Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York naar Dallas

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

New York naar Dallas

Bericht door Iris_1982 »

Mijn ouders willen volgend jaar naar Amerika en hebben mij, vanwege onze vele VS-trips, gevraagd een schema te maken.

Ze willen iig naar New York (zijn ze al eens geweest) en Washington. Mijn vader wil ook heel graag naar Dallas vanwege JFK.
Mijn vader is ook echt een museumfreak dus voor Washington wil ik denk ik wel echt 4 volle dagen uittrekken anders red ie het denk ik niet :)

Ik weet niet of het handig is om Dallas er in te stoppen omdat het zo uit de route ligt. Ben er zelf nooit geweest dus mijn vraag hier is ook: is het de moeite?
Mijn ouders hebben verder niks met cowboys/texas etc. dus ze zouden puur voor het JFK-verhaal gaan. Is er iets interessants te zien daar of is het puur "De Plek" en that's it?
Mijn vader liet wel weten dat Dallas er eventueel ook uit kan als het niet handig in de route zou passen.

Aangezien mijn vader ook muziekfan is wil ik m zeker door Memphis sturen voor Graceland en de Sun Studio's.
Ik heb nu onderstaand schema gemaakt, wat vinden jullie hiervan?
Mijn ouders reizen denk ik wel in een wat lager tempo dan wijzelf maar ik denk dat dit (op een langere rijdag naar Dallas na) wel goed te doen is.

Wat is een goed punt om te stoppen als ze vanuit Washington naar shenandoah reizen? Al een eind richting de Blueridge Parkway? Ik heb het vorig jaar zelf gereden maar ik weet het opeens niet meer :-)

1. AMS – NYC
2 NYC
3 NYC
4. NYC
5 NYC- Washington (trein)
6. Washington
7. Washington
8. Washington
9. Washington
10. Washington – Shenandoah (skyline drive)
11 Shenandoah – via Blue Ridge Parkway naar Asheville
12 Great Smokey Mountains
13 Great Smokey Mountains (overnachten Townsend)
14 GSM – Nashville (3 uur)
15 Nashville
16 Nashville – Memphis
17. Memphis
18 Memphis
19. Memphis – Dallas (6,5 uur rijden)
20. Dallas
21. Dallas – AMS
22. Aankomst Amsterdam
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: New York naar Dallas

Bericht door Petra/VS »

Dallas zelf vond ik niet zo'n bijzondere stad, maar er is het 6th Floor museum. Dat vond ik erg indrukwekkend, kreeg af en toe een brok in mijn keel zelfs. Dus als je ouders erg in JFK geinteresseerd zijn is dat zeker de moeite waard. Maar of ze daar zo'n end voor om willen rijden is natuurlijk persoonlijk. Arlington Cemetery met het graf van de Kennedy's is dan natuurlijk ook must voor ze.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

6th Floor museum is best interessant. Zie hier ons verslag: http://usatour2012.wordpress.com/2012/0 ... on-austin/ .
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Wij zijn in 2011 zes dagen en in 2009 drie dagen in Washington dc geweest. Wij zijn er nog steed niet uitgekeken op dc.
Je kan uit ons reisverslag van 2011 en 2009 tips halen. Wij zijn in 2011 in sherandoah np geweest. Wij hebben toen een hotel geboekt in Woodstock. Dit ligt in de buurt van de eerste uitgang.

Veel plezier met het plannen van de reis voor je ouders.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

NEe ik ben ook nog altijd niet uitgekeken in Washington maar normaal zou ik mensen wel 3 dagen adviseren :)
Alleen ik weet dat mijn vader wel in heel veel musea wil en het archief en zo.

Is 2 dagen Dallas te veel? Als ze het wellicht te veel moeite vinden om voor 1 dag die kant op te rijden
Je kunt daar natuurlijk ook naar Fort Worth al vraag ik me af of ze dat echt leuk vinden
Stan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Stan »

Als ze echt in JFK zijn geïnteresseerd, is Dallas een absolute must. Om een goed beeld te krijgen van Dealey Plaza en de Sixth Floor Museum heb je toch echt minimaal een halve dag nodig. Daarnaast zijn andere JFK-zaken in Dallas op rijafstand (het ziekenhuis waar hij overleed, de Dallas Trade Mart waar hij een speech zou geven, de Texas Theatre waar Oswald werd gearresteerd). En in Fort Worth, op drie kwartier van Dallas, staat buiten het hotel waar JFK zijn laatste nacht doorbracht (het huidige Texas Hilton) een fraai memorial. Daarnaast ligt Oswald in Fort Worth begraven (Shannon Rose Hill Memorial Park).
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Wij vonden het 6th Floor Museum erg interessant, je kunt je hier een paar uur goed vermaken!

Daarnaast kun je in Dallas prima vermaken met ontspanning, er zijn (voor redelijke prijzen) luxe hotels, malls, etc.
Zelf kan ik hiervoor het Westin hotel in de Galleria Mall van harte aanbevelen (zaten daar voor ca. € 50 via Hotwire).
Ze kunnen Dallas dus mooi gebruiken om aan het eind van een intensieve reis nog even een paar dagen te ontspannen.

De rit van Memphis naar Dallas vonden wij overigens prima te doen. Ja het is een lange en saaie route (de weg zelf) maar het rijdt lekker door. Onderweg zouden ze nog kunnen stoppen in Little Rock om bijvoorbeeld het (Bill) Clinton Museum te bezoeken.

Tusen Nashville en Memphis is het dorpje Franklin (vlakbij Nashville) een leuke stop. Wij vonden het (als liefhebbers) ook zeker de moeite waard om om te rijden via de Jack Daniels brouwerij in Lynchburg (mooie binnendoor route).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Stan schreef:En in Fort Worth, op drie kwartier van Dallas, staat buiten het hotel waar JFK zijn laatste nacht doorbracht (het huidige Texas Hilton) een fraai memorial. Daarnaast ligt Oswald in Fort Worth begraven (Shannon Rose Hill Memorial Park).
Vanwege mijn werk heb ik de afgelopen jaren behoorlijk wat tijd doorgebracht in het Hilton Fort Worth. Als je het hotel in loopt en de roltrap naar boven neemt dan kom je op een verdieping waar tal van foto's van het bezoek van Kennedy hangen (in de hoek bij de piano). Aansluitend kun je de lift naar de bovenste verdieping nemen. Aan het eind van de gang ligt de presidentiele suite waar Kennedy zijn laatste avond heeft doorgebracht. Ook daar hangen tal van foto's en andere memorabilia. Ik las laatst nog een stukje dat ging over de opening van het Ruth Paine Museum House. In dit huis heeft Oswald de nacht doorgebracht voorafgaande aan de dag van de aanslag. Dit huis is een aantal jaar geleden door de stad Irving opgekocht en teruggebracht in de oorspronkelijke staat van november 1963. Het huis fungeert nu als museum. Ik ben er nog niet geweest en kan dus niet zeggen of het wat is (http://dfw.cbslocal.com/2013/11/04/irvi ... to-museum/).
Een aanrader ter voor bereiding op het bezoek aan de Dallas Fort Worth metroplex is het boek ‘John F. Kennedy Sites in Dallas-Fort Worth’.
Een bezoek aan Dealey Plaza is de hele reis meer dan waard. Ik ben normaal gesproken niet zo snel onder de indruk van iets, maar mijn eerste bezoek aan deze locatie (die haast speciaal gemaakt lijkt voor de aanslag) heeft veel indruk op mij gemaakt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer