Mijn Amerikaanse verloofde en ik zitten met een dilemma. Een paar dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van hem, en nu willen we niets liever dan zo snel mogelijk in de VS bij elkaar zijn. Het is wel de bedoeling dat ik hier in Nederland ga bevallen (in september), waar hij ook bij aanwezig zal zijn. Maar daarna wil ik eigenlijk zo snel mogelijk naar hem toe. Het liefst willen we dus tijdens mijn zwangerschap al de K1 procedure gaan starten.
Nu heb ik alleen geen flauw idee of er problemen kunnen ontstaan tijdens de aanvraag, in verband met mijn zwangerschap. Zouden ze een visum om deze reden af kunnen keuren, of zou het alles juist makkelijker kunnen maken? En maakt het uit dat je van tevoren al weet dat je niet in de VS wilt bevallen? En moeten we nog dingen regelen voor de baby nadat hij/zij geboren is? Denk aan een Amerikaans paspoort aanvragen, dat soort dingen? En moet mijn verloofde hier nog iets speciaals voor doen?
Zoveel vragen, zoveel onduidelijkheden. Alsof emigreren op zich al niet moeilijk genoeg was..
Zijn er mensen die ook zoiets hebben meegemaakt? Ik hoop dat er iemand is die me hier iets meer informatie over kan geven, want ik weet anders niet zo goed waar ik anders moet zoeken

Groetjes,
Alemae