Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zwanger en K1 procedure willen starten

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Alemae
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Zwanger en K1 procedure willen starten

Bericht door Alemae »

Hoi allemaal,

Mijn Amerikaanse verloofde en ik zitten met een dilemma. Een paar dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van hem, en nu willen we niets liever dan zo snel mogelijk in de VS bij elkaar zijn. Het is wel de bedoeling dat ik hier in Nederland ga bevallen (in september), waar hij ook bij aanwezig zal zijn. Maar daarna wil ik eigenlijk zo snel mogelijk naar hem toe. Het liefst willen we dus tijdens mijn zwangerschap al de K1 procedure gaan starten.

Nu heb ik alleen geen flauw idee of er problemen kunnen ontstaan tijdens de aanvraag, in verband met mijn zwangerschap. Zouden ze een visum om deze reden af kunnen keuren, of zou het alles juist makkelijker kunnen maken? En maakt het uit dat je van tevoren al weet dat je niet in de VS wilt bevallen? En moeten we nog dingen regelen voor de baby nadat hij/zij geboren is? Denk aan een Amerikaans paspoort aanvragen, dat soort dingen? En moet mijn verloofde hier nog iets speciaals voor doen?

Zoveel vragen, zoveel onduidelijkheden. Alsof emigreren op zich al niet moeilijk genoeg was..
Zijn er mensen die ook zoiets hebben meegemaakt? Ik hoop dat er iemand is die me hier iets meer informatie over kan geven, want ik weet anders niet zo goed waar ik anders moet zoeken :(

Groetjes,
Alemae
Fellow2012

Re: Zwanger en K1 procedure willen starten

Bericht door Fellow2012 »

Gefeliciteerd.

Om te beginnen: de enige echte K1 bijbel http://www.visajourney.com/content/guides

Als je volgende week met de K1 begint zal het minstens een maand of 10 gaan duren voordat je door het hele process heen bent. Je zwangerschap zal het niet versnellen noch vertragen. Alleen de medische checks zoals Xray zou je moeten aangeven bij het consulaat dat je dat niet wilt! Verder verkrijgt jouw baby op basis van de nationaliteit van zijn vader automatisch de Amerikaanse nationaliteit. De vader zou de baby bij het consulaat moeten aanmelden.

Omdat je nu ruimschoots wilt beginnen met dit proces heb je juist veel tijd om alles rustig te regelen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Vergeet ook niet om snel na de geboorte een Nederlands paspoort voor de baby aan te vragen en dat paspoort telkens op tijd te verlengen , zodat 't wurm de Nederlandse nationaliteit blijft behouden. Wie weet hoe nuttig dat in de toekomst nog kan zijn.

In het Nederlandse paspoort van mijn zoon, nu zo'n 2 meter, heeft ooit onder lengte: 'in de groei' gestaan. Altijd leuk om te zeggen.

En, als je kind in Nederland geboren wordt en niet in de VS, kan het wel de Amerikaanse nationaliteit hebben, maar president van de VS kan hij/zij dan niet meer worden (mag alleen voor 'echte', in de VS geboren, Amerikanen). Wat mij overigens niet ZO'N nadeel lijkt!

Sterkte.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je fiancé moet een brief opstellen waarin hij aangeeft dat hij weet dat je zwanger bent maar dat dat niet een beletsel is voor het komende huwelijk.
Dit schrijven kan hij dan het beste laten certificeren bij een public notary in de US. De brief wordt onderdeel van het dossier dat je bij je moet hebben voor het visa interview.
In dat dossier moeten meerdere verklaringen zitten van zowel je verloofde als van jou over het voorgenomen huwelijk.
Voor een verloofde die zwanger is tijdens het visa interview is de extra brief noodzakelijk.

Als je zwanger naar het med. exam gaat, de X-ray kan uitgesteld worden voor iemand die in verwachting is.
Je moet de X-ray dan later alsnog in de US laten maken tijdens je Status Adjustment procedure.

De baby krijgt gebaseerd op jouw K-1 visum, een eigen K-2 visum.

In de US moet je dan-man moet voor het kind apart een petitie voor een Immediate Relative indienen bij mijn weten.

Mbt. de nationaliteit van de baby. De US kent jus solis, wat betekent dat een kind in de US geboren automatisch de US nationaliteit heeft. Als jouw kindje in Ned. wordt geboren is dat dus niet het geval. Als je nog niet getrouwd bent met de US vader is er geen sprake van birth of a US citizen abroad.

Jouw kindje gaat dan mee onder dezelfde voorwaarden als jij: je wordt in eerste instantie een conditional permanent resident. Voor jullie beiden wordt dat op verzoek van je dan-man en jou (en het kind) omgezet in een permanente groene kaart na twee jaar. Na totaal drie jaar kun je citizenship aanvragen. Omdat je kind dan nog jonger is dan 18 jaar geldt jouw citizenship automatisch ook voor hem/haar.

MAAR ! Ik heb begrepen dat het mogelijk is dat als je verloofde komt voor de bevalling, hij inderdaad na de geboorte naar het consulaat kan gaan om het kind daar (ook) aan te geven. Er wordt dan een speciaal geboorte document gemaakt en op basis daarvan kan een US paspoort voor het kind worden uitgereikt.
Wil je zeker weten hoe de regels zijn en wat je verloofde moet doen, ga dan naar de website van het US consulaat en/of bel het info-nummer. Je kunt ook een email sturen waarin je om info vraagt over deze issue.

Als het kindje geboren wordt voor je je visa interview hebt en door je man erkend wordt op het consulaat, heb je bovengenoemde brief (van toch willen trouwen) niet meer nodig.

Je moet ook uitzoeken hoe je US fiancé het vaderschap van de baby kan erkennen voor de Ned. geboorte-aangifte.

Eigenlijk denk ik dat het handiger is als jullie voor de geboorte van het kindje trouwen of in Ned. of in de US. Dan is alles meteen wettig geregeld. Het kind is dan geboren 'in wedlock' en aangezien de vader een USCitizen is, is het kind meteen ook een USC.
De procedure die je dan gaat doorlopen is in zijn totaliteit in Ned. en heet Consular Processing. Ja het duurt iets langer - denk een paar maanden - dan een K-1 visum maar het bespaart denk ik een hoeveelheid mogelijke kop-zorg.

Gefeliciteerd en sterkte voor de komende periode.
Alemae
Amerika-ontdekker

Bericht door Alemae »

Dank jullie wel voor de snelle antwoorden en de nuttige informatie! En natuurlijk voor de felicitaties :D Ben nog steeds wel een beetje in shock, want het was totaal niet gepland!

@Adam: Mijn vriend komt halverwege maart ook naar Nederland voor een paar weken, en we wilde dan eigenlijk alles in orde maken voor het visum, zodat hij gelijk al mijn spullen mee naar huis kan nemen. Het echte opsturen en starten van de procedure zou dus pas in april gebeuren, wanneer ik ongeveer 4 maanden zwanger ben. Maar.. dat aangeven op het consulaat, moet dat gelijk na de geboorte? Of zouden we daar bijvoorbeeld een week mee kunnen wachten, zodat we samen kunnen gaan? Wil hem niet gelijk in z'n eentje in Nederland op pad sturen, eigenlijk.. Wie weet waar hij terecht komt, haha :?

@Bennogr: Een Nederlands paspoort gebeurt natuurlijk ook! Ik wil wel dat ons kindje allebei de nationaliteiten heeft. Mochten we ooit, om wat voor reden dan ook, naar Nederland verhuizen, is dat in ieder geval geen probleem. En het had me juist zo leuk geleken om te kunnen zeggen dat ik de moeder van de president ben! haha :wink:

@USInsider: Wanneer we pas in april echt beginnen met de procedure, hoe groot is de kans dan dat ik voor begin september al voor het interview kan komen? Niet zo heel groot, lijkt me?
Het lijkt ons eigenlijk toch handiger om het via het K-1 visum te doen. Anders zouden we in maart/april, wanneer hij in Nederland is, moeten trouwen. En ik weet niet of ze bij de douane daarna eventueel moeilijk gaan doen als hij in augustus voor de bevalling weer Nederland in wil. En we hebben ons nu zo in het K-1 visum verdiept, dat het denk ik alleen maar voor verwarring zou zorgen als we nu ineens iets anders zouden gaan doen. Weet eigenlijk niets van het Consular Processing, dus ik weet niet wat we dan kunnen verwachten..

Ik denk dat het in ieder geval handig is om een keer een mailtje te sturen naar het Consulaat, of misschien zelfs een afspraak te maken. Doen ze dat eigenlijk, afspraken maken om bijvoorbeeld informatie over dit soort dingen te geven?
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Ik ben geen deskundige op dit gebied. Aangezien je nu veel tijd hebt, verdiep je even welk proces jullie willen volgen. Ik zou CR1 zeker niet uitsluiten: http://www.visajourney.com/content/i130guide1
Ik ben met een K1 binnengekomen en vond het een rot visum. Realiseer je dat na aankomst met K1 visum voor misschien drie maanden geen SSN hebt en zeer waarschijnlijk niet opgenomen kunt worden in ziektekostenverzekering van je man.

Lees de guides op visajourney twee of zelfs drie keer door. Het consulaat is geen advieskantoor voor zulke zaken. Ze zullen je naar een website verwijzen!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Gefeliciteerd!

Hier zijn 2 links die misschien wat vragen over de status van je kindje beantwoorden. Het is o.a. belangrijk dat je direct een U.S. paspoort voor je kindje aanvraagt, voordat je met het kind naar de U.S. reist.

Birth Abroad Out-of-Wedlock to a U.S. Citizen Father – “New” Section 309(a)
Birth of U.S. Citizens Abroad
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik sluit me aan bij Adam, maar nog meer vanwege de zekerheid, vooral voor de status van het kind, die een huwelijk geeft.
Consular Processing is enigszins vergelijkbaar met het aanvragen van het K-1 visum.
Ik denk dat het zelfs allemaal wat makkelijker wordt want je hoeft niet meer al die bewijzen aan te leveren dat je gaat trouwen en dat je elkaar hebt ontmoet enz. enz.
Plus je doorloopt dan een procedure minder en dat maakt het allemaal wat goedkoper.

Het niet eenvoudig voor een niet-resident om in Ned. te trouwen - dacht ik - maar ik zou de mogelijkheid toch onderzoeken.
Of Ned. immigratie moeilijk gaat doen, geen idee, de bevalling van je kind lijkt me toch een gebeurtenis waar je bij wilt zijn ! Maar ook hier denk ik dat een echtgenoot sterker staat dan 'de vriend'. Is er geen kans naar de US te gaan om te trouwen ?

Je hebt geen SS# nodig om opgenomen te worden in een ziektenkostenverz. Als je man een baan heeft kun je bij hem op de polis en je kind ook. Maar het is wel zo dat je meestal getrouwd moet zijn hiervoor.
Als je verloofde nog geen baan heeft kan hij jullie inschrijven na aankomst voor ACA - populair ObamaCare. ACA is voor alle legale immigranten - maar het zou kunnen dat voor iemand op een K-1 visum het pakket beperkter is dan voor andere residents. Dat is allemaal nog wat onduidelijk. Ook hier zou getrouwd zijn je een boel kopzorg kunnen besparen. Realiseer je dat 'een verloofde' in feite geen wettige status is. Nergens.

Zoals Adam al aanraadde, lees je in omtrent Immediate Relative immigration. Ja, je was een K-1 visum van plan maar dat was denk ik voor zich de potentiële gouverneur van (zelf staat invullen) meldde.....
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Waarom wil je in Nederland bevallen? Vanwege de verzekering?

En ik zou ook aanraden om alvast te trouwen, maakt het juridisch gezien denk ik allemaal wat makkelijker, zeker met een kind.
LittlePhoenix
Amerika-expert

En misschien ook later fijn voor het kind als het binnen het huwelijk is geboren. Wij zijn al 14 jaar getrouwd, hebben 4 kinderen (allemaal binnen het huwelijk geboren), en sinds we in Florida wonen krijg ik af en toe de vraag of ze allemaal van dezelfde vader zijn en of we al getrouwd waren toen de oudste geboren werd :shock:
Vind het nogal een onbeleefde vraag maar ik erger me groen en geel als de kinderen het kunnen horen. Net alsof ze minder keurig zijn als de ouders niet getrouwd zijn???
Alemae
Amerika-ontdekker

Bericht door Alemae »

@Adam: Thanks, ik zal het eens door gaan lezen. Het zou natuurlijk wel al heel wat werk schelen als we al het bewijs van onze relatie niet bij mekaar hoeven te zoeken. Ik heb voor het grootste gedeelte al wel alles bij elkaar liggen, maar het scheelt toch een hoop werk :) Wat ik me afvraag m.b.t. het SSN.. Als ik alles via de CR1 ga doen, heb ik dat probleem dan ook niet? Of krijg je je SSN in dat geval sneller?

@Dutchess: Dank je! :mrgreen: En ook erg nuttige links met goeie informatie! Als we voor de geboorte getrouwd zijn, moet mijn dan-man het kind nog steeds aangeven bij het consulaat? En het kind hoeft dus niet op "US soil" geboren te zijn om gelijk US citizen te zijn?

@USInsider: Ik zou eventueel wel voor een week naar de US kunnen gaan, maar in dat geval wordt het ook trouwen op een toeristenvisum. Kan dat bij het aanvragen van het CR1 visum dan weer geen problemen opleveren?
En m.b.t. een baan.. mijn verloofde heeft op het moment geen baan, en hij is ook nog eens 7 jaar jonger dan dat ik ben. Hij wordt over een week pas 19. Het is in eerst instantie de bedoeling dat, wanneer ik naar de US ga, we bij zijn ouders in gaan wonen (hij woont nu ook nog thuis). Nou ja, dat was de bedoeling voor wanneer ik ALLEEN zou komen, ik weet niet hoe ze er tegenover staan als ik ineens met een paar maanden oude baby bij hun in huis wil komen wonen >.<
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je immigreert als Immediate Relative (CR-1) kun je meteen na aankomst in de US een SS# aanvragen bij de SS administratie.

Als een kind in het buitenland wordt geboren en een van de ouders is US citizen is het kind ook US citizen (dit was tot een aantal jaar geleden anders, moesten beide ouders citizen zijn). Om de geboorte van een US citizen in het buitenland te melden is er Form FS-20 Report of Birth Abroad of a US Citizen.
(Een kind moet op US soil zijn geboren om eventueel president te kunnen worden.)

Trouwen op Visa Waiver Program levert geen problemen op met immigratie als je maar op tijd vertrekt en niet de voorwaarden van VWP overtreedt (te laat weg, illegaal werken etc.)

Oy dat is wel jong om al vader te worden. Als hij geen werk heeft zal hij co-sponsors moeten zoeken/vinden om jouw immigratie mogelijk te maken. En voor een vrouw en een kind liggen de vereisten voor sponsorship hoger dan voor alleen een vrouw.
Jullie hebt in de US wel recht op bepaalde voorzieningen - extra voeding, aid for families with dependent children, enz. - omdat het kind USC is.
Mbt. de situatie en zijn ouders, jij kent ze, wat denk je dat hun reaktie zal zijn ? (Hoe groot is hun huis ?)
Realiseer je dat het leven in de US harder is dan in Ned. en dat er beduidend minder voorzieningen zijn waarop men kan terugvallen.
Doorkruis jij ideeën die de ouders hadden over de toekomst van hun zoon ?

Dring er bij je verloofde op aan dat hij de ziektenkostenverz. goed regelt ! Vanwege kosten veroorzaakt door ziekte enz. kunnen co-sponsors alles kwijtraken en volledig failliet gaan.
Je verloofde zal zsm. op zoek moeten naar werk. Vaderschap komt met verantwoordelijkheden.
Laatst gewijzigd door USInsider op 09 jan 2014, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe lang kennen jullie elkaar al? Want bij grote leeftijdsverschillen kan het zijn dat men zich vragen gaat stellen. En het feit dat in deze relatie de vrouw een stuk ouder is dan de man, dat kan er nog een extra schepje bovenop doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ja, ook als jullie voor de geboorte getrouwd zijn, moeten jullie het kind op het consulaat aangeven. Dat moeten jullie samen doen, met de baby. Hier de informatie (met een link naar de benodigde formulieren): http://amsterdam.usconsulate.gov/crba.html
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Alemae
Amerika-ontdekker

Bericht door Alemae »

@USInsider: Okay, dan hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken over de nationaliteit van ons kindje. In ieder geval weer één zorg minder ;) En als trouwen met een touristen visum geen problemen oplevert, zou dat waarschijnlijk de beste optie zijn. Het is wel leuk dat zijn ouders mij ook even zien tijdens mijn zwangerschap :)

Klopt, het is wel heel jong, en het was ook echt niet de bedoeling (slikte de pil). Zijn vader heeft een eigen schildersbedrijf, dus misschien dat hij bij zijn vader aan de slag kan. Ik zal het hem in ieder geval even voorstellen. Ik denk namelijk niet dat hij in maart voor een aantal weken heen kan/mag komen, en dan in september nog een keer (misschien wel voor de volledige 90 dagen) als hij bijvoorbeeld bij de Walmart of wat dan ook werkt. En ik heb eigenlijk geen idee hoe zijn ouders gaan reageren. Zijn moeder was ongeveer een jaar geleden tegen me bezig dat ze het miste om oma te zijn, en dat ze wel weer heel graag kleinkinderen wilde (ze is pas 39, btw! :O). En zijn vader.. die is echt down to earth, en van "we vinden overal wel een oplossing voor". Wat ik wel weet, is dat ze allebei zeer tegen abortus zijn, dus ik hoef er niet bang voor te zijn dat ze dat voorstellen.
Verder heeft hij nog een 14 jarig zusje en een 3 jarig zusje rondlopen, en ze wonen in een trailer. Niet bepaald groot dus. Hij heeft gelukkig wel een redelijk ruime kamer, die we met wat aanpassingen goed tot tijdelijk onderkomen voor ons drieën kunnen maken.
En ik zal er zeker op aan gaan dringen dat hij dingen moet gaan regelen. Gaat nog leuk worden, want normaal ben ik altijd de gene die alles regelt :roll:

@Kastelke: We kennen mekaar nu zo'n 4 jaar, waarvan we meer dan 3.5 jaar samen zijn. In totaal ben ik nu 7 keer naar de US gereisd, en in maart zou het de eerste keer zijn dat hij naar Nederland komt. Ik weet niet of zijn ouders nog ergens mee kunnen helpen om dit wat makkelijker te maken? Bijvoorbeeld een brief waarin ze zeggen altijd van onze relatie op de hoogte te zijn geweest, en het altijd goedgekeurd hebben? Geen idee of zoiets zou helpen, hoor :)

@Dutchess: Goed om te weten, dank je! Ik ga alle links die ik hier krijg gelijk bookmarken, zodat ik ze niet kwijt raak :mrgreen:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Brieven van zijn ouders helpen niet. Vergeet dat idee. Als zijn ouders bereid zijn te helpen sponsoren, dat helpt wel. Maar met een gezin van totaal vijf mensen denk ik dat ze de benodigde bedragen niet halen. Tenzij ze voor de sport in een trailer wonen.
Ik denk dat de sponsoring je grote probleem gaat worden. De US zit niet te wachten op immigranten en zeker niet op immigranten die meteen hulp van de overheid nodig hebben.
En met zoveel mensen in een trailer - wat als de baby een 'huiler' blijkt te zijn ?

Misschien is het inderdaad een idee in de US te trouwen en zijn ouders te zien zodat ze iets meer gelegenheid hebben aan de hele situatie te wennen.
Je verloofde kan zich orienteren op Section 8 housing vouchers. Daar zijn in bepaalde plaatsen lange wachtlijsten voor. Maar als je in aanmerking komt is dat een systeem vergelijkbaar met huursubsidie.

Heb je enig idee wat Walmart betaald ?! Daar kan niemand de eindjes van aan elkaar knopen ! Heeft hij geen opleiding ? Hij heeft toch in Spanje gewoond/gewerkt schreef je ?
Misschien kan jij dankzij opleiding/beroep een baan met redelijk inkomen kunt vinden zometeen en kan hij thuisvader zijn voor een periode.
Zorg aub. dat hij niet geld gaat halen op een credit card of naar de pay-day loan winkel gaat. Want die schulden daar kom je nooit meer vanaf.

Overigens 'ze is pas 39' dan is ze dus ook op haar 19e ouder geworden ?

Het is niet een toeristenvisum (dat is een B visum dat bij consulaat aangevraagd moet worden). Je gaat op het zg. Visa Waiver Pogram als je korter dan 90 dagen in de US verblijft.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Hij is 18 en jullie hebben al 3.5 jaar een relatie? Dat kan een probleem zijn. Als je aangeeft dat jullie al zo lang een relatie hebben geef je toe dat je de wet overtreden hebt. Een volwassene met een kind van 14.5, dat nemen ze niet zo licht op in de US.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oh hemel, helemaal niet bij stilgestaan. Maar inderdaad, in veel staten is sex met iemand van onder de 18 - andere staten onder de 16 jaar - statutory rape.
Daar kun je behoorlijk mee in de problemen raken. Maakt niet uit dat jij als vrouw de oudere was.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Daar staan Nederlanders meestal niet echt bij stil. Maar het kan echt heel serieus zijn. Je kan de rest van je leven als sex offender geregistreerd staan als gevolg van zo'n relatie. Met als detail dat je dus een kind hebt misbruikt. Daar wordt verder weinig onderscheid in gemaakt, of je sex hebt met een peuter of met een tiener die vrijwillig meedoet, is allebei rape.
Alemae
Amerika-ontdekker

Bericht door Alemae »

Ja, daarom waren we in eerst instantie ook van plan te wachten met het K1 visum totdat hij 20 was. Leek ons niet zo verstandig om daar gelijk na zijn 18e verjaardag mee te beginnen, zeg maar. Hij woont in Florida, en daar is de leeftijd gelukkig 16 jaar.
Eigenlijk zijn er twee periodes geweest waarin we onze relatie niet legaal was. Namelijk een half jaar voordat hij 16 werd (en ik was 22), en een half jaar nadat ik 24 werd (hij werd een half jaar later pas 18). Die eerste periode was de eerste keer dat we elkaar voor het eerst zagen, dus het kan natuurlijk heel goed dat we toen nog geen seksueel contact hebben gehad. En die tweede periode.. Omdat we wisten van de regels en ons daarom hebben ingehouden, kan natuurlijk ook altijd.. Om het even wat makkelijk te maken, onze geboorte data:

Hij: 14 januari 1995
Ik: 14 juli 1988

Maar van wat ik zo allemaal te horen krijg, brengt dit kindje alleen maar problemen met zich mee. Begin me nu toch echt af te vragen of we dit kindje wel een goede toekomst kunnen geven.. :(
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer