betreft de parken lijkt het me verstandig die wel te boeken.
Geldt bij alle hotels zo'n afzegging of annulering? Niet dat er wel kosten worden verrekend terwijl je er geen gebruik van maakt..
Ontbijt je trouwens ook altijd in je hotel? (logies + ontbijt) of kun je beter een supermarktje zoeken en op de kamer iets maken?
Afbeelding

X Stephaa
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Voor de hotels buiten de parken: je moet je CC nr doorgeven en dan is de kamer gereserveerd, het geld gaat er pas af als je er verbleven hebt
Voor je een reservatie maakt moet je kijken naar de annulatievoorwaarden. Als daar staat dat er kosten zijn, neem je een ander hotel.
Soms is het wel veel voordeliger om nu al te betalen, maar ja dan kan je niet meer annuleren.
Trouwens als je een hotel annuleert, doen ze daar niet moeilijk over. Je zegt gewoon dat je het niet redt en dat is dan in orde.

(Afgelopen september was ik mijn hotels voor juli 2014 aan het reserveren. Het zijn dan allemaal zoveel cijfertjes en verschillende data. Enkele dagen later krijg ik een e-mail van Best Western om te vragen hoe mijn verblijf geweest was. Ik had dus blijkbaar voor de foute datum gereserveerd. Onmiddellijk met de klantendienst gemaild. Mijn vergissing uitgelegd. Ik heb niets moeten betalen hoewel ik dus een reservatie had en niet had geannuleerd.)

Voor de hotels in de parken: gebruikelijk is hier dat de 1ste nacht al onmiddellijk van je CC afgaat MAAR
annuleren kan altijd, dan storten ze je geld terug op je CC
(en dit doen ze echt, weet ik uit eigen ervaring)

Ontbijt:
Dit hangt ervan af. Dikwijls is er gratis ontbijt. Soms is dit goed, soms valt het tegen.
Als het tegenvalt gaan we ergens ontbijten (kost iets van 10$ per persoon), soms halen we een broodje, soms eten we een muesli reep en een stuk fruit.
Hangt er een beetje vanaf welke plannen we die dag hebben.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Oh, dat is hartstikke netjes zeg dat je het alsnog terug kreeg! Denk dat het ook wel vaker voor komt dat men wil vergelijken in prijzen en hotels, dat ze perongeluk (net als jouw geval) een andere datum hebben gekozen en dus geboekt. Maar erg netjes !!

Oke goed om te weten dat een creditcard echt een verreiste is dus.. Heb je ervaring met eentje? Heb vergeleken met een VISA en Mastercard.. In vele geval heb je een minimum inkomen nodig (en we zijn studenten, dus dat gaat hem niet worden), dus zoeken eentje met een maximaal/minimaal bestedings limiet..
Afbeelding

X Stephaa
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Visa of Mastercard, maakt niet uit.

Er bestaan ook credit cards waar je zelf geld op kan storten. (je kan dan ook maar uitgeven wat er op staat natuurlijk)

Groetjes,

Ingrid
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Ja zoiets heb ik ook gehoord. Geloof dat het een prepaid credit card heet. Er stond alleen als opmerking bij (positieve en negatieve punten) dat het niet geschikt is voor autohuur... :blink: .. Ennn, dat we hebben we nou juist nodig .. haha
Maar bedankt voor je tip. Zal binnenkort de aanvraag even gaan doen, en ook maar een ESTA aanvragen. Las dat je er niet standaard vanuit moet gaan dat je visum wordt geaccepteerd.. :?:
Afbeelding

X Stephaa
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Hoi Hoi,

Ik heb nog een vraagje betreft de route. De route die @ingrid14 heeft uitgestippeld echt toppie! :clap: , maar nog een kleine onduidelijkheid..
Aangezien ik hotels aan het bekijken en vergelijken ben, heb ik de route op google maps ingevuld en ingezoomd. Nou zie ik dat er een vreemde lus ontstaat als ik van Sequoia NP - Kings Canyon naar Yosemite NP ga... Is het dan niet verstandiger om van SF rechtstreeks naar Yosemite NP te gaan? Aangezien daar ook wel Sequoia's staan?? Of is Sequoia NP en Kings Canyon écht de moeite waard om om te rijden..?
ingrid14 schreef: Dag 5: San Fransisco - Sequoia NP
Dag 6: Sequoia & Kings Canyon
Dag 7: Kings Canyon
Dag 8: Kings Canyon - Yosemite NP

Alvast bedankt voor jullie reacties :D
Afbeelding

X Stephaa
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar Kings Canyon en Sequoia gaat is dat inderdaad een omweg. Maar het is zeker de moeite waard. Als je echter alleen er naartoe gaat om sequoia's te zien kun je zoals al is gezegd ook de bomen in Yosemite bekijken. Ik vind echter de bomen in Sequoia wel indrukwekkender, niet alleen omdat er een paar zijn die groter zin (dat zie je toch niet), maar omdat er zoveel zijn en je er ook dichterbij kunt komen. Kings Canyon heeft ook sequoia's maar een groot deel van het park lijkt meer op Yosemite, met het Cedar Grove gedeelte. Kijk eens in ons 2013-verslag voor zowel Yosemite als Sequoia en Kings Canyon.

Als je seki overslaat heb je meer tijd voor andere parken/bezienswaardigheden, kijk eens waar je dan die dagen wilt gebruiken. Je kunt ook eens kijken hoe gemakkelijk je overal accommodatie kunt vinden.

Wij hebben bujhna nooit een hotel met ontbijt, en als het er wel is dan stelt het vaak niet veel voor. Wij vinden het heerlijk om buiten de deur te ontbijten (zie hier voor een voorbeeld); met een echt Amerikaans ontbijt kun je je lunch wel overslaan. :wink: Als we ergens lekker brood vinden maken we ook vaak zelf iets klaar. Twee plastic borden en bestek nemen we altijd mee. En een koelbox is min of meer een standaard-aankoop.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik kwam dit topic tegen over prepaid Mastercard

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=48089

Misschien heb je er iets aan.

Groetjes,

Ingrid
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Je kan als student bij bijv. de ING een studentencreditcard aanvragen, deze heeft echter wel een limiet van €1000 (maar was destijds bij mij wel op te hogen).Als je het met deze limiet moet doen zou ik de hotels nu al boeken om je kosten wat te spreiden.

Ik denk dat andere banken wel iets soortgelijks hebben.
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

@Marin en Marianne
JA vond de lus al vreemd op google maps. Wat denk jij? Echt de moeite waard om om te rijden of gewoon wat langer vertoeven in Yosemite.. Voor ons beide de eerste keer Amerika en willen het uiteraard goed uitpakken :D. Zal zo even kijken hoe de route wordt zonder Sequoia NP en Kings Canyon erin.. Er komen dan best wat dagen vrij geloof ik (zo uit mn hoofd)..

Ohhh heerlijk dat je overal lekker kunt picknicken ! Lekker met het opkomende zonnetje.. Dat lijkt me ook wel wat. Goed om je voorbeelden te lezen in je verslagen. Erg mooie verhalen met foto's! Hier ga ik binnenkort even een middagje voor zitten :thumbup:
Oja het koelbox verhaal lees ik geregeld, en dus een must. Zo kun je inderdaad ook prima zelf je broodjes klaar maken als je een lange reisdag voor de boeg hebt.. Zijn andere dingen ook echt een must om mee te nemen/te kopen??

@ingrid14,
Oh super, dankje :D, tips heb ik altijd wat aan.. Hihi. Ben druk aan het vergelijken en kijken wat beter is..

@Ems2012
Dankje, zal even kijken of ik bij ING een creditcard voor studenten kan vinden.. Is dit overigens ook mogelijk als ik bij een andere bank zit? Ik zit bij Rabobank, en daar moet je een minimale inkomen hebben...
Lukt het wel bij ING, zal ik kijken of het limiet verhoogd kan worden of dat je er geld op kunt storten ofzo. Aangezien je bij autohuur een creditcard nodig bent maar ook voor hotelovernachtingen.. (We willen het liefst op de bonnefooi waar mogelijk, en kunnen dus nog niet alles boeken).

Bedankt voor jullie tips, zal alles eens goed doorlezen inclusief de reisverslagen van MarinenMarianne :D.
Afbeelding

X Stephaa
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Realiseer je wel dat je bij het reizen op de bonnefooi in het hoogseizoen, dat het in sommige plaatsen lastig kan zijn om iets (betaalbaars) te vinden. Ik las dat je al gewezen was op het aanbod in de nationale parken, maar dit geldt ook voor bijv. Monument Valley en Page.

Ik heb even gezocht via Google en bij de Rabobank vind ik het volgende: http://www.rabobank.nl/particulieren/pr ... _basecard/. Dit lijkt me vrijwel identiek aan de ING CC, je moet dan een Rabo StudentenPakket hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Stephaa schreef:@Marin en Marianne
JA vond de lus al vreemd op google maps. Wat denk jij? Echt de moeite waard om om te rijden of gewoon wat langer vertoeven in Yosemite.. Voor ons beide de eerste keer Amerika en willen het uiteraard goed uitpakken :D. Zal zo even kijken hoe de route wordt zonder Sequoia NP en Kings Canyon erin.. Er komen dan best wat dagen vrij geloof ik (zo uit mn hoofd)..
Ik zou Seki er in laten maar schrijf eens uit hoe het eruit zou zien als je het niet doet. Ik zou dan wel minimaal 1 extra nacht Yosemite doen.
Ik zou proberen zo snel mogelijk iets vast te leggen in de parken. het heft niet duur te zijn, maar je moet geluk hebben dat er iets vrij is of komt. Kijk voor Seki eens in ons 2013-verslag. Voor Yosemite is Housekeeping Camp of Curry Village een mogelijheid, zie daarvoor http://www.yosemitepark.com. Met een tentje ben je veel flexibeler en kun je voor heel weinig geld in de parken staan, zou ik toch eens overwegen.
Voor de gC kun je naar de Bright Angel Lodge kijken, of de Maswik Lodge.
En inderdaad; ook Page kan snel vol zijn, net als MV (kijk daar eens naar de cabins op Gouldings Campground).

Marianne
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Het rondje dat Ingrid mede mogelijk heeft gemaakt staat is:
ingrid14 schreef: Dag 1: Ams - San Francisco
Dag 2: San Francisco --> Stad verkennen, Alcatraz
Dag 3: San Francisco --> Cable cars, painted ladies, china town, pier 39 e.d.
Dag 4: San Francisco --> Fietsen door SF?
Dag 5: San Fransisco - Sequoia NP
Dag 6: Sequoia & Kings Canyon
Dag 7: Kings Canyon
Dag 8: Kings Canyon - Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP
Dag 10: Yosemite NP - Lee Vining (via Tioga Pass, Bodie)
Dag 11: Lee Vining - Lone Pine (Mono Lake, Ancient Bristlecone, Alabama Hills)
Dag 12: Lone Pine - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas --> Feesten, gokken, luxe, zonnebaden
Dag 15: Las Vegas --> Nachtleven, andere hotels, Hoover Dam
Dag 16: Las Vegas - Zion
Dag 17: Zion --> korte hike oid
Dag 18: Zion - Bryce Canyon
Dag 19: Bryce Canyon --> Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
Dag 20: Page - Monument Valley
Dag 21: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 22: Grand Canyon --> Helicoptervlucht + hiken
Dag 23: Grand Canyon - Laughlin
Dag 24: Laughlin - Palm Springs
Dag 25: Palm Springs --> Relaxen
Dag 26: Palm Spring - San Diego
Dag 27: San Diego --> iemand tips voor San Diego? Wat te doen?
Dag 28: San Diego
Dag 29: San Diego - Los Angeles
Dag 30: Los Angeles --> Hop on Hop off bus, Walk of fame, Beverly Hills, Hollywood + sign e.d.
Dag 31: Los Angeles
Dag 32: Los Angeles - Santa Monica - Malibu - Santa Barbara
Dag 33: Santa Barbara - Cambria/San Simeon
Dag 34: Cambria/San Simeon - Monterey
Dag 35: Monterey - San Francisco
Dag 36: San Francisco - Amsterdam - Thuis
In de eerste dagen zal ik meteen die lus maken, dus als ik het zonder Sequoia NP en Kings Canyon zou doen, zal ik rechtstreeks naar Yosemite NP gaan. Dit zal betekenen dat ik 3 nachten 'over' heb aangezien er een overnachting in Kings Canyon zal zijn.

(Oja ik was het in het lijstje hierboven vergeten te melden dat (achter de pijltjes wat we ongeveer willen doen..) we waarschijnlijk nog Universal Studios in LA willen bezoeken, hebben we dan hier tijd genoeg voor of beter een dagje langer (of is het in een middag gezien?) Ook zouden we wel eens een schietbaan willen bezoeken (en uitproberen ;)) en eventueel een Baseball wedstrijd in zo'n gigantisch Amerikaans stadion! Lijkt me super gaaf :).)

De tentjes wat je beschrijft, hoe moet ik me dat voorstellen, is dat echt kamperen of zijn dat van die rent-a-tent dingen wat je veel in Italie en Frankrijk bijv tegen komt? Dus die compleet ingericht zijn? Het maakt ons niks uit waar we overnachten (tentje, hutje, motel, hotel.) Als het maar schoon is.. Het gaat immers alleen om de overnachting..

Ik zal de site van Yosemite even bekijken en zoeken naar de Logde die je beschrijft. Lijkt me een prima alternatief. Heb al wel wat hotelletjes bekeken in de buurt van..

Het ziet er dus naar uit dat we echt de National Parken moeten vastleggen en boeken, en de rest gewoon kunnen zien op het moment zelf.. Zal het even overleggen met mn vriend en dan wordt het een CC aanvragen en boeken maar :) .

Ja Ems2012, dat kreeg ik inderdaad al vaker te horen. Hoopte echter dat het enigszins mee zal vallen, maar tevergeeft haha. Ik zal de nationalparken sites bij langsgaan .. Toch bedankt dat je me erop attendeerd, voor het zelfde geldt was er niks meer vrij en stonden we daar al.. Haha.

Oh misschien is het bij Rabobank veranderd sinds het nieuwe jaar? Hadden zoiets vorig jaar gezocht maar kwamen alleen bij CC uit waarbij je een minimum inkomen moest hebben.. Aangezien we beiden studenten zijn, beschikken we over een Rabo Stutendenpas e.d.. :D
Afbeelding

X Stephaa
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Volgens mij moet dat wel lukken bij de Rabobank. Mijn dochter heeft ook een studentencreditcard. Zij heeft toch echt niet meer inkomen dan haar studiefinanciering en een piepklein bijbaantje.

Elly
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

michelly schreef:Volgens mij moet dat wel lukken bij de Rabobank. Mijn dochter heeft ook een studentencreditcard. Zij heeft toch echt niet meer inkomen dan haar studiefinanciering en een piepklein bijbaantje.

Elly
Dankje, dan lukt het mij ook wel :thumbup:
Afbeelding

X Stephaa
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Stephaa schreef:Dag 27: San Diego --> iemand tips voor San Diego? Wat te doen?
Gisteren plaatste ik een bericht over San Diego in een ander topic.
Lees mee: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 51#p878551
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

markro schreef:
Stephaa schreef:Dag 27: San Diego --> iemand tips voor San Diego? Wat te doen?
Gisteren plaatste ik een bericht over San Diego in een ander topic.
Lees mee: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 51#p878551
Super dat je het meldt! Ik ga zeker meelezen :D
Afbeelding

X Stephaa
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

@Martin en Marianne,
Had je laatst mijn berichtje nog gelezen? Wat zou je aanraden betreft de lus.. Wel of niet langs de Sequoia's en Kings Canyon?

Ik ga verder lezen aan jouw verslagen :thumbup:
Afbeelding

X Stephaa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen