Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Young driver (21) advies gevraagd

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mikehoutsma
Amerika-newbie

Young driver (21) advies gevraagd

Bericht door mikehoutsma »

Beste forumleden,

Mijn vriendin en ik gaan van 12 juli '14 tot en met 7 augustus '14 een roadtrip maken door west-USA. We willen dan een auto huren (zelfde data) en van San Francisco naar San Francisco rijden :D ! Het liefst een (midsize) SUV, hoog comfortabel en ruim. Door het doorspitten van het forum heb ik al ontzettend veel informatie op kunnen doen, maar voordat ik ergens een auto huur wil ik toch voor alle zekerheid om de meningen vragen van de Amerika experts - jullie :thumbup: .

Ik word 11 juli 21 jaar en het plan is dus om de dag erna de auto op te halen. De leeftijd tijdens het ophalen van de auto is belangrijk en niet de leeftijd tijdens het boeken van de auto, klopt dat? Mijn vriendin is dan trouwens nog geen 21 en gaat dus niet rijden, geen extra driver required dus (ze mag toch wel mee neem ik aan he :lol:).

Ik ben dus opzoek naar het voordeligste Young Driver pakket. Met welke kosten en punten moet ik rekening houden tijdens mijn optelsom om realistisch te kunnen vergelijken? De onderstaande punten houd ik nu rekening mee:
- Huurkosten :roll:
- Tank benzine inbegrepen
- Young Driver pakket inbegrepen (geen extra fee)*
- 'Alle nodige verzekeringen inbegrepen'**
- Gratis annuleren / wijzigen
- Geen extra kosten naast de bovengenoemde kosten (ook geen navigatie)

*Als het een Young Driver pakket is kan ik er dan 100% zeker van uit gaan dat de uiteindelijke prijs waar ik voor boek hetzelfde blijft (geen vervelende verassingen)?
**Welke verzekeringen moet ik Écht inbegrepen hebben? Ze kunnen namelijk wel zeggen 'alle nodige', maar wie weet ontbreekt er dan nog iets.

Als ik van verschillende verhuurders deze punten allemaal op een rij heb staan, mis ik dan iets waar ik óók nog rekening mee moet houden? Is het handig om Roadside Assistance erbij te nemen?

Een aantal sites heb ik gecheckt, maar bij vele kon ik geen Young Driver pakket kiezen. Uiteindelijk kwam ik bij uscarhire.com (€1273,60) terecht. Ford Escape or similar. Is dit een redelijke prijs voor 27 dagen?

Pfoe.. vele vragen, maar in onzekerheid boeken is ook geen goed idee haha :cry: , ik hoop daarom dat jullie deze kunnen wegnemen!
Het gaat echt de reis van ons leven worden! Daarom alvast ontzettend bedankt voor het helpen met plannen/huren :thumbup: ! Groeten, Mike
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Young driver (21) advies gevraagd

Bericht door PSVwally »

Ik durf niets te zeggen over het young driver pakket en of die prijs goed is, maar betreffende roadside assistance moet je zelf de keuze maken. Als jij je er zekerder door voelt moet je het gewoon nemen. De kosten, mocht je de verzekering niet nemen zijn vaak best prijzig.
Assistance may include jump starting an automobile, towing a vehicle, helping to change a flat tire, providing a small amount of fuel when a vehicle runs out of it, pulling out a vehicle that is stuck in snow or helping people who are locked out of their cars.[3]
Ik vind het zelf een beetje onnodig, maar ik kan me voorstellen dat mensen die bv een lekke band hebben gehad zonder roadhulp en zelf geen band kunnen wisselen een andere mening hebben.
Ik controleer overigens wel altijd of ik een reserveband heb voor ik wegrijd bij het verhuurbedrijf. En dan bedoel ik een band en geen thuisbrengertje.
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Ik heb in 2009 als 22-jarige via eautohuur geboekt. Dat was voordelig en is allemaal keurig verlopen. Eautohuur is een 'tussenpersoon', het uiteindelijke verhuurbedrijf was Hertz. Nog een tip: let er wel op dat je niet te lange afstanden incalculeert per dag. Aangezien je de enige bestuurder bent kun je niet afwisselen met rijden. Voorkom dus dat je te moe wordt. In 2009 waren wij met vier chauffeurs en daar waren we achteraf erg blij om. Ik had niet graag de hele reis achter het stuur gezeten. Wij hadden overigens geen extra verzekeringen bijgeboekt.
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
marij
Amerikafan

Bericht door marij »

wij hebben al 2 keer een young driver auto gehuurd bij alamo...automatisch zit er gewoon alle verzekeringen bij zodat je niet onder en ook niet over verzekerd bent...geen problemen gehad... de eerste keer hadden we meerdere autos waaronder 1 youngdriver....we kregen zelfs een speciale heel gewilde auto (vraag me niet wat voor een) voor de jeugd....
Bash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Bash »

Bij Hertz is het mogelijk om de underage fee te dekken door gebruik te maken van de Gold Family CDP code, hiervoor dien je een account aan te maken zie onderstaande stappen. (je hoeft dan geen 25 dollar p/dag te betalen)

Wat je moet doen is naar http://www.hertz.com surfen (Nederlandse website zal steeds een 'under construction' melding geven!), wijzig het land en de taal in de rechter boven hoek naar Verenigde Staten. Ga vervolgens naar hertz.com/goldfamily, registreer je en je hebt een Gold account met Gold Family CDP. Vergeet niet de Gold Family CDP code steeds toe te voegen aan je reservering, je krijgt ook nog 10% korting! :thumbup:

Voorwaarden van Gold Family:
Afbeelding
mikehoutsma
Amerika-newbie

Bericht door mikehoutsma »

Thanks voor de reacties so far!
PSVwally schreef:Ik controleer overigens wel altijd of ik een reserveband heb voor ik wegrijd bij het verhuurbedrijf. En dan bedoel ik een band en geen thuisbrengertje.
Ik zal er op letten, en thuis even oefenen hoe je een band moet verwisselen natuurlijk - wel zo handig anders heb ik er nog niks aan :wink:
Ook zal ik rekening houden met lange afstanden, maar op sommige momenten zal ik toch even door moeten bijten :(
marij schreef:we kregen zelfs een speciale heel gewilde auto (vraag me niet wat voor een)
Wat voor een? :lol: grapje, maar klinkt goed ik ga er even naar kijken.

Ik ga mij ook even aanmelden bij de Hertz Gold Family! Hopelijk kan dat nu al, want ik ben nog geen 21 .. :shock: maar thanks Bash :thumbup:
Nu even alle huurkosten waar YDF bij inbegrepen zit op een rij zetten en kiezen maar!
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Bash schreef:Bij Hertz is het mogelijk om de underage fee te dekken door gebruik te maken van de Gold Family CDP code, hiervoor dien je een account aan te maken zie onderstaande stappen. (je hoeft dan geen 25 dollar p/dag te betalen)

Wat je moet doen is naar http://www.hertz.com surfen (Nederlandse website zal steeds een 'under construction' melding geven!), wijzig het land en de taal in de rechter boven hoek naar Verenigde Staten. Ga vervolgens naar hertz.com/goldfamily, registreer je en je hebt een Gold account met Gold Family CDP. Vergeet niet de Gold Family CDP code steeds toe te voegen aan je reservering, je krijgt ook nog 10% korting! :thumbup:

Voorwaarden van Gold Family:
Afbeelding
Hé, dit is wel heel erg interessant! En er is geen "addertje onder het gras" ofzo? :)
Bash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Bash »

Ik heb het via een ander forum gevonden en die gene heeft het al vaker op deze manier gedaan.
Ik heb op deze manier een auto gehuurd voor 19 dagen in juli/augustus ophalen en retour in Las Vegas, ik print de voorwaarden nog wel voor de zekerheid uit maar ga ervan uit dat het geen probleem oplevert. :thumbup:
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Super!!!
Dan ga ik het zeker ook op die manier doen. Scheelt toch veel van prijs aangezien ik maar 24 ben... M'n vriend is wel ouder dan 25 maar ja, twee bestuurders zijn geen luxe hé.
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Bash schreef:Ik heb het via een ander forum gevonden en die gene heeft het al vaker op deze manier gedaan.
Ik heb op deze manier een auto gehuurd voor 19 dagen in juli/augustus ophalen en retour in Las Vegas, ik print de voorwaarden nog wel voor de zekerheid uit maar ga ervan uit dat het geen probleem oplevert. :thumbup:
Nog een vraagje. Als iemand anders die Gold Family (op zijn naam) neemt en betaalt. En ik ben dan tweede bestuurder. Moet je voor mij dan ook geen underage fee betalen? Of moet het echt op mijn naam staan? (is wat lastig, ik moet nog een visakaart aanvragen en dat kan nog wel even duren want ben nog student)
velotjen
Amerika-newbie

Bericht door velotjen »

Misschien nog een tip
Boek via http://www.avis.be, en pik je auto op in San Francisco in het Hyatt hotel
Je moet die underage fee niet on-line betalen en heb al enkele keer daar een auto gehuurd, ze vragen nooit achter die fee.
Waarom?
Als je op de Amerikaanse site boekt, zit die meteen in je prijs inbegrepen en op de Belgische website niet.
Heb op die manier toch al 500 euro uitgespaard ( ooit es 21 dagen gehuurd, 360 euro in menne zak )
Ook in Berkeley es gedaan zo, ook daar kijken ze het niet na.
Mensen die er werken krijgen honderden mensen over de vloer en kijken het allemaal niet zo streng na
SabAr
Amerika-ontdekker

Bericht door SabAr »

Via rentalcars.com, 21 jaar ingevuld en pickup en delivery bij SF airport kom je voor die datums rond 650 euro uit

http://www.rentalcars.com/SearchResults ... ilter#suvs
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

He! Toevallig, mijn vriend en ik (23 en 21 jaar) gaan 1 juli tm 6 augustus t zelfde doen :D (SFO-SFO) en zoeken ook een 'goedkopere' auto haha..
Wij kijken op http://www.sunnycars.nl .. vind hun site overzichtelijk en alle verzekeringen zit erin. (Ook dak/banden/ramen e.d )..
Uiteraard vergelijken we ook met andere sites en leuk dat je zo'n topic hebt geopend.

Succes met zoeken ! En wie weet tot daar :lol:
Afbeelding

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast

https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

velotjen schreef:Misschien nog een tip
Boek via http://www.avis.be, en pik je auto op in San Francisco in het Hyatt hotel
Je moet die underage fee niet on-line betalen en heb al enkele keer daar een auto gehuurd, ze vragen nooit achter die fee.
Waarom?
Als je op de Amerikaanse site boekt, zit die meteen in je prijs inbegrepen en op de Belgische website niet.
Heb op die manier toch al 500 euro uitgespaard ( ooit es 21 dagen gehuurd, 360 euro in menne zak )
Ook in Berkeley es gedaan zo, ook daar kijken ze het niet na.
Mensen die er werken krijgen honderden mensen over de vloer en kijken het allemaal niet zo streng na
Als je het op deze manier doet, hoe zit het dan met verzekeringen? Ben je dan eigenlijk wel verzekerd als je die underage fee onterecht niet betaald hebt?
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

Zoiets zocht ik ook al inderdaad. In Amerika moet je als 'buitenlander' minimaal 25 jaar zijn om een voertuig te kunnen besturen. Daarom is er een speciaal tarief, die Underage. Je betaald meer, maar de verzekeringen zijn ook hoog geloof ik.
Daarbij komt, mocht het zo zijn dat je het niet hebt aangegeven en je wordt aangehouden... Dan ben je mooi in de aap gelogeerd.. :o
Afbeelding

X Stephaa
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Stephaa schreef:Zoiets zocht ik ook al inderdaad. In Amerika moet je als 'buitenlander' minimaal 25 jaar zijn om een voertuig te kunnen besturen. Daarom is er een speciaal tarief, die Underage. Je betaald meer, maar de verzekeringen zijn ook hoog geloof ik.
Daarbij komt, mocht het zo zijn dat je het niet hebt aangegeven en je wordt aangehouden... Dan ben je mooi in de aap gelogeerd.. :o
Ja idd... Als ze nu expliciet aangeven dat ze die underage fee laten vallen, geen probleem, zou ik uiteraard meteen doen.

Maar er niets over vermelden en het niet betalen terwijl je eigenlijk wél moet betalen, zou ik niet durven... Stel dan maar dat je iets voor hebt. :s
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

SarahB schreef:Stel dan maar dat je iets voor hebt. :s
Daar had ik nog niet eens bijnagedacht.. Maar inderdaad, dat kan ook nog he! Pech onderweg of iets dergelijk.. Dan sta je niet garant voor een nieuwe auto en waarschijnlijk wel een boete... Dan maar 400euro meer.. En goed verzekerd.. :P
Afbeelding

X Stephaa
CyberThijs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CyberThijs »

Voor mij was de voordeligste optie vorig jaar om via de ISIC-promotie van Alamo.de te boeken. Zo'n ISIC-kaart (internationale studentenkaart) kost een vijftiental euro, maar werd me in de praktijk niet eens gevraagd aan de balie.

Link naar de promotie in kwestie: http://www.alamo-affiliate.de/isic/isic_eng.htm
NanD
Amerika-newbie

Bericht door NanD »

Dankzij dit forum ben ik er gelukkig achter gekomen dat er een Underage Fee is. Nu heb ik een vraag:
Mijn vriend is ouder dan 25 en ik ben 23 als we naar Amerika gaan deze zomer. Hoe zit het dan met de Underage Fee?
De Site van ebookers.nl is de eerste site waarbij ik de leeftijd aan moest geven, en ik kon er maar één kiezen, boven de 25 of er onder, wat moet ik hierbij dan aanklikken?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dat maakt eigenlijk niet uit. Als je jezelf als hoofdbestuurder aanmerkt moet je nu die Underage fee betalen, en als je jouw vriend aanmerkt als hoofdbestuurder moet je de Underage fee ter plekke betalen.

:!: Wel geef ik je de waarschuwing mee dat je sowieso alle bestuurders van de auto moet aangeven bij het afhalen van de auto. Dat niet doen om geld uit te sparen kan heel duur zijn als er iets misgaat en je vervolgens niet verzekerd blijkt te zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer