Over de idioten die geen helm willen dragen, dat is net zoiets als de mensen die weigeren hun gordel om te doen in de auto. Mijn schoonpapa heeft o.a. als excuus dat de regering hem niet zal vertellen dat hij een gordel om moet doen. Nee, prima maar je zoon/schoondochter/kleinkinderen dan? Mogen wij dan wel zeggen doe alsjeblieft je gordel om? Maar een vriendje van m'n oudste zoon (7) mag ook gewoon los op de achterbank omdat hij te veel energie heeft om stil te zitten. Toen hij met ons mee ging had hij geen idee hoe hij de gordel veilig om moest doen. En het vreemdste aan de hele situatie was dat z'n moeder me wel 15 keer vroeg om voorzichtig te rijden en dat ze hem bijna nooit met anderen mee laat gaan omdat ze zeker wil weten dat hij veilig is
Anyway, dat waren mijn stokpaardjes. Terug on topic: ik kan me helemaal voorstellen dat je niet altijd in de auto wilt zitten maar een scooter...lijkt me eng! Hier zie ik ze redelijk vaak op de weg en het engste vind ik dat automobilisten niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Het zijn geen motors dus worden ze maar als fietsen behandeld en dat betekent dat er eigenlijk zo goed als geen rekening mee gehouden wordt.